Daten met iemand die niet lekker in zijn vel zit.

18-12-2018 10:06 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik lees al een tijdje mee en zie dat er toch wel veel mensen geholpen worden door de mening van anderen, en nu hoop ik dat ik ook geholpen kan worden op die manier.

In de zomer hebben mijn vriendinnen en ik op vakantie in Spanje een groep jongens ontmoet waarmee het direct goed klikte. We kwamen erachter dat we hier in Nederland ook allemaal erg dichtbij elkaar wonen dus we hebben direct afgesproken vrienden te blijven na de vakantie.

Nu zijn we afgelopen weekend met de hele groep (op 2 vriendinnen na) wat wezen drinken in de stad en dat was net zoals op vakantie echt heel erg gezellig. Ik was met een vriendin op de fiets gekomen, maar zij moest eerder naar huis. Ik was dus als enige meid nog met 7 jongens over, geen probleem want ben sowieso veel beter in omgang met jongens dan met meiden.

Maar oke, we kwamen uit een kroeg en er lag een beste laag sneeuw, en ik vertrouwde het niet om alleen terug naar huis te fietsen in de sneeuw met drank op. De jongens boden aan om bij hun te slapen, zij wonen toch in de stad en dat was lopend makkelijk te doen. Dus ik met hun mee lopen naar het huis van 1 van de jongens, en het was hartstikke koud.

1 van de jongens sloeg zijn arm om me heen en begon me echt warm te houden. Dat was echt heel lief, maar voelde me er een beetje raar bij omdat ik tijdens de vakantie toch wel enige interesse in hem had. Hier heb ik toen echter niets mee gedaan omdat ik toen nog een vriend had. Dat is nu over en ik sta wel open voor iets nieuws, zolang het niet te snel gaat. Sooo, hij hield me dus warm en het voelde opzich wel heel fijn maar het was redelijk onverwachts. Eenmaal bij hun thuis waren 4 van de 7 onmiddelijk uitgeschakeld :hihi:

2 jongens gingen nog even roken en ik was uiteindelijk weer alleen met die jongen, nog steeds met zn arm om me heen. Er hing wel een bepaalde spanning en ineens gaf hij me een paar kussen en zei dat ij ook maar ging slapen. Hij kleedde zich om en kwam daarna apart weer terug om nog een kus te geven en me slaaplekker te zeggen. Ik was echt ff in de war ofzo omdat ik het echt niet zag aankomen van zijn kant.

De volgende ochtend verlieten zijn vrienden langzaam maar zeker zijn huis om weer naar eigen huis te gaan, en weer was ik uiteindelijk alleen met hem. We lagen tegen elkaar aan op zijn bank en ook dat voelde gewoon weer goed en vertrouwd. Toen ik ook naar huis moest ben ik weggegaan zonder hem een kus ofzo te geven, omdat ik niet wist of hij dat wel zou willen.

'S avonds tijdens het sporten vertelde ik het aan mijn vriendin (die er ook bij was begin vd avond) en ze zei dat ik hem moest appen/bellen om duidelijkheid te vragen. So I did, en heb gezegd dat ik het erg fijn vond hoe hij met mij omging en dat ik me er wel goed bij voelde. Hij zei vervolgens dat hij zich er ook echt fijn bij voelde en dat hij me een leuke meid vind, maar dat hij denkt het er niet bij te kunnen hebben omdat hij totaal niet lekker in zijn vel zit.

Ik heb tegen hem gezegd dat hij altijd, overal met mij over kan en mag praten, en ik hoop ook dat ik hem op die manier kan helpen. We hebben afgesproken elkaar te blijven zien en te kijken hoe het verder gaat. Ik heb zelf ook lange tijd niet lekker in mn vel gezeten, maar ik vond het juist fijn om iemand dichtbij me te hebben wetende dat ik er niet alleen voor stond. Het is ook niet mijn intentie om direct een relatie aan te gaan, maar daten zou ik erg leuk vinden met hem en ik hoop ergens dat hij mij toe gaat laten in zijn (onrustige) leven.

Ik ben lichtelijk in de war omdat ik niet zo goed weet hoe ik hiermee om moet gaan, wil hem niet het idee geven dat ik hem ergens toe dwing. Want ikzelf wil het ook gewoon rustig aan doen. Maar ik geef om hem, dus wil hem hier en daar kunnen helpen als dat mogelijk is.

Iedereen die dit mega verhaal gelezen heeft, bedankt!! Ik hoop echt op fijne reacties en wat hulp. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om wat jij wilt en wat jij leuk zou vinden en wat jij denkt van deze jongen en wat je voor hem voelt. Het gaat alleen maar over hem en zijn moeilijke velletje en hoe jij daar het beste mee om kunt gaan.

TO, dat zegt wat.
Dat het niet gelijkwaardig is.
Dat het niet relaxt is.
Dat jij niet gewoon jezelf kunt zijn want grenzen en dichtbij en toch afstand en moeilijk moeilijk.

Ik ben dus bang dat dit een recept voor teleurstellingen en verdriet is.
Als hij verkering met je wil (met dit ouderwetse woord laat ik dus zien uit welk stenen tijdperk ik kom) dan had hij dat wel aan je laten weten. Dat is niet zo, dus als ik jou was zou ik ervoor bedanken.
Wat eten we vanavond?
Hoe oud ben je? Er zijn zoveel vissen in de zee. Waarom je wanhopig voor de voeten gooien van een jongen die duidelijk niet zo geïnteresseerd is. Dat kan toch nooit het begin van een mooie relatie zijn.
Hoezo machteloos?
Niet zo dramatisch doen hoor, het is GTST niet, zaterdagmiddag kende je die jongen nauwelijks en nou wil je zijn reddende engel spelen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al een poging gedaan.
Nu is het aan hem.
Anders is het niet relatie waardig.
We denken vaak dat alles kan in de liefde.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik nog even duidelijk zijn, ik heb de tijd tussen vakantie en afgelopen weekend elke dag veel contact met hem gehad. Ik had alleen nooit door dat hij ook een bepaalde aantrekkingskracht voelde. Tot afgelopen weekend. Het is niet dat het alleen van mijn kant komt.
Alle reacties Link kopieren
De conclusie: we zijn een beetje gek op elkaar, laten we kijken of we er een relatie van kunnen maken, is die wel alleen van jou? Of heeft hij dat idee ook?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Als twee personen klachten hebben zou het misschien wel werken denk ik.
Maar een gezond iemand die een relatie begint met iemand die psychisch in de war is dat is gedoemd om te falen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nooit zo goed waarom je compleet in de wachtstand wilt gaan voor iemand die overduidelijk geen relatie met je wilt. Denk je niet dat je jezelf nu hoop aanpraat en denkt dat hij als hij over een tijdje wil goed in zn vel zit, ineens wel een relatie met je wil? Zijn tempo is niet jouw tempo dus pas jij je maar aan hem aan. Meid ik zou me niet zo focussen op hem. Er zijn meer vissen in de zee hoor. Ik zou dan ook lekker verder gaan daten met een ander. Het HOEFT ook allemaal niet he. Heb het idee dat jij je erg conformeert naar wat HIJ wil en daarbij jezelf uit het oog verliest.
FL_0810 schreef:
18-12-2018 10:06
Hi! Ik lees al een tijdje mee en zie dat er toch wel veel mensen geholpen worden door de mening van anderen, en nu hoop ik dat ik ook geholpen kan worden op die manier.

In de zomer hebben mijn vriendinnen en ik op vakantie in Spanje een groep jongens ontmoet waarmee het direct goed klikte. We kwamen erachter dat we hier in Nederland ook allemaal erg dichtbij elkaar wonen dus we hebben direct afgesproken vrienden te blijven na de vakantie.

Nu zijn we afgelopen weekend met de hele groep (op 2 vriendinnen na) wat wezen drinken in de stad en dat was net zoals op vakantie echt heel erg gezellig. Ik was met een vriendin op de fiets gekomen, maar zij moest eerder naar huis. Ik was dus als enige meid nog met 7 jongens over, geen probleem want ben sowieso veel beter in omgang met jongens dan met meiden.

Maar oke, we kwamen uit een kroeg en er lag een beste laag sneeuw, en ik vertrouwde het niet om alleen terug naar huis te fietsen in de sneeuw met drank op. De jongens boden aan om bij hun te slapen, zij wonen toch in de stad en dat was lopend makkelijk te doen. Dus ik met hun mee lopen naar het huis van 1 van de jongens, en het was hartstikke koud.

1 van de jongens sloeg zijn arm om me heen en begon me echt warm te houden. Dat was echt heel lief, maar voelde me er een beetje raar bij omdat ik tijdens de vakantie toch wel enige interesse in hem had. Hier heb ik toen echter niets mee gedaan omdat ik toen nog een vriend had. Dat is nu over en ik sta wel open voor iets nieuws, zolang het niet te snel gaat. Sooo, hij hield me dus warm en het voelde opzich wel heel fijn maar het was redelijk onverwachts. Eenmaal bij hun thuis waren 4 van de 7 onmiddelijk uitgeschakeld :hihi:

2 jongens gingen nog even roken en ik was uiteindelijk weer alleen met die jongen, nog steeds met zn arm om me heen. Er hing wel een bepaalde spanning en ineens gaf hij me een paar kussen en zei dat ij ook maar ging slapen. Hij kleedde zich om en kwam daarna apart weer terug om nog een kus te geven en me slaaplekker te zeggen. Ik was echt ff in de war ofzo omdat ik het echt niet zag aankomen van zijn kant.

De volgende ochtend verlieten zijn vrienden langzaam maar zeker zijn huis om weer naar eigen huis te gaan, en weer was ik uiteindelijk alleen met hem. We lagen tegen elkaar aan op zijn bank en ook dat voelde gewoon weer goed en vertrouwd. Toen ik ook naar huis moest ben ik weggegaan zonder hem een kus ofzo te geven, omdat ik niet wist of hij dat wel zou willen.

'S avonds tijdens het sporten vertelde ik het aan mijn vriendin (die er ook bij was begin vd avond) en ze zei dat ik hem moest appen/bellen om duidelijkheid te vragen. So I did, en heb gezegd dat ik het erg fijn vond hoe hij met mij omging en dat ik me er wel goed bij voelde. Hij zei vervolgens dat hij zich er ook echt fijn bij voelde en dat hij me een leuke meid vind, maar dat hij denkt het er niet bij te kunnen hebben omdat hij totaal niet lekker in zijn vel zit.

Ik heb tegen hem gezegd dat hij altijd, overal met mij over kan en mag praten, en ik hoop ook dat ik hem op die manier kan helpen. We hebben afgesproken elkaar te blijven zien en te kijken hoe het verder gaat. Ik heb zelf ook lange tijd niet lekker in mn vel gezeten, maar ik vond het juist fijn om iemand dichtbij me te hebben wetende dat ik er niet alleen voor stond. Het is ook niet mijn intentie om direct een relatie aan te gaan, maar daten zou ik erg leuk vinden met hem en ik hoop ergens dat hij mij toe gaat laten in zijn (onrustige) leven.

Ik ben lichtelijk in de war omdat ik niet zo goed weet hoe ik hiermee om moet gaan, wil hem niet het idee geven dat ik hem ergens toe dwing. Want ikzelf wil het ook gewoon rustig aan doen. Maar ik geef om hem, dus wil hem hier en daar kunnen helpen als dat mogelijk is.

Iedereen die dit mega verhaal gelezen heeft, bedankt!! Ik hoop echt op fijne reacties en wat hulp. :heart:

Emotioneel afstand bedoel jij.

Als jij elke x sprankje hoop krijgt bij elke belletje , afspraak, appje....
Dan is het geen vriendschap.
Als je dit wel kan dus nuchter blijven. Dan is dat makkelijker.

Je kunt ook afstand nemen totaal. Door te zeggen je hebt me nummer en FB.
App of bel me als je weer lekker in je vel zit.
Kans is alleen weer groot dat hij je vergeet + misschien iemand anders tegenkomt...
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat er best wel wat reacties tussen zitten die uitgaan van het rampenscenario. Dit meisje vertellen dat hij haar gaat vergeten en iemand anders tegenkomt, hoezo? Ze hebben een klik, dus de kans dat hij haar benadert lijkt mij veel logischer dan andersom. Daarbij vraagt ze om advies en de vreselijkste uitkomsten voorschotelen vind ik niet iemand helpen.

Meid, ik denk dat het goed is voor jezelf om te voelen of je dit platonisch contact aankunt. De rest zal zich vanzelf ontvouwen.
Veel succes <3
Alle reacties Link kopieren
aantrekkingskracht vind ik een groot woord voor een knul die het een leuk idee vond om je hoofd op hol te brengen toen jullie allebei gedronken hadden en jij min of meer aan hem overgeleverd was door de omstandigheden

maar ga vooral de moeder theresa uithangen want dat is zo sexy
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best wel als een smoes klinken eerlijk gezegd. Op die avond had hij gedronken, was een een beetje klef. Vervolgens neem jij contact met hem op en hij denkt, mwah..daar heb ik niet zo'n zin in. Dus probeert hij je op een niet pijnlijke manier af te schepen. Daarna zeg jij ook nog tegen hem dat je hem zo graag wil helpen. Denk dat hij hier helemaal geen zin in heeft.
...
Alle reacties Link kopieren
HelenaRose schreef:
18-12-2018 14:49
Het valt me op dat er best wel wat reacties tussen zitten die uitgaan van het rampenscenario. Dit meisje vertellen dat hij haar gaat vergeten en iemand anders tegenkomt, hoezo? Ze hebben een klik, dus de kans dat hij haar benadert lijkt mij veel logischer dan andersom. Daarbij vraagt ze om advies en de vreselijkste uitkomsten voorschotelen vind ik niet iemand helpen.

Meid, ik denk dat het goed is voor jezelf om te voelen of je dit platonisch contact aankunt. De rest zal zich vanzelf ontvouwen.
Veel succes <3
Fijn dat er ook nog mensen zijn die mij begrijpen en een antwoord geven waar ik ook echt iets aan heb<3
FL_0810 schreef:
18-12-2018 15:53
Fijn dat er ook nog mensen zijn die mij begrijpen en een antwoord geven waar ik ook echt iets aan heb<3
Je het antwoord geven wat je wil horen. ;) Ik gok niet dat de meeste je hier waarschuwen om je te pesten.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
18-12-2018 16:00
Je het antwoord geven wat je wil horen. ;) Ik gok niet dat de meeste je hier waarschuwen om je te pesten.
Nou moet eerlijk zeggen dat k bepaalde antwoorden niet erg aardig vind overkomen, meer alsof ik hartstikke dom ben :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn reactie best wel aardig als ik m zo teruglees, maar daar reageer je niet op. TO als je alleen wilt lezen wat je graag wilt horen had je beter geen topic hier kunnen aanmaken.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
18-12-2018 13:42
Ik snap nooit zo goed waarom je compleet in de wachtstand wilt gaan voor iemand die overduidelijk geen relatie met je wilt. Denk je niet dat je jezelf nu hoop aanpraat en denkt dat hij als hij over een tijdje wil goed in zn vel zit, ineens wel een relatie met je wil? Zijn tempo is niet jouw tempo dus pas jij je maar aan hem aan. Meid ik zou me niet zo focussen op hem. Er zijn meer vissen in de zee hoor. Ik zou dan ook lekker verder gaan daten met een ander. Het HOEFT ook allemaal niet he. Heb het idee dat jij je erg conformeert naar wat HIJ wil en daarbij jezelf uit het oog verliest.
Sorry had dit over t hoofd gezien. Ik overhaast ook niets en zie wel hoe dit loopt. Bedankt voor ook een fijne reactie
FL_0810 schreef:
18-12-2018 10:50
Nou zo duidelijk vind ik het allemaal niet, dat maak ik duidelijk toch? Want hij wil het wel, hij weet alleen niet hoe.
Waaruit blijkt dat hij wil dan? Ik lees het in ieder geval niet.

Ik lees wel je heftige bewoordingen. Je hebt 1 leuke avond samen gehad en vervolgens wil je duidelijkheid? Waarover? Je voelt je machteloos en wilt hem graag steunen maar je kent hem amper. Volgens mij wil je hem vooral steunen om er zelf wat uit te halen.
HelenaRose schreef:
18-12-2018 14:49
Het valt me op dat er best wel wat reacties tussen zitten die uitgaan van het rampenscenario. Dit meisje vertellen dat hij haar gaat vergeten en iemand anders tegenkomt, hoezo? Ze hebben een klik, dus de kans dat hij haar benadert lijkt mij veel logischer dan andersom. Daarbij vraagt ze om advies en de vreselijkste uitkomsten voorschotelen vind ik niet iemand helpen.

Meid, ik denk dat het goed is voor jezelf om te voelen of je dit platonisch contact aankunt. De rest zal zich vanzelf ontvouwen.
Veel succes <3
Mwah, ik zie weinig signalen vanuit die jongen dat hij dat ook zo voelt. Ik vind zinnen als "Je bent een leuke meid, maar ..." echt dodelijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou er is wel zeker een klik tussen ons. En zoals ik eerder ook al zei, dit is de eerste keer na de vakantie dat hij deze signalen geeft. De andere keren deed hij dat niet, ik zeg nergens dat ik hem sinds de vakantie nooit meer heb gezien of gesproken
FL_0810 schreef:
18-12-2018 21:50
Nou er is wel zeker een klik tussen ons. En zoals ik eerder ook al zei, dit is de eerste keer na de vakantie dat hij deze signalen geeft. De andere keren deed hij dat niet, ik zeg nergens dat ik hem sinds de vakantie nooit meer heb gezien of gesproken
Dat beweert dan ook niemand. Maar na zo'n korte tijd ken je elkaar gewoonweg niet goed. En met '1 leuke avond' bedoelde ik dat er maar 1 avond was waarbij er een soort spanning hing.

Je zegt ook "Hij wil wel" maar ik vraag me nog steeds af wat hij dan wil?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
18-12-2018 22:03
Dat beweert dan ook niemand. Maar na zo'n korte tijd ken je elkaar gewoonweg niet goed. En met '1 leuke avond' bedoelde ik dat er maar 1 avond was waarbij er een soort spanning hing.

Je zegt ook "Hij wil wel" maar ik vraag me nog steeds af wat hij dan wil?
Ja hij vind me gewoon leuk en zou het ook graag willen alleen zijn emoties enzo laten het nu niet toe
Alle reacties Link kopieren
FL_0810 schreef:
18-12-2018 10:31
Ik ben vooral benieuwd of er iemand is met tips hoe ik toch een beetje op afstand kan blijven en tegelijkertijd dichterbij hem kan komen.
Je kan toch zoveel beter met jongens dan met meiden omgaan? Grappig dat je dan zo snel verward bent door een jongen en hier bij dames om raad komt vragen.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
19-12-2018 00:48
Je kan toch zoveel beter met jongens dan met meiden omgaan? Grappig dat je dan zo snel verward bent door een jongen en hier bij dames om raad komt vragen.
Ja omgaan in vriendschappelijke zin ja, zodra het meer wordt dan dat (zoals in deze situatie) klap ik snel dicht.

Oh en ik vroeg om tips, niet om kritiek ;)
FL_0810 schreef:
19-12-2018 01:11
Ja omgaan in vriendschappelijke zin ja, zodra het meer wordt dan dat (zoals in deze situatie) klap ik snel dicht.

Oh en ik vroeg om tips, niet om kritiek ;)
Ik ken exact twee van zulke recente verhalen.

De ene was de jongen ook wel geïnteresseerd, maar kwam net uit een lange relatie dus hij was er nog niet aan toe. Ze bleef wel om hem heen hangen want hij was zo leuk, en ze wilde best geduld hebben. Daar is wat geflikflooid, dat is niks geworden. Meisje verdrietig en hij heeft tegenwoordig een andere vriendin.

Nog zo’n situatie, meisje leerde een jongen op een festival kennen. Had het ook zwaar en het leek hem daarom beter om geen relatie te beginnen. Uiteindelijk toch afgesproken, en een week later had hij een relatie met iemand anders.

Nogmaals, waarom jezelf in de wachtstand gooien, voor iemand die overduidelijk niet overtuigd is van jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven