Date gehad, weet niet wat te denken

12-01-2022 21:20 563 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lange tijd contact gehad met iemand via online daten. Dit was bijna elke dag en voelde heel goed.
Uiteindelijk toch afgesproken om elkaar te zien. Maar de date zelf was heel apart. Dit kwam omdat hij 1 dag van tevoren een boosterprik had gehaald. Dus tijdens de date voelde hij zit eigenlijk niet lekker worden, besloot hij daarom naar huis te gaan. Hij bood zijn excuses ervoor aan en zei dat we het nog tegoed hadden. Later die middag zei hij dat het goed was om naar huis te gaan want hij had koorts.
S avonds vroeg ik nog hoe het ging. Hij zei wel iets beter maar dat hij heel moe was dus ging slapen.

De volgende dag kwam hij niet online.
De dag erop liet hij me weten dat hij een paar slechte dagen had gehad want nog steeds niet lekker. En zometeen ook naar bed ging. Ik las dat pas 1 uur later. Ik gaf een reactie daarop, en toen zag ik dat hij online kwam. Alleen zei hij niks tegen me. Daarna was hij nog een uur een paar keer af en toe kort online en dan weer weg. Terwijl hij normaal altijd wel snel antwoord geeft en met me praat.

Daarna is hij tot nu toe niet meer online geweest.

Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet. Is hij nu echt ziek of niet? Hij zoekt wel contact met me om sorry te zeggen dat ie niks meer heeft laten horen ivm ziek zijn. Maar als we beiden online zijn zegt ie niks terwijl ie dat eerst wel deed.

Misschien is hij echt ziek door die booster. Maar misschien was het een smoes en was het gewoon niet wat hij ervan verwacht had. Maar dat kan hij dan wat mij betreft gewoon zeggen ipv moeilijk te doen.

Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn maar vind het gewoon raar.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat dat het beste is. Voor de volledigheid inderdaad een paar dagen wachten, dan weet je het zeker, en dan weet je voor jezelf ook dat je vanuit jouw kant hebt gedaan wat in je mogelijkheden lag en kan je het gewoon rustig afsluiten.
Dan is het gewoon heel jammer en vanuit hem zeer flauw dat hij het op deze manier doet, maar dan heb jij wel gewoon vanuit jou gewoon gedaan wat je kon. Dan moet je ook verder niet meer er woorden aan vuil maken of erachteraan gaan appen ofzo, maar gewoon laten zitten. Helaas in ghosten een aanverwante methodes tegenwoordig aan de orde van de dag, dat heeft echt niets met jou persoonlijk te maken, dus hopelijk trek je je het ook niet al te erg aan.
Alle reacties Link kopieren
Dina1980 schreef:
12-01-2022 22:52
Ik denk ook dat dat het beste is. Voor de volledigheid inderdaad een paar dagen wachten, dan weet je het zeker, en dan weet je voor jezelf ook dat je vanuit jouw kant hebt gedaan wat in je mogelijkheden lag en kan je het gewoon rustig afsluiten.
Dan is het gewoon heel jammer en vanuit hem zeer flauw dat hij het op deze manier doet, maar dan heb jij wel gewoon vanuit jou gewoon gedaan wat je kon. Dan moet je ook verder niet meer er woorden aan vuil maken of erachteraan gaan appen ofzo, maar gewoon laten zitten. Helaas in ghosten een aanverwante methodes tegenwoordig aan de orde van de dag, dat heeft echt niets met jou persoonlijk te maken, dus hopelijk trek je je het ook niet al te erg aan.
Ja zo is het hoe je het zegt.

Wat ik niet snap is waarom hij me wel een bericht stuurt waarin hij sorry zegt dat ie weinig heeft laten horen omdat hij paar dagen goed ziek is.

Gaat hij nu niet meer inloggen om mij te ontlopen? Dat is toch ook raar.
Alle reacties Link kopieren
Jillian80 schreef:
12-01-2022 23:03
Ja zo is het hoe je het zegt.

Wat ik niet snap is waarom hij me wel een bericht stuurt waarin hij sorry zegt dat ie weinig heeft laten horen omdat hij paar dagen goed ziek is.

Gaat hij nu niet meer inloggen om mij te ontlopen? Dat is toch ook raar.
Je hebt twee opties:
Of je vraagt het hem.
Of je laat het los.

Jezelf steeds blijven afvragen wat hij bedoelt en blijven checken of hij reageert is niet heel zinvol.
Wij weten het ook niet.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Jillian80 schreef:
12-01-2022 21:25
Dat zou goed kunnen natuurlijk. Maar het is toch veel makkelijker om gewoon te zeggen.
Ik vind het ook raar dat ie dan wel zelf nog contact zoekt.
Het klinkt gek maar voor veel mensen is het niet makkelijker om te zeggen wat ze vinden. Ik zag dit in mijn omgeving ook. En als je achteraf het beestje bij de naam noemt en zegt hoe iets overkomt zijn die mensen beledigd. Eigenlijk voelen ze zich betrapt. Dat is niet prettig. Het heeft ook een voordeel. Je weet dan wie je niet in je omgeving wilt hebben.
Yep schreef:
12-01-2022 22:09
"Hey, gaat t al wat beter met je? Ik hoop het?
Heb je nog zin om met mij te appen / te daten als je weer beter bent?
Mocht er van jouw kant toch geen klik zijn, dan is dat ook prima, maar laat even iets weten vóór het weekend alsjeblieft, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Liefs en beterschap! , xxx"
Waarom zuigen bij een zieke?
anoniem_409569 wijzigde dit bericht op 12-01-2022 23:46
25.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jillian80 schreef:
12-01-2022 23:03
Ja zo is het hoe je het zegt.

Wat ik niet snap is waarom hij me wel een bericht stuurt waarin hij sorry zegt dat ie weinig heeft laten horen omdat hij paar dagen goed ziek is.

Gaat hij nu niet meer inloggen om mij te ontlopen? Dat is toch ook raar.
Dat is zeker raar, maar helaas is dat heel vaak hoe het gaat.
Lees de topics op de relatiepijler en de verhalen in het singles topic er maar op na.
Niemand snapt waarom het op die manier gaat. Jij niet, ik niet, en niemand hier niet.
Maar zoals hierboven ook wordt gezegd, daar gaan we helaas ook niet achter komen, al analyseren we het tot tien cijfers achter de komma.
Dit soort dingen zijn gewoon onbegrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Keesjeaap5 schreef:
12-01-2022 21:23
Ik denk dat hij dit als escape gebruikt en je niet eerlijk durft te vertellen dat hij je niet leuk vindt.
Dit. Ik zou afwachten of hij zelf nog iets laat horen om de date opnieuw te doen en anders exit.
Alle reacties Link kopieren
Hij had andere verwachtingen van jou op basis van het online contact. In het echt ben je blijkbaar niet zijn type. Jammer, maar helaas. Probeer het los te laten.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Laat die man even uitzieken, en is het een smoes dan is het toch klaar?
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
13-01-2022 07:15
Laat die man even uitzieken, en is het een smoes dan is het toch klaar?
Dat is zeker zo. Ik vind het alleen wel vervelend dat ik nu niet weet waar ik aan toe ben omdat het allebei waar kan zijn. Het kan een smoes zijn maar hij kan ook echt ziek zijn. Dat vind ik gewoon irritant.
Alle reacties Link kopieren
Jillian80 schreef:
13-01-2022 07:21
Dat is zeker zo. Ik vind het alleen wel vervelend dat ik nu niet weet waar ik aan toe ben omdat het allebei waar kan zijn. Het kan een smoes zijn maar hij kan ook echt ziek zijn. Dat vind ik gewoon irritant.
Dat zegt eigenlijk iets over jezelf, als je niet een paar dagen kan wachten. Niet vervelend bedoeld overigens, maar wellicht kun je eens nagaan voor jezelf waarom het je leven dermate beïnvloedt?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
13-01-2022 07:49
Dat zegt eigenlijk iets over jezelf, als je niet een paar dagen kan wachten. Niet vervelend bedoeld overigens, maar wellicht kun je eens nagaan voor jezelf waarom het je leven dermate beïnvloedt?
Omdat het niet duidelijk is of het om een smoes gaat of niet.
Als iemand echt ziek is kan ik prima een paar dagen wachten.
Als het een smoes is kan ik het afsluiten.

Het is nu gewoon niet duidelijk.
Jillian80 schreef:
13-01-2022 07:21
Dat is zeker zo. Ik vind het alleen wel vervelend dat ik nu niet weet waar ik aan toe ben omdat het allebei waar kan zijn. Het kan een smoes zijn maar hij kan ook echt ziek zijn. Dat vind ik gewoon irritant.
Dat is toch de definitie van daten? Je kent elkaar niet, weet niet wat de ander denkt en voelt en dat beïnvloedt wat jij denkt en voelt. En ja dat is irritant. Daar moet je doorheen.

Geef het een paar dagen en bel. Maak contact. Appen is geen contact. Dat is info uitwisselen.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 13-01-2022 10:10
Reden: Typo
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jillian80 schreef:
13-01-2022 08:09
Omdat het niet duidelijk is of het om een smoes gaat of niet.
Als iemand echt ziek is kan ik prima een paar dagen wachten.
Als het een smoes is kan ik het afsluiten.

Het is nu gewoon niet duidelijk.
Wat gaat er mis als je het een paar dagen later afsluit?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Jillian80 schreef:
12-01-2022 22:15
Dat is wel een goede wat je zegt. Misschien dat ik later deze week zoiets stuur.
Brrrr, stuur zoiets niet, zeg. Ik vind het ook opdringerig. Hoezo vóór het weekend iets laten weten? Ik zou er erg op afknappen als ik zoiets kreeg.

Gewoon afwachten, TO. Of zelf afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er zo moeilijk om je bedenking met hem te delen?
"Hey, hoe voel je, je?
Heb je nog zin in een ervolgdate of zie je er liever van af?"

*als ik ziek ben en mijn telefoon gaat, dan kijk ik soms ook tussendoor, maar dat heet niet dat ik zin heb (mij goed genoeg voel) om alles te beantwoorden. Meestal kijk ik alleen om te zien of er iets dringends is, familie b.v.
Oja, soms open ik de whatsapp, zie dat het niet dringend is en leg dat ding weg. Whatsapp staat dan open en ik "lijk" online.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me dat ook best wel voorstellen, dat je iemand niet bot wil afwijzen en het wil verzachten. Zeker als je weet dat die ander jou wel ziet zitten. Het hoeft ook niet zo te zijn dat hij je niet leuk vindt maar er zijn bepaalde gradaties van " leuk vinden". Sommigen willen alleen een vaste relatie met een wonder woman. Later blijkt dan dat geen enkele wonder woman hem een wonder man vindt dus dan stellen ze hun eisen wat bij.

Je moet een slag om de arm houden wil je jezelf niet altijd maar ongelukkig maken. Jij bent een prima mens zoals je bent en er is heus wel iemand waar jij perfect bij past (en vice versa).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jillian80 schreef:
13-01-2022 07:21
Dat is zeker zo. Ik vind het alleen wel vervelend dat ik nu niet weet waar ik aan toe ben omdat het allebei waar kan zijn. Het kan een smoes zijn maar hij kan ook echt ziek zijn. Dat vind ik gewoon irritant.


Dat je dat irritant vindt ligt volledig bij jou naar mijn mening. Het is je eigen twijfel die je gek maakt en je slingert van de ene naar de andere kant met je mening. Als iemand roept dat hij je niet wil en dat niet durft te zeggen ben je het eens en aan de andere kant geloof je ook wel dat hij echt ziek kan zijn. Het heeft dus te maken met vertrouwen in die ander en dat is dus niet zo groot denk ik gezien je achterdocht en dat geldt ook voor de anderen die er gelijk het slechtste van denken. Dat iemand zo beroerd is dat hij het afbreekt kan en wel lezen en niet antwoorden met WA kan ook. Misschien wel contact met zijn moeder voor boodschappen.

Als man zou ik snel klaar zijn met deze wantrouwende houding. Als je zo kan twijfelen aan zoiets simpels ben ik weg, geen zin in! Als hij wel liegt weet je dat snel genoeg en kun je altijd nog laten weten dat hij zielig is en laf.
Alle reacties Link kopieren
Je weet toch sowieso nooit waar je aantoe bent in de datefase? Tenzij jullie allebei, patsboem verliefd zijn. Het is altijd weer even afwachten. Afwachten of er nog een date komt, dan weer afwachten hoe die date verloopt, dan wéér afwachten of het contact wordt voortgezet. Alleen als het ten einde is weet je precies waar je aantoe bent. Maar dat merk je ook zonder ultimatums wel, daar houd je gewoon je eigen grens aan.

Wel weer duidelijk dat dat eindeloze appen vóór je elkaar hebt gezien volslagen zinloos is.
Alle reacties Link kopieren
Als het je zo bezig houdt, waarom dan niet op een open, vriendelijke niet dwingende manier (zonder deadline dus) vragen? Zo gek is dat toch niet. Hey X, ik merk dat ons mindere contact me een beetje onzeker maakt. Het kan helemaal aan mij liggen, dus sorry als het zo is omdat je ziek bent. Maar als je het niet meer ziet zitten, laat het even weten, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Alle reacties Link kopieren
Jillian80 schreef:
12-01-2022 22:10
Hij begon vrijwel meteen over dat hij ergens last van had door die booster. Na een tijdje kreeg hij steeds meer last van dingen. Toen ging hij naar huis. Heb hem iets langer dan een half uur gezien.


Hij zag je en vond je niet aantrekkelijk. Dat kan en is niet erg want er zijn zo veel mensen dat het grootste deel je ding niet is.
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
13-01-2022 09:20
Als het je zo bezig houdt, waarom dan niet op een open, vriendelijke niet dwingende manier (zonder deadline dus) vragen? Zo gek is dat toch niet. Hey X, ik merk dat ons mindere contact me een beetje onzeker maakt. Het kan helemaal aan mij liggen, dus sorry als het zo is omdat je ziek bent. Maar als je het niet meer ziet zitten, laat het even weten, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Er stelde nog iemand ongeveer zo een bericht voor. Ze hebben elkaar EEN HALF UUR gezien. 'Je maakt me onzeker laat me weten waar ik aan toe ben'? Dit bericht klinkt nog wanhopiger dan het vorige.
Wanneer je iemand op café ontmoet en je wisselt telefoonnummers uit ga je dan ook na een paar dagen zo een bericht sturen als je nog niets hebt gehoord?

To ik zou je aanraden om in het vervolg binnen een week of zo af te spreken en niet na 2 maand appen. Leuk appen geeft absoluut geen garantie op een klik bij het daten.
Als hij nieuwsgierig is naar meer laat hij je niet zo in het ongewisse. Niemand is zo ziek van een booster dat hij gedurende 3 dagen niet in staat is eventjes te laten weten dat het nu even minder gaat maar hij graag een nieuwe date zou plannen wanneer hij weer beter is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel duidelijk eigenlijk. Als hij zich echt niet lekker voelde van die boosterprik dan zou dat geen dagen duren en had hij al lang en breed een nieuwe date voorgesteld, al was het maar om zich ervan te verzekeren dat jij niet op hem afknapt in de tussentijd.
Hij ziet je niet zitten en wil niet zo bot zijn om dat rechtuit tegen je te zeggen. Want zeg nu zelf, hoe lullig is het om na een halfuur al de date af te kappen omdat je iemand niet aantrekkelijk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
13-01-2022 09:51
Er stelde nog iemand ongeveer zo een bericht voor. Ze hebben elkaar EEN HALF UUR gezien. 'Je maakt me onzeker laat me weten waar ik aan toe ben'? Dit bericht klinkt nog wanhopiger dan het vorige.
Wanneer je iemand op café ontmoet en je wisselt telefoonnummers uit ga je dan ook na een paar dagen zo een bericht sturen als je nog niets hebt gehoord?

To ik zou je aanraden om in het vervolg binnen een week of zo af te spreken en niet na 2 maand appen. Leuk appen geeft absoluut geen garantie op een klik bij het daten.
Als hij nieuwsgierig is naar meer laat hij je niet zo in het ongewisse. Niemand is zo ziek van een booster dat hij gedurende 3 dagen niet in staat is eventjes te laten weten dat het nu even minder gaat maar hij graag een nieuwe date zou plannen wanneer hij weer beter is.
ja ze hebben blijkbaar daarvoor maanden contact gehad en het houdt haar zo bezig dat ze nu haar tijd besteedt aan tracken of hij online is. Dan is er geen eer te verliezen toch, als dat haar dan duidelijkheid geeft? Dan komt ze maar wanhopig over, beter dan een botte boer die niet even kan laten weten dat het voor hem er niet in zit, en beter dat dan nog een week jezelf er mee bezig houden lijkt me...
Alle reacties Link kopieren
Ze mag natuurlijk zo'n bericht sturen als ze dat nodig heeft om het af te kunnen sluiten. Maar de vraag stellen is hem ook beantwoorden.
Ziet die man je wel zitten, dan zou het initiatief vanuit hem komen en laat hij je heus niet in het ongewisse.
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
13-01-2022 10:00
ja ze hebben blijkbaar daarvoor maanden contact gehad en het houdt haar zo bezig dat ze nu haar tijd besteedt aan tracken of hij online is. Dan is er geen eer te verliezen toch, als dat haar dan duidelijkheid geeft? Dan komt ze maar wanhopig over, beter dan een botte boer die niet even kan laten weten dat het voor hem er niet in zit, en beter dat dan nog een week jezelf er mee bezig houden lijkt me...
Ik vind hem duidelijk genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven