Daten met een man afgekapt, of had ik geduld moeten hebben?

21-02-2021 10:34 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Van de week heb ik het daten met een man afgekapt. In een aantal maanden tijd hebben we elkaar slechts 4 keer gezien. Het was erg lastig, zijn woorden waren best groot. Dat hij gevoelens had, wilde kijken of het een relatie kon worden. Maar in de praktijk bleef ik ertegen aan lopen dat het niet echt liep. het was lastig om afspraken te maken. Hij woont verder weg en woont nog bij zijn ouders, we zijn allebei heel druk met werk.
Maar, het voelde alsof hij het minimale aan moeite ondernam om me toch geïnteresseerd te houden. VOorbeeld: eens per week appen en als ik daar dan op reageerde niet verder doorvragen of reageren. Hij stuurde dan wel lieve dingen (zoals ik denk aan je) etc. Het contact kwam wel echt vooral van hem af. Maar onze laatste geplande afspraak is door hem laatst op het laatste moment afgezegd. Met veel excuses ging dat gepaard, maar er volgde ook geen concreet voorstel voor een andere. Enkele dagen later echter, appte hij weer allemaal lieve dingen over wat hij wilde doen als we elkaar zagen en hoe mooi hij me vindt.
In het begin heeft hij nog wel eens gebeld, maar dat was nu ook niet meer. Ik heb het 1x hierover gehad met hem, over hoe het met hem gaat, en hij zei toen dat hij gewoon enorm druk is met werk en dat het huwelijk van zijn ouders ook niet lekker loopt en hij daar veel onder lijdt. Maar al met al ging het voor mijn gevoel nergens heen en heb ik het afgekapt. Nu had ik het er met een vriendin over en die vond het erg zonde. Vond dat ik misschien wat meer geduld had moeten hebben. Nu twijfel ik. Wat vinden jullie?
Het huwelijk van mijn ouder is slecht en daarom doe ik geen moeite voor je. Zo'n slechte smoes dat ie bijna briljant is. Als je elkaar echt leuk vindt dan maak je tijd, is afstand geen probleem en blijf je contact zoeken. Dan verzin je geen smoesjes en excuses.

Het lijkt me dat je de juiste beslissing hebt genomen.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft niet eens een eigen huishouden, en dan al te druk. Dat wordt niks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Avocaadjegroen schreef:
21-02-2021 11:49
Misschien had ik het handiger moeten omschrijven, maar ik was degene die als eerste zei dat ik hem leuk vindt en echt wel iets voelde.
Hij ging daar gretig op in door te zeggen dat dat voor hem ook geld en dat hij het graag verder wil bekijken. Ik dacht dat mijn ‘bekentenis’ al best wel wat was. Daarna heb ik hem dus ook echt wel eens geappt, complimentjes gegeven etc. Enthousiast was ik zeker. Ik reageerde blij op zijn berichtjes, zei dat ik me verheugde om hem weer te zien etc.
Maar waarom wil je dan eigenlijk een relatie met hem? Wat maakt hem leuk? Of wil je misschien gewoon graag een relatie?
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
21-02-2021 11:54
Maar waarom wil je dan eigenlijk een relatie met hem? Wat maakt hem leuk? Of wil je misschien gewoon graag een relatie?
Toen ik zei dat ik wel echt iets voor hem voelde, was het niet mijn bedoeling om ook meteen een relatie te krijgen. Daar kwam hij mee. Ik wilde gewoon eerlijk zijn over dat het voor mij niet alleen fysieke aantrekkingskracht was. En natuurlijk zou het leuk zijn om een relatie te hebben, maar is ben ook gelukkig zonder. De klik die we hebben maakte dat ik hem zo leuk vond, gewoon zijn persoonlijkheid. En hij ziet er ook goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Als jij het gevoel heb dat het moeizaam ging en het meer energie kost dan het opbrengt dan heb jij de goede keuze gemaakt door niet meer tijd aan die gast te verspillen dan nodig.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je vriendin twijfelt dan kan zij beter met hem gaan daten.
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-02-2021 12:23
45.28% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Avocaadjegroen schreef:
21-02-2021 10:48
Ik ben/was wel enthousiast. Ik heb ook heel eerlijk gezegd dat ik hem leuk vind, dat ik ook graag wil uitzoeken of het echt een relatie kon worden. Wat ik alleen niet wilde is dat ik degene ben die de hele kar moet trekken. In het verleden heb ik meegemaakt dat als jongens echt geïnteresseerd waren, ik eigenlijk niet heel veel hoefde te doen. Ze appten bijna dagelijks, belden wel eens, maakten voorstellen om af te spreken etc. En deze jongen was ook wel enthousiast, of leek dat althans in zijn woorden en bepaalde acties. Maar er waren ook echt dagen waarop ik niks hoorde, hij zegt een afspraak af etc. Maar vooral heeft hij bv niks gevraagd om me beter te leren kennen. Niet ‘ hoe was je dag?’ Of wat dan ook

To dus je wilt eigenlijk dat je bijna geen moeite hoef te doen ? Dat voornamelijk hij de kar trekt ?
Snap wel dat je elkaar beter wilt leren kennen en dat je elkaar vaker wilt zien en de afstand verklaart niet dat je niet kan bellen of 1 x per week appen...
Alle reacties Link kopieren
Avocaadjegroen schreef:
21-02-2021 11:49
Daarna heb ik hem dus ook echt wel eens geappt, complimentjes gegeven etc. Enthousiast was ik zeker. Ik reageerde blij op zijn berichtjes, zei dat ik me verheugde om hem weer te zien etc.
Je geef zelf toe dat contact meer van zijn kant kwam. Hier boven zeg je leuk op zijn Appjes te reageren maar man en vrouw kunnen allebei reageren. Las ook je in het verleden meer gewend was dat de man het meeste contact op nam....
woepwoep wijzigde dit bericht op 21-02-2021 12:33
Reden: ..
8.18% gewijzigd
Hoe oud is deze meneer?
Hoe reageerde hij eigenlijk op het afkappen?
Alle reacties Link kopieren
Tijger32 schreef:
21-02-2021 13:08
Hoe reageerde hij eigenlijk op het afkappen?
Hij zei dat hij het jammer vindt maar wel snapt. En dat hij me ondanks dat graag nog een keer wou zien en kijken of we dan vrienden konden blijven. En dat hij het gewoon erg lastig vindt nu allemaal, vanwege de drukte en de thuissituatie. En dat hij sowieso heel graag contact wilde blijven houden
avocaadjegroen wijzigde dit bericht op 21-02-2021 13:19
7.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Avocaadjegroen schreef:
21-02-2021 13:14
Hij zei dat hij het jammer vindt maar wel snapt. En dat hij me ondanks dat graag nog een keer wou zien en kijken of we dan vrienden konden blijven. En dat hij het gewoon erg lastig vindt nu allemaal, vanwege de drukte en de thuissituatie.
Hoezo 'vrienden blijven'? Jullie waren al geen vrienden en als date maakt hij al geen tijd voor je.
Alle reacties Link kopieren
Avocaadjegroen schreef:
21-02-2021 13:14
Hij zei dat hij het jammer vindt maar wel snapt. En dat hij me ondanks dat graag nog een keer wou zien en kijken of we dan vrienden konden blijven. En dat hij het gewoon erg lastig vindt nu allemaal, vanwege de drukte en de thuissituatie.
Dat vrienden blijven zal niet veel zin hebben, denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Je was enthousiast maar je appte of belde hem nooit? Want je zei dat het contact van hem uit kwam, hij zat misschien telkens een week te wachten tot jij eens iets stuurde.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
21-02-2021 13:17
Je was enthousiast maar je appte of belde hem nooit? Want je zei dat het contact van hem uit kwam, hij zat misschien telkens een week te wachten tot jij eens iets stuurde.
Ik heb al eerder geschreven dat ik hem ook zeker wel appte. Hij heeft 1x gebeld om me toch te spreken na onze gecancelde afspraak en ik hem 1x gevraagd of het hem leuk leek om te bellen. Ik denk dat de verhouding qua wie contact opnam ongeveer 60% hem en 40% ik was ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Avocaadjegroen schreef:
21-02-2021 13:20
Ik heb al eerder geschreven dat ik hem ook zeker wel appte. Hij heeft 1x gebeld om me toch te spreken na onze gecancelde afspraak en ik hem 1x gevraagd of het hem leuk leek om te bellen. Ik denk dat de verhouding qua wie contact opnam ongeveer 60% hem en 40% ik was ofzo?
Dat weinige contact in maanden duidt op geen interesse vanaf beide kanten

Dat van dat vrienden blijven is ook raar.... er is geen interesse, dus waarom dan vrienen zijn?

ga op zoek naar iemand die wel zin en energie heeft om iets om te bouwen
Alle reacties Link kopieren
Ook nooit gevideobelt?

Ik denk dat het nogal mosterd is. Waar een wil is, is een weg, maar blijkbaar was de wil er niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TO, het klinkt mij in de oren dat je misschien wat bang bent. Alsof je het gevoel hebt dat het door je open (kwetsbaar?) te tonen over je gevoelens daarna van hem moet komen ofzo. Alsof het dan weer rechtgetrokken wordt.
Wat zou je voelen als je daarna wél meer contact op had genomen? Zou dat te ‘eager’ voelen voor jou? 60/40 klinkt mij wat scheef in de oren...

Het komt mij echt geremd en angstig over. Dat is niet fijn :idee:
Alle reacties Link kopieren
Jullie klinken beide nogal passief.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft moeten dit soort dingen een beetje lopen, vanzelf gaan. Dat is hier niet het geval, dus ik zou daar mijn conclusies uit trekken. Next!
Jufjoke schreef:
21-02-2021 10:37
Ik begrijp best dat het klaar was voor jou. Maar in sommige opzichten beschuldig je hem van wat je zelf ook deed. Het contact kwam vooral van hem af en was te weinig, vond je. Maar je liet dan blijkbaar zelf ook weinig horen.
Hij deed weinig moeite, maar jij ook.
Dan nog heb je altijd het volste recht om het af te kappen als je het niet meer ziet zitten.
Klinkt idd alsof jullie allebei meer in het contact zaten omdat het misschien ooit wat kon worden ipv dat jullie heel erg gecharmeerd waren van elkaar. Als je elkaar beiden erg leuk vindt, dan kan je niet wachten om elkaar weer te zien/spreken, etc.
Ik denk echt dat dit het niet is/was.
Alle reacties Link kopieren
Nou het is een beetje verrassend gelopen allemaal. Nadat ik hem appte en we even contact hadden over de app belde hij me op. Dat hij wel degelijk verliefde gevoelens voor me heeft maar bang is voor corona en tegelijkertijd momenteel ook naar de psycholoog gaat voor depressieve klachten. Dat hij zich daarvoor schaamde en momenteel eigenlijk zo 'vol' is van zijn situatie dat hij het idee had dat hij niet veel kon geven en zich schuldig ging voelen en aan zichzelf irriteerde. Juist ook omdat hij er echt iets van wilde maken omdat hij verliefd op me is. Dat het voor nu vooral slechte timing is, maar dat hij erg graag vrienden wil blijven en er weer vol voor wil gaan als hij beter in z'n vel zit en de angst voor verdwenen is.
Foechoer schreef:
21-02-2021 11:16
Na de eerste date heb je een inspanningsverplichting van minstens een jaar.

:whip:
Ik zet meestal een quotum van 400 appjes in de offerte
Oh wow. Gebrek aan initiatief van beide kanten, depressief, corona-angst, lange afstand én woont nog bij z'n ouders? Ik zou vast sluiers gaan shoppen.
Avocaadjegroen schreef:
23-02-2021 22:34
Nou het is een beetje verrassend gelopen allemaal. Nadat ik hem appte en we even contact hadden over de app belde hij me op. Dat hij wel degelijk verliefde gevoelens voor me heeft maar bang is voor corona en tegelijkertijd momenteel ook naar de psycholoog gaat voor depressieve klachten. Dat hij zich daarvoor schaamde en momenteel eigenlijk zo 'vol' is van zijn situatie dat hij het idee had dat hij niet veel kon geven en zich schuldig ging voelen en aan zichzelf irriteerde. Juist ook omdat hij er echt iets van wilde maken omdat hij verliefd op me is. Dat het voor nu vooral slechte timing is, maar dat hij erg graag vrienden wil blijven en er weer vol voor wil gaan als hij beter in z'n vel zit en de angst voor verdwenen is.
En wat wil jij? Heb je wel zin om op hem te gaan zitten wachten. Een beginnende verliefd is meestal vooral leuk en onbezorgd. Niet een vermoeiend gedoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven