Date wil kosten hotel delen eerste weekend weg. [Lege OP]

13-07-2020 07:44 1183 berichten
Alle reacties Link kopieren
laat maar
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2020 01:21
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
98.57% gewijzigd
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:18
€350 voor 3 nachten.

Hij bepaald wat mijn budget is? En heeft het hotel uitgekozen. Als ik dan toch moet betalen zoek ik liever zelf het hotel uit.
Je had de kans om te zeggen dat het een beetje duur voor je is, maar dat is mis gegaan door jouw verwachting dat hij je als een echte vrouw zou behandelen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-07-2020 07:56
Ik zou erop afknappen en vind het ook gierig.
Ik ook.
Maar je bent 3 nachten weg voor 175 euro per persoon.
Wat voor hotel is dat?
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
13-07-2020 08:23
Als ik je OP lees stelde hij het weekendje weg pas voor nadat hij het hotel had uitgezocht.
Prima moment om te vragen wat het kost voordat je je laat verrassen door het bedrag.
Jouw aanname dat hij wel betaald, had dit kunnen voorkomen. Dat het niet handig is van hem om niet over het budget te praten ben ik eens, maar ook jij hebt daar in een verantwoordelijkheid.
Zeker als je hoort dat het 3 (!) nachten is.
mariposa2 schreef:
13-07-2020 07:54
Ik wil me wel een vrouw voelen in de relatie.... En dat gevoel hangt samen met geld?????
En het betalen zou om de ego/trots van de man zijn :bonk:
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:18
€350 voor 3 nachten.

Hij bepaald wat mijn budget is? En heeft het hotel uitgekozen. Als ik dan toch moet betalen zoek ik liever zelf het hotel uit.
En die kans kreeg je, maar je vond het allemaal wel best.

Realiseer je je niet dat jij nogal wat steken hebt laten vallen in het hele verhaal? Je communiceert niet met hem maar gaat er vanuit dat hij wel gedachten kan lezen. Hoe ga je dat in een eventuele verdere relatie doen?
Alle reacties Link kopieren
"als ik voor alles de helft moet betalen ga ik wel achter mijn oren krabben."

Ja schande, wat heb je aan zo een man als je ook nog moet betalen om samen te zijn

:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Het zou bij mij wel een beetje uitmaken hoe zo'n plan gepresenteerd wordt. Zo vind ik een "ik zit er aan te denken een weekendje luxe weg te gaan, heb je zin?" een nét iets andere presentatie dan "zullen we samen een weekendje weg boeken, waar zullen we heen gaan en hoe luxe maken we het?".
Bij dat eerste ga ik echt wel uit van een traktatie, bij het tweede niet.

Ik snap je gevoel wel to.
Ik ben wellicht een ouderwets geval maar ik zie graag een gulle man. Gierigheid, daar knap ik echt wel wat op af.

Zelf ben ik ook gul voor zover mijn portemonnee dat toelaat en ergens zie ik dat ook graag bij mijn partner.

Het verschil met jou en mij is wel dat ik dit even eerlijk had besproken ipv een topic te openen.
Behalve gul hou ik namelijk ook van eerlijkheid en duidelijkheid. Ook als het een lastig onderwerp is.
...
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
13-07-2020 08:20
Dat zegt ze toch helemaal niet?
Volgende keer regelt zij een romantisch weekendje weg en betaalt zij.
Dat vind ik iets voor als je langer samen bent. Na 3 maanden gewoon allebei de helft, je leert elkaar nog kennen.
Ik ben het eerlijk gezegd wel beetje eens met TO. Tuurlijk kun je als vrouw gewoon meebetalen en tuurlijk is dat ook doodnormaal. Echter in de eerste “romantische fase”, waarbij date een nachtje hotel voorstelt, zou ik ook verwachten dat hij het hotel voor zijn kosten neemt. Ik zou dan trakteren op eten/drankje etc.
humanista schreef:
13-07-2020 08:18
Ik zou ook wel verbaasd zijn als ik ineens een tikkie zou krijgen. Het zou voor mij de romantiek een beetje weghalen. Belachelijk misschien maar zo zou het wel voelen. Ik zou wel het diner betalen als hij de kamer voor zijn rekening neemt.
Maar ze kreeg niet opeens een tikkie, ze bood zelf aan mee te betalen.
Ik betaal dit soort dingen altijd samen. Tenzij iemand het echt als cadeau geeft.
Maar goed we werken ook allebei gewoon.
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:18
€350 voor 3 nachten.

Hij bepaald wat mijn budget is? En heeft het hotel uitgekozen. Als ik dan toch moet betalen zoek ik liever zelf het hotel uit.
Jeetje, wat ben jij een kreng. Hij heeft met jou overlegd en er is ook contact geweest over de prijs
Je zit nog in hoogseizoen ook in dat hotel.
Alle reacties Link kopieren
Ouderwets vind ik het, om er van uit te gaan dat hij betaald. Vooral omdat het nog zo pril is.
Vreemd vind ik het wel, dat hij alles tegeld en dat je dan mag betalen.
Als ik moet meebetalen (wat ik helemaal niet raar vind), dan wil ik ook mee kiezen/ invloed hebben.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Dit gaat een mooie topdate worden!
Alle reacties Link kopieren
Als je je vrouw wilt voelen, wees dan financieel onafhankelijk. Dat is hoe het voelt om echt vrouw te zijn. Jij bedoelt dat je je graag afhankelijk wilt voelen. Dat heeft voor mij niets met vrouw zijn te maken.

Zeg tegen hem dat je 175 EUR teveel vindt voor een weekendje weg, of neem je verlies omdat je de rare assumptie hebt gemaakt dat hij alles wel zou betalen, ondanks dat hij je heeft gevraagd wat je van het hotel vond. Toen hij je dat hotel liet zien en je de prijs zag, had je direct moeten zeggen dat je het wat aan de dure kant vond.
Als jij de eerste hotelovernachting hebt betaald, waarom vroeg je dan uberhaupt of je mee moest betalen bij deze? Ik zou afhaken en niet meer mee gaan.
Dit lijkt me een profiteur.
rozekoek1988 schreef:
13-07-2020 08:27
Ik ben het eerlijk gezegd wel beetje eens met TO. Tuurlijk kun je als vrouw gewoon meebetalen en tuurlijk is dat ook doodnormaal. Echter in de eerste “romantische fase”, waarbij date een nachtje hotel voorstelt, zou ik ook verwachten dat hij het hotel voor zijn kosten neemt. Ik zou dan trakteren op eten/drankje etc.
Dan moet je ook niet aanbieden om mee te betalen. Dat heeft TO nu wel gedaan. Hoe had die arme jongen dan moeten ruiken dat ze het wel aanbiedt, maar toch niet wil?
Alle reacties Link kopieren
@TO De gewoonte dat de man betaalt stamt uit de tijd dat vrouwen geen of vrij weinig salaris ontvingen. Hoewel veel vrouwen nog steeds minder verdienen dan mannen, hebben ze wel een normaal salaris.
Die gewoonte nog steeds waarderen is niks mis mee, zoals ik al schreef ik hou er ook wel van, echter kun je het in deze tijd gewoon niet meer aannemen. Jij bent namelijk niet meer afhankelijk van hem en zijn salaris om te kunnen daten en dus is het niet heel raar dat verwacht word dat jij ook je verantwoordelijkheid neemt. Al is het alleen maar om tijdig te checken hoe het financieel geregeld wordt zonder aan te nemen dat hij alles betaald. Als we emancipatie willen, dan ook daar in.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
rozekoek1988 schreef:
13-07-2020 08:27
Ik ben het eerlijk gezegd wel beetje eens met TO. Tuurlijk kun je als vrouw gewoon meebetalen en tuurlijk is dat ook doodnormaal. Echter in de eerste “romantische fase”, waarbij date een nachtje hotel voorstelt, zou ik ook verwachten dat hij het hotel voor zijn kosten neemt. Ik zou dan trakteren op eten/drankje etc.
Je post was zoveel beter geweest wat mij betreft als hier had gestaan "als date" in plaats van "als vrouw".
Alle reacties Link kopieren
quadrupel schreef:
13-07-2020 08:28
Als je je vrouw wilt voelen, wees dan financieel onafhankelijk. Dat is hoe het voelt om echt vrouw te zijn. Jij bedoelt dat je je graag afhankelijk wilt voelen. Dat heeft voor mij niets met vrouw zijn te maken.

Zeg tegen hem dat je 175 EUR teveel vindt voor een weekendje weg, of neem je verlies omdat je de rare assumptie hebt gemaakt dat hij alles wel zou betalen, ondanks dat hij je heeft gevraagd wat je van het hotel vond. Toen hij je dat hotel liet zien en je de prijs zag, had je direct moeten zeggen dat je het wat aan de dure kant vond.
Ik kan het betalen, ik vind het alleen niet netjes dat hij de plaats, hotel zoekt enz en ik de helft moet betalen. Komt echt over als ; ik wil dit heel graag doen/ zien en betaal jij maar mee. We zijn geen vrienden maar eventuele toekomstige partners. Hij mag best romantisch en zijn best doen
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
13-07-2020 08:28
Ouderwets vind ik het, om er van uit te gaan dat hij betaald. Vooral omdat het nog zo pril is.
Vreemd vind ik het wel, dat hij alles tegeld en dat je dan mag betalen.
Als ik moet meebetalen (wat ik helemaal niet raar vind), dan wil ik ook mee kiezen/ invloed hebben.
Ze vond alles best, schreef ze.
Dat klinkt niet alsof ze invloed wilde tijdens het proces.
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:31
Ik kan het betalen, ik vind het alleen niet netjes dat hij de plaats, hotel zoekt enz en ik de helft moet betalen. Komt echt over als ; ik wil dit heel graag doen/ zien en betaal jij maar mee. We zijn geen vrienden maar eventuele toekomstige partners. Hij mag best romantisch en zijn best doen
Jij mag dan ook je best doen om dat in een eerder stadium aan te geven. Want zo doe je dat als partners.
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:31
Ik kan het betalen, ik vind het alleen niet netjes dat hij de plaats, hotel zoekt enz en ik de helft moet betalen. Komt echt over als ; ik wil dit heel graag doen/ zien en betaal jij maar mee. We zijn geen vrienden maar eventuele toekomstige partners. Hij mag best romantisch en zijn best doen
Maak het uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven