Contact met ex over kinderen

18-03-2024 21:21 77 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ben mama van 3 kids, 2 zijn samen met mijn ex en de jongste samen met een nieuwe partner.
De relatie met mij ex is prima en we appen geregeld over de kinderen als dit nodig is,maar ook bijvoorbeeld in de weekenden foto's als wij of zij leuke dingen doen.

Nu maakte mijn partner daar als verschillende keren opmerkingen over. Hij vindt t onnodig en irritant. Terwijl ik me af vraag,waarom? Dat kan hij me niet uitleggen,maar hij vindt t onnodig.

Ik heb hem uitgelegd dat ik voor mijn gevoel al een gedeelte mis van hun opgroeien en het juist een fijn gevoel is om foto's te krijgen en die blije snoetjes te zien. Ik mis ze ook gewoon als ze er niet zijn.
Terwijl hij soms ook wel erg laat blijken dat hij die rust wel fijn vindt. Dit vind ik soms ook wel pijnlijk.

Is het zo raar dat ik contact heb met m'n ex over de kinderen en er foto's gestuurd worden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat jullie contact zo goed is. Koester het, vooral voor jullie kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verwijderd ivm verkeerd lezen openingspost
jajaja wijzigde dit bericht op 18-03-2024 21:30
81.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee joh, dat is niet raar. Dat is fijn. Je doet er je kinderen ook een groot plezier mee dat jullie goed door één deur kunnen.
Het is niet heel gek dat jij je kinderen mist, maar hij de rust juist even waardeert. Het zijn immers niet zijn kinderen. Zou wel tactvoller van hem zijn als hij daar niet zo mee te koop loopt, maar dat hij dat vindt, vind ik niet gek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, zijn gevoel bij het gemis van jouw kinderen is natuurlijk niet zo sterk als bij jou. Jij mist je kinderen, dat kan hij blijkbaar niet invoelen. Begrijp eigenlijk niet dat hij zich er niet in kan verplaatsen dat dit voor jou fijn is om te zien dat ze het fijn hebben, ook al ben je er niet bij.

Het zet zich er maar overheen, hier gaat jouw gevoel en jouw fijne contact met je ex over de kinderen voor. Waarom storen die appjes hem zo? Wat is nou een appje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee. Je doet het juist hartstikke goed. Fijn dat jullie er je weg in hebben gevonden .
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jajaja schreef:
18-03-2024 21:25
Als hij dat niet wil, dan laat je het toch? Simpel zat.

Ik snap jouw kant, maar een weekend niks of iets anders aan je hoofd is toch ook lekker?
Dat kan je omgekeerd toch ook denken. Laat een moeder gewoon wat appjes over haar kinderen ontvangen als ze dat fijn vindt. Hoezo moet zij dat opgeven?
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 18-03-2024 21:27
3.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jajaja schreef:
18-03-2024 21:25
Als hij dat niet wil, dan laat je het toch? Simpel zat.
Serieus?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee natuurlijk is het niet raar dat je met je ex contact hebt over de kinderen.
Je partner moet gewoon normaal doen.

Heeft hij zelf geen kinderen uit een vorige relatie?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren Quote
Wees zuinig op de goede contact, voor jullie kinderen is het heel fijn en voor jullie zelf ook. Jammer dat je partner er moeilijk over doet, maar jullie hebben in deze niet dezelfde belangen.

Als jij hier met je partner geen overeenstemming over kan bereiken, dan maar niet. Je hoeft het in een relatie niet overal over eens te zijn en als volwassene kun je ook leren leven met iets waar je niet helemaal achter staat. Je schaadt hem niet met het goede contact met je ex.
Soms is het agree to disagree en dan laat je het verder rusten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
18-03-2024 21:27
Serieus?
Excuus. Verkeerd gelezen. Dacht dat ex niet op foto's van z'n kinderen zat te wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je nieuwe partner heeft niet dezelfde gevoelens voor jouw kinderen. Ik vind alleen dat hij dat niet zo duidelijk hoeft te laten blijken.
En jij hoeft ook niet elk appje en/of foto gekregen van je ex met hem te delen. Je kan dat ook gewoon voor je houden als je weet dat hij geïrriteerd raakt en jij teleurgesteld raakt door zijn manier van reageren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij heeft zelf geen kinderen uit een vorige relatie.

Ik ben er eerlijk gezegd trots op dat t zo goed verloopt. De laatste tijd heb ik t idee dat t ook jaloezie is. M'n partner kan zich vaak storen aan de kinderen en ik vind hem dan ook vaak onredelijk. Hij lijkt t wel vervelend te vinden dat ze zo'n goede band met beide ouders hebben. Maar zoals hij soms met zo omgaat, duwt hij ze ook juist van zich af. Dat doet hij toch echt zelf :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zeg het ook vaak niet eens meer als ik een appje krijgt. Maar dan zegt ie zo ja ik zie die naam wel vaak voorbij komen....
Dan kijk je in mn telefoon zeg ik dan,nee dat zie ik gewoon als je appt. Beetje raar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kp1985 schreef:
18-03-2024 21:34
Hij heeft zelf geen kinderen uit een vorige relatie.

Ik ben er eerlijk gezegd trots op dat t zo goed verloopt. De laatste tijd heb ik t idee dat t ook jaloezie is. M'n partner kan zich vaak storen aan de kinderen en ik vind hem dan ook vaak onredelijk. Hij lijkt t wel vervelend te vinden dat ze zo'n goede band met beide ouders hebben. Maar zoals hij soms met zo omgaat, duwt hij ze ook juist van zich af. Dat doet hij toch echt zelf :)
Wat bizar. Als jullie twee leuke ouders voor de kinderen zijn kan hij op zijn kop gaan staan, de plaats van de eigen ouder zal hij nooit in kunnen nemen. Daar zal hij zich bij neer moeten leggen. Jaloers zijn op dergelijke aandacht is niet oké. Dan moet je geen relatie met iemand met kinderen aangaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mousse28 schreef:
18-03-2024 21:33
Je nieuwe partner heeft niet dezelfde gevoelens voor jouw kinderen. Ik vind alleen dat hij dat niet zo duidelijk hoeft te laten blijken.
En jij hoeft ook niet elk appje en/of foto gekregen van je ex met hem te delen. Je kan dat ook gewoon voor je houden als je weet dat hij geïrriteerd raakt en jij teleurgesteld raakt door zijn manier van reageren.
Nou kom op zeg, het klinkt wel wat kleinzielig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij lijkt wel jaloers. Op je ex én op je kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kp1985 schreef:
18-03-2024 21:36
Ik zeg het ook vaak niet eens meer als ik een appje krijgt. Maar dan zegt ie zo ja ik zie die naam wel vaak voorbij komen....
Dan kijk je in mn telefoon zeg ik dan,nee dat zie ik gewoon als je appt. Beetje raar.
Dan zou ik zeggen: misschien moet je er niet zo mee bezig zijn als je er niet tegen kan. Want het gaat niet veranderen met de appjes en foto's van en over mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kp1985 schreef:
18-03-2024 21:21

Ben mama van 3 kids, 2 zijn samen met mijn ex en de jongste samen met een nieuwe partner.
Begrijp ik hieruit nou dat ze alle 3 volwassen zijn? De jongste is samen met een nieuwe partner en de oudste 2 wonen bij hem? Dat is een beetje hoe ik het lijk te lezen.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik een nieuwe relatie kreeg heb ik aangegeven dat hij mijn ex er wel een beetje bij kreeg. We waren en zijn op goede voet dus hebben veel contact. Ex blijft zelfs wel eens slapen op verjaardagen etc, snap dat dat misschien voor velen wat veel is.

Maar mijn vriend heeft wel aangegeven het soms vervelend te vinden dat ik de hele dag in contact sta op bv vakanties. Doe dat nu meer aan het einde van de dag even een fotoreeks en verhalen delen. En minder pontificaal naast hem, al verberg ik het ook niet. Maar onze beide kinderen mogen altijd de andere ouder bellen. Je kinderen zijn altijd een onderdeel in je leven, ook als ze bij de andere ouder zijn en natuurlijk wil je daar ook betrokken bij zijn.

Zou kijken hoe je in overleg beide ruimte kan hebben hoe je er in staat en of je dat dan inderdaad wel of niet altijd met je partner deelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
18-03-2024 21:42
Begrijp ik hieruit nou dat ze alle 3 volwassen zijn? De jongste is samen met een nieuwe partner en de oudste 2 wonen bij hem? Dat is een beetje hoe ik het lijk te lezen.
Sure.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
18-03-2024 21:38
Hij lijkt wel jaloers. Op je ex én op je kinderen.
Dit TO. Pure Jaloezie. Ik zou heel duidelijk maken dat hij het er maar mee heeft te doen en dat je die jaloezie qua reacties echt niet meer wil horen van hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
18-03-2024 22:02
Sure.
Niet?
Misschien kun jij het even uitleggen?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het helemaal niet raar, ik vind het wel raar dat je vriend daar jaloers van wordt.
Mijn vriend krijgt ook vaak foto's van de kinderen als ze niet bij ons zijn, leuk juist. Zelf vergeet hij altijd foto's te maken, dus ik doe dat en stuur ze door (naar hem of rechtstreeks naar de exen) :)
Alle reacties Link kopieren Quote
3 kids, 2 zijn samen met mijn ex en de jongste samen met een nieuwe partner.

Nu maakte mijn partner daar als verschillende keren opmerkingen over. Hij vindt t onnodig en irritant. Terwijl ik me af vraag,waarom? Dat kan hij me niet uitleggen,maar hij vindt t onnodig.

Terwijl hij soms ook wel erg laat blijken dat hij die rust wel fijn vindt.

Ik denk dat het belangrijk is dat jullie veel beter gaan leren communiceren en veel beter gaan leren luisteren naar elkaars wensen en accepteren hoe bepaalde dingen zijn. Ik zie behoorlijk wat problemen (samen met je andere topic), als jullie daar niet naar handelen zie ik jullie samengestelde gezin het niet redden en kunnen de kinderen straks apart van elkaar naar hun vaders. Heel erg verdrietig hoe het nu al gaat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven