Daten met iemand in het buitenland

10-11-2019 16:36 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik lees al jaren mee en heb zo zelf indirect heel veel aan jullie adviezen gehad. Nu heb ik zelf een vraag en die is te specifiek om tussen de andere topics te zoeken.

Korte intro:
Mijn relatie is een aantal maanden geleden uitgegaan. Ik heb daarna een dating-app gedownload en hier ben ik een jongen op tegengekomen. We waren even op de app aan het chatten, maar omdat ik nauwelijks online was hebben we nummers uitgewisseld om makkelijker te praten. ik zag op de app dat hij bijna 9000km weg woonde, dit bleek Zuid Afrika te zijn. Hij had in mijn woonplaats een overstap gemaakt voor een vlucht, vandaar de match.

We hebben kort gechat, daarna begon hij me ook te bellen via videochat en hebben we leuke gesprekken gehad. Hij vroeg mijn adres, ik was even sceptisch maar ik dacht: ik woon in een flat, waarom niet. Hij heeft me in de loop van de weken eten gestuurd en bloemen. Hij heeft me zelfs zijn kaartgegevens gestuurd toen hij iets voor me wilde kopen op een Nederlandse site, maar dit niet lukte omdat hij de taal niet kan.

Nu wil hij mijn ticket betalen om hem te komen zien, maar hier ben ik nog (erg)twijfelend over. Ten eerste zijn we maximaal een maand aan het praten, ik ken hem nog helemaal niet zo goed.Via de videochat heb ik al meerdere vrienden van hem gesproken en heeft hij zijn buurt en appartement e.d. laten zien. Alles klopt tot nu toe.
De afspraak zou dan wel in een andere stad zijn dan waar hij woont, omdat dat makkelijker is met het vliegtuig en omdat daar meer toeristische dingen te doen zijn.
Aan de ene kant lijkt dit te goed om waar te zijn, en meestal is dat dan ook zo. Aan de andere kant is dit misschien een kans die ik niet moet laten schieten om iemand te leren kennen die me wel goed behandelt (en op dit moment zelfs verwend).

Heeft er iemand wel eens in een zelfde situatie gezeten? Of kennen jullie iemand die wel eens voor een dergelijke keuze heeft gestaan? Wat zouden jullie doen als dit jullie mij zouden zijn?
anoniem_390133 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 18:30
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft je het feit dat je ex ooit is vreemdgegaan met een date in het buitenland te maken?

Waarom neem jij het risico om daar heen te gaan? Zuid-Afrika is een enorm geweldadig land vooral voor vrouwen, waarom komt hij niet eerst hier geen zodat je enig inzicht krijgt in het feit of je hem kunt vertrouwen.

Ik zou dit echt nooit doen, veel te veel risico.

Vertrouwen en veiligheid koop je niet met cadeautjes.

Je kan daar niet eens geld pinnen op het vliegveld zonder door criminele bendes beroofd te worden, ook een bezoek aan een wisselkantoor wordt wegens gevaar afgeraden. Veel gewelddadige berovingen en seksuele misdaden, na zonsondergang kun je niet meer de straat op ook niet om te reizen....ik zeg veel plezier in je eentje een man opzoeken die je nog nooit in het echt hebt gezien.
viva-amber wijzigde dit bericht op 10-11-2019 18:12
40.23% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Laat hem hierheen komen in een hotel verblijven en kennis maken als je hem wil ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
Heeft dit er niet mee te maken dat hij in tegenstelling tot je ex je verwend en goed behandeld. Dat dit een mooie afleiding is van een mindere periode?

Zou naar je onderbuikgevoel luisteren en vragen of hij hierheen komt. Als je het aandurft daar maar dan zou ik zelf mijn vliegticket en hotel betalen. Dan zou ik me een stuk minder bezwaard voelen en daar in het openbaar koffie gaan drinken.

Ik zou het een beetje eng vinden dat hij hij eten, bloemen en andere cadeaus wil bestellen. Maar je kan dat hetzelfde zelf aanvoelen.

Verder zou ik al zijn foto’s google searchen. En ja ik heb teveel catfish gekeken. Je hebt natuurlijke hem gezien op video maar wie weet wat je nog kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dit ga je toch niet doen zeker ? Iemand die je nog nooit hebt ontmoet. Laat het gaan en zoek iemand in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het twee keer aangeboden, waarvan ik eens toehapte en eens niet. Mijn gevoel bleek te kloppen. De landen waren wel dichterbij.

Maar als ik het goed begrijp heb je hem dus nooit in het echt gezien? En Zuid-Afrika is niet om de hoek + inderdaad erg gevaarlijk. Ik zou hem ontmoeten in NL, niet daar.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Ik kende hen natuurlijk wel al..
Hakuna Matata
Als je het al doet zou ik niet in mijn ééntje gaan.
Maar een vriendin, een zus, ... meenemen.

En zeker niet bij hem logeren.
Laat hem maar naar jou toekomen. Hij wil je vlucht toch betalen dus dan maakt het weinig uit.

90% kans dat hij dan geen geld heeft en of je het even voor wil schieten.
Alle reacties Link kopieren
waarom zoek je het zo moeilijk, zijn toch genoeg venten in de buurt? dat is echt om problemen vragen he in zuid afrika die al zeker moeite hebben met blanke laat staan met blanke vrouwen. en daar helemaal alleen naartoe gaan? hoe oud zijt ge?
Natuurlijk ga je daar niet heen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zou vriendelijke bedanken wees aub niet te naïef voor dat je het weet zit je flink in de ellende.

Weet waar je aan begint !
Je adres gewoon geven omdat je in een flat woont?! Ik snap deze logica niet.

Hoe dan ook, lange afstandsrelaties loop je soms nou eenmaal tegen het lijf. Maar ik zou daar op een app niet willens en wetens instappen. Dan kies je toch gewoon iemand die wat meer in de buurt woont en waarvoor je op eigen gelegenheid naar huis kunt? Het is tenslotte nog een vreemde.

Oh, en als je binnenkort ivm gedoe met het ticket even een geldbedrag op je rekening moet parkeren, dan zou ik daar maar niet op ingaan.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 18:38
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verdacht dat een jongen die je nog nooit hebt ontmoet cadeautjes naar jou toestuurt. Vreemd gedrag. In het beste geval is het een stalker die je nooit meer met rust laat. In het ergste geval is het een catfish die je financieel uitkleedt.
Zie je het trouwens zitten om straks misschien een relatie te hebben waar je elkaar maar 2 of 3 keer per jaar echt ziet? (En dus ook maar 3 keer per jaar échte seks kan hebben :-).)

Omdat hij 9.000 kilometer verder woont en vliegtickets niet gratis zijn.

Om telkens naar een land te moeten dat niet geheel veilig is?


Of ziet hij jou als een snelle manier om een verblijfsvergunning voor Europa te krijgen?
Oh ja, paspoortnummers heeft iemand NIET nodig om een ticket te boeken, dus geef die nooit als hij daarom vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Tja. En dan is over een maand zijn oma opeens zwaar ziek en de familie heeft geen geld voor de medische zorg. Of je zo lief wilt zin 2000 euro over te maken, want anders gaat oma dood. En de maand daarna is hij werkloos geworden en kan hij zijn huur niet meer betalen en heeft hij niks meer te eten, dus of je even 1000 euro kan overmaken zodat hij kan overbruggen. Weer een maand later heeft zijn vader een ongeluk gehad en moet revalideren, en dat kost 1500 euro, dus please… en ga zo maar door.

TO, je kent deze man net 4 weken via een chat. Weet je hoe veel Afrikaanse mannen op deze manier Westerse vrouwen een oor aannaaien?

Ik zou het voorlopig bij chatten laten, als je het contact wilt voortzetten, en als het dan over een half jaar of een jaar nog steeds helemaal leuk is, is het vroeg zat om heen en weer te vliegen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet je dit niet doen! Zuid-Afrika is hartstikke gevaarlijk, weet je wel waar je heen gaat als je hier ja tegen zegt? Mishandeling, verkrachting, uitbuiting, ontvoeringen, veel corruptie, terrorisme.. Dat is daar allemaal niet vreemd.

Zoals iemand hiervoor ook al zei, als hij zogenaamd jouw vliegticket wil betalen, heeft hij dus ook het geld om zelf eerst naar Nederland te komen. Dan kan je op neutraal en veilig gebied ergens in de stad een cafeetje drinken.

Hem laten betalen voor zoiets zou ik zelfs al niet accepteren van iemand die je niet kent! Wie weet moet je er wel een dienst voor terug doen als je daar bent..

Ik zou me eens goed verdiepen in hoe dingen gaan in Zuid-Afrika voordat je halsoverkop zo'n beslissing maakt..
Consistency compounds.
Nitflex schreef:
10-11-2019 18:38
Oh ja, paspoortnummers heeft iemand NIET nodig om een ticket te boeken, dus geef die nooit als hij daarom vraagt.
Ik heb die wel altijd nodig als ik een ticket boek online. Jij niet?
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt ook erg naïef:

“ Ik woon in een flat, dus
Adresgegevens maar gegeven”

“Kans niet laten schieten iemand die me wel goed behandelt en verwend”

Je weet niet wat zijn intenties zijn en hoe weet je dat hij je goed behandelt omdat hij je cadeautjes koopt ? Je weet dat loverboys op deze manier ook vrouwen inpalmen ....
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties! Ik ben zelf ook een echte catfish fan, en heb dus al veel dingen gecheckt. De foto's komen nergens terug, hij heeft een werk account en een gewone account op social media en zijn email en telefoonnummers komen overeen met die die ik heb.
Door te videobellen heb ik dus al gezien dat hij overeenkomt met de foto's en met de omgeving waarin hij zegt te wonen. Dit is geen achterbuurt, maar ziet er uit zoals een 'normale' woonwijk.

Natuurlijk is het makkelijker om in de buurt mensen te leren kennen, en dat heb ik ook gedaan maar de gesprekken die ik met hem heb hebben een diepgang die ik niet vind bij deze mannen. Ik ben zelf best spiritueel aangelegd en hij is dat ook, dat zorgt voor een klik die ik nog niet eerder op dat vlak heb gehad.

@Spinnetje, kan je me meer vertellen over hoe je gevoel bleek te kloppen? Positief of negatief?

+ Ik zou natuurlijk nooit geld naar iemand overmaken voor een zieke oma en weet ik veel wat. Ik krijg veel tips waar ik iets aan heb en extra vragen die ik hem zeker ga stellen voor ik ook maar een beslissing maak. Zeker de opmerking om hem hierheen te laten gaan is iets waar ik ook over hem nagedacht, maar zijn gedachtegang was dat hij me een mini vakantie wou geven. Ik heb NL ook voorgesteld en hij stond hier ook wel voor open hoor.
anoniem_390133 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 18:49
Reden: extra informatie
20.11% gewijzigd
Verwijderd ivm herkenbaarheid
anoniem_63861b4f1669c wijzigde dit bericht op 10-11-2019 19:20
94.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Autumnday schreef:
10-11-2019 18:45
Dankjewel voor jullie reacties! Ik ben zelf ook een echte catfish fan, en heb dus al veel dingen gecheckt. De foto's komen nergens terug, hij heeft een werk account en een gewone account op social media en zijn email en telefoonnummers komen overeen met die die ik heb.
Door te videobellen heb ik dus al gezien dat hij overeenkomt met de foto's en met de omgeving waarin hij zegt te wonen. Dit is geen achterbuurt, maar ziet er uit zoals een 'normale' woonwijk.

Natuurlijk is het makkelijker om in de buurt mensen te leren kennen, en dat heb ik ook gedaan maar de gesprekken die ik met hem heb hebben een diepgang die ik niet vind bij deze mannen. Ik ben zelf best spiritueel aangelegd en hij is dat ook, dat zorgt voor een klik die ik nog niet eerder op dat vlak heb gehad.

@Spinnetje, kan je me meer vertellen over hoe je gevoel bleek te kloppen? Positief of negatief?
Nou, als hij die klik ook voelt en je zo dringend wil zien na 4 weken chatten, laat hem lekker naar Nederland komen en een hotel boeken hier. Kan je een hele middag lang op een terras of in een kroeg bij een drankje gaan zitten connecten en diepgaande gedachtes uitwisselen. Blijkbaar heeft hij het geld ervoor, want of hij nou voor JOUW ticket betaalt of voor zijn EIGEN ticket, maakt natuurlijk geen zier uit.

Wens je een leuke en spirituele ontmoeting toe - in Nederland!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best leuk klinken allemaal alleen moet je je afvragen hoe haalbaar het is.

Verder zou ik nooit afspreken in zijn land als het om de eerste ontmoeting gaat.

Vraag hem naar Nederland te komen.

En anders, het is bijna kerst, you never know ;) #allyouneedislove
pejeka schreef:
10-11-2019 18:49
Nou, als hij die klik ook voelt en je zo dringend wil zien na 4 weken chatten, laat hem lekker naar Nederland komen en een hotel boeken hier. Kan je een hele middag lang op een terras of in een kroeg bij een drankje gaan zitten connecten en diepgaande gedachtes uitwisselen. Blijkbaar heeft hij het geld ervoor, want of hij nou voor JOUW ticket betaalt of voor zijn EIGEN ticket, maakt natuurlijk geen zier uit.

Wens je een leuke en spirituele ontmoeting toe - in Nederland!
Dat kan natuurlijk ook, maar een beetje spanning is toch wel lekker. Ik weet niet hoe oud TO is, maar in mijn jonge jaren zou ik liever in het vliegtuig stappen voor een avontuur, dan op Texel afspreken. Soms moet je dingen gewoon doen. Thuisblijven kan altijd nog. Je loopt heus niet meteen in zeven sloten tegelijk, ook al staan er weleens enge verhalen in de krant. Hou wel je hoofd erbij natuurlijk, maar dat kan ook op reis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven