Daten, maar geen oppas

24-01-2020 11:58 134 berichten
Ik ben op zoek naar tips voor leuke dates / momenten samen.

Wij hebben een zoon van 6 en hebben momenteel door omstandigheden even geen opties om oppas te regelen. Een betaalde oppas wordt al snel prijzig helaas en in onze omgeving hebben we ook even niemand die het kan doen.

Dus ik ben echt op zoek naar ideeën voor dingen die we samen kunnen doen thuis of eventueel ideeën voor dingen die leuk zijn om te doen als gezin, maar waarbij zoon dan ook word beziggehouden waardoor we ook even wat tijd samen hebben. Bijvoorbeeld wat we wel eens doen is even een kopje koffie bij Ikea drinken, terwijl zoon in Smaland is. :roll:

Ik hoop dat er misschien nog meer leuke dingen zijn die ik over het hoofd zie.

Edit: je kan niet in iemands portemonnee kijken, dus de tip om een oppasmeisje te krijgen is niet echt waar ik naar zoek.
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:05
7.96% gewijzigd
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:36
Ik werk niet, dus het is puur de werktijden van mijn man waar we rekening mee moeten houden. Overigens is dat ook gelijk de reden dat we liever geen oppas willen; het is soms gewoon even krap. Gelukkig niet altijd hoor, maar momenteel wel eventjes.

Ik date amper met man. Ik praat gewoon elke week met een glas wijn/cola zero als de kinderen op bed zijn. Kijken samen een film.
Heel soms gaan we erecht op uit, maar soms echt maanden niet. En dan 2x in een maand wel. Uit eten of naar een concert.

Je kan op vrijdag wat samen doen maar ja dan klusjes. schuif dat een keer in de maand op andere dagen.

Je kan in de weekenden erop uit, gratis met gezin. Wandeling/fietsen/geocachen, kabouter of speelbos zoeken en jullie lekker kletsen. Bedenk iets.

Als je dan weer geld hebt voor een echt uitje, kies een niet te duur uitje een een betaald oppas.
Zat mensen met wat minder geld of een raar werkrooster en kinderen gaan niet elke maand op date zonder kinderen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:41
8.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:38
Mijn vader heeft kanker dus die wil ik hier nu echt even niet mee lastigvallen tussen alle ziekenhuisbezoeken door.
en tja, dan mis je het erg om tegen je man aan te praten, en dat doen jullie het liefst wandelend. snap ik hoor
(als wij Echt moeten praten, wandelen we ook)
Heb je andere mensen waar je mee praten kan? vriendinnen?
De (schoon)familie woont grotendeels óf erg ver weg óf zijn zelf heel druk met kleine kinderen van zichzelf.

Dit soort opties heb ik allemaal al overwogen uiteraard :)

Misschien moet ik me er maar gewoon overheen zetten en toch eens aan vrienden vragen. Ik vind dat altijd heel erg vervelend en doe dat liever alleen voor noodgevallen. Een avondje weg valt daar voor mij niet onder.
Doreia* schreef:
24-01-2020 12:07
Tja, dan houdt het op he? Kan niet en wil niet. En wij maar nadenken en jij maar afschieten.
Misschien een soort ruil organiseren? Jij een klusje (ramen lappen/badkamer schrobben evt) en zij dan voor jou oppassen?
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:41
De (schoon)familie woont grotendeels óf erg ver weg óf zijn zelf heel druk met kleine kinderen van zichzelf.

Dit soort opties heb ik allemaal al overwogen uiteraard :)

Misschien moet ik me er maar gewoon overheen zetten en toch eens aan vrienden vragen. Ik vind dat altijd heel erg vervelend en doe dat liever alleen voor noodgevallen. Een avondje weg valt daar voor mij niet onder.
Wat zou je dan op zo'n avond willen doen?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:36
Ik werk niet, dus het is puur de werktijden van mijn man waar we rekening mee moeten houden. Overigens is dat ook gelijk de reden dat we liever geen oppas willen; het is soms gewoon even krap. Gelukkig niet altijd hoor, maar momenteel wel eventjes.
Is het een optie om werk te zoeken tijdens schooluren?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:41
De (schoon)familie woont grotendeels óf erg ver weg óf zijn zelf heel druk met kleine kinderen van zichzelf.

Dit soort opties heb ik allemaal al overwogen uiteraard :)

Misschien moet ik me er maar gewoon overheen zetten en toch eens aan vrienden vragen. Ik vind dat altijd heel erg vervelend en doe dat liever alleen voor noodgevallen. Een avondje weg valt daar voor mij niet onder.
Voor jou niet, maar voor hun misschien wel. En als het je vrienden zijn, snappen ze vast ook wel dat je in een situatie als deze even met je man wil zijn. Even wat tijd samen. Joh, gewoon vragen!
lilalinda schreef:
24-01-2020 12:40
en tja, dan mis je het erg om tegen je man aan te praten, en dat doen jullie het liefst wandelend. snap ik hoor
(als wij Echt moeten praten, wandelen we ook)
Heb je andere mensen waar je mee praten kan? vriendinnen?

Ja, vriendinnen praat ik gelukkig wel regelmatig mee, die zie ik vaker zonder kinderen dan mijn man.

Het is gewoon zo frustrerend af en toe, we zijn (denk ik) sowieso allebei niet echt goede praters, want ik vind het zelf ook lastig om met hem te praten en heb zelf ook vaak die wandeling nodig om gewoon even tot rust te komen voor een gesprek. Na het eten is het toch vaak allebei ons eigen ding doen en ondanks dat we ons voornemen dat we dat minder willen doen lukt het bijna nooit. En dat was ook prima,maar nu zijn mijn behoeftes gewoon verandert.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
24-01-2020 12:44
Is het een optie om werk te zoeken tijdens schooluren?
TO vraagt om ideetjes voor een avondje samen, om echt samen te zijn en jij komt aan met dat ze overdag moet gaan werken? Tjongejongejonge
Trien30 schreef:
24-01-2020 12:44
Is het een optie om werk te zoeken tijdens schooluren?

Ja en nee. Ik ben ermee bezig, maar door gezondheidsproblemen heeft het wat meer voeten in de aarde, maar dit zou ik zeker wel willen, alleen of het gaat lukken weet ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Low budget dus.

Samen koken, film kijken, bordspel doen, praten met een hapje en drankje erbij, lekker samen op de bank met een goed boek, vrienden uitnodigen, iets maken (puzzel, creatief).
Wij kochten van het vakantiegeld het ene jaar museumkaarten en het andere jaar een abbo op de dierentuin, heb je het hele jaar iets aan, juist in krappe tijden.
Onze bibliotheek organiseert ook leuke goedkope activiteiten voor volwassenen en kinderen. Net zoals natuureducatiecentrum in het bos en het tuincentrum.
Tuincentrum; kinderen mogen een pompoen uithollen/ herfstbakje maken/ kerstukje maken voor 1 euro, inclusief ranja. Ouders krijgen gratis koffie/ thee in de koffiehoek.
Open monumentendag/ museumdag in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:04
Je kan niet in iemands portemonnee kijken he? Ik zoek echt ideeën zonder dat ik daar een betaalde oppas voor moet regelen.

Heb je het geld niet (en is dat heel tijdelijk) of heb je het er niet voor over? Onlangs was je je nog aan het oriënteren op de aanschaf van een hond en met name de dierenartskosten kunnen behoorlijk oplopen dus dat doet me denken dat dat geld er wel is (anders ga je niet met zoiets bezig immers) maar je het niet uit wil geven aan een uitje met je man. Ik lees dat je het wel heel belangrijk vindt en dat je er erg veel behoefte aan hebt dus wat dat betreft zou ik toch nog eens heel goed kijken naar wat je (qua uitgaven) over hebt voor jouw behoefte hierin en waar het op je prioriteitenlijstje staat.
Friezin71 schreef:
24-01-2020 12:44
Voor jou niet, maar voor hun misschien wel. En als het je vrienden zijn, snappen ze vast ook wel dat je in een situatie als deze even met je man wil zijn. Even wat tijd samen. Joh, gewoon vragen!

Ik heb een appje gestuurd naar een vriendin.

Eigenlijk is het ook stom want ik word zelf om de haverklap gevraagd door moeders op school of hun kids met mij mee mogen en dat kan eigenlijk (bijna) altijd, maar andersom voelt het toch alsof ik een enorme hobbel over moet om het een keer terug te vragen
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu toch de hele vrijdagen? Dan is het toch opgelost? Door de stad lopen, broodje kopen, enz.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:47
Ik heb een appje gestuurd naar een vriendin.

Eigenlijk is het ook stom want ik word zelf om de haverklap gevraagd door moeders op school of hun kids met mij mee mogen en dat kan eigenlijk (bijna) altijd, maar andersom voelt het toch alsof ik een enorme hobbel over moet om het een keer terug te vragen
Meer aangeven waar je behoefte aan hebt dus, alle moeders van school snappen dat vast. Die zijn misschien wel heel blij dat ze iets terug kunnen doen voor je. Hopelijk kan je vriendin, geniet van het samen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
24-01-2020 12:45
TO vraagt om ideetjes voor een avondje samen, om echt samen te zijn en jij komt aan met dat ze overdag moet gaan werken? Tjongejongejonge
Nou ja, er zit wel wat in. Stel to vindt een baantje voor 5 uurtjes per week onder schooltijd, dan kunnen ze van dat geld elke maand twee keer een avond een oppas inhuren en uit eten.
S-Groot schreef:
24-01-2020 12:47
Heb je het geld niet (en is dat heel tijdelijk) of heb je het er niet voor over? Onlangs was je je nog aan het oriënteren op de aanschaf van een hond en met name de dierenartskosten kunnen behoorlijk oplopen dus dat doet me denken dat dat geld er wel is (anders ga je niet met zoiets bezig immers) maar je het niet uit wil geven aan een uitje met je man. Ik lees dat je het wel heel belangrijk vindt en dat je er erg veel behoefte aan hebt dus wat dat betreft zou ik toch nog eens heel goed kijken naar wat je (qua uitgaven) over hebt voor jouw behoefte hierin en waar het op je prioriteitenlijstje staat.

Ik ben ook wel heel bang om geld uit te geven op het moment ja. Ik ben heel bang voor de toekomst mbt mijn ouders en alles en dan heb ik wel de neiging om alle geldkranen dicht te draaien en alles op te potten "voor het geval dat". Die hond hebben we trouwens uiteindelijk toch ook (nog) niet gedaan.

Godver wat maak ik er af en toe toch een zooitje van :cry:
Slaapt hij vroeg/goed? Hem even zelf laten (wel samen aan tafel) laten eten, naar bed brengen.

1 brengt naar bed, de ander ruimt een beetje op in de woonkamer, eten laten bezorgen of een pizza in de oven, gedimd licht, muziekje aan. Tegenover elkaar gaan zitten, telefoons weg. Aandacht voor elkaar.
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:47
Ik heb een appje gestuurd naar een vriendin.

Eigenlijk is het ook stom want ik word zelf om de haverklap gevraagd door moeders op school of hun kids met mij mee mogen en dat kan eigenlijk (bijna) altijd, maar andersom voelt het toch alsof ik een enorme hobbel over moet om het een keer terug te vragen
Gewoon vragen. Hier let iedereen een beetje op of niet te eenzijdig word.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:51
Ik ben ook wel heel bang om geld uit te geven op het moment ja. Ik ben heel bang voor de toekomst mbt mijn ouders en alles en dan heb ik wel de neiging om alle geldkranen dicht te draaien en alles op te potten "voor het geval dat". Die hond hebben we trouwens uiteindelijk toch ook (nog) niet gedaan.

Godver wat maak ik er af en toe toch een zooitje van :cry:
Adem in, adem uit. Als je vader ernstig ziek blijkt te zijn is dat een enorme boel stress. Verwacht dan niet van jezelf dat je helder kunt denken. Je maakt er geen zooitje van, je bent gewoon een beetje aan het panieken. Dat ebt wel weer weg, hoe gek dat ook klinkt. Houd moed.
Luci_Morgenster schreef:
24-01-2020 12:52
Gewoon vragen. Hier let iedereen een beetje op of niet te eenzijdig word.

Wat dat betreft heb ik wel behoorlijk wat "punten verzameld", maar zo probeer ik er niet teveel naar te kijken. Ik sta graag klaar voor anderen, alleen nu nog leren om dat zelf ook terug te accepteren.
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:51
Ik ben ook wel heel bang om geld uit te geven op het moment ja. Ik ben heel bang voor de toekomst mbt mijn ouders en alles en dan heb ik wel de neiging om alle geldkranen dicht te draaien en alles op te potten "voor het geval dat". Die hond hebben we trouwens uiteindelijk toch ook (nog) niet gedaan.

Godver wat maak ik er af en toe toch een zooitje van :cry:
Waar maak je een zooitje van dan? en hoe is de toekomst van je ouders van invloed op jouw geldkranen?
rosings schreef:
24-01-2020 12:54
Waar maak je een zooitje van dan? en hoe is de toekomst van je ouders van invloed op jouw geldkranen?
ja, die snap ik ook niet.

Vind allemaal beetje onduidelijk ( qua verhaal en de vraagstelling) en van de hak op de tak.
Friezin71 schreef:
24-01-2020 12:53
Adem in, adem uit. Als je vader ernstig ziek blijkt te zijn is dat een enorme boel stress. Verwacht dan niet van jezelf dat je helder kunt denken. Je maakt er geen zooitje van, je bent gewoon een beetje aan het panieken. Dat ebt wel weer weg, hoe gek dat ook klinkt. Houd moed.

ja, weet ik, het paniekgevoel komt en gaat ook. Alleen dat oppotten, ik wou dat ik daar gewoon eens mee op kon houden.... En het stomme is dat ik daar dan ook gewoon niet bewust van ben tot een ander tegen me zegt dat ik het geld wel heb :facepalm: Want in mijn ogen heb ik het dus ook echt niet op zo'n moment, want het moet gespaard worden. Want stel dat * worst case scenario *
rosings schreef:
24-01-2020 12:54
Waar maak je een zooitje van dan? en hoe is de toekomst van je ouders van invloed op jouw geldkranen?

Ik wil nog een reis maken met mijn vader. Ik wil mijn moeder financieel kunnen ondersteunen als dat nodig is. Zulke dingen. het is voor mij een manier waarop ik altijd met stress omga, ik dacht dat ik er wel een beetje vanaf was, maar het komt toch weer terug nu, blijkbaar.
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:59
20.11% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven