Contact met mijn ex, maar hij heeft een ander

11-02-2019 21:34 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi All,

Ik heb een struggle. Mijn inmiddels ex vriend heeft het nu 2,5 week geleden beëindigd tussen ons. Hij had gevoelens voor een collega van hem. Al een hele lange tijd maar hij wou mij ook niet kwijt. Ik heb hem 1,5 maand geleden voor een keuze gesteld. Zij uit zijn leven of ik. Hij koos toen om voor mij te gaan omdat hij mij koste wat het kost niet kwijt wou na een relatie van vier jaar. Maar al die tijd bleef hij met haar in zijn hoofd. Hij dacht elke keer 'wat als ik voor haar had gekozen'. Die collega van hem was al een half jaar op hem aan het azen. Uiteindelijk kwam hij 2,5 geleden naar mij toe dat hij het toch met haar wou gaan proberen omdat hij met die twijfel bleef zitten. Drie dagen later heeft hij haar meteen geappt en vanaf dat moment zijn ze onafscheidelijk.. Ze zien elkaar non stop, doen allemaal leuke dingen en appen ook heel erg veel. Ik ben best wel kapot van alles omdat hij ook gewoon mijn beste maatje was. En dat valt nu gewoon weg. 4 jaar lang elke dag appen. En aangezien hij al meteen met haar is voel ik me ook heel erg vervangen en alsof ik niet goed genoeg was voor hem.

Hij voelt zich ook heel erg rot over alles en wilt zeker weten dat het goed met mij gaat. Hij zegt dat hij nog heel erg veel van mij houdt en om mij geeft maar dat hij denkt dat hij met haar meer toekomst ziet. Ik heb al een aantal keer geprobeerd om een paar dagen niet meer met hem te praten maar dan maak ik mezelf helemaal gek. Dan ga ik zijn tijd checken, facebook en dan maak ik conclusies of ze samen zijn of niet. Ik vind het ook heel erg moeilijk dat de keuze bij mij ligt om te stoppen met praten. Want ik wil natuurlijk nog wel heel erg graag met hem praten omdat ik hem gewoon niet kwijt wil. Nu app ik dus wel weer met hem, en op de mometen dat we gewoon veel appen en hij is niet met haar voel ik me gewoon weer beter. Maar als hij dan zegt dat hij die middag niet kan appen omdat hij met haar is dan voel ik me weer zo slecht. Ik weet nu gewoon echt niet wat ik moet doen. Want helemaal niet praten is echt verschrikkelijk, maar momenten dat ik weet dat hij met haar samen is terwijl ik eenzaam in mijn bed lig zijn ook heel erg kut. Terwijl het wel weer fijn is als ik met hem app. En ik merk dat hij ook echt geïnteresseerd is in mij en vraagt hoe het gaat enzo. Heeft iemand hier ervaring mee of advies voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Chocola, wijn, de kroeg in, goeie film met vriendinnen.
Telefoon uit zetten. Niet appen

En hem verzoeken jou niet meer te appen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Want ik wil natuurlijk nog wel heel erg graag met hem praten omdat ik hem gewoon niet kwijt wil.

Heel lullig gezegd maar je bent hem al kwijt meid. Hij heeft een nieuwe vriendin. Trek die pleister er in een keer af dan doet t even zeer.

Verbreek t contact compleet.
Alle reacties Link kopieren
Kap met appen.
Het is vervelend maar het is over.
Hij is nu met haar.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rot situatie! Je moet hem echt los laten, hij wilt met haar zijn en jou ook nog ‘on the side’ hebben. Echt niet doen!!
Probeer niet te appen, ga leuke dingen doen, laat zien dat het goed met je gaat.
Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hightower schreef:
11-02-2019 21:39
Chocola, wijn, de kroeg in, goeie film met vriendinnen.
Telefoon uit zetten. Niet appen

En hem verzoeken jou niet meer te appen.
Ik heb hem ook al een paar keer gevraagd om mij niet meer te appen. Maar dan stuur hij dingen als 'maar ik wil gewoon zeker weten dat het goed met je gaat'. En dat maakt het weer zo lastig. Als hij nou gewoon zich gedroeg als een klootzak etc. Maar juist omdat hij zo lief doet is het zo moeilijk om hem los te laten :(.
LucyCW schreef:
11-02-2019 21:47
Ik heb hem ook al een paar keer gevraagd om mij niet meer te appen. Maar dan stuur hij dingen als 'maar ik wil gewoon zeker weten dat het goed met je gaat'. En dat maakt het weer zo lastig. Als hij nou gewoon zich gedroeg als een klootzak etc. Maar juist omdat hij zo lief doet is het zo moeilijk om hem los te laten :(.
Nou dat doet ie toch? Hij voorkomt hiermee dat jij verder kan met je leven. Hij rijt met t contact zoeken constant jouw wonden open. Hij denkt niet aan jou, alleen aan zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
11-02-2019 21:50
Nou dat doet ie toch? Hij voorkomt hiermee dat jij verder kan met je leven. Hij rijt met t contact zoeken constant jouw wonden open. Hij denkt niet aan jou, alleen aan zichzelf.
Ik denk dat hij oprecht denkt dat hij mij hier mee helpt. Want hij zegt wel dat als ik echt wil stoppen met contact dat ik moet doen wat het beste voor mij is. Maar dat hij nog wel met mij wilt appen. Maar dat als ik het niet meer zou willen dat hij dat kut zou vinden maar wel zou snappen. Maar de keus ligt dus bij mij en dat is zo kut..
LucyCW schreef:
11-02-2019 21:47
Ik heb hem ook al een paar keer gevraagd om mij niet meer te appen. Maar dan stuur hij dingen als 'maar ik wil gewoon zeker weten dat het goed met je gaat'. En dat maakt het weer zo lastig. Als hij nou gewoon zich gedroeg als een klootzak etc. Maar juist omdat hij zo lief doet is het zo moeilijk om hem los te laten :(.
Lief?
Dit is degene die je belazerde met een collega en vervolgens het slachtoffer uit hing?
Twee weken geleden werd hetzelfde gezegd: blokkeer hem, huil uit met vriendinnen en vergeet hem.
Hij is je beste vriend niet meer, je bent ingeruild.
Dat bedoel ik niet zo hard, maar ik denk wel dat het goed is om dat tot je door te laten dringen zodat je afstand van hem kan nemen.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Geen contact meer, echt. Kwel jezelf niet langer.
Alle reacties Link kopieren
Dus steeds minder praten en afbouwen gaat niet werken denken jullie?
Zijn nummer blokken en geen contact meer opnemen! Hou de eer aan jezelf, je hebt hem écht niet nodig.
LucyCW schreef:
11-02-2019 21:59
Dus steeds minder praten en afbouwen gaat niet werken denken jullie?
Nope.
In één keer die pleister eraf. Blokkeer hem en verwijder zijn nummer.
LucyCW schreef:
11-02-2019 21:59
Dus steeds minder praten en afbouwen gaat niet werken denken jullie?
Wat doet meer zeer denk je? Een pleister in een keer eraf trekken of langzaam beetje bij beetje?
Alle reacties Link kopieren
LucyCW schreef:
11-02-2019 21:59
Dus steeds minder praten en afbouwen gaat niet werken denken jullie?
Nee! Jouw gevoelens zullen blijven en de zijne worden minder. Kwel jezelf niet op deze manier. Hij is echt een botte hark die je aan het lijntje houdt. Contact meteen verbreken, zonder appje vooraf. Blokkeren!
Hoe weet jij dat zij veel appen?
Stap 1 in deze situaties is mijns inziens om alle informatiestromen af te kappen. Dus niemand vragen om info, deze niet zelf opzoeken en hem blokkeren. Als je een gebroken hart hebt, is alle info gewoon kut omdat je het door je zwarte bril bekijkt.

En zie hem niet als barmhartige Samaritaan omdat hij wil checken of het goed met je gaat. Als hij echt om je geeft, geeft hij je ruimte. Plaats hem niet op een voetstuk maar zie hem gewoon zoals ie is; als een persoon met mindere kanten, zoals iedereen.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
11-02-2019 22:03
Hoe weet jij dat zij veel appen?
Stap 1 in deze situaties is mijns inziens om alle informatiestromen af te kappen. Dus niemand vragen om info, deze niet zelf opzoeken en hem blokkeren. Als je een gebroken hart hebt, is alle info gewoon kut omdat je het door je zwarte bril bekijkt.

En zie hem niet als barmhartige Samaritaan omdat hij wil checken of het goed met je gaat. Als hij echt om je geeft, geeft hij je ruimte. Plaats hem niet op een voetstuk maar zie hem gewoon zoals ie is; als een persoon met mindere kanten, zoals iedereen.
Ik weet het omdat ik het aan hem vraag .. Het zijn dingen die ik niet wil weten maar ergens denk ik dat het me rust geeft. Is dat raar?
Alle reacties Link kopieren
LucyCW schreef:
11-02-2019 21:47
Ik heb hem ook al een paar keer gevraagd om mij niet meer te appen. Maar dan stuur hij dingen als 'maar ik wil gewoon zeker weten dat het goed met je gaat'. En dat maakt het weer zo lastig. Als hij nou gewoon zich gedroeg als een klootzak etc. Maar juist omdat hij zo lief doet is het zo moeilijk om hem los te laten :(.
Niks liefs aan. Hij gedraagt zich als een enorme klootzak
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
LucyCW schreef:
11-02-2019 21:55
Ik denk dat hij oprecht denkt dat hij mij hier mee helpt. Want hij zegt wel dat als ik echt wil stoppen met contact dat ik moet doen wat het beste voor mij is. Maar dat hij nog wel met mij wilt appen. Maar dat als ik het niet meer zou willen dat hij dat kut zou vinden maar wel zou snappen. Maar de keus ligt dus bij mij en dat is zo kut..
Hij vind jou niet goed genoeg. Hij maakt een gecalculeerde keus voor haar en hij valt jou lastig met zijn schuldgevoel en doet alsof jij de keus hebt. Hij is een klootzak
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nu heel achterdochtig als ik het gevoel heb dat hij contact wil houden om jou nog achter de hand te hebben als het toch niet lukt met die andere? Ik hoop echt dat je stopt met appen, dit is helemaal geen leuke jongen..
LucyCW schreef:
11-02-2019 22:12
Ik weet het omdat ik het aan hem vraag .. Het zijn dingen die ik niet wil weten maar ergens denk ik dat het me rust geeft. Is dat raar?
Destructief vooral. Het helpt je echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook misschien omdat hij van haar niet met mij mag appen. En hij dat toch (stiekem) doet. Ik weet dat het niet goed is maar daardoor denk ik nog wel van. Dat is iets ofzo..

Dan voel ik me ergens toch nog wel een beetje speciaal.
Alle reacties Link kopieren
LucyCW schreef:
11-02-2019 22:22
Het is ook misschien omdat hij van haar niet met mij mag appen. En hij dat toch (stiekem) doet. Ik weet dat het niet goed is maar daardoor denk ik nog wel van. Dat is iets ofzo..

Dan voel ik me ergens toch nog wel een beetje speciaal.
Hij eet dus graag van twee walletjes en staat met liefde in zijn middelpunt (lees de strijd) tussen twee dames die beiden dingen naar zijn aandacht en liefde. Je lijkt wel gek, wat een kloothommel die alleen bezig is met het strelen van zijn ego. En jij laat je ervoor gebruiken.

Zoiets?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
LucyCW schreef:
11-02-2019 22:12
Ik weet het omdat ik het aan hem vraag .. Het zijn dingen die ik niet wil weten maar ergens denk ik dat het me rust geeft. Is dat raar?
Nee dat is niet raar. Je wil hem graag bij je houden en je hebt hoop op signalen dat hij toch liever bij jou is dan bij haar. Zo lijkt het alsof hij er nog een beetje is. Vier jaar is een behoorlijke tijd hoor voor gedeeld lief en leed en waarschijnlijk toekomstideeeen. Dat hij is opgestapt betekent niet dat het houden van ook weg is voor jou. Afscheid is dan ook hetzelfde als een rouwproces en je moet het moment bepalen dat je resoluut de knop omdraait voor geen contact hoe pijnlijk ook anders kun je zelf niet verder.
Alle reacties Link kopieren
Oh en PS : dat gedrag heeft echt niets met gevoelens en liefde voor jou te maken en wel met die voor zichzelf. Egocentrisch kun je het ook noemen, en jij je maar speciaal voelen. Hard misschien maar wel wat er waarschijnlijk achter zit. Kies voor jezelf. Geen contact; op geen enkele manier en overal blokken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven