Date etiquette, blokkeren en meer... (algemeen)

12-12-2019 13:49 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op hoe onfatsoenlijk (in mijn ogen dan) mensen omgaan met de gevoelens van anderen. En in de algemeenheid kil omgaan met een eventuele date.

Het verbaast mij echt heel erg dat in vrijwel elk topic waarbij een relatie of date op de klippen dreigt te lopen er direct wordt gesuggereerd iemand te blokkeren. Waarom?

Ik heb in de jaren dat ik heb gedate nog nooit iemand geblokkeerd. Al die mannen die accepteerde de afwijzing en zo niet was gewoon niet meer reageren (Na een duidelijke afwijzing) ook voldoende.
Ghosten, blokkeren of met een enkele app een lange relatie beëindigen. Het zou werkelijk niet in mijn hoofd opkomen. En toch lees je her zo vaak.

Is dit echt hoe we met elkaar om willen gaan anno 2019? Heb ik ergens wat gemist de afgelopen 10 jaar?

Hier heb ik wel duidelijk een mening over... maar waarom doen mensen dit? Ook wanneer ze andere partij niet heel aardig of attent is geweest. Is het dan echt te veel moeite om eventjes een apje van 4 zinnen te sturen?

Nu snap ik dat viva een behoorlijk vertekend beeld geeft en je pas wat post als er stront aan de knikker is... maar toch, het valt me wel op.
Ghosten doe ik niet.
Blokkeren doe ik alleen bij stalkers (ik heb een ex die me telkens opnieuw benadert)
Een relatie beëindig ik face-to-face, door even langs te gaan.
...en mijn date heb ik na 3 dates via WhatsApp vriendelijk vaarwel gezegd.

Ik vind mijn gedrag wel meevallen.

Een vriendin van mij blokkert mannen op Tinder zodat ze niet telkens in haar lijst verschijnen en andersom. Lijkt mij een prima idee.
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
12-12-2019 14:01
Ghosten doe ik niet.
Blokkeren doe ik alleen bij stalkers (ik heb een ex die me telkens opnieuw benadert)
Een relatie beëindig ik face-to-face, door even langs te gaan.
...en mijn date heb ik na 3 dates via WhatsApp vriendelijk vaarwel gezegd.

Ik vind mijn gedrag wel meevallen.

Een vriendin van mij blokkert mannen op Tinder zodat ze niet telkens in haar lijst verschijnen en andersom. Lijkt mij een prima idee.
Dan ben je toch met behoorlijk wat mannen aan het daten als ze een "lijst" gaan vormen, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nee, ik bedoel "lijst" als in dat die foto's op Tinder in je scherm verschijnen, die foto's die je naar links of rechts swipet.
pejeka schreef:
12-12-2019 14:13
Dan ben je toch met behoorlijk wat mannen aan het daten als ze een "lijst" gaan vormen, lijkt me.

Dus?
:cheer2:
Ceridwen91 schreef:
12-12-2019 14:14
Dus?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het zoals jij zegt stront aan de knikker is waarom zou je dan iemand niet mogen blokkeren?
Je hebt wellicht de mazzel dat je allemaal leuke beleefde exen hebt die je verder niet lastig vallen. Waarom voel je daarom verheven boven vrouwen die voor hun eigen geluk en veiligheid kiezen voor helemaal geen contact?
pejeka schreef:
12-12-2019 14:13
Dan ben je toch met behoorlijk wat mannen aan het daten als ze een "lijst" gaan vormen, lijkt me.
Ja, en?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook bizar dat ghosten... daarmee kan je iemand echt pijn doen...

Blokkeren heb ik wel eens gedaan. Maar ik heb een paar keer gehad dat een man een afwijzing echt niet accepteerde... mij voor hoer uitschold of me 30 keer achter elkaar belde of hele verhalen ging appen waarom mijn gevoel onjuist was of waarom ik maar mazzel met hem zou hebben. Dan blokkeer ik wel ja.
Alle reacties Link kopieren
Mijn excuses. Maar ik ben nooit gewend geweest mijn scharrels of dates te selecteren vanuit een plaatjesboek op internet en hen op de foto te beoordelen. Mijn hemel, wat een vleeskeuring! Een veemarkt is er niks bij.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb er net nog een geblokkerd en gerapporteerd!

Toen ik via Tinder aangaf dat ik geen zin had om in te gaan op zijn voorstel om te neuken dreigde hij dat hij wel weet waar ik woon en werk. Daarna schold hij me uit.

Gelukkig merkte ik dat hij daarover blufte.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
12-12-2019 15:15
Mijn excuses. Maar ik ben nooit gewend geweest mijn scharrels of dates te selecteren vanuit een plaatjesboek op internet en hen op de foto te beoordelen. Mijn hemel, wat een vleeskeuring! Een veemarkt is er niks bij.
Een kroeg is er niks bij
pejeka schreef:
12-12-2019 15:15
Mijn excuses. Maar ik ben nooit gewend geweest mijn scharrels of dates te selecteren vanuit een plaatjesboek op internet en hen op de foto te beoordelen. Mijn hemel, wat een vleeskeuring! Een veemarkt is er niks bij.
De tijd dat ouders hun zoon of dochter aan een ander koppelde is voorbij. Dus we moeten helaas wel vanuit een plaatjesboek selecteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ghosten even googelen, heb al een kleine 30 jaar niet gedate. Maar nu weet ik wat het is. Is dat geen leeftijdsdingetje? Ik kom het in het zakelijk verkeer ook regelmatig tegen, zelfs bij sollicitanten, dat je een afspraak voorstelt en gewoon helemaal niks meer hoort, zo bizar.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
12-12-2019 15:15
Mijn excuses. Maar ik ben nooit gewend geweest mijn scharrels of dates te selecteren vanuit een plaatjesboek op internet en hen op de foto te beoordelen. Mijn hemel, wat een vleeskeuring! Een veemarkt is er niks bij.
De vleeskeuring is niet anders dan dat je iemand ziet in de kroeg of in de rij bij de kassa. Het oog wil meestal ook wat.

Tinder is een communicatietool om contact te leggen. Niks meer niks minder en hier is ook niks mis mee denk ik persoonlijk. Mij heeft het in elk geval een fijne liefde opgeleverd.

Maar de desinteresse in andermans gevoel en gebrek aan respect voor je date/medemens die verbaast me oprecht.
Snap het zelf ook niet. Ik zou me juist schuldig voelen als ik het niet netjes afhandel.
Ligt natuurlijk ook aan de persoon. Als iemand zich als een hork gedraagt dan kan die de schijt krijgen, en blok ik hem wel.

Heb laatst een date van 3 mnd afgekapt. Gewoon face to face besproken dat hij het niet is voor mij. Al gaf hij het laatste zetje wel dat hij al erg jaloers overkwam dat ik niet vaak genoeg met hem afsprak. Laat staan als ik een relatie met hem had.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er nu precies geen respect voor wie, want je doet net alsof vrouwen die uit nood iemand blokkeren niet respectvol zijn. Ipv dat je de mannen op hun grensoverschrijdende gedrag aanspreekt noem je hier het gedrag van vrouwen die een grens trekken niet respectvol. Dat is de wereld op zijn kop.
Maar wat wil je hier nu mee TO?
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
12-12-2019 16:08
De vleeskeuring is niet anders dan dat je iemand ziet in de kroeg of in de rij bij de kassa. Het oog wil meestal ook wat.

Tinder is een communicatietool om contact te leggen. Niks meer niks minder en hier is ook niks mis mee denk ik persoonlijk. Mij heeft het in elk geval een fijne liefde opgeleverd.

Maar de desinteresse in andermans gevoel en gebrek aan respect voor je date/medemens die verbaast me oprecht.
Ik vind het alleen érg apart dat mensen tegenwoordig niet meer aan een partner schijnen te kunnen komen zonder schermpje. Sterker nog, vele jongere mensen lopen heel de dag vastgeplakt aan dat schermpje en kijken niet eens meer om zich heen naar andere mensen in "real life". In de trein, in de bus, in de supermarkt, op de fiets, tijdens het wachten ergens, altijd maar die blik koortsachtig gericht op dat schermpje. Tja, dan ontmoet je ook niemand, ook al zijn er misschien tientallen aardige personen om je heen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
12-12-2019 16:27
Ik vind het alleen érg apart dat mensen tegenwoordig niet meer aan een partner schijnen te kunnen komen zonder schermpje. Sterker nog, vele jongere mensen lopen heel de dag vastgeplakt aan dat schermpje en kijken niet eens meer om zich heen naar andere mensen in "real life". In de trein, in de bus, in de supermarkt, op de fiets, tijdens het wachten ergens, altijd maar die blik koortsachtig gericht op dat schermpje. Tja, dan ontmoet je ook niemand, ook al zijn er misschien tientallen aardige personen om je heen...
zoals we tegenwoordig een schermpje nodig hebben om...
een reis te boeken
een telefoonnummer op te zoeken
een encyclopedie te raadplegen
een restaurant te reserveren
etc
Ook al kijk je om je heen, dan nog wil dat niet zeggen dat je daarmee een date scoort. Ik heb nooit meegemaakt dat een man naar me toe kwam en vroeg of ik wilde afspreken.
Dit is 2019, het is stukken lastiger dan vroeger. Maar dat lijk jij niet te willen begrijpen PJK.
Trien, ik begrijp ook niks meer van de huidige omgangsvormen. Ik weet wel dat ik het een enorme achteruitgang vind tov 10 jaar geleden. Toen waren de mannen anders, beleefder, serieuzer dan nu voor mijn gevoel. Nu tref je tussen al die horken heel soms nog die beleefde en serieuze man.
Ik ging een tijd met een man om die mij nooit belde en alles via de app besprak, ik heb toen ook via de app gezegd er geen zin meer in te hebben.
Dat snap ik wel.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
12-12-2019 16:27
Ik vind het alleen érg apart dat mensen tegenwoordig niet meer aan een partner schijnen te kunnen komen zonder schermpje. Sterker nog, vele jongere mensen lopen heel de dag vastgeplakt aan dat schermpje en kijken niet eens meer om zich heen naar andere mensen in "real life". In de trein, in de bus, in de supermarkt, op de fiets, tijdens het wachten ergens, altijd maar die blik koortsachtig gericht op dat schermpje. Tja, dan ontmoet je ook niemand, ook al zijn er misschien tientallen aardige personen om je heen...
Vroeger maakte je een praatje met de buren. Maar jij zit ook op het forum.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven