Date wil kosten hotel delen eerste weekend weg. [Lege OP]

13-07-2020 07:44 1183 berichten
Alle reacties Link kopieren
laat maar
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2020 01:21
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
98.57% gewijzigd
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:31
Ik kan het betalen, ik vind het alleen niet netjes dat hij de plaats, hotel zoekt enz en ik de helft moet betalen. Komt echt over als ; ik wil dit heel graag doen/ zien en betaal jij maar mee. We zijn geen vrienden maar eventuele toekomstige partners. Hij mag best romantisch en zijn best doen
Waarom bood je het dan aan?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-07-2020 08:30
Als jij de eerste hotelovernachting hebt betaald, waarom vroeg je dan uberhaupt of je mee moest betalen bij deze? Ik zou afhaken en niet meer mee gaan.
Dit lijkt me een profiteur.
Is het te direct om dat te bespreken? Ik ben alles - behalve gierig maar gaat echt puur om het idee en gevoel.

Ik wilde bijna appen: “ stuur achteraf maar een tikkie. Zal ik trouwens ook nog tikkie sturen voor hotel in ...” maar dat is ook weer zo kinderachtig
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:31
Ik kan het betalen, ik vind het alleen niet netjes dat hij de plaats, hotel zoekt enz en ik de helft moet betalen. Komt echt over als ; ik wil dit heel graag doen/ zien en betaal jij maar mee. We zijn geen vrienden maar eventuele toekomstige partners. Hij mag best romantisch en zijn best doen
Hij doet het uitzoekwerk, jij kunt aangeven of je het leuk vindt of iets anders wilt, omdat je het bijvoorbeeld te duur vindt. Hoe luxe wil je het hebben? Fijn, zo'n initiatiefrijke man. Dat heeft toch niets te maken met iemand een romantisch uitje cadeau doen?
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:35
Is het te direct om dat te bespreken? Ik ben alles - behalve gierig maar gaat echt puur om het idee en gevoel.

Ik wilde bijna appen: “ stuur achteraf maar een tikkie. Zal ik trouwens ook nog tikkie sturen voor hotel in ...” maar dat is ook weer zo kinderachtig
Waarom bied je aan om te betalen als je dat niet wil?

En waarom vind je het zo moeilijk gewoon met je date te communiceren?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
13-07-2020 08:34
Waarom bood je het dan aan?
Hij stuurde een screenshot met het bedrag en bevestiging van boeking
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:31
Hij mag best romantisch en zijn best doen
Hij doet zijn best. Hij regelt een weekend weg. Romantisch is voor mij "samen een avondwandeling maken" niet "voor elkaar betalen".
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
13-07-2020 08:36
Waarom bied je aan om te betalen als je dat niet wil?

En waarom vind je het zo moeilijk gewoon met je date te communiceren?
Wat moet ik dan zeggen? Ik vind het gierig dat je achteraf een tikkie wil sturen ?
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:31
Ik kan het betalen, ik vind het alleen niet netjes dat hij de plaats, hotel zoekt enz en ik de helft moet betalen. Komt echt over als ; ik wil dit heel graag doen/ zien en betaal jij maar mee. We zijn geen vrienden maar eventuele toekomstige partners. Hij mag best romantisch en zijn best doen
En "toekomstige" partners bespreken dat met elkaar. Daar gaat ook een stuk mis bij jou.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Je zeurt verschrikkelijk.
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:37
Wat moet ik dan zeggen? Ik vind het gierig dat je achteraf een tikkie wil sturen ?
Nee, want het is niet gierig.

Wat je wel aan kunt geven is dat je het fijn zou vinden dat hij voor je betaalt.
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:31
Ik kan het betalen, ik vind het alleen niet netjes dat hij de plaats, hotel zoekt enz en ik de helft moet betalen. Komt echt over als ; ik wil dit heel graag doen/ zien en betaal jij maar mee. We zijn geen vrienden maar eventuele toekomstige partners. Hij mag best romantisch en zijn best doen
Romantisch / zijn best doen staat dan voor zijn portemonnee trekken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:35
Is het te direct om dat te bespreken? Ik ben alles - behalve gierig maar gaat echt puur om het idee en gevoel.

Ik wilde bijna appen: “ stuur achteraf maar een tikkie. Zal ik trouwens ook nog tikkie sturen voor hotel in ...” maar dat is ook weer zo kinderachtig
Dat eerste, Ja!
Dat tweede, Nee!
Inderdaad kinderachtig.

Als je in de toekomst duidelijkheid wenst over wie wat betaalt dan is het idd goed om het te bespreken. En ik zou in jouw plaats ook gewoon zijn visie hierop willen weten.
...
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:36
Hij stuurde een screenshot met het bedrag en bevestiging van boeking
Ja, fijn toch dat hij even laat zien dat het rond is? Dat is geen vage hint dat jij moet betalen hoor.

Nogmaals, PRAAT met elkaar. Of maak het uit als je dat niet kunt.
lollypopje schreef:
13-07-2020 08:37
En "toekomstige" partners bespreken dat met elkaar. Daar gaat ook een stuk mis bij jou.
precies dit
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
13-07-2020 08:37
Nee, want het is niet gierig.

Wat je wel aan kunt geven is dat je het fijn zou vinden dat hij voor je betaalt.
Hoop ik dat hij aangeeft wat hij in het hotelbed voor die centen verwacht 🤪
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:35

Ik wilde bijna appen: “ stuur achteraf maar een tikkie. Zal ik trouwens ook nog tikkie sturen voor hotel in ...” maar dat is ook weer zo kinderachtig
Waarom staat er in de topictitel dan dit dit weekend je eerste weekend weg wordt?
Je bent dus al eerder weg geweest?
blijfgewoonbianca schreef:
13-07-2020 08:39
Hoop ik dat hij aangeeft wat hij in het hotelbed voor die centen verwacht 🤪
Inderdaad ja. Als ik TO was zou ik mij nogal goedkoop voelen als hij alles gaat betalen voor mij.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
13-07-2020 08:28
Ouderwets vind ik het, om er van uit te gaan dat hij betaald. Vooral omdat het nog zo pril is.
Vreemd vind ik het wel, dat hij alles tegeld en dat je dan mag betalen.
Als ik moet meebetalen (wat ik helemaal niet raar vind), dan wil ik ook mee kiezen/ invloed hebben.
Hij had vooraf het hotel aan haar voorgelegd. Dus het was niet zo dat hij alles al geboekt had en toen pas vroeg wat zij er van vond.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:37
Wat moet ik dan zeggen? Ik vind het gierig dat je achteraf een tikkie wil sturen ?
Tjongejonge, communiceer je altijd zo?

Wat dacht je van "Hee Piet, het valt me eigenlijk een beetje tegen dat je ervan uitging dat ik zou meebetalen in het door jou voorgestelde en geregelde uitje, ik ben er zomaar blind vanuit gegaan dat je me zou trakteren. Zullen we het in het vervolg eerst even over de kosten hebben voordat we iets boeken? Dat voorkomt teleurstellingen.".

Pfff.
...
:rofl: :rofl:
Dat gaat hete geile seks worden in dat weekend.
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 13-07-2020 08:41
6.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
13-07-2020 08:39
Waarom staat er in de topictitel dan dit dit weekend je eerste weekend weg wordt?
Je bent dus al eerder weg geweest?
Dat klopt, staat ook in de op. Maar dat was maar 1 nachtje, wel heel luxe hotel en toen heb ik alles betaald en hij bood niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben groot geworden met het motto van mijn oma 'niets in het leven is gratis'.

Ook al betaalt hij, je krijgt altijd een rekening gepresenteerd. Misschien niet in geld maar wel in verwachting en de onderlinge verhouding. Zeker in een beginnende relatie heb ik dat graag helder.

Het lijkt mij uiteindelijk veel goedkoper en inzichtelijker om mee te betalen. Heb je onder de huidige voorwaarden geen zin om mee te gaan? Zeg dat dan gewoon.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:40
Dat klopt, staat ook in de op. Maar dat was maar 1 nachtje, wel heel luxe hotel en toen heb ik alles betaald en hij bood niks aan.
Stuur alsnog een tikkie.
Rooss4.0 schreef:
13-07-2020 08:40
Wat dacht je van "Hee Piet, het valt me eigenlijk een beetje tegen dat je ervan uitging dat ik zou meebetalen in het door jou voorgestelde en geregelde uitje, ik ben er zomaar blind vanuit gegaan dat je me zou trakteren. Zullen we het in het vervolg eerst even over de kosten hebben voordat we iets boeken? Dat voorkomt teleurstellingen.".
"En ik voel me niet echt een vrouw als ik mee moet betalen. Ik vind dat niet romantisch. Ik zou graag willen dat je je wat meer als echte man opstelt in de toekomst, maar misschien hebben we hier beide andere ideeën over en passen we niet zo goed bij elkaar."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven