Daten met ex van een vroegere vriendin?

28-05-2020 10:27 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zoveelste “daten met een ex van..” topic. Maar ik kon het niet laten, het vreet aan mij..

Dus kom maar op met jullie ongezouten mening!

Kleine uitleg?
Vroeger, op het middelbaar, had ik een beste vriendin. Dikke mik en heel wat uren samen gespendeerd. Beide een eerste vriendje en heel wat dubbeldates met zijn vieren.
Na bijna 2.5 jaar samen zijn liep mijn relatie stuk... en niet veel later liep haar relatie na 3 jaar samen zijn ook stuk. Hij was haar eerste liefde en mijn ex was toen des tijds mijn eerste grote liefde.

En nu?
Nu, vier jaar later, nu we allemaal wat ouder en volwassen zijn (hopen we dan toch) spreek ik haar, mijn toenmalige beste vriendin, eigenlijk niet meer. Op wat “hoi, alles goed?” na. Wij zien elkaar niet meer, spreken elkaar niet meer en hebben ook geen idee wat er in elkaars leven afspeelt. Ieder is zijn eigen pad gegaan. Zij heeft geen contact met haar ex en ik ook niet meer met die van mij. Al lang niet meer overigens.

En nu de vraag,
Laatst kreeg ik een berichtje van haar ex, gewoon, hoe het met mij was, wat ik nu voor studie/werk deed etc. Het simpele koetjes en kalfjes gesprek.
Maar wat blijkt... het blijkt enorm te klikken ?! En ben ik meegevraagd om samen eens wat leuks te doen.

Maar ik zit met mijn handen in het haar want: GIRL CODE?!

Is het acceptabel om met hem er op uit te gaan? En... als het in het echt, na heel wat jaartjes, ook blijkt te klikken, is het dan verstandig om haar even een heads up te geven? Ookal spreken we elkaar niet meer?


Nou, kom maar op met jullie meningen! :)
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-05-2020 12:44
Dat is echt een zeldzaam ranzig woord :kneel:
en mijn auto-correct vindt het gewoon prima
Gewoon doen
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-05-2020 11:37
Ik kende alleen de bro code en sisters before misters
Ik kende alleen "bro's before ho's "
Maar voor een vrouw die geen "ho" is duwen we onze "bro" graag onder de tram.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-05-2020 12:40
beste vriendin en ik, zijn ook zaadzusters
schept toch een band he?
Dan klinkt "Eskimo Brother" toch leuker.

Wij mannen hebben het weer beter.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
28-05-2020 13:43
Dan klinkt "Eskimo Brother" toch leuker.

Wij mannen hebben het weer beter.
ik ken in het Nederlands wel de term Kutzwagers
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-05-2020 11:21
Guy code heet dat. Overgewaaid uit de VS (natuurlijk)
Bro's before ho's heet dat.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Loveforfortnite schreef:
28-05-2020 12:40
En als het familie was?
o familie vind ik dan nog wel anders, omdat je met familie soort van verplicht nog moet omgaan en dan je ex overal gaat tegen komen.

Maar dan nog vind ik... als je iemand niet meer wilt... waarom de ander dan beperken in zijn geluk... je mag niet met die en niet met die en niet met die etc.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
28-05-2020 13:19
Ik zou voor iemand anders gaan.
Waarom?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-05-2020 13:44
ik ken in het Nederlands wel de term Kutzwagers
Ha! Ik wist niet dat ik er 1 had! Maar dus ja, een goede vriend: kutzwager.
Hij zei het wel even, een ter kennisgeving. Of het van te voren was weet ik niet.
Maar vond het fijn dat hij het even zei. Meer was het niet.
Ik vond het prima natuurlijk maar uitspreken deed ik dat niet. En hij vroeg er ook niet om.
Toen ik jonger was had ik twee Zaadzusters maar die ben ik uit het oog verloren. Nu wil ik graag een band oprichten met die naam.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn volwassen intussen, dus wat maakt het verschil nog? Daarbij is de vriendschap verwaterd en zijn die twee al vier jaar uit elkaar. Ik zou er gewoon voor gaan.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-05-2020 11:27
Ja dat weet ik wel, maar waarom bij vrouwen altijd meisje en bij mannen gewoon vent
Women code? Denk dat het vooral ging omdat het beide met een "G" begint.
leeg
m-april schreef:
28-05-2020 17:51
Waarom?
Ik moet er niet aan denken dat mijn vriend hem een paar in die van mijn (ex)vriendin heeft lopen roeren.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
28-05-2020 19:27
Ik moet er niet aan denken dat mijn vriend hem een paar in die van mijn (ex)vriendin heeft lopen roeren.
Behalve als je een relatie met een maagd krijgt, zal je vriend voor je hem leerde kennen sowieso in andere meiden/vrouwen hebben lopen roeren..
Ja maar in ieder geval niet in een oude vriendin van mij.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
28-05-2020 19:33
Ja maar in ieder geval niet in een oude vriendin van mij.
Maakt het je dan nog uit of hij eerst in jou roerde en dan pas in je vriendin?
Of maakt roervolgorde niet uit voor je?
Ik ben van beide niet gediend.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-05-2020 18:55
Toen ik jonger was had ik twee Zaadzusters maar die ben ik uit het oog verloren. Nu wil ik graag een band oprichten met die naam.
Het is natuurlijk maar de vraag of je niet meer zaadzusters hebt.
Waar zou je dat het best aan de weet komen? Daar waar het zaad vandaan komt, of de zusters?
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
28-05-2020 19:33
Ja maar in ieder geval niet in een oude vriendin van mij.
Maar wat is dan het verschil tussen een meid/vrouw die je niet kent en een (oude) vriendin van jou?
babbeleo schreef:
28-05-2020 19:43
Het is natuurlijk maar de vraag of je niet meer zaadzusters hebt.
Waar zou je dat het best aan de weet komen? Daar waar het zaad vandaan komt, of de zusters?
Ik heb niet zoveel zusters en ook niet zo heel veel zaad, dus dit zal wel loslopen
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de (soms niet helemaal relevante.. :hihi: , van roeren tot zaadzusters) opmerkingen!

Ik heb besloten om er gewoon voor te gaan en om soms even wat meer schijt te hebben aan de buitenwereld. Deze week staat er een wandeling met de honden gepland aan de kust!

En mocht het inderdaad op wat meer uitlopen over een tijd, breng ik haar toch even op de hoogte. Ik maak liever vrienden dan vijanden. Mocht ze het niet respecteren? Dan weet ik in ieder geval wel dat ik mijn best gedaan heb. :)
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
28-05-2020 14:49
Bro's before ho's heet dat.
En chicks before dicks
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
28-05-2020 19:41
Ik ben van beide niet gediend.
jouw man is een knaapje??
Een klerenhanger??
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf zou zoeits niet snel doen
Je hebt een "gemeenschappelijke kennis" er word vast ook weleens over deze persoon gekletst
Plus ook wel een beetje wat Niq zeg

Heb dat zelf meegemaakt met een "schoolvriendin" die een korte verkering kreeg met een ex van mij.
Ik vond het heel vervelend om hem toen tegen te komen op de school locatie buiten haha maar goed was ook een puber 😂 vond het ook vervelend nadat het tussen hun weer over was, en zij kennelijk probeerde bij mij over hem te praten 😁 daarna heb ik jaren later (rond mijn 21ste nog een poosje weer contact met hem gehad) toen had ik er wel wat minder moeite mee want ze hadden geen seks gehad etc

Mijn laatste ex is nadat het uit ging tussen ons ook met een soort van oude school vriendin een relatie aangegaan (ze zijn getrouwd inmiddels)
Ook dat vond ik erg wennen als ex zijnde.. maar in de loop van jaren is dat gelukkig niet meer zo

Ik zou er zelf dus niet zo snel voorgaan maar nogmaals dat ligt gewoon aan ieder persoon zelf
Ik ben mijn geboorte stad "ontvlucht" omdat ik altijd wel iemand tegen kwam die weer een ander kende en er ook een verleden hing dus mijn mening is daar in dan flink gekleurd 😀😀

Ik vind wel netjes van je dat je het haar eventueel zelf wilt gaan vertellen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven