Daten, maar geen oppas

24-01-2020 11:58 134 berichten
Ik ben op zoek naar tips voor leuke dates / momenten samen.

Wij hebben een zoon van 6 en hebben momenteel door omstandigheden even geen opties om oppas te regelen. Een betaalde oppas wordt al snel prijzig helaas en in onze omgeving hebben we ook even niemand die het kan doen.

Dus ik ben echt op zoek naar ideeën voor dingen die we samen kunnen doen thuis of eventueel ideeën voor dingen die leuk zijn om te doen als gezin, maar waarbij zoon dan ook word beziggehouden waardoor we ook even wat tijd samen hebben. Bijvoorbeeld wat we wel eens doen is even een kopje koffie bij Ikea drinken, terwijl zoon in Smaland is. :roll:

Ik hoop dat er misschien nog meer leuke dingen zijn die ik over het hoofd zie.

Edit: je kan niet in iemands portemonnee kijken, dus de tip om een oppasmeisje te krijgen is niet echt waar ik naar zoek.
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:05
7.96% gewijzigd
Dus er kan gewoon een oppas betaald worden als jullie een keertje een avondje uit willen met z'n tweetjes.
Alle reacties Link kopieren
Dus je wilt wel een leuke avond weg met je man maar hebt geen geld voor een oppas. Wat zou je dan met je man willen doen? Want bijna alles buitenhuis kost geld.

Ga eens naar een indoorspeeltuin, betaal je meestal rond de 8 euro entree voor kinderen, volwassenen zijn meestal gratis. Kind vermaakt zich en jullie kunnen lekker kletsen met een kop koffie. Maar als geld een probleem is zou ik dit gewoon in de avond doen als de kleine op bed ligt. Wat toastjes, glaasje wijn en kaarsjes aan en het is gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Als kind op bed ligt een wandelingetje maken samen, al dan niet met babyfoon

Kind laten logeren bij vriendje
Alle reacties Link kopieren
Heb je goed contact met je buren? Dan kun je toch als je zoon op bed ligt de buren vragen hem middels babyfoon in de gaten te houden en lekker een uur gaan wandelen vanaf huis?

En zeker op die vrijdagen een wandeling maken. Zet het meteen even vast in de agenda, elke twee weken, vaste tijd.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:57
ja, weet ik, het paniekgevoel komt en gaat ook. Alleen dat oppotten, ik wou dat ik daar gewoon eens mee op kon houden.... En het stomme is dat ik daar dan ook gewoon niet bewust van ben tot een ander tegen me zegt dat ik het geld wel heb :facepalm: Want in mijn ogen heb ik het dus ook echt niet op zo'n moment, want het moet gespaard worden. Want stel dat * worst case scenario *
Ach, dat is dan jouw ding, als reactie op stress. het zij zo. Accepteer het en zie het als een signaal van de stress die je ervaart ipv als iets wat niet mag of moet of zelfs de waarheid is. En je man weet vast ook dat je dit doet, dus laat hem je lekker vastpakken en zeggen 'je hoeft niet op te potten, schatje, we komen er wel uit.'
Friezin71 schreef:
24-01-2020 12:08
Is dat niet gratis, met een ikea-pas? ;-D
Yep.
En dan kan kind gratis naar smaland 😉
.
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 24-01-2020 13:22
99.18% gewijzigd
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:58
Ik wil nog een reis maken met mijn vader. Ik wil mijn moeder financieel kunnen ondersteunen als dat nodig is. Zulke dingen. het is voor mij een manier waarop ik altijd met stress omga, ik dacht dat ik er wel een beetje vanaf was, maar het komt toch weer terug nu, blijkbaar.
Dan zou ik even met je man aan het budget gaan zitten de eerste date avond. Hoe staan we ervoor, wat willen we echt als reserve aanhouden en hoeveel ruimte gaan we maken om in onze relatie te investeren. Date night = investeren. Samen even de relatie een boost geven, samen even de stress weg praten/wandelen/knuffelen, samen.

Je vader en je moeder willen vast veel liever dat jullie relatie goed blijft staan in de lastige tijd die er aan komt. Als 50 euro per 2 weken het verschil maakt dan heb je andere financiële problemen waar je aan moet werken.

Sterkte met je stress, supergoed dat je hier om date ideen kwam vragen, geld uitgeven aan jezelf is ok. vrienden om hulp vragen is ok. Jij bent ok :)
Friezin71 schreef:
24-01-2020 13:01
Ach, dat is dan jouw ding, als reactie op stress. het zij zo. Accepteer het en zie het als een signaal van de stress die je ervaart ipv als iets wat niet mag of moet of zelfs de waarheid is. En je man weet vast ook dat je dit doet, dus laat hem je lekker vastpakken en zeggen 'je hoeft niet op te potten, schatje, we komen er wel uit.'

haha, ja dat weet ie zeker. Ik denk dat ie nu even zoiets heeft van: laat 'r maar even. :roll:
Maargoed het moet natuurlijk niet een negatieve invloed hebben op mijn relatie omdat we niks meer samen doen.
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:57
ja, weet ik, het paniekgevoel komt en gaat ook. Alleen dat oppotten, ik wou dat ik daar gewoon eens mee op kon houden.... En het stomme is dat ik daar dan ook gewoon niet bewust van ben tot een ander tegen me zegt dat ik het geld wel heb :facepalm: Want in mijn ogen heb ik het dus ook echt niet op zo'n moment, want het moet gespaard worden. Want stel dat * worst case scenario *
Ik ga uitgeven en eten....... Ik moet zeggen, dat oppotten lijkt me wel wat :frusty:

goed dat je het ziet gebeuren dan kan je er nu bewuster mee omgaan :)
.
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 24-01-2020 13:22
96.08% gewijzigd
rosings schreef:
24-01-2020 13:07
Ik ga uitgeven en eten....... Ik moet zeggen, dat oppotten lijkt me wel wat :frusty:

goed dat je het ziet gebeuren dan kan je er nu bewuster mee omgaan :)

Ja, het is uiteindelijk wel handig alleen is het ook (soort van) zelfbeschadigend omdat ik mezelf dan niets meer gun. :facepalm:

Voor dit hele gebeuren begon had mijn man geregeld dat mijn schoonouders een weekend komen oppassen zodat wij samen ergens heen kunnen, ik was eigenlijk van plan om dat af te gaan zeggen (want: duur!), maar naar aanleiding van dit topic denk ik dat ik het tóch gewoon ga doen. :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem hier al vaker neergezet;

Help je graag anderen en geeft het je een goed gevoel voor een klaar te staan?
Ja?
Gun een ander dat goede gevoel dan ook eens.
rosings schreef:
24-01-2020 13:05
Dan zou ik even met je man aan het budget gaan zitten de eerste date avond. Hoe staan we ervoor, wat willen we echt als reserve aanhouden en hoeveel ruimte gaan we maken om in onze relatie te investeren. Date night = investeren. Samen even de relatie een boost geven, samen even de stress weg praten/wandelen/knuffelen, samen.

Je vader en je moeder willen vast veel liever dat jullie relatie goed blijft staan in de lastige tijd die er aan komt. Als 50 euro per 2 weken het verschil maakt dan heb je andere financiële problemen waar je aan moet werken.

Sterkte met je stress, supergoed dat je hier om date ideen kwam vragen, geld uitgeven aan jezelf is ok. vrienden om hulp vragen is ok. Jij bent ok :)

Ik vind 100 euro per maand best een klap geld en ik heb geen hele erge financiele problemen. Maar een beperkt budget. ;-)

TO hoeft toch niet elke maand 2x 50 euro uit te geven, kan prima ook 1x in de maand met ergens lunchen of wat eten of een theater/concertje of gewoon wat drinken samen ergens.

Als ze daarnaast die vrijdag soms pakt om te gaan wandelen zoals ze graag doen en wat meer dingen als gezin of stel doet die niet per se geld kosten.

Gewoon aandacht voor elkaar hebben. En dat gaan plannen en ook uitvoeren.
Wij hebben hier in de buurt een restaurant met een grote ballenbak. Misschien is er bij jullie ook zoiets? Of de pannenkoekenboot in Rotterdam, kunnen jullie eten terwijl jullie kindje speelt.
Thuis 'daten' kan ook. Wij hebben bijvoorbeeld wel eens een massage aan huis geboekt op een moment dat ons zoontje sliep. Of sushi besteld, film gehuurd en de telefoons uit.
mindervanmij schreef:
24-01-2020 13:11
Ja, het is uiteindelijk wel handig alleen is het ook (soort van) zelfbeschadigend omdat ik mezelf dan niets meer gun. :facepalm:

Voor dit hele gebeuren begon had mijn man geregeld dat mijn schoonouders een weekend komen oppassen zodat wij samen ergens heen kunnen, ik was eigenlijk van plan om dat af te gaan zeggen (want: duur!), maar naar aanleiding van dit topic denk ik dat ik het tóch gewoon ga doen. :-$

Je man denkt dat het kan. Is je spaarrekening leeg daarna? Kan je niet meer eten of kind niet naar zwemles. Dan zeker afzeggen. Heb je een buffer en kan je het een keer lijden? Gewoon doen.

Hoeft toch niet elke maand? Je kan hierna toch elke zoveel weken/maanden iets samen doen wat niet veel of helemaal niks kost qua geld? Pot je dat weer op om je buffer aan te vullen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 13:15
3.34% gewijzigd
mindervanmij schreef:
24-01-2020 13:11
Ja, het is uiteindelijk wel handig alleen is het ook (soort van) zelfbeschadigend omdat ik mezelf dan niets meer gun. :facepalm:

Voor dit hele gebeuren begon had mijn man geregeld dat mijn schoonouders een weekend komen oppassen zodat wij samen ergens heen kunnen, ik was eigenlijk van plan om dat af te gaan zeggen (want: duur!), maar naar aanleiding van dit topic denk ik dat ik het tóch gewoon ga doen. :-$
Natuurlijk ga je dat gewoon doen! De ziekte van je vader leert je ook: Niemand weet hoeveel tijd hem/haar is gegeven. Geniet van je man, je gezin, je vrije tijd en alles. Als een kluizenaar op een houtje gaan zitten bijten helpt echt NIEMAND :)
Luci_Morgenster schreef:
24-01-2020 13:15
Je man denkt dat het kan. Is je spaarrekening leeg daarna? Kan je niet meer eten of kind niet naar zwemles. Dan zeker afzeggen. Heb je een buffer en kan je het een keer lijden? Gewoon doen.

Hoeft toch niet elke maand? Je kan hierna toch elke zoveel weken/maanden iets samen doen wat niet veel of helemaal niks kost qua geld? Pot je dat weer op om je buffer aan te vullen.

nee, de spaarrekening is niet leeg daarna. ;-) En de vaste lasten zijn sowieso allemaal al geregeld altijd, dus dat moet helemaal goedkomen :)
rosings schreef:
24-01-2020 13:15
Natuurlijk ga je dat gewoon doen! De ziekte van je vader leert je ook: Niemand weet hoeveel tijd hem/haar is gegeven. Geniet van je man, je gezin, je vrije tijd en alles. Als een kluizenaar op een houtje gaan zitten bijten helpt echt NIEMAND :)

Ja, daar heb je ook gelijk in. Ik ga het gewoon doen. :)
Alle reacties Link kopieren
Met wie ga je dan daten?

daten doe je toch met een "nieuw" iemand, toch niet met je man?
Bedoel je gewoon tijd om samen iets leuks te doen???
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 13:11
Ja, het is uiteindelijk wel handig alleen is het ook (soort van) zelfbeschadigend omdat ik mezelf dan niets meer gun. :facepalm:

Voor dit hele gebeuren begon had mijn man geregeld dat mijn schoonouders een weekend komen oppassen zodat wij samen ergens heen kunnen, ik was eigenlijk van plan om dat af te gaan zeggen (want: duur!), maar naar aanleiding van dit topic denk ik dat ik het tóch gewoon ga doen. :-$

Nou, topic heeft meteen zijn nut bewezen :thumbsup: .
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 13:17
Ja, daar heb je ook gelijk in. Ik ga het gewoon doen. :)
Mooi!!
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:06
We hebben genoeg sociale contacten, alleen ik heb gewoon niet zo'n zin om elke keer mensen om een gunst te moeten vragen.
Dan niet :wtf:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Samen een legpuzzel maken kan ook heel leuk zijn. En omdat je samen bezig bent, kletsen wij ondertussen wat af!
Alle reacties Link kopieren
Toen de kinderen nog kleiner waren gingen ze op vrijdag altijd vroeg eten en naar bed, en dan aten wij daarna, heel uitgebreid. De ene keer kookte ik drie gangen bijvoorbeeld en de andere keer mijn man. Ja we aten wel laat, maar we namen er dan ook alle tijd voor. Wijntje en muziekje erbij, kaarsje aan etc. Ik mis dat toch nog weleens, nu krijgen we ze voor half 10 niet eens meer naar boven :'(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven