Contact met mensen die net een kindje hebben gekregen?

02-07-2020 10:59 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn nou normale termijnen m.b.t. langsgaan / bellen en interesse tonen in de breedste zin bij een bevriend stelletje dat net een kindje heeft gekregen?
ritmodelanoche wijzigde dit bericht op 16-07-2020 12:09
72.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mee in bovenstaande dat het echt zo verschillend is per stel.

Wij 2 jaar geleden bij de 1e alleen naaste fam in de 1e week en zelfs dat heel gedoseerd. Lees schoonzus maar met 1 van de kinderen ipv meteen het hele gezin van 5.
Ik vond de rust echt heerlijk.
Vriendinnen weet Ik allemaal niet meer precies maar gewoon wanneer het uitkwam en ook echt niet alles vlak achter elkaar of tegelijk.

Nu over een paar weken wordt onze 2e verwacht en wil het weer precies zo doen, gedoseerd.

Als oproepen zou missen zou ik op zn minst even een berichtje sturen van ik zie dat je belt , maar echt reageren lukt nu even niet dus kom er later op terug.
Of als ik dat zelf niet kan doen dan het aan man vragen even teken van leven te geven.
Maar dat ben ik :A:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf hoe goed je bevriend bent. Bij mijn beste vriendin vroeg haar man of ik naar het ziekenhuis wilde komen toen ze net bevallen was. Ook bij andere goede vriendinnen was ik zeker in de eerste week al even kort langs gegaan.

Bij minder goede vriendinnen zou ik een appje sturen na het kaartje/bericht dat ze bevallen is met hoe het gaat en of ze al toe is aan bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Kaartje heb je gestuurd, bellen heb je gedaan.

Prima toch!
Ik zou het sowieso waarderen...

Als laatst zoals eerder genoemd, misschien toch een appje?

Hoi ....
Hoe is het met je?
Ik heb je geprobeerd te bellen, ben heel benieuwd naar de kleine.
Zodra je toe bent aan bezoek, kom ik graag langs.

Zoiets sturen en dan laat je het verder aan haar over.
Voel je verder niet rot of betrek het niet op jezelf.
Misschien heeft ze een ellendige bevalling gehad.
Kraamzorg is er misschien de hele dag etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Sluit mij aan met wat er al gezegd is. Het hangt van zoveel factoren af, daar is geen standaard voor.
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
02-07-2020 11:52
Jeetje, ik heb twee keer gebeld in een week tijd. En nu stop ik ermee. Valt wel mee toch. Als ik al zo erg op hete kolen moet lopen dan snap ik niet waarom ik dit topic niet veel eerder heb geopend en dat ik het überhaupt in m'n hoofd heb gehaald om te bellen. Dat is kennelijk nogal wat.
Jeetje wat doe je aangebrand zeg. Die hete kolen zeker.

Ik vind bellen inderdaad nogal wat. Dat is persoonlijk. Geen idee wat jouw vriendin vindt.

Daarom zegt iedereen dat je bij mensen met verse baby's interesse moet tonen, hartstikke leuk, maar niks verwachten. En als je iemand belt verwacht je dat ze opneemt of terugbelt, tijd maakt om te praten.

Misschien zit ze daar wel met haar vagina aan flarden, een jankende baby op schoot, lekkende watermeloen-tieten, haar ogen uit haar kop te janken. Dat was ik op dag 4 namelijk.

En een ander denkt 'nou wel saai zo'n baby' want die hebben er 1 die 20 uur per dag slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon wachten tot je het geboortekaartje hebt! En dan even een appje sturen. Naar het nummer wat op het geboortekaartje staat! Wij hadden expres alleen het nr van partner erop gezet. Kon ik heerlijk bijkomen.
Ik merkte zelf dat wij minder snel gemiste oproepen terug belden in die periode. Appje kan je gewoon op reageren wanneer je tijd hebt. Zeg dat je nieuwsgierig bent en de kleine graag wilt bewonderen op een moment dat het hun uitkomt en zij toe zijn aan jouw bezoek
Alle reacties Link kopieren
Ik hou sowieso niet zo van bellen 😆 dus ik nam ook nooit op. Zeker niet met een huilende baby op schoot en als ze stil waren genoot ik even van de rust 😆

Maar wel goed dat je het probeert!

Ik zou gewoon even een appje sturen met: hoe gaat het met jullie? Snap dat jullie het erg druk hebben!! Zie je het al zitten als ik binnenkort een keer langs kom?
Wachten op geboortekaartje (of andere aankondiging dat de baby is geboren). Felicitatiekaartje sturen en tussendoor even een appje. Niet alleen naar de baby vragen maar natuurlijk allereerst vragen hoe zij het maakt.

Als je echt belangstellend over wil komen/geen verwijten van desinteresse wil krijgen inderdaad keertje proberen te bellen. Je zegt dat ze telkens niet opnemen dus jij hebt je best gedaan. Gewoon af en toe appje om te zeggen dat je hoopt dat alles goed gaat (niet in vraag-vorm, dan voelt ze zich misschien verplicht om te antwoorden terwijl ze druk is/vol hormonen/herstellende/wennen aan gezinsleven/haar hoofd er niet naar staat/whatever.

Het kraambezoek zelf: cadeautje mee, misschien wat makkelijks te eten voor de ouders mee (als dat wordt gewaardeerd), maximaal een kwartiertje blijven.

Wat ik zelf nog wel eens deed: ook een kleinigheidje voor de moeder/beide ouders. Wordt vaak over het hoofd gezien omdat alles om de baby draait (logisch) maar de moeder gaf vaak aan het wel te waarderen.
Nehemah schreef:
02-07-2020 13:48
Gewoon af en toe appje om te zeggen dat je hoopt dat alles goed gaat
Oh en ik zeg dan ook nooit: ik kom graag een keer kijken want dan voelt ze zich misschien verplicht visite te ontvangen terwijl ze dat nog helemaal niet wil en onder druk gezet. Ik laat het altijd open en bij de moeder zelf, en vooral geen verwachtingen hebben en uiten.
Dropdrop schreef:
02-07-2020 11:46
Geef haar het gevoel dat ze niet verplicht is om ook jou op de hoogte te houden. Ze moet al zoveel ineens.
Dit dus!
Maar dan kort en bondig uitgelegd :)
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
02-07-2020 11:52
Jeetje, ik heb twee keer gebeld in een week tijd. En nu stop ik ermee. Valt wel mee toch. Als ik al zo erg op hete kolen moet lopen dan snap ik niet waarom ik dit topic niet veel eerder heb geopend en dat ik het überhaupt in m'n hoofd heb gehaald om te bellen. Dat is kennelijk nogal wat.
Wat reageer je raar. Je hebt een kaartje gestuurd, een appje en drie keer gebeld. Ik persoonlijk vind dat hysterisch veel en niet bepaald 'op hete kolen lopen'. Ik snap ook niet zo goed wat je verder met dit topic wil. Je hebt uitgebreid contact gezocht, het lijkt mij compleet helder dat ze er nu nog niet op zitten te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Joh. To wil gewoon erg graag het juiste doen. Die inschatting maken op allerlei vlakken waar je zelf geen ervaring mee hebt kan best lastig zijn. De strekking is duidelijk, ze bedoelt het hartstikke goed en verder ligt de bal nu bij de vriendin en niet bij to.

Zoveel mensen, zoveel wensen en nog veel meer verwachtingen.

Ik wilde wel bellen met mijn beste vriendin maar zat 24/7 met een krijsend kind op schoot. Ik had niet eens tijd om het haar uit te leggen. Of de woorden want ik was zelf een huilend lijk. Ik had goede bedoelingen, zij ook. Dus kwam het vanzelf goed. Zelfs toen ze door alle omstandigheden pas na zes maanden mijn kind voor het eerst zag. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste werd ik bloed zenuwachtig van het bezoek, bij nr twee vond ik het hartstikke leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven