Daten man met een kind.

25-01-2021 05:26 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, recent heb ik een man kennen. Hij heeft een lief karakter en hij heeft leuk gevoel voor humor. Het enige waar ik in meezit dat hij al een zoon van 12 heeft.
Hij vertelde door gesprekken heen dat zijn zoon altijd op 1 staat. Hoe dan ook blijft het zijn kind, dat is begrijpelijk.
Ik heb zelf nog geen kinderen. Ik had me zelf voorgenomen dat ik geen mannen date die al kinderen heeft. Deze blijkt een leukerd te zijn. Daten met een "vader" is nieuw voor me.
Het is niet niets als je met een man date die al vader is. Band met zijn ex zal altijd wel bestaan en ik zal wat in moeten leveren als ik hem wil blijven zien.

Ik weet nog niet hoe hij de regeling heeft met zijn ex omtrent zijn zoon. Dat komt nog wel ter sprake.

Wat zijn jullie ervaringen? Zouden jullie dit een kans geven of kan ik dit beter voorbij laten gaan en liever daten met man die ook nog geen kinderen heeft?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ginnyy schreef:
25-01-2021 11:13
Snap best dat je daarvoor kiest gezien er meestal aardig wat gezeur en gezeik bij komt kijken met ex partners etc.

Nu hebben mijn man en ik samen wel nog een kindje gekregen, maar kan zeggen dat alle kinderen helemaal dol op haar zijn. Ze vechten nog net niet met elkaar wie zusje op schoot mag houden etc.

Betekent inderdaad niet dat dat overal zo gaat. Wij hebben in dat opzicht gewoon geluk. Kinderen kunnen allemaal goed met elkaar opschieten en vinden hun gezamelijke zusje geweldig.
Dat is heel fijn, en ik geloof ook dat broertjes en/of zusjes gek op een nieuw broertje of zusje zijn, maar ik snap gewoon de 2e leg nooit zo, niet persoonlijk naar jou bedoeld.
Er is al een kind of kinderen, en dat betekent dat er altijd 1 of meer kinderen zullen zijn die niet fulltime bij (meestal) vader wonen, en de andere(n) wel.
Bij mij zouden de reeds bestaande kinderen altijd voorrang krijgen, dus ik zou er nooit nog 1 met een andere man bij maken. Dan is het maar 'gewoon' tevreden zijn met wat je al hebt.
De reeds bestaande kinderen hebben nl niets te kiezen en moeten mee in de keuzes van hun ouders, en zou ik dus niet voor nog een kind gaan van een andere partner, al helemaal niet als die ook al kinderen heeft.( als mama/papa maar gelukkig is lijkt tegenwoordig het devies, en dat vind ik echt zo'n kul-argument om je eigen zin door te drukken) Ze zullen nnl dan nooit dezelfde fulltime thuissituatie hebben, en ik wil die verdeeldheid niet.
Als je zelf nog geen kind hebt snap ik dat je er misschien een wil, maar dan zou ik zelf op zoek gaan naar een partner die nog geen kinderen heeft.
En nee, niet alles is maakbaar of te voorspellen, maar keuzes maken bepaal je wel zelf.
redbulletje schreef:
25-01-2021 08:36
Het zou voor mij een dealbreaker zijn. Zijn kind op 1 betekent dat hij met die jongen op vakantie zal gaan ipv met mij samen. Zijn vrije weekenden zal ie wellicht ook grotendeels doorbrengen op het sportveld als zoon wedstrijd heeft.
Dat kan maar dat hoeft niet.
Ik heb jaarlijks een vakantie met de kinderen (en vriend mag mee als hij wil) en een vakantie samen met mijn vriend. De kinderen zijn dan bij mijn ex die hetzelfde doet.

Weekenden ligt maar net aan de regeling.
Alle reacties Link kopieren
Als je erover twijfelt zou ik het niet doen.

Er komt van alles bij kijken, het kind staat op nummer , en terecht. Maar uiteindelijk is dat niet erg. Zeker niet als je het zelf goed met het kind kan vinden. Je zal wel rekening moeten houden met dingen en je hebt een stuk minder vrijheid.

Maar je klinkt niet alsof je dat wil. Ook 'voortrekken' vind ik een rare term. Misschien een goed idee om iemand zonder kind te gaan daten en te focussen op je eigen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Even je andere berichten doorgelezen, niet doen. Vakanties met de kinderen horen erbij. Zijn kids waren er eerder dan jij en verdienen leuke vakanties met hun vader. (En een vriendin die daar bij wíl zijn)

Je wil geen man met kinderen, dat maak ik op uit alles wat je zegt. Dan laat deze man gaan nu het nog vroeg is, er zijn genoeg anderen die goed bij je passen en geen kinderen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lastig, de vriendin van mijn ex-man is stapelgek op hem, doet het echt heel leuk met de kinderen maar vindt het ook erg lastig. Met name omdat ze zelf geen kinderen heeft en er wel heel graag 1 wil.
Zij begrijpt soms niet de de kinderen, als ze bij ex zijn, altijd op nummer 1 staan. Ook vindt ze de band die ik met ex heeft lastig. Wij gaan goed met elkaar om voor de kinderen. Wonen redelijk dichtbij elkaar en ook in de weekenden dat de kinderen bij de ander zijn, zijn we nog wel betrokken bijvoorbeeld tijdens sportwedstrijden.

Ik als gescheiden moeder van 2 zou dat alleen maar geweldig vinden zo'n vent. Maar als je zelf nog aan het begin staat, geen kinderen hebt dan snap ik dat dit soort dingen erg lastig kunnen zijn. Je stapt in een draaiend leven dat niet van jou is.
Je moet er alleen aan beginnen als je niet alleen begrijpt en respecteert dat hij zijn kinderen op nummer 1 zet, maar als ook jíj de belangen van zijn kinderen bovenaan kan zetten. Boven je eigen belangen dus. De meeste vrouwen kunnen/willen dat absoluut niet. En dat maakt ze in mijn ogen ongeschikt als partner van een man met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
25-01-2021 10:05
Als man kind op 1 zet zoals het hoort zoals iedereen hier zegt, suggereert men dus dat jij als nieuwe partner altijd op 2 zou staan. Wat een onzin vind ik dat. Dat is in een normale gezins situatie toch ook niet. Rare redenatie vind ik dat. De band met je kind is van een heel andere orde dan de band met je partner. Beide zouden op 1 moeten staan.
Even een heel simpel voorbeeld : bij het zoeken naar een vakantiebestemming eerst kijken of het leuk voor de kinderen is.
Dat is voor de meeste ouders criterium nr 1.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
25-01-2021 12:32
Even een heel simpel voorbeeld: bij het zoeken naar een vakantiebestemming eerst kijken of het leuk voor de kinderen is. Dat is voor de meeste ouders criterium nr 1.
Bij iedere overweging die je maakt (en die effect heeft op de kinderen), denk je als eerst na over de belangen van de kinderen. Dat is vanzelfsprekend en gaat automatisch. Tenminste: als het goed is.
blijfgewoonbianca schreef:
25-01-2021 12:32
Even een heel simpel voorbeeld : bij het zoeken naar een vakantiebestemming eerst kijken of het leuk voor de kinderen is.
Dat is voor de meeste ouders criterium nr 1.
Die romantische stedentrips, ongestoord luieren in een rustige adult only op 'n tropisch eiland of die avontuurlijke rondreis langs de zijderoute zal er idd niet snel in zitten als er een kind mee moet.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
25-01-2021 12:51
Bij iedere overweging die je maakt (en die effect heeft op de kinderen), denk je als eerst na over de belangen van de kinderen. Dat is vanzelfsprekend en gaat automatisch. Tenminste: als het goed is.
Nou ja, niet voor niets dat de meeste ouders mbt een vakantie zeggen, als de kinderen naar hun zin hebben, is het prima. Anders hebben ze zelf ook geen leuke vakantie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
glitglam schreef:
25-01-2021 11:45
Er is al een kind of kinderen, en dat betekent dat er altijd 1 of meer kinderen zullen zijn die niet fulltime bij (meestal) vader wonen, en de andere(n) wel.
Bij mij zouden de reeds bestaande kinderen altijd voorrang krijgen, dus ik zou er nooit nog 1 met een andere man bij maken. Dan is het maar 'gewoon' tevreden zijn met wat je al hebt.
De reeds bestaande kinderen hebben nl niets te kiezen en moeten mee in de keuzes van hun ouders, en zou ik dus niet voor nog een kind gaan van een andere partner, al helemaal niet als die ook al kinderen heeft.( als mama/papa maar gelukkig is lijkt tegenwoordig het devies, en dat vind ik echt zo'n kul-argument om je eigen zin door te drukken) Ze zullen nnl dan nooit dezelfde fulltime thuissituatie hebben, en ik wil die verdeeldheid niet.
Als je zelf nog geen kind hebt snap ik dat je er misschien een wil, maar dan zou ik zelf op zoek gaan naar een partner die nog geen kinderen heeft.
Hier ben ik het 100% mee eens. Ik heb een relatie met een man met 2 kinderen. Ik heb en wil zelf geen kinderwens en hun moeder en stiefvader willen ook geen tweede leg. Ideaal voor de kinderen. De jongens hebben 4 liefhebbende (stief)ouders. Bij hun moeder is het gezin compleet en bij ons is het gezin compleet. Heerlijk overzichtelijke harmonie.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
25-01-2021 10:22
En ik zou al twijfels hebben over karakter van een ouder met zo'n halfbakken weekend/ om 2 weekenden regeling.
Ik vind dit kort door de bocht. Zo'n regeling komt niet altijd uit initiatief van de vader.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
25-01-2021 14:31
Hier ben ik het 100% mee eens. Ik heb een relatie met een man met 2 kinderen. Ik heb en wil zelf geen kinderwens en hun moeder en stiefvader willen ook geen tweede leg. Ideaal voor de kinderen. De jongens hebben 4 liefhebbende (stief)ouders. Bij hun moeder is het gezin compleet en bij ons is het gezin compleet. Heerlijk overzichtelijke harmonie.
Dat is ook wat :-o :-D , meestal als ik dit schrijf is er bijna niemand die deze mening deelt, maar dat is ook logisch als er dan mensen op reageren die wel een tweede leg (of beiden) hebben, en het dus niet eens 'kunnen' zijn met wat ik schrijf.
Het lijkt misschien op 'makkelijk praten' omdat ik al 2 kinderen heb, en dus genoeg (voor mij).
Maar hier dacht ik ook al zo over toen ik jonger was en geen kinderen had. Ik snap niet zo goed waarom er een liefdesbaby (of meer) moeten komen, als er al een kind if of kinderen zijn. Ook al zou je nog een tweede of derde willen, het fictieve kind gaat toch niet boven het al bestaande kind? En als je echt in het belang van je reeds bestaande kind(eren) handelt, dan is dat i.m.o. niet nog eens gaan voor een of meerdere liefdesbaby's. Het lijkt wel of alles maakbaar moet zijn en dat we alles moeten hebben/krijgen wat we willen, of dat nou echt verstandig is of niet.

Moet je voorstellen hoe ingewikkeld jullie gezinssituatie was geworden als er van beide kanten nog een kind was gekomen.. Heel verstanig van jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ginnyy schreef:
25-01-2021 11:09
Lekker vooroordeel weer. Echt niet alle mannen die zo een regeling hebben, hebben een rotkarakter. Ex partner speelt ook nog altijd een rol daarin.
Kan hier echt zo boos om worden dat als een ouder een om het weekend regeling heeft dat je een waardeloze ouder bent. Er zijn genoeg ouders die hun kind altijd bij zich hebben en een waardeloze ouder zijn.
En ja ik betrek het nu op mezelf. Mijn man heeft namelijk een om het weekend regeling, omdat zijn ex elke andere vorm van regeling weigert. Maar blijkbaar moet men maar gaan twijfelen aan het karakter van mijn man.

Voortaan eerst eens nadenken voordat je van alles en nog wat gaat suggereren.
Precies. Mijn man heeft ook zo'n regeling. En ik weet hoe graag hij het anders zou willen, maar ex werkt daar niet in mee.
glitglam schreef:
25-01-2021 14:57
Dat is ook wat :-o :-D , meestal als ik dit schrijf is er bijna niemand die deze mening deelt, maar dat is ook logisch als er dan mensen op reageren die wel een tweede leg (of beiden) hebben, en het dus niet eens 'kunnen' zijn met wat ik schrijf.
Het lijkt misschien op 'makkelijk praten' omdat ik al 2 kinderen heb, en dus genoeg (voor mij).
Maar hier dacht ik ook al zo over toen ik jonger was en geen kinderen had. Ik snap niet zo goed waarom er een liefdesbaby (of meer) moeten komen, als er al een kind if of kinderen zijn. Ook al zou je nog een tweede of derde willen, het fictieve kind gaat toch niet boven het al bestaande kind? En als je echt in het belang van je reeds bestaande kind(eren) handelt, dan is dat i.m.o. niet nog eens gaan voor een of meerdere liefdesbaby's. Het lijkt wel of alles maakbaar moet zijn en dat we alles moeten hebben/krijgen wat we willen, of dat nou echt verstandig is of niet.

Moet je voorstellen hoe ingewikkeld jullie gezinssituatie was geworden als er van beide kanten nog een kind was gekomen.. Heel verstanig van jullie!
Een vriendin van mij en haar ex hebben zich allebei laten steriliseren toen ze uit elkaar gingen. Ze kozen bewust voor hun gezamenlijke kind (die toen nog kleuter was) Die mocht geen slachtoffer worden van hun volgende relaties vonden ze samen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat van die liefdesbaby....mijn ex wilde echt geen derde kind, ik ook niet. Dus die kwam er ook niet. Nu overweegt hij wel met zijn nieuwe vriendin aan een kind te beginnen.....omdat zij het zo graag wil, van hem hoeft het niet zo want hij heeft er al twee (zijn eigen woorden).
Dat lijkt mij een recept voor ellende, maar goed.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-01-2021 15:06
Een vriendin van mij en haar ex hebben zich allebei laten steriliseren toen ze uit elkaar gingen. Ze kozen bewust voor hun gezamenlijke kind (die toen nog kleuter was) Die mocht geen slachtoffer worden van hun volgende relaties vonden ze samen.
Knap en heel verstandig!
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
25-01-2021 15:08
Ja dat van die liefdesbaby....mijn ex wilde echt geen derde kind, ik ook niet. Dus die kwam er ook niet. Nu overweegt hij wel met zijn nieuwe vriendin aan een kind te beginnen.....omdat zij het zo graag wil, van hem hoeft het niet zo want hij heeft er al twee (zijn eigen woorden).
Dat lijkt mij een recept voor ellende, maar goed.
Sjonge..Ja, dit zie je heel vaak ; meestal de vrouw die dan nog geen kind heeft en graag wil, de man voor wie het niet perse hoeft, maar dan wel meegaat in de wens van nieuwe partner..misschien uit angst dat ze anders opstapt, of gewoon niet zo goed nadenkt over de consequenties voor de al bestaande kinderen. (of gewoon schijt heeft)
Veel mannen zijn echt slap wat dat betreft, dat ze niet op hun strepen gaan staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bewust kindvrij en zal ook nooit iemand daten die wél kinderen (of een kinderwens) heeft.

Zou er heel goed over nadenken als ik jou was TO.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-01-2021 15:06
Een vriendin van mij en haar ex hebben zich allebei laten steriliseren toen ze uit elkaar gingen. Ze kozen bewust voor hun gezamenlijke kind (die toen nog kleuter was) Die mocht geen slachtoffer worden van hun volgende relaties vonden ze samen.
Dit zegt op lange termijn natuurlijk ook niet alles. Genoeg mensen die het weer ongedaan laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
25-01-2021 15:34
Dit zegt op lange termijn natuurlijk ook niet alles. Genoeg mensen die het weer ongedaan laten maken.
Tuurlijk, maar het is wel weer een drempel. En als je zelf niet zo nodig een tweede leg wilt, maar een partner hebt die wel wil, is het wel een goed excuus.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Suy schreef:
25-01-2021 15:08
Ja dat van die liefdesbaby....mijn ex wilde echt geen derde kind, ik ook niet. Dus die kwam er ook niet. Nu overweegt hij wel met zijn nieuwe vriendin aan een kind te beginnen.....omdat zij het zo graag wil, van hem hoeft het niet zo want hij heeft er al twee (zijn eigen woorden).
Dat lijkt mij een recept voor ellende, maar goed.
Als je nog op goede voet bent met hem zou ik toch een stevig gesprek met hem aangaan over de nadelen die dat meebrengt voor jullie kinderen.
Due-scimmie schreef:
25-01-2021 15:34
Dit zegt op lange termijn natuurlijk ook niet alles. Genoeg mensen die het weer ongedaan laten maken.
Inmiddels lopen zij ook al tegen de 50 en het is bij die ene die inmiddels ook volwassen is gebleven.
Alle reacties Link kopieren
NacB schreef:
25-01-2021 05:56
@Red, ja ik heb zelf een kinderwens en daarnaast heb ik ook ervaringen gezien van vriendinnen die een relatie hadden met mannen die al kinderen hadden uit vorige relatie. Het ging niet altijd even goed of ze trokken het kind voor of ze zochten een "moeder " voor hun kinderen. Na jarenlang zorgen voor het kind werd ze verlaten voor een ander. Dus ja ik hoor niet altijd positieve ervaringen.
Die kinderwens zou ik direct op tafel gooien. Want als je kind eenmaal 12 is nog aan de tweede leg beginnen: ik moet er serieus Niet Aan Denken.
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het gek dat de regeling nog niet ter sprake gekomen is. Waarom niet? Het is toch logisch om te bespreken als vader zijnde. Het is nogal een verschil: 1x per twee weken een weekend of week op week af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven