Daten met vader van mijn dochter

11-08-2019 18:52 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik ben sinds 2017 gescheiden. Voornamelijk op mijn initiatief. We waren samen sinds mn 20e en zijn 21e.
Begin van de zomer ben ik met onze dochter op vakantie geweest. Toen we terugkwamen zei hij dat hij ons gemist had.
En zo zijn er heel veel dingetjes de laatste tijd.
Hij is nu met onze dochter op vakantie.
Laatst vroeg hij of we eens kunnen praten, niet met de intentie tot meer maar ik begin te twijfelen.
Mis ik hem ook, zijn we volwassen geworden de afgelopen 2 jaar, zouden we het nu wel kunnen?

Het idee maakt me zo aan het huilen en ik snap niet waarom.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Zou toch mooi zijn als jullie weer bij elkaar komen?
(misschien is dat wel veel te ver gezocht, maar ik ben een dromer).

Wat was de reden van de scheiding, dat was natuurlijk ook niet voor niks...
Geen ervaring mee, ik hoop dat je hier goede tips krijgt.
justagirly wijzigde dit bericht op 11-08-2019 18:57
31.51% gewijzigd
Zolang je twijfelt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet zijn dat hij gewoon iets wil bespreken? Ik zou denk ik niet te hard van stapel lopen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil o.a. zijn persoonlijke ontwikkeling bespreken. Is met zichzelf bezig laatste maanden. Meditatie en weet ik veel wat voor workshop.

Ik weet niet of ik twijfel, ik wil niet weer een relatie zoals eerder.
Maar hij heeft ook gezegd dat hij nu wel inziet dat hij eerder meer energie in onze relatie had moeten steken.

Ik weet gewoon niet goed waar ik moet beginnen, of ik wel durf, misschien ook 'bang' voor reacties van omgeving.
Been there, done that, got the T-shirt.
Mocht er wat groeien, is het een optie om alsnog dat jullie samen in therapie gaan om te kijken waarop het stuk liep en hoe jullie verder kunnen gaan? Er zijn kinderen in het spel. Voorkomen is beter dan genezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan helemaal begrijpen dat het idee je aan het huilen maakt. Het zou toch heel mooi zijn als je weer samen kan komen, je deelt zoveel als je een kind hebt. Je zou het je kind ook zo gunnen als het wel kan.

Denk er alleen heel goed over na. Vergeet niet dat er een reden was om niet samen verder te willen. Een hele goeie, want met een kind ga je niet zomaar uit elkaar. Is die reden nog aanwezig? Is die reden nog net zo belangrijk voor jullie als toen?

Doe het je kind niet een tweede keer aan dat jullie uit elkaar gaan. Doe het niet alleen of vooral omdat het de vader is van je kind. Als jullie de mogelijkheden gaan verkennen, hou je kind er buiten en ga niet direct weer in de gezinsmodus.

Ik ken een stel wat na 5 jaar weer bij elkaar is gekomen, hebben 2 kinderen samen. Ze hebben eerst weken alleen maar goed gepraat met elkaar, daarna ruim een half jaar gedate zonder dat de kinderen dit wisten. Was best een gedoe, want altijd oppas nodig.
Zij kwamen tot de conclusie dat er dingen wezenlijk veranderd waren. Niet dat de ander veranderd was, maar ze waren beiden milder geworden en bereid dingen te accepteren waar ze dat eerder niet konden.
Alle reacties Link kopieren
Goed huilen? Dat rare ontroerde gevoel? Of verdrietig/angstig huilen?
Ga weer eens samen iets drinken of iets anders leuks doen en kijk dan verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil zeker onze dochter hier buiten houden.

Ik voelde me niet gezien, hij vond mn nieuwe baan niet tof (ploegendienst), kon niet zien wat hij had voor moois, heel angstig voor veranderingen en om keuzes te maken. En gaf mij het liefst de schuld van dat gevoel.

Ik hoop dat hij volwassener geworden is door o.a. zijn eigen boontjes te moeten doppen, eigen keuzes maken en met zichzelf samen te leven. Mijn gevoel zegt van wel.

Ik snap mn gevoelens niet.
Been there, done that, got the T-shirt.
Verdrietig, omdat je zou willen dat hij wordt zoals je ooit had gehoopt dat hij zou zijn in jullie relatie? Of zoals hij misschien ooit wel was aan het begin van jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
Verdirietig kmdat ik weet dat hij nu niet gelukkig is. En ik hem graag gelukkig zie.

Alleen heb ik mijn eigen geluk en een gelukkige moeder zijn na 14jr voorop gezet. Want ik was een schim van mezelf, nooit echt gelukkig geweest.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik vind het niet vreemd dat je in de war bent en emotioneel. Een scheiding is een rouwproces. Afsluiten van iets wat niet meer is. Dat is niet ineens voorbij na een bepaalde periode. Het is niet zo dat twee jaar na je scheiding dat hele proces ineens afgerond is. Zo'n rouwproces is iets wat steeds aanwezig is. Het lijkt of je je scheiding helemaal verwerkt hebt, omdat je jezelf kunt redden zonder de ander. Het gevoel van wat niet gelukt is, dat kan in bepaalde situaties weer de kop op steken. Ineens kun je de ander toch weer ergens in missen. Of je kunt het verdriet ineens weer voelen over wat voorbij was. Je kunt missen wat wel goed was tussen jullie, in jullie gezin.

Dat wil niet zeggen dat de relatie opnieuw beginnen die gevoelens wegneemt. Jouw gevoel is onderdeel van het proces van rouw. Het is een tijdje niet aanwezig en iets kleins kan het weer even triggeren. Het gaat ook weer voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Met hem nooit echt gelukkig geweest?
Dan ben je denk ik gewoon even van slag door zijn toenaderingspoging, maar ik zou er goed over nadenken of je dat wel wilt.....
Want dan bouw je toch weer een band en anders soort contact op, en dat zou ik dan niet willen.
Alle reacties Link kopieren
LaverneB, goed punt.
Apatura schreef:
11-08-2019 19:37
Verdirietig kmdat ik weet dat hij nu niet gelukkig is. En ik hem graag gelukkig zie.

Alleen heb ik mijn eigen geluk en een gelukkige moeder zijn na 14jr voorop gezet. Want ik was een schim van mezelf, nooit echt gelukkig geweest.
Dat niet gelukkig zijn van hem is ook een momentopname. Dat zal niet altijd zo blijven. Ik heb gemerkt na mijn eigen scheiding en ook in mijn omgeving, dat degene die niet de scheiding in gang heeft gezet, een ander rouwproces doormaakt. Zelfs na de scheiding lijkt het nog niet helemaal door te dringen dat het echt voorbij is. Mijn ex vroeg mij een jaar nadat onze scheiding was uitgesproken op een keer: Weet je het echt helemaal zeker dat het niet meer goed komt? Ik vond dat ook zo pijnlijk voor hem, dat hij zich zo voelde.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij al een keer op papier gezet wat voor jou de voorwaarden zijn voor een gelukkige relatie, met hem of met een ander? Dan weet jij waar een potentiële partner aan zou moeten voldoen.

Een keer afspreken verplicht je tot niets, weet je dat? Ik begrijp dat je bang bent omdat je je kwetsbaar voelt, dat oude wonden weer opengereten worden. Daarom, doe het vooral erg rustig aan als je die stap neemt. En doe het niet omdat jij het zo zielig voor hem vindt. Denk aan jezelf. Dat doet hij namelijk ook.

Enne, je hoeft in den toekomst ook niet te gaan samenwonen he, je kunt ook blijven latten als je dat wil.
Na die vraag van mijn ex, waarop ik wel moest antwoorden dat het echt niet meer goed kwam en dat we echt al gescheiden waren, leek hij pas verder te kunnen.
Een tijdje daarna is hij gaat daten en sinds een jaar heeft hij een nieuwe partner, waar hij het goed mee heeft.

Probeer dat schuldgevoel niet de boventoon te laten voeren. Het feit dat jouw ex met zijn onzekerheden aan de slag gaat is alleen maar goed. Goed voor hemzelf, wellicht zelfs voor jullie kind. En in een later stadium vast ook in een nieuwe relatie.

Vergeet niet dat het nooit jouw taak is om een ander gelukkig te maken he, dat kun je nu eenmaal niet.
anoniem_388036 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 19:50
0.08% gewijzigd
dubbel
anoniem_388036 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 19:51
99.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
11-08-2019 19:42
Met hem nooit echt gelukkig geweest?
Dan ben je denk ik gewoon even van slag door zijn toenaderingspoging, maar ik zou er goed over nadenken of je dat wel wilt.....
Want dan bouw je toch weer een band en anders soort contact op, en dat zou ik dan niet willen.
Ik ben in mn leven nooit echt gelukkig geweest. Als heel kleinkind maar daarna altijd bartstjes. Thuis was goed maar verder mwah.

Ik heb nu werk met opties, een lieve dochter, prima huis, begin eindelijk mezelf te worden.
Ik mis hem gewoon om kleine mooie dingen mee te delen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
11-08-2019 19:50
Ik ben in mn leven nooit echt gelukkig geweest. Als heel kleinkind maar daarna altijd bartstjes. Thuis was goed maar verder mwah.

Ik heb nu werk met opties, een lieve dochter, prima huis, begin eindelijk mezelf te worden.
Ik mis hem gewoon om kleine mooie dingen mee te delen.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Hou er ook rekening mee dat hij niet met je wil praten om terug te komen, maar om een andere reden. Bijvoorbeeld omdat hij wil dat jij ook die 'workshops' van hem gaat doen. Of misschien wil hij je wel vertellen dat hij een nieuwe liefde heeft gevonden. Kan ook, ondanks dat hij heeft gezegd jullie te missen.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Daar wil hij ook niet over praten. Ik heb hem al gevraagd waarover. Dat is wel oke.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
11-08-2019 20:07
Daar wil hij ook niet over praten. Ik heb hem al gevraagd waarover. Dat is wel oke.

Wat zei hij dan?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Apatura schreef:
11-08-2019 19:37
Verdirietig kmdat ik weet dat hij nu niet gelukkig is. En ik hem graag gelukkig zie.

Alleen heb ik mijn eigen geluk en een gelukkige moeder zijn na 14jr voorop gezet. Want ik was een schim van mezelf, nooit echt gelukkig geweest.
hoe weet je dat hij niet gelukkig is? Zegt hij dat? En wat is de reden, denk je?
Alle reacties Link kopieren
Latten is ook altijd nog een optie he? Jullie hoeven niet gelijk weer te gaan samenwonen.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven