Contact met collega buiten werktijd om

31-07-2026 15:58 450 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en ik zijn bijna 20 jaar samen met twee tieners van 13 en 15. Sinds vorig jaar heeft hij via een project van zijn werk veel contact met een vrouw (meisje) van 22. Enkele maanden geleden heeft hij ervoor gezorgd dat zij bij zijn bedrijf kon komen werken.

Ik kan niet uitleggen waarom maar het contact met haar geeft mij een vervelende bijsmaak. Hij heeft het veel over haar, is 15 kilo afgevallen en collega’s maken er grapjes over, dat hij tegenwoordig voor jonge bloemen gaat. Ondertussen blijft hij aangeven dat ik me nergens zorgen over moet maken.

We zijn nu op vakantie en hij heeft nog steeds heel veel contact. Hij geeft aan omdat hij haar moet helpen met een project. Maar toen ik gisteren binnenliep vanuit het park waar we zitten hoorde ik ze bellen. Niet meteen iets alarmerends maar het ging zeker niet over werk maar over van alles en nog wat, tot aan een tv realiteitsprogramma aan toe waar mensen met elkaar het bed in duiken en waar hij dan ook aan refereert met termen als ‘maar goed dat men vroeger niet alles opnam’.

Ik heb aangegeven dat ik hier allemaal een heel vervelend gevoel bij krijg. Hij geeft aan het te snappen maar dat er echt niets aan de hand is. Ondertussen heb ik er buikpijn van. Checkvraag; hoe zouden jullie je voelen of handelen in deze?
MissButterflyyy schreef:
31-07-2026 19:11
Ze mag zeker ook wel grenzen stellen.
Dat is wat anders dan eisen.
Everything is possible for the one who believes.
Moiren schreef:
31-07-2026 19:12
Dat is wat anders dan eisen.
Eh ja? Ik reageer dan ook niet op jou specifiek.
Levensgenieter ;)
Moiren schreef:
31-07-2026 19:11
Zodra ik moet gaan eisen zou ik er sowieso wel klaar mee zijn.
Ben zijn moeder of juf niet.
Eisen doe je maar in de rechtbank.
Helaas, het lijkt er op dat je man verliefd is op deze dame. Kan gebeuren. Uit ervaring weet ik dat het niet te stoppen is zolang ze elkaar op het werk blijven zien en samen werken.

Je hebt in de appgeschiedenis geen berichten gelezen waarin ze naar elkaar de gevoelens uitgesproken hebben. Daarom geeft je man waarschijnlijk ook aan dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Ook heb je geen berichten gelezen waarin hij zaken met haar bespreekt die betrekking hebben op jou, of jullie huwelijk.
Ik ben dus geneigd om je man op dit moment nog te geloven dat je je echt geen zorgen hoeft te maken vwb je huwelijk.

Is het een fijne situatie? Dat zeker niet. Ik weet ook uit eigen ervaring dat het kan voorkomen dat je je aangetrokken voelt tot iemand anders en geniet van de aandacht maar dat de trouw aan je partner ervoor zorgt dat je daar fysiek helemaal niets mee doet.
Dat collega’s denken dat er al lang en breed van alles en nog wat is gebeurd is dan wel vervelend, maar jouw man en deze vrouw weten als enige hoe het echt zit.

Het is pijnlijk dat dit gebeurt en het maakt je ontzettend onzeker. Jij kan voor je gevoel niet op tegen een jonge strakke bloedmooie vrouw, maar, jij hoeft die strijd helemaal niet aan te gaan, en jij hoeft helemaal niet voor je huwelijk te strijden. Daarnaast zijn jullie elkaars bezit niet.

Ik zou voor nu het gesprek niet meer aangaan, mijn eigen weg gaan, en me op mezelf gaan focussen. Zorg dat je niet afhankelijk (meer) van hem bent, en zorg dat hij je als een gelijke behandelt. Hij komt vanzelf hopelijk weer bij zinnen, of niet, en dan zie je wel weer verder.

Vechten, ruzie maken, ultimatums stellen, het heeft geen zin, en waarom zou je dit willen doen? Ik zou echt geen zin hebben in een man die door mij overtuigd zou moeten worden dat hij bij mij zou moeten blijven omdat het zo is afgesproken. Hij moet zelf tot die conclusie komen.
Ik ben niet zo van het eisen stellen, zit niet in de aard. Dus ik vind dit ook heel ingewikkeld. Soms zou ik willen dat ik van het servies gooien was, lijkt me lekker opluchten 😆

Hij heeft met andere collega’s ook wel wat contact maar echt niet in deze mate. Als ik dat met hem bespreek dan geeft hij aan dat hij snapt wat ik bedoel maar dat ik me echt geen zorgen hoef te maken. Met twee tieners is het wat lastig om een diep gesprek te voeren maar we hebben er wel net kort wat dieper over gesproken, dat gaan we morgen tijdens een lunch voortzetten.
Iamback71 schreef:
31-07-2026 19:25
Helaas, het lijkt er op dat je man verliefd is op deze dame.
.....
Hij moet zelf tot die conclusie komen.
Heeft AI deze tekst geschreven?
Ik vraag me wel af wat die kinderen er van meekrijgen. Mijn man heeft een jaar of tien geleden ook een keer zo'n bevlieging gehad, en waar ik hem maar een beetje liet zo lang ie zich tijdens gezinsuitjes maar een beetje gedroeg maakte mijn toen veertienjarige dochter hem compleet af want die had feilloos door wat er speelde. Al met al nogal een genante vertoning, voor alle partijen.
Lady*Voldedinges
Star⁴ schreef:
31-07-2026 16:36
Ik spreek mijn partner liever als gelijke en niet als een klein kind dat aangepakt moet worden.
Hij gedraagt zich als een klein kind.
frettie schreef:
31-07-2026 19:35
Ik ben niet zo van het eisen stellen, zit niet in de aard. Dus ik vind dit ook heel ingewikkeld. Soms zou ik willen dat ik van het servies gooien was, lijkt me lekker opluchten 😆

Hij heeft met andere collega’s ook wel wat contact maar echt niet in deze mate. Als ik dat met hem bespreek dan geeft hij aan dat hij snapt wat ik bedoel maar dat ik me echt geen zorgen hoef te maken. Met twee tieners is het wat lastig om een diep gesprek te voeren maar we hebben er wel net kort wat dieper over gesproken, dat gaan we morgen tijdens een lunch voortzetten.
Je mag ook wel grenzen stellen hè.

Je hebt er geen fijn gevoel bij dat ze zelfs tijdens jullie vakantie nog zo’n innig contact hebben. Daar mag hij best proberen mee rekening te houden.
Dat mag je best zeggen tegen hem.
Je zou graag zien dat hij zich tijdens de vakantie met jullie bezig houdt en niet met haar. Dan ben je echt niet de boe man, als je dat vraagt.
Levensgenieter ;)
Iamback71 schreef:
31-07-2026 19:25
Helaas, het lijkt er op dat je man verliefd is op deze dame. Kan gebeuren. Uit ervaring weet ik dat het niet te stoppen is zolang ze elkaar op het werk blijven zien en samen werken.

Je hebt in de appgeschiedenis geen berichten gelezen waarin ze naar elkaar de gevoelens uitgesproken hebben. Daarom geeft je man waarschijnlijk ook aan dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Ook heb je geen berichten gelezen waarin hij zaken met haar bespreekt die betrekking hebben op jou, of jullie huwelijk.
Ik ben dus geneigd om je man op dit moment nog te geloven dat je je echt geen zorgen hoeft te maken vwb je huwelijk.

Is het een fijne situatie? Dat zeker niet. Ik weet ook uit eigen ervaring dat het kan voorkomen dat je je aangetrokken voelt tot iemand anders en geniet van de aandacht maar dat de trouw aan je partner ervoor zorgt dat je daar fysiek helemaal niets mee doet.
Dat collega’s denken dat er al lang en breed van alles en nog wat is gebeurd is dan wel vervelend, maar jouw man en deze vrouw weten als enige hoe het echt zit.

Het is pijnlijk dat dit gebeurt en het maakt je ontzettend onzeker. Jij kan voor je gevoel niet op tegen een jonge strakke bloedmooie vrouw, maar, jij hoeft die strijd helemaal niet aan te gaan, en jij hoeft helemaal niet voor je huwelijk te strijden. Daarnaast zijn jullie elkaars bezit niet.

Ik zou voor nu het gesprek niet meer aangaan, mijn eigen weg gaan, en me op mezelf gaan focussen. Zorg dat je niet afhankelijk (meer) van hem bent, en zorg dat hij je als een gelijke behandelt. Hij komt vanzelf hopelijk weer bij zinnen, of niet, en dan zie je wel weer verder.

Vechten, ruzie maken, ultimatums stellen, het heeft geen zin, en waarom zou je dit willen doen? Ik zou echt geen zin hebben in een man die door mij overtuigd zou moeten worden dat hij bij mij zou moeten blijven omdat het zo is afgesproken. Hij moet zelf tot die conclusie komen.
Misschien heb ik het verkeerd verwoord. Collega’s denken niet dat er van alles is gebeurd, ze maken grappen over dat hij voor jonge bloemen wil gaan. En als ik heel eerlijk ben lijkt het prive contact ook veel van hem te komen. Hij zegt verder echt niets raars over mij verder.

Mijn eerlijke conclusie voor mezelf lijkt nu te zijn dat hij een dingetje heeft voor haar. En dat kan iedereen overkomen. Een aantal dingen in dit verhaal maken dat ik er last van heb, met name omdat ik het merk, omdat we een pittige periode achter de rug hebben met het overlijden van een ouder, ik word ouder en noem het maar op.
frettie wijzigde dit bericht op 31-07-2026 20:46
0.76% gewijzigd
frettie schreef:
31-07-2026 19:41
Misschien heb ik het verkeerd verwoord. Collega’s denken niet dat er van alles is gebeurd, ze maken grappen over hoe hij over haar denkt. En als ik heel eerlijk ben lijkt het prive contact ook veel van hem te komen. Hij zegt verder echt niets raars over mij verder.

Mijn eerlijke conclusie voor mezelf lijkt nu te zijn dat hij een dingetje heeft voor haar. En dat kan iedereen overkomen. Een aantal dingen in dit verhaal maken dat ik er last van heb, met name omdat ik het merk, omdat we een pittige periode achter de rug hebben met het overlijden van een ouder, ik word ouder en noem het maar op.
Natuurlijk heeft ie een dingetje voor haar, en dat is ook verder niet erg. Maar het is niet verstandig van hem om dat dingetje te blijven voeden door steeds maar weer contact te zoeken en dat kun je hem best vertellen zonder van alles te gaan Eisen.
Lady*Voldedinges
En hoeveel jonge meiden van 22 zijn geïnteresseerd in mannen van middelbare leeftijd? En dan ook nog met pubers, pfff. Je hebt toch echt 2 mensen nodig voor relaties. En ook meiden van 22 worden ouder, althans dat hoop ik voor ze.
carola_456 wijzigde dit bericht op 31-07-2026 19:49
7.91% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2026 19:38
Ik vraag me wel af wat die kinderen er van meekrijgen. Mijn man heeft een jaar of tien geleden ook een keer zo'n bevlieging gehad, en waar ik hem maar een beetje liet zo lang ie zich tijdens gezinsuitjes maar een beetje gedroeg maakte mijn toen veertienjarige dochter hem compleet af want die had feilloos door wat er speelde. Al met al nogal een genante vertoning, voor alle partijen.
Dit inderdaad.
Als hij denkt dat dit contact met haar zo kan dan kan hij het ook prima aan zijn kinderen vertellen. Papa heeft een nieuwe vriendin. Een gewone vriendschap hoor en ze is 22. Nou eens kijken hoe leuk ze het voor hem vinden.
frettie schreef:
31-07-2026 16:55
Ver voorbij de grens van professioneel mentorschap maar zonder tekstuele toespelingen direct op hun gericht. Over politiek, tv programma’s, gericht op seksuele relaties in realiteitsprogramma’s.over hoe hij altijd jong wil blijven.

Richting collega’s wel opmerkingen over hoe de dame in kwestie knap is en dat hij enkel kijkt maar het wel mooi vindt.
En dan is mijn vraag voor mezelf; zit dat in de categorie zoals hier eerder aangedragen; ‘als je er maar niets mee doet’ of is het gevarenzone.

Nu echt even uit de lucht maar dank voor meepraten, lucht sowieso op.
Los van al die andere dingen: gatverdamme, doe normaal.
Wat een treurig gedoe dit, van jouw man.
Moiren schreef:
31-07-2026 19:04
Op het moment dat je gaat eisen breng je je relatie toch gewoon om zeep.
Mwah. Als je partner enorm over je grens gaat en je partner weet dat , en wil niet stoppen dan helpt partner behoorlijk actief mee om relatie om zeep te helpen.

De eerste keer er zo met een gestrekt been ingaan is niet constructief denk ik maar bij de derde keer is mijn vriendelijkheid en begrip wel een beetje op en is het tijd voor partner om te kiezen. En ja dan kan partner kiezen om de keuze te maken die je liever niet ziet.

Eisen moet je dus alleen doen als je de eventuele gevolgen accepteert.

Het roept ook emoties op bij TO wanneer partner van TO niks lijkt te doen met verzoek van zijn vrouw. Dan roep je in je emotie ook wel eens wat. Slim en netjes, nee maar dat is een mens nou eenmaal niet altijd.

Ik zie eisen als een laatste poging je grens duidelijk te stellen.
Carola_456 schreef:
31-07-2026 19:47
En hoeveel jonge meiden van 22 zijn geïnteresseerd in mannen van middelbare leeftijd? En dan ook nog met pubers, pfff. Je hebt toch echt 2 mensen nodig voor relaties. En ook meiden van 22 worden ouder, althans dat hoop ik voor ze.
Genoeg, zeker van iemand vanuit een mentorrol die een bepaald gezag heeft en waar je tegenop kijkt waardoor bevestiging krijgen van diegene erg prettig kan zijn. Op je 22e is je brein ook nog niet volwassen.

Daarom is het zaak dat degene die zo'n rol heeft daar verantwoordelijk mee omgaat en ervoor waakt dat grenzen makkelijk zouden kunnen vervagen. Terwijl ik hier juist het tegendeel lees.
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2026 19:38
Go dochter :hello:
Nog los van de 22-jarige vind ik de grootste rode vlag dat hij maar blijft herhalen dat hij jou snapt en dat er niets is, maar vervolgens niet zijn gedrag aanpast. Dat vind ik erg respectloos in een huwelijk. Nota bene is hij met zijn gezin op vakantie! Als jij aangeeft dat je je er niet fijn bij voelt, dan is het toch het minste dat hij daar rekening mee houdt en niet doodleuk dat naast zich neerlegt en gewoon verder gaat met zijn ongepaste gedrag. Hij neemt je niet serieus én hij ziet jou(w gevoel) blijkbaar niet als prioriteit, noch legt hij de focus op zijn gezin op vakantie.
Ik vind dat vrij bizar. Ik zou hem ook vragen, wanneer hij weer zegt dat hij jou snapt, wat hij daar dan mee gaat doen.
Almostdone schreef:
31-07-2026 20:06

Ik zie eisen als een laatste poging je grens duidelijk te stellen.
Dat kan. Als ik zo zou moeten leven met iemand wil ik niet met diegene samenleven.
Everything is possible for the one who believes.
Prei schreef:
31-07-2026 20:08
Genoeg, zeker van iemand vanuit een mentorrol die een bepaald gezag heeft en waar je tegenop kijkt waardoor bevestiging krijgen van diegene erg prettig kan zijn. Op je 22e is je brein ook nog niet volwassen.

Daarom is het zaak dat degene die zo'n rol heeft daar verantwoordelijk mee omgaat en ervoor waakt dat grenzen makkelijk zouden kunnen vervagen. Terwijl ik hier juist het tegendeel lees.

Go dochter :hello:
Zo grappig vond ik het niet. Ik vond het vooral genant dat mijn man zich blijkbaar zo slecht in wist te houden dat zelfs zijn kinderen door hadden waar ie mee bezig was. En het heeft ook best nog een tijd geduurd voor dochter hem als vader weer serieus nam, dat is ook niet echt feestelijk. Plus dat ik toen natuurlijk ook al een volwassen mevrouw was en dat ik echt de hulp van mijn dochter niet van node had.
Lady*Voldedinges
Moiren schreef:
31-07-2026 19:04
Op het moment dat je gaat eisen breng je je relatie toch gewoon om zeep.
In mijn ogen doet hij dat. Zij heeft meerdere malen aangegeven dat ze zich niet prettig voelt bij het veelvuldige contact en hij doet er precies niks mee.

In je vakantie hoef je niet gebeld te worden over werk, tenzij een noodsituatie. Ik heb weleens een app gekregen van een collega, omdat een code om in te loggen op een bepaalde applicatie gekoppeld was aan mijn telefoonnummer. Dus het kon even niet anders. Maar buiten dat soort situaties belast je een collega op vakantie niet met werkvragen.
Je zal dat meisje van 22 zijn. Wat een vreselijke toestand met zo'n ouwe bok die zelfs op zijn vakantie nog meent haar te moeten begeleiden, alsof ze een verstandelijke beperking heeft. En dan die seksistische opmerkingen over haar uiterlijk onder de collega's alsof ze een stuk vlees is. Hopelijk verandert ze van bedrijf voordat haar carrière ontspoord.
Moiren schreef:
31-07-2026 20:12
Dat kan. Als ik zo zou moeten leven met iemand wil ik niet met diegene samenleven.
Ik zou niet willen leven met een man die zich op het werk gedraagt als een verliefde puber, zodanig dat zelfs collega’s er opmerkingen over maken. En de verliefdheid blijft voeden door intensief contact te onderhouden, zelfs op vakantie. Dat zou ik hem duidelijk maken en aan hem dan de keuze.
Lalaloepsie schreef:
31-07-2026 20:27
Je zal dat meisje van 22 zijn. Wat een vreselijke toestand met zo'n ouwe bok die zelfs op zijn vakantie nog meent haar te moeten begeleiden, alsof ze een verstandelijke beperking heeft. En dan die seksistische opmerkingen over haar uiterlijk onder de collega's alsof ze een stuk vlees is. Hopelijk verandert ze van bedrijf voordat haar carrière ontspoord.
Dat ook. Mijn dochter is 22. Die zit daar toch niet op te wachten.
Pelle schreef:
31-07-2026 20:31
Dat ook. Mijn dochter is 22. Die zit daar toch niet op te wachten.
Ik ook niet toen ik 22 was.
Levensgenieter ;)
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2026 19:45
Natuurlijk heeft ie een dingetje voor haar, en dat is ook verder niet erg. Maar het is niet verstandig van hem om dat dingetje te blijven voeden door steeds maar weer contact te zoeken en dat kun je hem best vertellen zonder van alles te gaan Eisen.
Duh..
Ze is ziin moeder niet.
Laat hem zijn eigen emoties reguleren, dat hoeft zijn partner niet te doen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven