Date lijkt van de aardbodem verdwenen

31-07-2020 17:32 2146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 1,5 week heb ik ontzettend leuk contact met een man. Afgelopen maandag hebben we elkaar voor het eerst gezien; superleuke date gehad! Hij vroeg me meteen wanneer ik weer wat wilde doen en we hebben daarop voor vrijdag, vanavond dus, afgesproken. Afgelopen week heeft hij deze date nog een aantal keer bevestigd. We hebben ontzettend veel en leuk contact, hij appt me de hele dag door! Tot... vandaag. Mijn berichten komen niet aan, blijven op 1 vinkje staan. Als ik hem bel krijg ik een automatische stem die zegt dat het nummer niet bereikbaar is. Ik ben niet geblokkeerd want ik zie zijn profielfoto nog.

Ik snap er niks van! Ik ken hem natuurlijk niet erg goed maar hij lijkt me niet het type om ineens niks te laten horen. Mijn eerste gedachte was dat zijn telefoon kapot is, hij heeft geen social media. Inmiddels denk ik dat ik, bij wijze van spreke, dat hij in het ziekenhuis ligt (hij voelde zich gisteren niet zo fit).

Ik heb veel meegemaakt met daten, maar dit... wat nu?
Dan ben je niet geblokkeerd, als je hem aan een groep kan toevoegen.
Mmm dan zou ik ook een verklaring willen hebben. Alleen al om te weten of iemand niet half dood in de goot ligt. Bij wijze van hè.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je geen stalker. Vind dat je ongewild een stalker wordt gemaakt. Je wil toch weten waarom en of er mss iets is gebeurd.
En je maakt je ongerust. Ik snap dat hele ghosten ook niet. Zeg netjes dat dit hem niet gaat worden.
Ik hoop dat je uiteindelijk nog iets hoort en dat het niets ernstigs is.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk begrijp ik dat dit allemaal teleurstellend en vooral onduidelijk is.
Ik snap ook dat je graag een verklaring wilt.. ik hoop ook dat je die vroeg of laat ook zult krijgen, wel zo netjes tegenover jou.
Alleen vind ik anderzijds ook dat je echt te ver aan het gaan bent.
Je kent de man anderhalve week en hebt hem 1 keer ontmoet.
Hij komt de tweede keer niet opdagen/is onbereikbaar.
Jouw acties nadien zijn een flinke lijst geworden.

-bellen
-een vriendin van je met haar telefoon laten bellen.
-bellen via Whatsapp
-bellen via de Whatsapp met een andere telefoon
-whatsapp berichten sturen
-whatsapp berichten sturen met een andere telefoon
-Zijn zus opsporen en contacten via Facebook
-een groepsapp aanmaken om hem aan toe te voegen.

Als ik om wat voor reden dan ook een paar dagen van de radar ben verdwenen, en ik daarna merk dat iemand die ik 1keer gezien heb, als het ware de achtervolging op me heeft ingezet en zich als een detective in me heeft vastgebeten, dan was ik echt meteen klaar met die persoon.
Veelte dwingend en te benauwend.

Beteugel jezelf een beetje TO.
Stop met speuren of 200 keer per uur kijken of er al 2 vinkjes achter je pogingen staan.
Je maakt jezelf gek!
Zoek afleiding bij familie/vrienden.
Je leven gaat gewoon verder, ook zonder deze man die je 1 keer ontmoet hebt.
Alle reacties Link kopieren
Soms komt er geen verklaring of bericht meer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pindakaasjes schreef:
02-08-2020 08:46
Natuurlijk begrijp ik dat dit allemaal teleurstellend en vooral onduidelijk is.
Ik snap ook dat je graag een verklaring wilt.. ik hoop ook dat je die vroeg of laat ook zult krijgen, wel zo netjes tegenover jou.
Alleen vind ik anderzijds ook dat je echt te ver aan het gaan bent.
Je kent de man anderhalve week en hebt hem 1 keer ontmoet.
Hij komt de tweede keer niet opdagen/is onbereikbaar.
Jouw acties nadien zijn een flinke lijst geworden.

-bellen
-een vriendin van je met haar telefoon laten bellen.
-bellen via Whatsapp
-bellen via de Whatsapp met een andere telefoon
-whatsapp berichten sturen
-whatsapp berichten sturen met een andere telefoon
-Zijn zus opsporen en contacten via Facebook
-een groepsapp aanmaken om hem aan toe te voegen.

Als ik om wat voor reden dan ook een paar dagen van de radar ben verdwenen, en ik daarna merk dat iemand die ik 1keer gezien heb, als het ware de achtervolging op me heeft ingezet en zich als een detective in me heeft vastgebeten, dan was ik echt meteen klaar met die persoon.
Veelte dwingend en te benauwend.

Beteugel jezelf een beetje TO.
Stop met speuren of 200 keer per uur kijken of er al 2 vinkjes achter je pogingen staan.
Je maakt jezelf gek!
Zoek afleiding bij familie/vrienden.
Je leven gaat gewoon verder, ook zonder deze man die je 1 keer ontmoet hebt.
Mee eens. Je gaat echt wat te ver, TO. Het willen van een verklaring snap ik goed, ook de drang om hem op te sporen. Maar het heeft nu extreme vormen aangenomen. Stop ermee.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is die zus wel helemaal niet z’n zus...

Apart verhaal. Sterkte TO.

Kans lijkt me aannemelijk dat dit zo’n type is wat een tweede telefoon heeft, voor bepaalde activiteiten.

Hopelijk komt de waarheid nog boven tafel voor je. :)
Levensgenieter ;)
Ik zou het loslaten. Snap echt wel dat je heel graag wil weten wat er aan de hand is alleen moet hij jou iets laten weten en niet andersom.

De kans dat hij doodziek is, is echt kleiner dan andere scenario's.
Alle reacties Link kopieren
missmeisje schreef:
02-08-2020 06:48
Wat bijzonder dat jullie blijven denken dat ik geblokt ben...
Maargoed, ik heb jullie theorie van het toevoegen aan een groepsapp geprobeerd - ik kan m gewoon toevoegen. Als ik ooit nog contact met m krijg zal ik dan wel moeten uitleggen waarom ik een whatsappgroepje met m gemaakt heb. 😂

1 vinkje geeft volgens mij aan dat zijn telefoon dus uit staat. Ofwel, hij is zo ziek dat hij al 3 dagen niet bij zijn telefoon kan. Of hij appte me al die tijd met een andere telefoon en heeft die nu weggelegd (misschien is z’n vriendin thuis gekomen). Dat laatste scenario is misschien wel logischer. Ik kom er wellicht nooit achter...

Je kunt hem nu toch weer uit dat groepje gooien? Of blijft daar dan wel een melding van op zijn telefoon staan?
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Zie, wel een eigenwaardedingetje.
Liesje68 schreef:
02-08-2020 09:13
Je kunt hem nu toch weer uit dat groepje gooien? Of blijft daar dan wel een melding van op zijn telefoon staan?
Ja. Er blijft dan een groep staan waar hij niet meer in zit.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
02-08-2020 09:14
Ja. Er blijft dan een groep staan waar hij niet meer in zit.

En als TO vervolgens de groep opheft? Staat er dan nog steeds iets?
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Liesje68 schreef:
02-08-2020 09:16
En als TO vervolgens de groep opheft? Staat er dan nog steeds iets?
Volgens mij wel.

Maar maakt het uit, die gast hoort via zijn zus vanzelf wel dat TO rare dingen aan het doen is. Als die dat niet allang doorhad. ;-)
Tegenwoordig hebben veel nieuwe telefoons duo sim. Ik heb het ook. Kan je twee simkaarten in je telefoon doen, en dus twee keer WhatsApp gebruiken met verschillende nummers. Twee telefoons hebben is niet eens meer nodig.

Maar goed als dat het geval is, en hij heeft zijn ene sim eruit gehaald. Dan is hij jou heel doelbewust aan het flashen. Want zelfs als zijn ene sim niet meer werkt, dat gebeurde onlangs bij mij omdat ik er ooit een prepaid kaartje in had gestopt die ik niet opwaardeerde en dus op een gegeven moment na veel waarschuwingen niet meer werkte . Dan kan hij alsnog jouw gegevens terug vinden.

En tenzij hij dood is of in coma ligt zou het raar zijn dat zijn telefoon nog steeds uitstaat. Eerste wat ik zou doen als iemand die ik ken in het ziekenhuis ligt, is een telefoon en oplader gaan brengen. En zelfs een nieuwe sim met je oude nummer heb je binnen een dag geregeld tegenwoordig. Mocht zijn telefoon kapot zijn gegaan..
ik neem het hier wel even op voor TO, de tendens in dit topic was wel een beetje zo dat ze best zijn zus een berichtje kon sturen op facebook... laten we eerlijk zijn, we waren allemaal wel nieuwsgierig..

Kan makkelijk zijn dat zijn zus dat bericht nooit gaat zien omdat ze geen connectie hebben op facebook dus dat zal haar date dan ook niet weten.

En waar moet ze nou eigenlijk bang voor zijn? Dat hij haar veroordeelt op stalk gedrag? Dat zou de omgekeerde wereld zijn toch? Hij is de loser, de zak hooi die zichzelf te goed vindt om 1 berichtje te sturen dat het hem niet gaat worden. Lijkt of we dat voor het gemak even vergeten en TO even in een kwaad daglicht willen zetten. Ze zal zelf heus wel weten dat iets sturen nu geen zin meer heeft... en wat ze de afgelopen 2 dagen heeft gedaan zou ik misschien ook wel gedaan hebben als het contact zo intensief en leuk was die 2 weken ervoor.
Alle reacties Link kopieren
TO, stop ermee.
Je nieuwsgierigheid snap ik, maar hem toevoegen aan groepschats (met wie?) en zijn zus berichten gaan heel ver. Je hebt hem 1 keer ontmoet.
Als er al een plausibele verklaring voor zijn afwezigheid is, dan heb je het nu voorgoed verpest.
Zowizo schreef:
02-08-2020 09:27
ik neem het hier wel even op voor TO, de tendens in dit topic was wel een beetje zo dat ze best zijn zus een berichtje kon sturen op facebook... laten we eerlijk zijn, we waren allemaal wel nieuwsgierig..

Kan makkelijk zijn dat zijn zus dat bericht nooit gaat zien omdat ze geen connectie hebben op facebook dus dat zal haar date dan ook niet weten.

En waar moet ze nou eigenlijk bang voor zijn? Dat hij haar veroordeelt op stalk gedrag? Dat zou de omgekeerde wereld zijn toch? Hij is de loser, de zak hooi die zichzelf te goed vindt om 1 berichtje te sturen dat het hem niet gaat worden. Lijkt of we dat voor het gemak even vergeten en TO even in een kwaad daglicht willen zetten. Ze zal zelf heus wel weten dat iets sturen nu geen zin meer heeft... en wat ze de afgelopen 2 dagen heeft gedaan zou ik misschien ook wel gedaan hebben als het contact zo intensief en leuk was die 2 weken ervoor.
Er waren er zat die wat anders zeiden.

En het word verder inderdaad niks. Hij moet niks van haar en ze kennen elkaar ook pas net. En zij gaat ook te ver. Het is van hem eikelen gedrag en van haar is het vooral voor haar zelf gewoon jammer dat ze het er niet verder bij kon laten.

Ze gaat denk ik nooit hem op zijn nummer kunnen zetten of echt horen waarom hij haar niet meer wilde na afgelopen maandag. Als ze hem al ooit te spreken krijgt.
Zowizo schreef:
02-08-2020 09:27
ik neem het hier wel even op voor TO, de tendens in dit topic was wel een beetje zo dat ze best zijn zus een berichtje kon sturen op facebook... laten we eerlijk zijn, we waren allemaal wel nieuwsgierig..

Kan makkelijk zijn dat zijn zus dat bericht nooit gaat zien omdat ze geen connectie hebben op facebook dus dat zal haar date dan ook niet weten.

En waar moet ze nou eigenlijk bang voor zijn? Dat hij haar veroordeelt op stalk gedrag? Dat zou de omgekeerde wereld zijn toch? Hij is de loser, de zak hooi die zichzelf te goed vindt om 1 berichtje te sturen dat het hem niet gaat worden. Lijkt of we dat voor het gemak even vergeten en TO even in een kwaad daglicht willen zetten. Ze zal zelf heus wel weten dat iets sturen nu geen zin meer heeft... en wat ze de afgelopen 2 dagen heeft gedaan zou ik misschien ook wel gedaan hebben als het contact zo intensief en leuk was die 2 weken ervoor.
Daar heb je wel een punt.
minnimouse schreef:
02-08-2020 09:27
TO, stop ermee.
Je nieuwsgierigheid snap ik, maar hem toevoegen aan groepschats (met wie?) en zijn zus berichten gaan heel ver. Je hebt hem 1 keer ontmoet.
Als er al een plausibele verklaring voor zijn afwezigheid is, dan heb je het nu voorgoed verpest.

Voorgoed verpest? Hier weer al zo'n oordeel naar TO... en hij dan? HIJ heeft het voorgoed verpest, TO niet.... echt... ik kan niks bedenken wat dit gedrag goed praat, behalve een ziekenhuisopname, waarbij hij niet in staat is geweest een berichtje te sturen. Alle andere gevallen heeft hij het verpest, en zeker niet TO.
Elfje* schreef:
02-08-2020 09:32
Daar heb je wel een punt.
Wat heb je aan dat punt?
Als ik een berichtje krijg van iemand die zich zorgen maakt omdat mijn familie lid met diegene zou afspreken, en zijn/haar telefoon opeens uitstaat. Dan zou ik dat helemaaaaal niet gek vinden. En als mijn familielid iemand aan het flashen is, dan vind ik diegene een oetlul en niet degene die geflasht word.

Ik zou er nu mee stoppen als ik TO was, ze heeft alles gedaan wat kon. Maar zij hoeft zich toch zeker niet te schamen. Ze had een afspraak met iemand, diegene zegt zich niet lekker te voelen en verdwijnt van de radar. Of je nou wel of niet je leven met diegene wilt delen, je mag best willen weten wat er is gebeurt.
Zowizo schreef:
02-08-2020 09:32
Voorgoed verpest? Hier weer al zo'n oordeel naar TO... en hij dan? HIJ heeft het voorgoed verpest, TO niet.... echt... ik kan niks bedenken wat dit gedrag goed praat, behalve een ziekenhuisopname, waarbij hij niet in staat is geweest een berichtje te sturen. Alle andere gevallen heeft hij het verpest, en zeker niet TO.
Is dat zo? Ik hoop altijd van wel hoor. Weg met dat soort figuren..

Maar ik denk/vrees dat als je zo reageert ..dat als hij nu belt met een slecht niet te checken halfbakken verhaal, ze gewoon op een nieuwe date met hem gaat.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 02-08-2020 09:35
4.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
02-08-2020 09:32
Voorgoed verpest? Hier weer al zo'n oordeel naar TO... en hij dan? HIJ heeft het voorgoed verpest, TO niet.... echt... ik kan niks bedenken wat dit gedrag goed praat, behalve een ziekenhuisopname, waarbij hij niet in staat is geweest een berichtje te sturen. Alle andere gevallen heeft hij het verpest, en zeker niet TO.
Als iemand niets van zich laat horen, dan kun je je schouders ophalen en het laten gaan. Natuurlijk snap ik dat je een keer belt of appt, maar zijn zus een bericht gaan sturen en hem toevoegen aan groepsapps gaat wel een stap verder. Dat lijkt op stalken en dan kun jij roepen dat het een oordeel is naar TO, prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
02-08-2020 09:34
Is dat zo? Ik hoop altijd van wel.... maar denk namelijk als je zo reageert dat als hij nu belt met een slecht niet te checken halfbakken verhaal, ze gewoon op een nieuwe date met hem gaat.
Ja dat denk ik ook.
minnimouse schreef:
02-08-2020 09:34
Als iemand niets van zich laat horen, dan kun je je schouders ophalen en het laten gaan. Natuurlijk snap ik dat je een keer belt of appt, maar zijn zus een bericht gaan sturen en hem toevoegen aan groepsapps gaat wel een stap verder. Dat lijkt op stalken en dan kun jij roepen dat het een oordeel is naar TO, prima hoor.
Meerdere vriendinnen laten bellen en appen, ook nog.

Ik vind niet echt stalken nog... hangt erom. ;-)

Maar het is echt zo nutteloos. En selcht voor je eigen ego denk ik.

Zei ik gisteren al, ga wat anders doen. Als er echt iets aan de hand was en hij daarom niet kon bellen hoor je dat vanzelf wel en anders weet je dat je geghost bent. Kut maar het leven gaat door.
JenBarber schreef:
02-08-2020 09:33
Als ik een berichtje krijg van iemand die zich zorgen maakt omdat mijn familie lid met diegene zou afspreken, en zijn/haar telefoon opeens uitstaat. Dan zou ik dat helemaaaaal niet gek vinden. En als mijn familielid iemand aan het flashen is, dan vind ik diegene een oetlul en niet degene die geflasht word.
Als hij geen goede reden heeft maakt het toch niks meer uit wat hij of zijn familieleden van haar vinden. Wat is er extreem aan om contact te zoeken, ze is dus blijkbaar niet eens geblockt dus juist logisch dat ze wat ongerust (en vooral heel nieuwsgierig) is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven