Daten en soms wel soms niet vlinders

31-07-2021 14:55 52 berichten
Ik wil gewoon even van mij afschrijven, vandaar dat ik dit topic geopend heb.

Momenteel ben ik aan het daten met iemand die 5 jaar ouder is dan ik. Ik ben zelf een jonge vrouw van 22 en date dus met iemand van 27. We hebben elkaar drie weken geleden via Tinder ontmoet en sindsdien spreken we elkaar dagelijks. Meestal via app, zo nu en dan videobellen we met elkaar. Ik heb nog nooit een date gehad waarmee ik zoveel gemeen had. We hebben heel veel dezelfde interesses en de dingen waarin wij weer van elkaar verschillen, sluiten weer perfect op elkaar aan.
Vorige week zondag hebben we elkaar voor het eerst echt gezien. De date was 'perfect'. Ik ben een hele dag bij hem geweest en ging in de avond weer naar huis. Ik voelde me bij hem op mijn gemak. Ik was nog niet zozeer hotel de botel, maar het voelde allemaal wel goed. In de dagen daarop voelde ik voor het eerst in mijn leven een gigantische spanning in mijn buik op een manier zoals ik dat zelf nog niet kende, had ik minder eetlust en verlangde ik enorm naar hem. Ik heb sowieso nog niet veel ervaring met daten en relaties aangaan, dus dit is allemaal wel voor mij nieuw.
Maar nadat we gisteren maar liefst 4 uur hebben gevideobeld is dat gevoel weer zo goed als weg. Het gesprek was leuk, maar de eerste kleine twijfelmomentjes kwamen alweer naar boven. Ondertussen weet ik dat hij helemaal hotel de botel van me is. Er is niemand in zijn omgeving waar hij nog niet mijn naam heeft laten vallen.. En dat terwijl we pas 1 serieuze date hebben gehad.
Hij heeft echt alles wat ik in een (toekomstige) relatie zoek. Een leuk gezicht, hij is lief, geduldig, zorgzaam, een echte gentle man, denkt niet alleen aan zijn eigen behoeften, veel toekomstdromen, een goede baan, dezelfde muzieksmaak, dezelfde hobby's en interesses.. En daarnaast was er vorige week wel echt een flinke aantrekkingskracht van beide kanten.

En toch, toch begin ik nu alweer te twijfelen. Ik ben denk ik vooral bang dat ik hem teleur ga stellen. Hij is al echt volwassen, werkt fulltime, heeft een eigen appartement, spreekt zijn toekomstdromen nu al ontzettend uit (huisje boompje beestje kindje). En praat nu al over zijn toekomst waarin ik ook deelneem. Ik studeer nog, woon op kamers en heb na mijn studie een gigantische studieschuld. Dit alles weet hij wel en hij geeft aan dat hij dit niet erg vindt. Maar soms denk ik dat het allemaal wat te snel gaat. We zijn echt nog niet samen het bed in beland en hij geeft ook aan dat hij mij hierin alle ruimte gunt. Hij wil niet verder gaan als ik dat nog niet wil en wil net zolang blijven wachten tot het voor mij goed voelt.
Morgen spreken we voor het eerst bij mij (in de stad) af... En hoewel ik er ergens wel zin in heb en de spanning in mijn buik weer iets toeneemt, zie ik er voor het eerst ook een beetje tegenop.
Herkennen jullie zoiets? Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Huismus1999 schreef:
12-08-2021 10:55
Daar heb je ook absoluut een punt. Ik denk over alles veel te veel na. Doodvermoeiend wel😅 maar ja, hoe kun je dat minderen? Haha
Dat herken ik ook indertijd met die man van toen.
Het aparte is dat ik dat met mijn huidige vriend dus niet had.
Natuurlijk de onzekerheid in het begin, de fladderende vlinders, maar het liep eigenlijk gewoon en nog zonder gedoe en getwijfel.
Dat maakt voor mij nu ook wel het verschil met, en dat hoop ik niet, mocht ik ooit weer op de date markt komen ik nu nog duidelijker weet hoe en wat ik "moet" voelen.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk voel je wel wat je moet doen. Ik denk dat jij je keuze ook al weet.

Dat overanalyseren herken ik ook heel erg bij mezelf. Wat voel ik , voel ik wel genoeg, hoe reageert hij, vind ik dat leuk etc.
Je kunt jezelf dan ook echt in de weg zitten.
Mijn ervaring is wel dat als ik iemand echt leuk vind dit wel een stuk minder is.

Dus ergens spreekt dan ook je gevoel wel daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven