Contact met mijn ex, maar hij heeft een ander

11-02-2019 21:34 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi All,

Ik heb een struggle. Mijn inmiddels ex vriend heeft het nu 2,5 week geleden beëindigd tussen ons. Hij had gevoelens voor een collega van hem. Al een hele lange tijd maar hij wou mij ook niet kwijt. Ik heb hem 1,5 maand geleden voor een keuze gesteld. Zij uit zijn leven of ik. Hij koos toen om voor mij te gaan omdat hij mij koste wat het kost niet kwijt wou na een relatie van vier jaar. Maar al die tijd bleef hij met haar in zijn hoofd. Hij dacht elke keer 'wat als ik voor haar had gekozen'. Die collega van hem was al een half jaar op hem aan het azen. Uiteindelijk kwam hij 2,5 geleden naar mij toe dat hij het toch met haar wou gaan proberen omdat hij met die twijfel bleef zitten. Drie dagen later heeft hij haar meteen geappt en vanaf dat moment zijn ze onafscheidelijk.. Ze zien elkaar non stop, doen allemaal leuke dingen en appen ook heel erg veel. Ik ben best wel kapot van alles omdat hij ook gewoon mijn beste maatje was. En dat valt nu gewoon weg. 4 jaar lang elke dag appen. En aangezien hij al meteen met haar is voel ik me ook heel erg vervangen en alsof ik niet goed genoeg was voor hem.

Hij voelt zich ook heel erg rot over alles en wilt zeker weten dat het goed met mij gaat. Hij zegt dat hij nog heel erg veel van mij houdt en om mij geeft maar dat hij denkt dat hij met haar meer toekomst ziet. Ik heb al een aantal keer geprobeerd om een paar dagen niet meer met hem te praten maar dan maak ik mezelf helemaal gek. Dan ga ik zijn tijd checken, facebook en dan maak ik conclusies of ze samen zijn of niet. Ik vind het ook heel erg moeilijk dat de keuze bij mij ligt om te stoppen met praten. Want ik wil natuurlijk nog wel heel erg graag met hem praten omdat ik hem gewoon niet kwijt wil. Nu app ik dus wel weer met hem, en op de mometen dat we gewoon veel appen en hij is niet met haar voel ik me gewoon weer beter. Maar als hij dan zegt dat hij die middag niet kan appen omdat hij met haar is dan voel ik me weer zo slecht. Ik weet nu gewoon echt niet wat ik moet doen. Want helemaal niet praten is echt verschrikkelijk, maar momenten dat ik weet dat hij met haar samen is terwijl ik eenzaam in mijn bed lig zijn ook heel erg kut. Terwijl het wel weer fijn is als ik met hem app. En ik merk dat hij ook echt geïnteresseerd is in mij en vraagt hoe het gaat enzo. Heeft iemand hier ervaring mee of advies voor mij?
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
11-02-2019 22:29
Nee dat is niet raar. Je wil hem graag bij je houden en je hebt hoop op signalen dat hij toch liever bij jou is dan bij haar. Zo lijkt het alsof hij er nog een beetje is. Vier jaar is een behoorlijke tijd hoor voor gedeeld lief en leed en waarschijnlijk toekomstideeeen. Dat hij is opgestapt betekent niet dat het houden van ook weg is voor jou. Afscheid is dan ook hetzelfde als een rouwproces en je moet het moment bepalen dat je resoluut de knop omdraait voor geen contact hoe pijnlijk ook anders kun je zelf niet verder.
Ja dat is het kutte, we houden nog wel van elkaar. Ook al weet ik dat ik hem echt niet terug moet willen überhaupt na dit alles .. Maar als je gewoon zoveel van iemand houd kan iemand zoveel bij je flikken. Voel me ook echt dom dat ik nog steeds zoveel om hem geef terwijl hij vrolijk doorgaat en ik mij zo alleen voel.
Alle reacties Link kopieren
LucyCW schreef:
11-02-2019 22:34
Ja dat is het kutte, we houden nog wel van elkaar. Ook al weet ik dat ik hem echt niet terug moet willen überhaupt na dit alles .. Maar als je gewoon zoveel van iemand houd kan iemand zoveel bij je flikken. Voel me ook echt dom dat ik nog steeds zoveel om hem geef terwijl hij vrolijk doorgaat en ik mij zo alleen voel.
Dus je houdt meer van hem dan van jezelf? Hij doet je bewust pijn en jij ervaart zijn kruimels als speciaal.

Kop op meid, je bent meer waard dan dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
LucyCW schreef:
11-02-2019 22:34
Ja dat is het kutte, we houden nog wel van elkaar. Ook al weet ik dat ik hem echt niet terug moet willen überhaupt na dit alles .. Maar als je gewoon zoveel van iemand houd kan iemand zoveel bij je flikken. Voel me ook echt dom dat ik nog steeds zoveel om hem geef terwijl hij vrolijk doorgaat en ik mij zo alleen voel.
Hij houdt niet van jou. Hij voelt zich schuldig. Als je van iemand houdt dan wil je het beste voor diegene en ga je tot het uiterste om degene geen pijn te doen. Hij probeert zijn geweten te sussen door jou zogenaamd bij te staan. De tijd dat hij jou mocht bijstaan is voorbij, dat was over op het moment dat hij bewust vreemdging.
Ik hoop dat je je eigenwaarde terugvind en dit heel snel afkapt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt luxe paarden en je hebt werk paarden. Je hebt luxe problemen en je hebt moeilijke problemen. Deze gevoelens had ik toen ik 15 jaar was.
LucyCW schreef:
11-02-2019 22:34
Ja dat is het kutte, we houden nog wel van elkaar. Ook al weet ik dat ik hem echt niet terug moet willen überhaupt na dit alles .. Maar als je gewoon zoveel van iemand houd kan iemand zoveel bij je flikken. Voel me ook echt dom dat ik nog steeds zoveel om hem geef terwijl hij vrolijk doorgaat en ik mij zo alleen voel.
Hij denkt niet hetzelfde als jij hoor. Denk jij dat hij hetzelfde denkt?
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 22:39
Je hebt luxe paarden en je hebt werk paarden. Je hebt luxe problemen en je hebt moeilijke problemen. Deze gevoelens had ik toen ik 15 jaar was.
Dat is bijzonder daar sta je alleen in denk ik.
Alle reacties Link kopieren
"maar momenten dat ik weet dat hij met haar samen is terwijl ik eenzaam in mijn bed lig zijn ook heel erg kut."

:sarcastic:


Je mag jezelf echt gelukkig prijzen als dit je grootse probleem is.
Alle reacties Link kopieren
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 22:39
Je hebt luxe paarden en je hebt werk paarden. Je hebt luxe problemen en je hebt moeilijke problemen. Deze gevoelens had ik toen ik 15 jaar was.
Nah... gezien jouw post op een ander topic heb ik hierbij wel een vraagteken. ;)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
--Olijfje-- schreef:
11-02-2019 22:50
"maar momenten dat ik weet dat hij met haar samen is terwijl ik eenzaam in mijn bed lig zijn ook heel erg kut."

:sarcastic:


Je mag jezelf echt gelukkig prijzen als dit je grootse probleem is.
Ik zeg ook niet dat wat er is gebeurt het ergste ooit is en ik wil ook helemaal niet zo over komen. Het is gewoon kut en ik zit er mee.. het is gewoon fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen en de meningen van anderen te horen. Als het leek alsof ik hiermee wou zeggen ‘ mijn leven is zo erg en jullie moeten mij zielig vinden ‘ dan is het verkeerd over gekomen. Dat was nooit mijn intentie. Ik wou gewoon tips en meningen van mensen die misschien wel hetzelfde hebben meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
LucyCW schreef:
11-02-2019 23:02
Ik zeg ook niet dat wat er is gebeurt het ergste ooit is en ik wil ook helemaal niet zo over komen. Het is gewoon kut en ik zit er mee.. het is gewoon fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen en de meningen van anderen te horen. Als het leek alsof ik hiermee wou zeggen ‘ mijn leven is zo erg en jullie moeten mij zielig vinden ‘ dan is het verkeerd over gekomen. Dat was nooit mijn intentie. Ik wou gewoon tips en meningen van mensen die misschien wel hetzelfde hebben meegemaakt.
Er is geen tip. Je moet opstaan en doorgaan, doorbijten, tijd heelt alle wonden. Op een dag als je wakker word is het over. Je kunt dan terug kijken en denken Goh heb tenminste wat van mijn leven proberen te maken of je kunt denken ai heb niks waardevols gedaan. En je kunt er veel van leren.
Alle reacties Link kopieren
LucyCW schreef:
11-02-2019 23:02
Ik wou gewoon tips en meningen van mensen die misschien wel hetzelfde hebben meegemaakt.
Ja hoor, ooit.
Lees mijn posts nog eens door en besteed alle energie aan jezelf. Ga jezelf leuk vinden ook zonder deze jongen.
Dat ben je dubbel en dwars waard :redrose:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Verbreek het contact. Echt! Hij is bezorgd om jou maar ondertussen ligt hij in bed met een andere vrouw die hij toch leuker vindt.
Dat moet voor jou toch genoeg reden zijn?
Ik heb zo ongeveer hetzelfde meegemaakt. Het is verschrikkelijk maar houd de eer aan jezelf.
Degene die je het meest vertrouwde daar kun je nu niet meer bij terecht.
Alle reacties Link kopieren
Agapanthus schreef:
11-02-2019 23:19
Verbreek het contact. Echt! Hij is bezorgd om jou maar ondertussen ligt hij in bed met een andere vrouw die hij toch leuker vindt.
Dat moet voor jou toch genoeg reden zijn?
Ik heb zo ongeveer hetzelfde meegemaakt. Het is verschrikkelijk maar houd de eer aan jezelf.
Degene die je het meest vertrouwde daar kun je nu niet meer bij terecht.
Heeft het bij jou lang geduurd voordat je weer iemand anders kon vertrouwen? Ik ben daar namelijk niet zo goed in. Mijn ex was de enige persoon die ik alles vertelde.
Alle reacties Link kopieren
Het komt goed, écht.
Sterkte. :hug:
LucyCW schreef:
11-02-2019 23:02
Ik zeg ook niet dat wat er is gebeurt het ergste ooit is en ik wil ook helemaal niet zo over komen. Het is gewoon kut en ik zit er mee.. het is gewoon fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen en de meningen van anderen te horen. Als het leek alsof ik hiermee wou zeggen ‘ mijn leven is zo erg en jullie moeten mij zielig vinden ‘ dan is het verkeerd over gekomen. Dat was nooit mijn intentie. Ik wou gewoon tips en meningen van mensen die misschien wel hetzelfde hebben meegemaakt.

Je hoeft jezelf echt niet te verdedigen hoor. Liefdesverdriet is gewoon kut en zeker als je bent ingeruild voor een ander.
Heb je vrienden met wie je afleiding kan zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Meisje. Het wordt echt allemaal beter. Maar doe jezelf echt een plezier en blokkeer die eikel. Je wordt gewoon na vier jaar ingeruild. En ondertussen houdt hij je waarschijnlijk gewoon achter de hand.

Vertrouw ons; het is echt beter om hem op alle kanalen te blokkeren. Je doet jezelf onnodig pijn. Geloof mij; ik weet er alles van. Ik heb hetzelfde meegemaakt destijds.

Je wil niet een man die niet 100% voor je gaat. Je bent veel veel veel meer waard dan dat.

Het is een klootzak. Anders gaf hij je wel de ruimte om door te gaan. Het wordt echt beter! Beloofd! :redrose: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor je! :hug: Hou inderdaad de eer aan jezelf en verbreek het contact. Ik begrijp dat je nu alle updates wilt weten, want je hoopt natuurlijk om ergens een barst te zien. Dat was bij mij ook zo toen ik liefdesverdriet had. Maar wat als zijn nieuwe relatie goed blijft gaan? Vrolijke updates zullen je alleen maar meer kwetsen, daar moet je jezelf tegen beschermen door hem uiteindelijk uit je leven te knippen.

Het moet geen wedstrijd moddergooien worden, maar als hij naar jou vraagt, mag je gerust uitleggen dat hij je erg heeft gekwetst door meteen met iemand anders verder te gaan. Zeg hem dat jij dan ook maar verdergaat zonder hem en vraag hem om jou met rust te laten. Dat is het gevolg van zijn keuze. Als hij jou opgeeft voor iemand anders, moet hij niet verwachten dat je in de buurt blijft.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
LucyCW schreef:
11-02-2019 23:02
Ik zeg ook niet dat wat er is gebeurt het ergste ooit is en ik wil ook helemaal niet zo over komen. Het is gewoon kut en ik zit er mee.. het is gewoon fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen en de meningen van anderen te horen. Als het leek alsof ik hiermee wou zeggen ‘ mijn leven is zo erg en jullie moeten mij zielig vinden ‘ dan is het verkeerd over gekomen. Dat was nooit mijn intentie. Ik wou gewoon tips en meningen van mensen die misschien wel hetzelfde hebben meegemaakt.
Ik zou de Olijf op negeer zetten. Heb je niks aan, net als aan je ex.
Lillybit schreef:
11-02-2019 22:38
Hij houdt niet van jou. Hij voelt zich schuldig. Als je van iemand houdt dan wil je het beste voor diegene en ga je tot het uiterste om degene geen pijn te doen. Hij probeert zijn geweten te sussen door jou zogenaamd bij te staan. De tijd dat hij jou mocht bijstaan is voorbij, dat was over op het moment dat hij bewust vreemdging.
Ik hoop dat je je eigenwaarde terugvind en dit heel snel afkapt.
Dit. De enige reden dat hij wil weten hoe het met je gaat is omdat, wanneer jij zegt dat het goed gaat, hij zich minder schuldig hoeft te voelen over wat hij gedaan heeft. Been there, done that. Hij wil gewoon zijn gezellige liefdesleventje leiden en de wetenschap dat hij iemand verdrietig heeft gemaakt staat hem een beetje in de weg. Het is dan beter als hij hoort dat het goed gaat met diegene. Kan hij probleemloos verkerinkje spelen met zijn nieuwe liefje.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
12-02-2019 00:17
Dit. De enige reden dat hij wil weten hoe het met je gaat is omdat, wanneer jij zegt dat het goed gaat, hij zich minder schuldig hoeft te voelen over wat hij gedaan heeft. Been there, done that. Hij wil gewoon zijn gezellige liefdesleventje leiden en de wetenschap dat hij iemand verdrietig heeft gemaakt staat hem een beetje in de weg. Het is dan beter als hij hoort dat het goed gaat met diegene. Kan hij probleemloos verkerinkje spelen met zijn nieuwe liefje.
Precies dit! Print dit uit!
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
12-02-2019 00:17
Dit. De enige reden dat hij wil weten hoe het met je gaat is omdat, wanneer jij zegt dat het goed gaat, hij zich minder schuldig hoeft te voelen over wat hij gedaan heeft. Been there, done that. Hij wil gewoon zijn gezellige liefdesleventje leiden en de wetenschap dat hij iemand verdrietig heeft gemaakt staat hem een beetje in de weg. Het is dan beter als hij hoort dat het goed gaat met diegene. Kan hij probleemloos verkerinkje spelen met zijn nieuwe liefje.
Maar als ik niks meer laat weten, dan gaat hij dus vrolijk door met haar ..

Terwijl ik verdriet heb. Dat vind ik ook niet eerlijk ofzo.

Ook al wil ik natuurlijk wel heel graag dat hij gelukkig is. Maar niet met haar aangezien zij al hem al probeerde toen wij nog een relatie hadden. Dat kan ik gewoon niet uitstaan :(.
Alle reacties Link kopieren
Oke dan ga ik het zo zeggen:wat als het niet tussen die 2 werkt. Ontvang jij hem met open armen terug. Hij hangt nub alleen de reddingsboei uit. Je bent alleen maar een mogelijke rebound. Kap het af. Er zijn 1000000 leuke jongens nog op deze aardbol en een die wel jouw de liefde gunt die je verdiend
Hij gaat sowieso door met haar, of je hem nu hoort of niet.
Denk aan jezelf, best bijt je door de zure appel heen, verbreek elk contact, overal. Dat zal een tijdje ellendig zijn en daarna ga ook jij weer door.
Sterkte.
Het is jammer dat je zo veel verdriet hebt, om iemand die niet om jou geeft. Sterkte
LucyCW schreef:
12-02-2019 07:03
Maar als ik niks meer laat weten, dan gaat hij dus vrolijk door met haar ..

Terwijl ik verdriet heb. Dat vind ik ook niet eerlijk ofzo.

Ook al wil ik natuurlijk wel heel graag dat hij gelukkig is. Maar niet met haar aangezien zij al hem al probeerde toen wij nog een relatie hadden. Dat kan ik gewoon niet uitstaan :(.


Als je wel laat horen dat je verdriet hebt, gaat hij ook vrolijk door met haar. En dan voel jij je nog verdrietiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven