Daten en soms wel soms niet vlinders

31-07-2021 14:55 52 berichten
Ik wil gewoon even van mij afschrijven, vandaar dat ik dit topic geopend heb.

Momenteel ben ik aan het daten met iemand die 5 jaar ouder is dan ik. Ik ben zelf een jonge vrouw van 22 en date dus met iemand van 27. We hebben elkaar drie weken geleden via Tinder ontmoet en sindsdien spreken we elkaar dagelijks. Meestal via app, zo nu en dan videobellen we met elkaar. Ik heb nog nooit een date gehad waarmee ik zoveel gemeen had. We hebben heel veel dezelfde interesses en de dingen waarin wij weer van elkaar verschillen, sluiten weer perfect op elkaar aan.
Vorige week zondag hebben we elkaar voor het eerst echt gezien. De date was 'perfect'. Ik ben een hele dag bij hem geweest en ging in de avond weer naar huis. Ik voelde me bij hem op mijn gemak. Ik was nog niet zozeer hotel de botel, maar het voelde allemaal wel goed. In de dagen daarop voelde ik voor het eerst in mijn leven een gigantische spanning in mijn buik op een manier zoals ik dat zelf nog niet kende, had ik minder eetlust en verlangde ik enorm naar hem. Ik heb sowieso nog niet veel ervaring met daten en relaties aangaan, dus dit is allemaal wel voor mij nieuw.
Maar nadat we gisteren maar liefst 4 uur hebben gevideobeld is dat gevoel weer zo goed als weg. Het gesprek was leuk, maar de eerste kleine twijfelmomentjes kwamen alweer naar boven. Ondertussen weet ik dat hij helemaal hotel de botel van me is. Er is niemand in zijn omgeving waar hij nog niet mijn naam heeft laten vallen.. En dat terwijl we pas 1 serieuze date hebben gehad.
Hij heeft echt alles wat ik in een (toekomstige) relatie zoek. Een leuk gezicht, hij is lief, geduldig, zorgzaam, een echte gentle man, denkt niet alleen aan zijn eigen behoeften, veel toekomstdromen, een goede baan, dezelfde muzieksmaak, dezelfde hobby's en interesses.. En daarnaast was er vorige week wel echt een flinke aantrekkingskracht van beide kanten.

En toch, toch begin ik nu alweer te twijfelen. Ik ben denk ik vooral bang dat ik hem teleur ga stellen. Hij is al echt volwassen, werkt fulltime, heeft een eigen appartement, spreekt zijn toekomstdromen nu al ontzettend uit (huisje boompje beestje kindje). En praat nu al over zijn toekomst waarin ik ook deelneem. Ik studeer nog, woon op kamers en heb na mijn studie een gigantische studieschuld. Dit alles weet hij wel en hij geeft aan dat hij dit niet erg vindt. Maar soms denk ik dat het allemaal wat te snel gaat. We zijn echt nog niet samen het bed in beland en hij geeft ook aan dat hij mij hierin alle ruimte gunt. Hij wil niet verder gaan als ik dat nog niet wil en wil net zolang blijven wachten tot het voor mij goed voelt.
Morgen spreken we voor het eerst bij mij (in de stad) af... En hoewel ik er ergens wel zin in heb en de spanning in mijn buik weer iets toeneemt, zie ik er voor het eerst ook een beetje tegenop.
Herkennen jullie zoiets? Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je twijfel wel: hij loopt enorm hard van stapel!

En die studieschuld? Geldt deze niet voor de meeste mensen van jouw leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Hij wil te graag. Misschien dat t je daarom beetje benauwt?
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat dus heel snel en ziet de toekomst al vastgelegd? Ja, dat kan een heel benauwd gevoel geven. Alsof je geen keus meer hebt. Maar die heb je natuurlijk wel. Je hoeft niet na 1 of 2 dates eeuwige trouw te beloven. Je kan na iedere date zelf voelen of je het leuk vind om nog een keer met hem af te spreken.

Dus blijf lekker bij je eigen gevoel en pieker niet teveel, maar geniet van je dates.
Ze zeiden dat het niet kon. Toen kwam er iemand die dat niet wist en die deed het gewoon.
Mijn advies is om je gevoel tegenover hem te uiten. Wees gewoon eerlijk, daar is niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon lekker die date afwachten. Verder is het bij verliefdheid ook niet zo dat je continu vlinders hoeft te voelen, lijkt mij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
31-07-2021 16:05
Ik zou gewoon lekker die date afwachten. Verder is het bij verliefdheid ook niet zo dat je continu vlinders hoeft te voelen, lijkt mij.
Dat vind ik dus een moeilijke. Natuurlijk is verliefdheid niet te meten. Maar het gaat nu heel erg op en af. Het ene moment voel ik 'vlinders' (of iets dat erop lijkt haha), het andere moment niet meer... Terwijl je in het begin toch constant van die vlinders hebt vaak, of verschilt dat weer per persoon?😂

Maar afwachten is inderdaad het beste wat ik kan doen.
drominique schreef:
31-07-2021 15:48
Ik snap je twijfel wel: hij loopt enorm hard van stapel!

En die studieschuld? Geldt deze niet voor de meeste mensen van jouw leeftijd?
Ja het gaat inderdaad wel wat snel. Ben benieuwd hoe dat morgen is en hoe het dan gaat.
De meesten hebben inderdaad een studieschuld en op zich is dat voor mij ook geen probleem. Maar ik ga me dan met hem vergelijken (wat ik niet moet doen) en dan denk ik wel van ja, wat heb ik hem nou te bieden? Oké, veel liefde als alles goedgaat. Maar verder is mijn leefomgeving compleet anders dan die van hem. Ik ben bang dat hem dat gaat tegenstaan (terwijl hij totaal niet uit een omgeving komt waar men gestudeerd heeft).
Phoebe1982 schreef:
31-07-2021 15:56
Mijn advies is om je gevoel tegenover hem te uiten. Wees gewoon eerlijk, daar is niks mis mee.
Dankjewel!
Maar ja, wanneer doe je zoiets? Na elke date? Iedere keer als ik hem spreek? En hoelang moet ik het aanzien voordat ik zoiets dan uitspreek? Ik vind het wel moeilijk haha
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij teveel analyseert en hij te hard van stapel loopt.
Denk er wat minder over na en laat het gewoon komen zoals het komt. Maar je mag gerust tegen hem zeggen dat je het wat rustiger aan wil doen.
Feline schreef:
31-07-2021 15:50
Hij gaat dus heel snel en ziet de toekomst al vastgelegd? Ja, dat kan een heel benauwd gevoel geven. Alsof je geen keus meer hebt. Maar die heb je natuurlijk wel. Je hoeft niet na 1 of 2 dates eeuwige trouw te beloven. Je kan na iedere date zelf voelen of je het leuk vind om nog een keer met hem af te spreken.

Dus blijf lekker bij je eigen gevoel en pieker niet teveel, maar geniet van je dates.
Dankjewel! Dat laatste ga ik zoveel mogelijk doen :)
Jufjoke schreef:
31-07-2021 16:15
Ik denk dat jij teveel analyseert en hij te hard van stapel loopt.
Denk er wat minder over na en laat het gewoon komen zoals het komt. Maar je mag gerust tegen hem zeggen dat je het wat rustiger aan wil doen.
Dankjewel! Ik denk dat je gelijk hebt. Dat laatste neem ik mee :)
Alle reacties Link kopieren
Huismus1999 schreef:
31-07-2021 16:16
Dankjewel! Ik denk dat je gelijk hebt. Dat laatste neem ik mee :)
Dat eerste lijkt me ook wel belangrijk. Overanalyseren kan je erg belemmeren en onzeker maken.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat wel heel erg snel waarschijnlijk omdat hij zo hotel de botel is, wellicht moet het bij jou nog wat groeien, geniet van je date morgen maar als hij teveel over de toekomst insinueert mag jij best zeggen dat je graag elkaar eerst rustig en luchtig wil leren kennen zonder druk net als dat je voor de seks hebt afgesproken. 3 weken en slechts 1 date lijkt me ook nog wel wat kort om de hele dag vlinders te hebben hoor, maak je vooral niet druk, je bent nergens aan gebonden, is het leuk ga je verder, wordt het te stressvol of voel je de klik niet na een paar dates mag je dat ook gerust zeggen. Veel plezier op de 2e date
Alle reacties Link kopieren
Huismus1999 schreef:
31-07-2021 16:12
Dat vind ik dus een moeilijke. Natuurlijk is verliefdheid niet te meten. Maar het gaat nu heel erg op en af. Het ene moment voel ik 'vlinders' (of iets dat erop lijkt haha), het andere moment niet meer... Terwijl je in het begin toch constant van die vlinders hebt vaak, of verschilt dat weer per persoon?😂

Maar afwachten is inderdaad het beste wat ik kan doen.
Volgens mij heb ik nog nooit continu vlinders gehad. Ook niet bij mijn man, of bijvoorbeeld bij mijn allereerste vriendje, twee van wie ik toch wel heel zeker weet dat de verliefdheid in ruime mate aanwezig was. Voor mij is verliefdheid ook niet alleen vlinders voelen maar ook de hele tijd aan iemand denken, iemand heel leuk vinden, enzovoort, een combinatie van factoren.

Ik weet nog dat er toen ik veertien was een jongen was bij wie ik altijd als ik hem zag enorm veel vlinders in mijn buik had (ook niet de hele week, eigenlijk alleen de dag waarop ik hem zag, dat was alleen op zaterdag, we zaten op dezelfde sport), maar verder was ik eigenlijk helemaal niet zo met hem bezig, ik hoefde ook niet zo nodig iets met hem. Terwijl ik in die tijd ook wel echt verliefd ben geweest, dus dat ik wel heel veel aan die persoon dacht, fantaseerde over een relatie, enzovoort, maar weer veel minder vlinders had. Ik denk dus dat het niet zoveel zegt, dat je daar weinig aan af kunt meten. Zo te lezen vind je hem wel heel leuk dus dat lijkt me genoeg om die tweede date gewoon een kans te geven en dan zie je wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
31-07-2021 16:23
Volgens mij heb ik nog nooit continu vlinders gehad. Ook niet bij mijn man, of bijvoorbeeld bij mijn allereerste vriendje, twee van wie ik toch wel heel zeker weet dat de verliefdheid in ruime mate aanwezig was. Voor mij is verliefdheid ook niet alleen vlinders voelen maar ook de hele tijd aan iemand denken, iemand heel leuk vinden, enzovoort, een combinatie van factoren.

Ik weet nog dat er toen ik veertien was een jongen was bij wie ik altijd als ik hem zag enorm veel vlinders in mijn buik had (ook niet de hele week, eigenlijk alleen de dag waarop ik hem zag, dat was alleen op zaterdag, we zaten op dezelfde sport), maar verder was ik eigenlijk helemaal niet zo met hem bezig, ik hoefde ook niet zo nodig iets met hem. Terwijl ik in die tijd ook wel echt verliefd ben geweest, dus dat ik wel heel veel aan die persoon dacht, fantaseerde over een relatie, enzovoort, maar weer veel minder vlinders had. Ik denk dus dat het niet zoveel zegt, dat je daar weinig aan af kunt meten. Zo te lezen vind je hem wel heel leuk dus dat lijkt me genoeg om die tweede date gewoon een kans te geven en dan zie je wel.
Dankjewel voor jouw verhaal! Toch leuk om andere ervaringen te lezen ook. Dat laatste is denk ik wel zo, dus ik ga morgen zeker nog een kans geven :)
Alle reacties Link kopieren
Helemaal hotel de botel van iemand die je alleen van videobeelden kent ?
Spreek inderdaad eerst maar eens in het echt af, pas dan zie je hoe hij echt is.
creativeguy schreef:
01-08-2021 08:51
Helemaal hotel de botel van iemand die je alleen van videobeelden kent ?
Spreek inderdaad eerst maar eens in het echt af, pas dan zie je hoe hij echt is.
Beter lezen dat hebben ze al gedaan.
Wat leuk dat hij al voor je bepaald wat je toekomst zou moeten zijn.

Ik snap de twijfels wel.
Even een update van de tweede date.
Deze was gisteren en ging heel goed. Hij bracht bloemen mee, we hebben gewandeld, geluncht en uren in elkaars armen gelegen. Het voelt allemaal goed. Ik ben graag bij hem, ik zie hem graag, we hebben zoveel gemeen. Wanneer ik naast hem loop glunder ik wel een beetje en volgens hem heb ik een twinkeling in mijn ogen en rode wangen wanneer ik naar hem kijk. Zelf voel ik dit niet aan. Gisteravond is hij weer naar huis gegaan want hij moet gewoon weer werken en ik ga deze week met vriendinnen op vakantie.
Aankomende zondag zien we elkaar weer. Hier heb ik zin in! Maar voor nu vind ik het goed. Als ik bij hem ben voelt het goed, maar nu hij weer werken is vind ik het ook 'goed'. Of ik hem nu extreem mis? Hmm, niet echt. Ik ga het gewoon aanzien, want het voelt allemaal dus heel goed en vertrouwd.. Maar die 'vonk' waar iedereen het over heeft en 'de kleren van het lijf af willen scheuren' gevoel heb ik echt nog niet😅
Alle reacties Link kopieren
Huismus1999 schreef:
02-08-2021 11:06
Even een update van de tweede date.
Deze was gisteren en ging heel goed. Hij bracht bloemen mee, we hebben gewandeld, geluncht en uren in elkaars armen gelegen. Het voelt allemaal goed. Ik ben graag bij hem, ik zie hem graag, we hebben zoveel gemeen. Wanneer ik naast hem loop glunder ik wel een beetje en volgens hem heb ik een twinkeling in mijn ogen en rode wangen wanneer ik naar hem kijk. Zelf voel ik dit niet aan. Gisteravond is hij weer naar huis gegaan want hij moet gewoon weer werken en ik ga deze week met vriendinnen op vakantie.
Aankomende zondag zien we elkaar weer. Hier heb ik zin in! Maar voor nu vind ik het goed. Als ik bij hem ben voelt het goed, maar nu hij weer werken is vind ik het ook 'goed'. Of ik hem nu extreem mis? Hmm, niet echt. Ik ga het gewoon aanzien, want het voelt allemaal dus heel goed en vertrouwd.. Maar die 'vonk' waar iedereen het over heeft en 'de kleren van het lijf af willen scheuren' gevoel heb ik echt nog niet😅
Die vonk en m willen bespringen heb ik maar met 2 exen gehad, de rest vond ik wel leuk en wel vlinders, maar echt zo verliefd dat ik niet kon eten en slapen, en omreed om m even te zien maar bij 2, en ik heb heel wat ex vriendjes/dates/scharrels gehad.
sandy1974 schreef:
03-08-2021 14:09
Die vonk en m willen bespringen heb ik maar met 2 exen gehad, de rest vond ik wel leuk en wel vlinders, maar echt zo verliefd dat ik niet kon eten en slapen, en omreed om m even te zien maar bij 2, en ik heb heel wat ex vriendjes/dates/scharrels gehad.
En vind jij dat je due vonk nodig hebt voor een relatie?
En heb jij momenteel een relatie/vriend/scharrel? En zo ja, hoe was/is dat bij hem? Ik ben wel benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is de vonk, chemie, vlinders, verliefdheid wel een must.
Ik heb twee langere relaties gehad, dik 8 jaar alleen geweest (bewust voor de rust en mijn kinderen)

Heb in die tijd wel een aantal keer gedate, maar voelde dan niks.

Inmiddels ben ik een jaar samen met mijn huidige vriend en bij hem had ik meteen een klik, en toen we elkaar voor het eerst zagen was die klik er ook.
Pas rond de derde date sloegen de vonken er vanaf en dat werd alleen maar meer.
Knikkende knieën verliefd was ik, alles erop en er aan.
En nog voel ik vaak vlinders naast dat er houden van bij is gekomen voel ik nog dagelijks een fladderende vlinder of liefde zo je het noemen wil
In minder heftige mate natuurlijk, verliefd zijn in het prille begin is ook de spanning, tikkeltje onzekerheid, vind hij mij net zo leuk als ik hem dat gebeuren.

Voor mij is verliefdheid dus wel een must om in ieder geval verder te onderzoeken of iets meer kan worden.

Nu word ik niet snel verliefd, drie keer en de vorige keren was dat bij mijn voorgaande relaties.

Het is geen garantie, maar het gevoel zoals ik aangaf is voor mij wel belangrijk.

Maar ook dit geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Voelt het goed om verder te daten? zo ja ga je lekker door en kijk je waar het heengaat.

Geniet van de dates, luister naar je gevoel en spreek dat ook naar hem uit.
Alle reacties Link kopieren
Huismus1999 schreef:
04-08-2021 02:04
En vind jij dat je due vonk nodig hebt voor een relatie?
En heb jij momenteel een relatie/vriend/scharrel? En zo ja, hoe was/is dat bij hem? Ik ben wel benieuwd :)
Ik ben vorig jaar gescheiden na bijna 20 jaar.
Ik heb nu net een scharrel gehad, die pure lust bij me los maakte, vond m waanzinnig aantrekkelijk, maar geen relatie materiaal.
nu wil ik voorlopig ook geen serieuze relatie, dus was dat prima. Ja vind wel dat er een vonk moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week staan praten (gewoon buiten op parkeerplaats ah) met een man waar ik nerveus van werd, dat is voor mij teken dat ik m heel leuk vond, en kriebels van m kreeg.
En al week baal dat ik geen nr gevraagd heb .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven