Contact met collega buiten werktijd om

31-07-2026 15:58 450 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en ik zijn bijna 20 jaar samen met twee tieners van 13 en 15. Sinds vorig jaar heeft hij via een project van zijn werk veel contact met een vrouw (meisje) van 22. Enkele maanden geleden heeft hij ervoor gezorgd dat zij bij zijn bedrijf kon komen werken.

Ik kan niet uitleggen waarom maar het contact met haar geeft mij een vervelende bijsmaak. Hij heeft het veel over haar, is 15 kilo afgevallen en collega’s maken er grapjes over, dat hij tegenwoordig voor jonge bloemen gaat. Ondertussen blijft hij aangeven dat ik me nergens zorgen over moet maken.

We zijn nu op vakantie en hij heeft nog steeds heel veel contact. Hij geeft aan omdat hij haar moet helpen met een project. Maar toen ik gisteren binnenliep vanuit het park waar we zitten hoorde ik ze bellen. Niet meteen iets alarmerends maar het ging zeker niet over werk maar over van alles en nog wat, tot aan een tv realiteitsprogramma aan toe waar mensen met elkaar het bed in duiken en waar hij dan ook aan refereert met termen als ‘maar goed dat men vroeger niet alles opnam’.

Ik heb aangegeven dat ik hier allemaal een heel vervelend gevoel bij krijg. Hij geeft aan het te snappen maar dat er echt niets aan de hand is. Ondertussen heb ik er buikpijn van. Checkvraag; hoe zouden jullie je voelen of handelen in deze?
Larosa schreef:
31-07-2026 17:08
Dit is toch enorm gênant als je vent dit soort dingen uitkraamt? En hoe weet je eigenlijk zo precies wat hij allemaal tegen zijn collega’s vertelt? Heb je daar soms een spion zitten, of vertelt hij het je gewoon zelf?

Knap je zelf niet enorm af op dit gedrag? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je deze man nog met plezier aan je laat zitten..
Ze heeft in zijn whatsapp gekeken, voor ie de geschiedenis wijzigde.
Lady*Voldedinges
Ik zou hem vragen het contract tijdens de vakantie te stoppen en zich op jullie gezin te richten.
Wellicht is er niets seksueels aan de hand, maar al dat contact toch minimaal irritant? En dat hij jou niet serieus neemt is sowieso vervelend
Het is zoals het is
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2026 17:06
Dat kan ook best zonder oeverloze gesprekken over hoe jong van geest hij nog wel is en allerlei geneuzel over televisieprogramma's. En hij kan ook best zeggen 'joohhh ik wil graag je mentor zijn maar nu even niet want ik ben met mijn vrouw en kinderen op vakantie'.
Nou, tis toch niet dat ze de hele dag door bellen met elkaar? Je hoeft na 20 jaar elkaar toch niet meer 24/7 aandacht te geven? Moet er niet aan denken. En een gesprek kan best zakelijk begonnen zijn en vind ik het niet vreemd dat je nog effe doorbabbelt over ditjes en datjes.
Het grootste probleem lijkt te zitten in jong en mooi. Als het een vrouw van 66 was die net voor haar pensioen nog even wat taken van hem moet overnemen, zou TO waarschijnlijk geen enkel probleem hebben met onderlinge telefoontjes.
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2026 16:46
Een echt leuke en lieve man gaat jouw vakantie niet verpesten door steeds maar te bellen met een collega van 22.
DIT.

Ik zou al wel gedreigd hebben met relatie op pauze en bij aanhoudend gedrag verbreken als het contact niet stopte.
Ik wil iemand waar ik op kan vertrouwen.
Mijn man vertrouw ik als hij met een collega uit gaat, een keer belt, etc. Maar met dit gedrag zou ik denken: hij wil meer van haar en stopt niet met zijn overmatige aandacht naar haar als ik het vraag. Rode vlag.

Overigens vind ik het ook overschrijdend dat je in zijn whatsapp geschiedenis keek.
Misschien heb ik er over heen gelezen maar waar heeft hij haar leren kennen dat hij haar binnen heeft gehaald bij het bedrijf waar hij al werkt?

Is hij verder ook vaker weg thuis, overwerken enzo?

Geen goed teken dat er berichten verwijderd zijn…

Het minste wat je nu kan doen is hem vragen geen contact met haar te hebben tijdens de vakantie en zich op het gezin te richten.
Kijk maar eerst eens hoe dat gaat en voelt.
Veel sterkte. Snap heel goed dat dit voor jou niet goed voelt.
Levensgenieter ;)
MissButterflyyy schreef:
31-07-2026 17:32
Misschien heb ik er over heen gelezen maar waar heeft hij haar leren kennen dat hij haar binnen heeft gehaald bij het bedrijf waar hij al werkt?
Staat in de OP, via een project van zijn werk.
It-is-joysjuhhh schreef:
31-07-2026 17:24
DIT.

Ik zou al wel gedreigd hebben met relatie op pauze en bij aanhoudend gedrag verbreken als het contact niet stopte.
Mijn man vertrouw ik als hij met een collega uit gaat, een keer belt, etc. Maar met dit gedrag zou ik denken: hij wil meer van haar en stopt niet met zijn overmatige aandacht naar haar als ik het vraag. Rode vlag.

Overigens vind ik het ook overschrijdend dat je in zijn whatsapp geschiedenis keek.
En stel dat hij 'meer' wil van haar. Hou je dat tegen door gesprekken te verbieden in de vakantie? Weet wel zeker van niet. Wat je wel bereikt, is dat hij ergens buiten haar bereik gaat zitten, zijn gespreksgeschiedenis verwijdert enz. enz.
Carola_456 schreef:
31-07-2026 17:38
En stel dat hij 'meer' wil van haar. Hou je dat tegen door gesprekken te verbieden in de vakantie? Weet wel zeker van niet. Wat je wel bereikt, is dat hij ergens buiten haar bereik gaat zitten, zijn gespreksgeschiedenis verwijdert enz. enz.
Dan weet ze wel hoe de vork in de steel zit, helaas.

We weten niet hoe hij zal reageren op haar vraag even geen contact te hebben.
Levensgenieter ;)
It-is-joysjuhhh schreef:
31-07-2026 17:24
DIT.

Dus hij niet constructief, jij ook niet constructief?
Star⁴ schreef:
31-07-2026 17:49
Dus hij niet constructief, jij ook niet constructief?
Hoe zou jij ermee omgaan dan?
TO heeft toch al bij man aangegeven dat ze zich er niet goed bij voelt, daar doet hij niks mee.
MissButterflyyy schreef:
31-07-2026 17:41
Dan weet ze wel hoe de vork in de steel zit, helaas.

We weten niet hoe hij zal reageren op haar vraag even geen contact te hebben.
Even geen contact hebben wordt natuurlijk een beetje lastig, want ze wonen in één huis en ze hebben kinderen samen.

Oh haha, geen contact met die deerne natuurlijk. Nou dat gaat hem niet worden. Desnoods gaat ie in het restaurant op de plee zitten bellen, maar bellen zai ie.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 31-07-2026 17:57
20.19% gewijzigd
Lady*Voldedinges
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2026 17:53
Even geen contact hebben wordt natuurlijk een beetje lastig, want ze wonen in één huis en ze hebben kinderen samen.
Hij geen contact met de 22 jarige bedoel ik dus.
En ze zijn op vakantie in de OP te lezen?
Levensgenieter ;)
Pelle schreef:
31-07-2026 17:52
TO heeft toch al bij man aangegeven dat ze zich er niet goed bij voelt, daar doet hij niks mee.
Dus jij vindt dreigen ook normaal? Dan kan je er maar beter mee stoppen als je zo met elkaar omgaat.
Ik kan niet uit de berichten opmaken of het 1 gesprek is geweest of meerdere. Indien 1, nogmaals praten.
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2026 17:53
Volgens mij wordt er bedoeld, dat man even geen contact heeft met collega.
Pelle schreef:
31-07-2026 17:52
[..]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-08-2026 08:12
Reden: Op de man
26.34% gewijzigd
Als hij het snapt dat het jou een vervelend gevoel geeft, wat let hem dan er mee te stoppen?
Lijkt mij een kleine moeite voor de vrouw van wie je houdt.
Prioriteit moet daar liggen
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Karrota schreef:
31-07-2026 17:56
[...]
Och, ik praat niet in je straatje dus maar over naar de derde persoon? Wat een treurigheid.
Lees mijn allereerste bericht in dit topic nog eens anders.
star⁴ wijzigde dit bericht op 31-07-2026 17:58
37.41% gewijzigd
Star⁴ schreef:
Dus jij vindt dreigen ook normaal? Dan kan je er maar beter mee stoppen als je zo met elkaar omgaat.
Ik kan niet uit de berichten opmaken of het 1 gesprek is geweest of meerdere. Indien 1, nogmaals praten.
Ik wel:
Ondertussen blijft hij aangeven dat ik me nergens zorgen over moet maken.

Dus er is vaker over gesproken. En nu op vakantie weer.
Pelle schreef:
Volgens mij wordt er bedoeld, dat man even geen contact heeft met collega.
Ja ik had mijn post al gewijzigd :proud:
Lady*Voldedinges
Star⁴ schreef:
31-07-2026 16:36
Ik spreek mijn partner liever als gelijke en niet als een klein kind dat aangepakt moet worden.
Jij vindt "klare taal" en grenzen stellen een communicatiewijze die je bij kleine kinderen inzet? Bijzonder.
karrota wijzigde dit bericht op 31-07-2026 18:00
3.54% gewijzigd
Star⁴ schreef:
31-07-2026 17:57
Och, ik praat niet in je straatje dus maar over naar de derde persoon? Wat een treurigheid.
Lees mijn allereerste bericht in dit topic nog eens anders.
Dat heb ik dus gedaan, je schrijft " je kan er ook weinig mee qua handelen". Hoe kan ik dat anders interpreteren als "niks doen".
Star⁴ schreef:
Er is in ieder geval een geschiedenis van whatsapp-gesprekken en een door TO opgevangen telefoongesprek. In mijn wereld zijn dat meerdere gesprekken.
Lady*Voldedinges
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2026 18:00
Er is in ieder geval een geschiedenis van whatsapp-gesprekken en een door TO opgevangen telefoongesprek. In mijn wereld zijn dat meerdere gesprekken.
Ik had het over gesprekken tussen TO en haar man over dit onderwerp. Je moet even koffie denk ik ;-)
Karrota schreef:
31-07-2026 18:00
Dat heb ik dus gedaan, je schrijft " je kan er ook weinig mee qua handelen". Hoe kan ik dat anders interpreteren als "niks doen".
En de rest van de zin? Knap hoe je daaruit opmaakt dat 'Star het wel prima vindt'.
Maar bij deze mag je het laatste woord.
Star⁴ schreef:
31-07-2026 18:01
Ik had het over gesprekken tussen TO en haar man over dit onderwerp. Je moet even koffie denk ik ;-)
Het is weer vrijdag he. Vier uur op en zo :lol: Koffie ga ik niet meer doen, ik heb er vandaag al dertien op.
Lady*Voldedinges

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven