Date met strafblad

31-10-2012 00:06 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
(wegens greute herkenbaarheid in mijn eerdere topics/reactiesheb ik toch even een nieuwe nick aangemaakt)



Ik heb een date, nouja, een "paar-keer-date" hij is mooi, amerikaans (en dus nouja...exotisch? lol) en hij heeft iets "gevaarlijks"



dat gevaarlijke in zijn uiterlijk blijkt correct.. hij heeft namelijk een (amerikaans) criminal record, zo zegt google, (met fototje en al...)

wat hij precies gedaan heeft ben ik nog niet te weten gekomen...

het kan iets kleins zijn, maar krijg je dan zo een links-rechts-fototje? in nederland niet...in Amerika wel?

ik ben eigenlijk een beetje ontdaan, iedereen verdient tweede kansen maar dan licht er toch ook een beetje aan wat die persoon gedaan heeft in mijn ogen...



ik haal me ramp scenarios in mijn hoofd, en vraag me af, hoe nu verder (stiekem was/ben ik best verliefd geworden..) moet ik dit bij hem aankaarten waardoor hij weet dat ik gegoogled heb naar zijn naam en criminal record (anders vindt je hem nmlk niet)

moet ik ineens alle contract verbreken...?



Zijn er speurders( in het kleine greute investigation topic?) die erachter kunnen komen wat hij op zijn kerfstok heeft? of weet iemand waar ik die gegevens wel kan vinden?



wanhopig de nacht maar in... pfff
Alle reacties Link kopieren
quote:toronto schreef op 03 november 2012 @ 09:43:

Nu is het een overval en to be hounest, ik dacht gewoon dat het nog erger zou zijn dus "valt het mee".





Ten opzichte van moord valt het mee.

Maar ten opzichte van gewoon geen geweldsmisdrijf op je geweten valt het helemaal niet mee.



Er zijn mensen die nog jarenlang psychische problemen (angst, depressie, slapeloosheid, etc) hebben na het slachtoffer te zijn geweest van een overval.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
verkeerd gefrormuleerd by me, voor mij doet het ook af aan zijn "aantrekkelijkheid" maar mijn gevoel is er nog wel.. dat wordt niet uitgeschakeld door wat er is gebeurd... als ik het van te voren had geweten misschien wel... ik weet het niet...



ik vind dit ook gewoon heel moeilijk, verliefd zijn op een man die zo iets ergs gedaan heeft, en dan nog verliefd blijven :(
Alle reacties Link kopieren
quote:toronto schreef op 03 november 2012 @ 09:48:

verkeerd gefrormuleerd by me, voor mij doet het ook af aan zijn "aantrekkelijkheid" maar mijn gevoel is er nog wel.. dat wordt niet uitgeschakeld door wat er is gebeurd... als ik het van te voren had geweten misschien wel... ik weet het niet...



ik vind dit ook gewoon heel moeilijk, verliefd zijn op een man die zo iets ergs gedaan heeft, en dan nog verliefd blijven :(



Dat lijkt me ook ontzettend moeilijk en vervelend!

Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit gehoord dat je voor een winkeloverval een boete krijgt. En daarna nog 2x opgepakt met drugs: three strikes and you're out!
Alle reacties Link kopieren
Oké, nou helder antwoord. De grens ligt dus bij ontvoering of moord, dat is een dealbreaker, een overval plegen is dat niet.



Kijk, het is jouw keuze, en volgens mij heb je die allang gemaakt trouwens. Maar je bent voor jezelf - en voor dit topic, en misschien voor de buitenwereld - aan het verdedigen waarom het prima is dat je hier voor kiest.



(Iedereen verdient een tweede kans, hij heeft zo'n moeilijke jeugd gehad, hij zorgt zo goed voor zijn moeder... Mag iemand met een strafblad nooit meer een relatie?)



Daarom vraag ik me af: als je de keuze hebt, dan zijn er denk ik echt leukere (mindere spannende?) mannen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Gedrag is het gevolg van een combinatie van: verleden, karakter en situatie. Psychologie. Dat is ma altijd bijgebleven.



Denk even na voor je oordeelt. Ik heb zelf ook heel erg diep gezeten. Zo diep dat ik ook over verkeerde (stoute) dingen ging nadenken zodat ik op het einde van de dag wat te eten zou hebben. Heb uiteindelijk niets stout gedaan. Mijn verleden (opvoeding) en mijn karakter wogen te zwaar door om toe te geven aan de moeilijke situatie. Ik koos ervoor honger te hebben ipv drugs te gaan dealen bvb. Had ik nu geen liefdevol gezin had gehad die mij een goede opvoeding heeft gegeven had ik volgens mij wel de stap naar de criminaliteit gezet. Maar dat zal ik gelukkig nooit weten :-) nu gaat het goed met me!



Maar ik denk dus steeds twee keer na voor ik iemand oordeel.
Alle reacties Link kopieren
Er zitten fouten en vreemde zinnen in mijn post. Sorry.. Ik forum mobiel.. :-)
Alle reacties Link kopieren
Flinkie zoiets heeft niet met oordeel of veroordelen te maken. Het gaat over het kiezen van een partner, en mag je er best goed over nadenken of je met iemand wil zijn die in staat is zoiets te doen.
Om maar even te mierenneuken; een overval valt onder de vermogensdelicten. Dat er geweld bij komt kijken, doet niet af aan waar het om te doen is: de buit.
Alle reacties Link kopieren
Oh echt Astrape? Ook als het een gewapende overval betreft?
Ja, dat is gewoon een vorm van diefstal; diefstal met geweld.
Alle reacties Link kopieren
Joh. Ok. Weer iets geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Ook in de keuze van een partner is het goed om na te denken over het ontstaan van zulk gedrag. Als het een bepaalde situatie was die hem naar zulk gedrag leidde, dan zie ik niet in waarom hij het weer zou doen nu die situatie gepasseerd is. Het punt is dat iedereen in staat is om zo'n dingen te doen als de situatie maar erg genoeg is. Ook diegenen die die man nu het hardste veroordelen.



Is pure psychologie hoor. Mensen kunnen dit maar moeilijk accepteren.
Ik zou trouwens niet kijken aan wat er vooraf is gegaan, want iedereen kan zo zijn redenen hebben om iets doms te doen, maar belangrijker lijkt me: wat heeft hij gedaan om het niet nog eens te laten gebeuren? Die moeilijke jeugd blijft er altijd. Wat is er nu anders dan toen? Dat hij nu een tuintje met groenten heeft en goed voor z'n moeder zorgt, wil natuurlijk niet zeggen dat er in de basis ook iets is veranderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:astrape schreef op zaterdag 03 november 2012 10:16 Ik zou trouwens niet kijken aan wat er vooraf is gegaan, want iedereen kan zo zijn redenen hebben om iets doms te doen, maar belangrijker lijkt me: wat heeft hij gedaan om het niet nog eens te laten gebeuren? Die moeilijke jeugd blijft er altijd. Wat is er nu anders dan toen? Dat hij nu een tuintje met groenten heeft en goed voor z'n moeder zorgt, wil natuurlijk niet zeggen dat er in de basis ook iets is veranderd.Kijk! Dit is wat ik bedoel. die man is waarschijnlijk op zich geen slechte man. Als TO zich zorgen maakt over een herval kan ze inderdaad gaan kijken of hij zijn problemen heeft aangepakt: jeugd verwerken, (financiële) problemen opgelost? Als dat zo is, is er geen reden om te twijfelen of je wel of niet iets met hem zou beginnen. Is dit niet zo dan kan hij er altijd nog iets aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Toronto,



Heb je kinderen?



Je had rampscenario's in je hoofd, (over welk delict, neem ik aan) heb je (nu je het delict weet) dat nu niet meer dan?



Je zei in je topic: Hij heeft iets 'gevaarlijks', je intuitie klopte.



Je praat steeds vanuit zijn situatie.



Houdt het tot de kern toronto, alle leuke dingen en verliefdheid zijn het probleem niet. Het probleem is dat je met een karakter te maken hebt die over grenzen is gegaan. Dat hebben ook 'niet- criminelen', maar bij hem is het aantoonbaar!



Als ik een man zou treffen die 2 keer met wiet is gepakt, zou ik hem al niet meer moeten. dat is misschien voor een ander niet te begrijpen omdat wiet in nederland maatschappelijk geaccepteerd is, maar dan hoef ik het nog niet te accepteren. Het geeft mij een gevoel van onrust. Ik had misschien best voor die man willen kiezen, maar ik kies niet voor onrust want ik heb in mijn eentje de verantwoording voor mijn 3 kinderen en mijn huis, mijn werk en ik heb een huishouding draaiende te houden...



Ik heb 7 jaar lang onrustige mannen getroffen, omdat ik ook vond/vind dat iedereen een 2e kans verdiend. Waaronder 1 met een taakstraf wegens mishandeling van zijn ex-vrouw. Hij had spijt en het lag aan zijn jeugd, en het lag aan de scheiding...

Maar ik merkte de eerste 2 weken al dat het niet iemand is die nee tolereert, dus ik heb het zonder uitleg voortijdig be-eindigd, voordat ik ook maar enig conflict met hem had.



Ik denk dat als ik er langer in was blijven hangen en de conflicten met hem aan was gegaan een hele vervelende man voor me had staan.



Wees voorzichtig Toronto, blijf waakzaam, let op je grenzen, alleen al het feit dat je op je hoede moet zijn lijkt mij de moeite van een eventuele relatie niet waard, maar misschien heb jij die energie er wel voor over.
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu al 4 jaar een heerlijke suffe onderwijzer, met een bijzonder ongevaarlijk verleden. Ik raad je zo iemand gegarandeerd aan!
Flinkie, allemaal leuk en aardig, maar voo rmij zou zo`n man gewoon, simpelweg, een no-go zijn. Moeilijke jeugd, opvoeding het zou me niet uitmaken. Ik wil een man die stevig in z`n schoenen staat, op al die vlakken die jij noemt.



Want hoe je het ook went of keert, het blijft een keus. Zo zie je in getto-wijken dat je een groep hebt die gaat dealen, en je een groep hebt die zich gaat inzetten voor de gemeenschap en een opvanghuis voor jeugd gaat begeleiden/voedselbank gaat oprichten. Die laatste groep kan respect voor opbrengen, die dus vanuit het niets, met alle ellende tóch iets van de gettogemeenschap maken, proberen het een beetje beter te maken voor elkaar.

(Even zwart-wit getrokken hoor)



En hoe zielig de verhalen ook zijn, we hebben of krijgen vroeg of laat allemaal wat, maar een overval plegen, kún je simpelweg niet vergoeilijken door een zielige jeugd etc.
Heb je eigenlijk meer van hem gehoord over wat er gebeurd is? Ik lees hier in reacties over geweldsdelict, maar is er inderdaad fysiek geweld aan te pas gekomen?

Ik vind namelijk ook nog dat er verschil zit tussen:



1) man rent winkel in met neppistool, eist geld, krijgt geld en gaat er vandoor (man was nooit van plan echt geweld te gebruiken, winkelbediende weet dat natuurlijk niet en ligt waarschijnlijk nog maanden wakker)

en:

2) man rent winkel in met echt pistool... verder zelfde verhaal als bij 1 (alhoewel in de US het verschil tussen nep en echt misschien minder groot is)

en:

3) man rent winkel in met whatever pistool, slaat winkelbediende tegen zijn hoofd en eist geld, winkelbediende krijgt kassa niet snel genoeg open, man slaat weer etc. (winkelbediende eindigd met gebroken kaak op de eerste hulp en slaapt helemaal niet vanwege de pijn).

en:

4) allerlei varianten waarbij het echte pistool ook gebruikt wordt.



Geweld gebruiken, anders dan voor verdediging, vind ik namelijk toch wel echt eng...nummer 1 en misschien in het licht van de VS nummer 2 zou ik, theoretisch, misschien overheen kunnen stappen. Nummers 3 en 4 niet, denk ik.



Maarja, hoe jij nu vertelt dat het is gekomen en hoe hij nu leeft...hij heeft wat dat betreft al geen tweede kans nodig, hij is al een tweede leven aan het leiden, soort van ander persoon geworden.

Moeilijk, moeilijk.
quote:flinkie89 schreef op 03 november 2012 @ 10:26:

[...]

Kijk! Dit is wat ik bedoel. die man is waarschijnlijk op zich geen slechte man. Als TO zich zorgen maakt over een herval kan ze inderdaad gaan kijken of hij zijn problemen heeft aangepakt: jeugd verwerken, (financiële) problemen opgelost? Als dat zo is, is er geen reden om te twijfelen of je wel of niet iets met hem zou beginnen. Is dit niet zo dan kan hij er altijd nog iets aan doen.Ja, da's een goed punt!
Alle reacties Link kopieren
Deze hele discussie is toch pas nog eens geweest? Inclusief het geharrewar over geweldsdelict - vermogensdelict en wat is het nou.



beste vriendin kan mijn keuze niet respecteren
quote:aaaanne schreef op 03 november 2012 @ 15:45:

Heb je eigenlijk meer van hem gehoord over wat er gebeurd is? Ik lees hier in reacties over geweldsdelict, maar is er inderdaad fysiek geweld aan te pas gekomen?

Ik vind namelijk ook nog dat er verschil zit tussen:



1) man rent winkel in met neppistool, eist geld, krijgt geld en gaat er vandoor (man was nooit van plan echt geweld te gebruiken, winkelbediende weet dat natuurlijk niet en ligt waarschijnlijk nog maanden wakker)

en:

2) man rent winkel in met echt pistool... verder zelfde verhaal als bij 1 (alhoewel in de US het verschil tussen nep en echt misschien minder groot is)

en:

3) man rent winkel in met whatever pistool, slaat winkelbediende tegen zijn hoofd en eist geld, winkelbediende krijgt kassa niet snel genoeg open, man slaat weer etc. (winkelbediende eindigd met gebroken kaak op de eerste hulp en slaapt helemaal niet vanwege de pijn).

en:

4) allerlei varianten waarbij het echte pistool ook gebruikt wordt.



Geweld gebruiken, anders dan voor verdediging, vind ik namelijk toch wel echt eng...nummer 1 en misschien in het licht van de VS nummer 2 zou ik, theoretisch, misschien overheen kunnen stappen. Nummers 3 en 4 niet, denk ik.







Serieus??? Hij bedreigt óók bij 1 en 2 een ander mens met de dood hoor!



Een collega van mij is overvallen met een pistool op haar hoofd (op vakantie) en zij is daar, na heel veel jaar, nog steeds niet overheen. Je kunt je niet voorstellen wat een impact zoiets heeft, wat de intenties van de overvallen ook zijn. Dat weet het slachtoffer namelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je als er een krantenartikel is, waar hij in staat en dan niet om een kleinigheidje?



Als meneer zelf aangeeft dat het niet juist is?
mensen kunnen veranderen.



Misschien is de overval voor hem het keerpunt geweest. Dat dat hem deed realiseren dat hij dat dus juist niet wilde, een leven in criminaliteit .

Hier moet je over praten met hem.

Ik vind het voor hem pleiten dat hij het verteld heeft.
Alle reacties Link kopieren
lieverds, wat een hoop fijne reacties, of wat een hoop nadenkwerk! ik kan daar wat mee.

(even off topic, gister klem gezeten met hand tussen auto portier typ niet zo makkelijk...)



Hij heeft inderdaad iets gedaan wat niet ok was met een (nep) wapen maar er is geen geweld (fysiek) gebuikt, hij heeft zijn leven veranderd, hij is naar Nederland gekomen, gelooof eerst bij familie gewoond, heeft een kut baantje aangenomen, is de hele week aan het werk om die financiele problemen te overwinnen (dat is hem inmiddels gelukt) hij zet zich nu in voor jongeren in een zelfde situatie, legt zijn verhaal uit op scholen etc. wat ik er van denk nu is dat hij op de goeie weg is, maar dat hij nog wel een lange weg te gaan heeft.



Ik moet nog meer denken... (en naar de huiartsenpost met die dikke hand...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven