Daten, maar geen oppas

24-01-2020 11:58 134 berichten
Ik ben op zoek naar tips voor leuke dates / momenten samen.

Wij hebben een zoon van 6 en hebben momenteel door omstandigheden even geen opties om oppas te regelen. Een betaalde oppas wordt al snel prijzig helaas en in onze omgeving hebben we ook even niemand die het kan doen.

Dus ik ben echt op zoek naar ideeën voor dingen die we samen kunnen doen thuis of eventueel ideeën voor dingen die leuk zijn om te doen als gezin, maar waarbij zoon dan ook word beziggehouden waardoor we ook even wat tijd samen hebben. Bijvoorbeeld wat we wel eens doen is even een kopje koffie bij Ikea drinken, terwijl zoon in Smaland is. :roll:

Ik hoop dat er misschien nog meer leuke dingen zijn die ik over het hoofd zie.

Edit: je kan niet in iemands portemonnee kijken, dus de tip om een oppasmeisje te krijgen is niet echt waar ik naar zoek.
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:05
7.96% gewijzigd
Doreia* schreef:
24-01-2020 12:07
Tja, dan houdt het op he? Kan niet en wil niet. En wij maar nadenken en jij maar afschieten.
Lekker overdreven. Volgens mij word er vooral besloten dat TO toch maar haar portemonnee moet trekken.

Niet heel romantisch, maar naar een indoor speelparadijs gaan en voor jullie zelf een bordspel meenemen TO? Straks in de zomer meer tijd besteden aan een picknick mand als je met kind naar de speeltuin gaat in het park?
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:04
Je kan niet in iemands portemonnee kijken he? Ik zoek echt ideeën zonder dat ik daar een betaalde oppas voor moet regelen.
Niet daten.
Kind meenemen naar dates. Koekkoek.

Gewoon tijd met gezin dus.

Dan zie het probleem niet. Thuis gezellig maken en pas weer buitenhuis dingen gaan doen ( kosten die geen geld dan?) als je wel oppas hebt/kan betalen.

Als je geld hebt voor uitjes kan je ook wat minder vaak uitjes doen en dan houd je geld over voor de oppas als je wel echt een keer wil.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:21
82.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geloof ik het probleem niet zo
TO, voor welk probleem zoek je een oplossing? Man en jij zien elkaar toch 1op1, zodra kind in bed ligt?

Of zoek je goedkope uitjes met zijn 3en??
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:07
Ja, dat is nog wel een goed idee eigenlijk. Dat doen we te weinig, we hebben wel eens per twee weken een dag dat dit zou kunnen.
Wow. Elke twee weken een dag samen vrij en zelf nog niet op het idee gekomen dan iets met z´n tweeën te doen?
Of bedoel je dat je eens per twee weken beiden vrij kan nemen?
Ammiedammie schreef:
24-01-2020 12:09
Geen zin? Dan maak je maar zin zou ik zeggen. Je komt wat laks over vind ik. Ik snap ook niet dat je niet zelf wat mogelijkheden kunt bedenken. Hoe heb je tot nu toe geleefd? Wat doe je normaalgesproken met je vrije tijd?

Normaal gesproken passen mijn ouders vaak op in zo'n geval. Maar mijn vader heeft recent te horen gekregen dat hij erg ziek is, dus daar wil ik ze nu even niet mee lastigvallen.
Rosalind schreef:
24-01-2020 12:21
Wow. Elke twee weken een dag samen vrij en zelf nog niet op het idee gekomen dan iets met z´n tweeën te doen?
Of bedoel je dat je eens per twee weken beiden vrij kan nemen?

Mijn man heeft elke 2 weken vrij op vrijdag, alleen dan regelen we ook veel dingen zoals klusjes in huis, tandartsbezoekjes, kapper etc. Zodat hij daar allemaal geen vrije dagen voor hoeft op te nemen. Maar misschien kunnen we ook wel eens een date plannen in die tijd, daar hebben we het opzich wel vaker over gehad, maar die vrijdag is een beetje een afvoerputje geworden voor allerlei vervelende klusjes die op andere dagen blijven liggen.
Alle reacties Link kopieren
Dus je ouders pasten op? Maar dat lukt nu niet meer omdat je vader erg ziek is? Wat deden jullie normaal 's avonds als zoon slaapt?
Ik zoek gewoon wat leuke ideeën om 's avonds te doen als mijn zoon op bed ligt, of eventueel in het weekend met hem erbij, maar dat hij dan ook vermaak heeft. Volgens mij staat dat ook vrij duidelijk in de openingspost
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:24
Normaal gesproken passen mijn ouders vaak op in zo'n geval. Maar mijn vader heeft recent te horen gekregen dat hij erg ziek is, dus daar wil ik ze nu even niet mee lastigvallen.
Maar hoe vaak wil je dan op date met je man?

Ik zou het thuis gewoon gezellig maken en wat minder vaak op date gaan.

Of idd onder schooltijd.
Friezin71 schreef:
24-01-2020 12:27
Dus je ouders pasten op? Maar dat lukt nu niet meer omdat je vader erg ziek is? Wat deden jullie normaal 's avonds als zoon slaapt?

Toen zoon er nog niet was maakten we 's avonds vaak een wandeling, mijn man is niet zo'n prater behalve tijdens het wandelen. Maargoed, dat zit er nu gewoon niet zo in, dat snap ik ook wel. Maar nu mijn vader zo ziek is merk ik wel dat ik een beetje tegen de muren opvlieg als het ware.

En ik heb ook het gevoel dat we de laatste maanden uit elkaar aan het groeien zijn hierdoor. Dus ja, misschien moeten we er dan maar wat geld tegenaan gooien en een oppas regelen, maar als het ook thuis kan dan zou ik dat zelf fijner vinden
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:31
19.67% gewijzigd
Trien30 schreef:
24-01-2020 12:29
Maar hoe vaak wil je dan op date met je man?

Ik zou het thuis gewoon gezellig maken en wat minder vaak op date gaan.

Of idd onder schooltijd.

Al is het maar eens per maand. De laatste keer was begin november.
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:27
Mijn man heeft elke 2 weken vrij op vrijdag, alleen dan regelen we ook veel dingen zoals klusjes in huis, tandartsbezoekjes, kapper etc. Zodat hij daar allemaal geen vrije dagen voor hoeft op te nemen. Maar misschien kunnen we ook wel eens een date plannen in die tijd, daar hebben we het opzich wel vaker over gehad, maar die vrijdag is een beetje een afvoerputje geworden voor allerlei vervelende klusjes die op andere dagen blijven liggen.
Tandarts en kapper hoeven niet elke twee weken en duren sowieso geen hele dag. Klusjes kun je ook in het weekend doen.
Ik zou het wel weten, dit is toch de perfecte gelegenheid?!
Alle reacties Link kopieren
Ok, ja, dan snap ik het beter. In het weekend met zijn drietjes fietsen, wandelen in het bos, naar het strand. Lekker naar buiten, zoon op fiets mee en jij en je man kunnen praten.

Kun je 's avonds zelf even een ommetje maken? Als man gewoon thuis is?
Rosalind schreef:
24-01-2020 12:30
Tandarts en kapper hoeven niet elke twee weken en duren sowieso geen hele dag. Klusjes kun je ook in het weekend doen.
Ik zou het wel weten, dit is toch de perfecte gelegenheid?!

Ja, ik zal er eens naar gaan kijken. Voorlopig begint het al lekker: eerstkomende vrije vrijdag valt tijdens de schoolstaking. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
op die middagen dat je man vrij is, kun jij ook vrij nemen??
Dan zou ik die gaan gebruiken voor tijd voor elkaar, en de kapper etc naar de zaterdag zetten
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:33
Ja, ik zal er eens naar gaan kijken. Voorlopig begint het al lekker: eerstkomende vrije vrijdag valt tijdens de schoolstaking. :facepalm:
Heb je geen ouders waarmee je de kinderen een keer kan uitwisselen? Dus jou zoon een keer een middag daar hun dochter een middag bij jullie?
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:27
Mijn man heeft elke 2 weken vrij op vrijdag, alleen dan regelen we ook veel dingen zoals klusjes in huis, tandartsbezoekjes, kapper etc. Zodat hij daar allemaal geen vrije dagen voor hoeft op te nemen. Maar misschien kunnen we ook wel eens een date plannen in die tijd, daar hebben we het opzich wel vaker over gehad, maar die vrijdag is een beetje een afvoerputje geworden voor allerlei vervelende klusjes die op andere dagen blijven liggen.

Doe je die klusjes op 2 avonden. Kan je die dag daten.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:36
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij deden ook;

Kinderen om 18u macaroni en 19u in bed, wij samen sushi maken, film kijken, bordspel doen.
Kinderen naar activiteit (zwemles, workshop in de bieb), wij samen even een bakkie doen ergens.
Kinderen bij vriendjes, vriendjes later een middag bij ons, wij met museumkaart naar museum om de hoek.
Kinderen op schoolreis en daardoor later thuis, wij namen een vrije dag en gingen een stad bezoeken.
Kinderen studiedag; met z'n allen naar een speelhal waar ze zich goed zelf kunnen vermaken, wij kletsen bij aan een tafeltje.
Koffie drinken in het tuincentrum, kinderen in de ballenbak.
Barbecuen, kinderen spelen buiten, wij met een wijntje in de tuin.
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:33
Ja, ik zal er eens naar gaan kijken. Voorlopig begint het al lekker: eerstkomende vrije vrijdag valt tijdens de schoolstaking. :facepalm:
Ja jeetje, je kunt ook over alles moeilijk doen.

Ik kan niet begrijpen dat je duidelijk op zoek bent naar tijd samen met je man en het niet in je opgekomen was gebruik te maken van die twee dagen per maand dat jullie samen thuis zijn.
Ik werk niet, dus het is puur de werktijden van mijn man waar we rekening mee moeten houden. Overigens is dat ook gelijk de reden dat we liever geen oppas willen; het is soms gewoon even krap. Gelukkig niet altijd hoor, maar momenteel wel eventjes.
Trien30 schreef:
24-01-2020 12:35
Heb je geen ouders waarmee je de kinderen een keer kan uitwisselen? Dus jou zoon een keer een middag daar hun dochter een middag bij jullie?

Mijn vader heeft kanker dus die wil ik hier nu echt even niet mee lastigvallen tussen alle ziekenhuisbezoeken door.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:27
Mijn man heeft elke 2 weken vrij op vrijdag, alleen dan regelen we ook veel dingen zoals klusjes in huis, tandartsbezoekjes, kapper etc. Zodat hij daar allemaal geen vrije dagen voor hoeft op te nemen. Maar misschien kunnen we ook wel eens een date plannen in die tijd, daar hebben we het opzich wel vaker over gehad, maar die vrijdag is een beetje een afvoerputje geworden voor allerlei vervelende klusjes die op andere dagen blijven liggen.
Klusjes en kapper kunnen ook in het weekend. Tandarts in de vakantie.
Of je maakt een combi; naar de kapper in de ochtend, daarna op de markt wat lekkere hapjes halen, thuis lekker lunchen/ high tea maken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen lieve schoonzus oid? Ik pas zelf vaak op, ook zonder financiële vergoeding. Vind het altijd heel leuk. Misschien moet je ook durven te vragen.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:38
Mijn vader heeft kanker dus die wil ik hier nu echt even niet mee lastigvallen tussen alle ziekenhuisbezoeken door.
Ouders in je kenissenkring, van andere kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven