Daten/relatie alleenstaande moeder - afstand

27-01-2022 22:16 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik merk dat ik echt vann dingen baal. Ik ben een alleenstaande moeder, zoon van 3 jaar en co-ouderschap.
Ik ben toe aan een relatie en heb me dus een poosje geleden aangemeld op datingapp.

Ik stelde telkens een max straal in van 15km, maar het is erg schaars waardoor ik het gebied wat heb uitgebreid. Ook omdat mijn vriendinnen, ouders, aangaven dat ik eens niet zo kieskeurig moet zijn met mijn "eissenlijstje".
Echtet heb ik al een paar keer super leuk contact met iemand gehad, maar telkens klapt het op basis van woonplaats. Ik ben gebonden aan een gebied ivm co-ouderschap natuurlijk, dus een eventuele toekomstige partner zou ook dan richting mij "moeten" komen. Merk dat het daten als moeder toch lastig is.

Op mijn leeftijd zijn mensen ook meer gehecht aan hen woonplek, familie etc. dus iemand zal niet zomaar meer zijn woonplek verlaten voor mij. Baal er wel van en ben benieuwd hoe mensen dit aanpakken die ook in dit schuitje zitten.
Mijn moeder gaf aan dat ik 100 stappen vooruit denk en hier nog niet eens mee bezig hoef te zijn, maar zelf vind ik dit toch wel belangrijk om over te hebben. Zie het niet zitten om maanden met iemand te daten, iets op te bouwen en dan erachter te komen dat woonplek een issue is. Weet dit dan liever tijdig.

PS. Heb nu leuk contact met iemand die 40km verderop woont
elisabethhubertina wijzigde dit bericht op 27-01-2022 22:23
2.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je moeder heeft gelijk. Een uur rijden voor een leuke vent is natuurlijk prima. En dan blijf je fijn latten, zeker met Co-ouderschap uitstekend te doen.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een relatie, maar ook een tijdje op zoek geweest als alleenstaande moeder. 15 km is opzich best een korte afstand. Zelf heb ik iemand gevonden die dichtbij woont, maar ik was voor een leuke man denk ook wel bereid om 50 km te rijden. Je zit dan even in de auto, maar je kunt ook weekendjes afspreken enzo of denk je al meer aan samenwonen in een woonplaats? Waarschijnlijk doe je dat ook niet gelijk, helemaal niet met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf latten,vind het prima zo.
Alle reacties Link kopieren
40 km is prima te doen.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Je gaat inderdaad een beetje te hard. Als je elkaar leuk genoeg vind is het een grotere afstand waard. Daar kom je dan wel uit met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Of 40km te doen is ligt eraan of je een auto hebt en wil blijven latten of een relatie zoekt om ook mee samen te gaan wonen (op termijn)? Ik vind het dus niet zo gek dat je hierover nadenkt hoor, juist goed om te weten wat je wil. Lastig, maar niet onmogelijk
Alle reacties Link kopieren
20km vind ik al teveel, straal van 10km is fijn. Als je dan niet in een stad woont is 10km te weinig of je moet geluk hebben. Heb zelf 20km gependeld voor de liefde en dat ging mij echt tegenstaan dus dat doe ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch volledig aan jou en niet aan je omgeving om te bepalen welke afstand haalbaar en doenbaar is?

Als de grens voor jou op 15 km ligt, dan is dat de grens.

Je kan hem eventueel oprekken naar 20 en kijken of je toevallig een leuke kerel op 16 km vindt.

Maar telkens een uur enkel aan 't rijden voor een hopelijk jarenlange relatie en wie weet wel van werk moeten switchen omdat het te veel wordt zou mijn ding ook niet zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voorlopig niet samenwonen maar net daarom vind ik het handig dat mijn partner minder dan 10 km weg woont. We kunnen elkaar zo toch meerdere keren per week zien , soms maar voor een uurtje, andere keren langer, zijn snel bij elkaar als er iets speelt,...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als alleenstaande ouder twee relaties gehad. Beiden meer dan 50 km verderop. Nooit problemen gehad. Leuk juist. Nieuwe omgeving en de trip erheen steeds. Had wel iets.

Het je in ieder geval niet uitgegaan op afstand.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik 40 km ook echt prima te doen. Het is wellicht wat lastiger om doordeweeks “even” naar je lover te gaan, maar ik zou liever een hele leuke vent hebben die iets verder woont dan een minder leuke man die lekker dichtbij woont. Dus mocht het een leuke man zijn, dan zou ik er zeker voor openstaan! De uitdrukking dat er meer leuke vissen in de zee zijn, klopt vaak toch niet zo hoor haha ;-)

Daarnaast denk ik dat een iets grotere afstand ook voordelen kan hebben. Het moment dat je elkaar ziet blijft vaker toch meer “speciaal”, want je komt niet “even” langs. Doordat het dan toch wat specialer voelt, wordt het waarschijnlijk een leuke avond en doen jullie misschien meer je best voor elkaar en ondernemen jullie misschien ook wel meer!

Dus zet dat leuke contact door en mocht hij echt zo leuk blijven, dan gaat het echt wel goedkomen! Maak je minder zorgen en geniet ervan en ga op ontdekking!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook latten ivm kids. Partner woont 30 km verderop. Gaat al jaren prima
Alle reacties Link kopieren
Een partner is hartstikke leuk. Als aanvulling op je eigen leuke leven. Niet als doel op zich.

Wanneer je (jonge) kinderen hebt, is samenwonen niet direct de beste optie. Gewoon lekker gaan latten. En dan is een afstand van 15 km echt niet noodzakelijk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrij snel gaan samenwonen met mijn partner omdat ik steeds anderhalf uur onderweg was. Als we dichterbij elkaar hadden gewoond had ik denk ik langer ge-lat, en omdat je een kind hebt is dat denk ik sowieso een goed idee. Dus ik snap TO wel. Iemand die dichtbij woont kan je makkelijker tussendoor even zien. Ligt er ook aan of je een auto hebt, dat geeft ook meer ruimte
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook alleenstaande moeder en mijn vriend woont op 15 km denk ik. Maar ik vind dat je nogal snel denkt aan samenwonen terwijl je een jochie van 3 hebt. Dat is toch de komende jaren niet aan de orde joh? Wij zijn bijna 4 jaar samen en nu zijn we wel bijna altijd samen maar hebben wel allebei nog ons eigen huis. Samen wonen is niet altijd in het belang van kinderen. Probeer eerst maar eens een paar jaar een leuke lat relatie te vinden.

En als je dan een paar jaar samen bent en hij woont op 20 km afstand dan kan je altijd nog kijken hoe of wat. Samen een huis zoeken in het midden of hij komt naar jou toe of andersom. Over een paar jaar is alles weer anders.
Alle reacties Link kopieren
Brie schreef:
28-01-2022 08:31
Ik ben vrij snel gaan samenwonen met mijn partner omdat ik steeds anderhalf uur onderweg was. Als we dichterbij elkaar hadden gewoond had ik denk ik langer ge-lat, en omdat je een kind hebt is dat denk ik sowieso een goed idee. Dus ik snap TO wel. Iemand die dichtbij woont kan je makkelijker tussendoor even zien. Ligt er ook aan of je een auto hebt, dat geeft ook meer ruimte
Ik snap dat voor veel mensen latten een prima optie is. Maar ik zou niet altijd willen latten. Uiteindelijk is het doel toch om samen een gezin te zijn onder een dak. Vandaar dat ik afstand wel belangrijk vind.
Alle reacties Link kopieren
Dat begrijp ik. Daarom snap ik ook dat je het liever dichter bij huis zoekt. Als het je intentie is om altijd te blijven latten maakt het minder uit denk ik.

Ik vind het trouwens altijd een beetje kwalijk als mensen commentaar hebben dat je te kieskeurig bent, als je nou ergens kieskeurig in mag zijn is het met iemand waarmee je je leven wil delen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur zeg. 15 km en niet verder ?? Dan is de spoeling wel dun, tenzij je in de Randstad woont. Afstanden in Nederland zijn al erg klein vergeleken met de meeste andere landen.
Zelf ooit 3 korte relaties gehad, alle drie meer dan 100km ver, en had toen nog niet eens een auto. Gewoon treinen er heen voor weekend, niks bijzonders. Met geen van drieën werd het wat maar niet vanwege de afstand.
Huidige vriendin (> 10 jaar) woonde dichterbij maar wel meer dan 15km. Nu wonen we allang samen, dus dan speelt het 'probleem' van afstand niet meer.
Heeft TO ook niet meer als ze wil samenwonen uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je wel heel gefocused bent op het vinden van een man waar je het volgende onderdeel van je gezin mee kan stichten. Waarom niet gewoon eerst eens rustig een poosje genieten van daten? Ik denk dat je op deze manier een hoop leuke mannen onterecht afschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Even geloept: op 5 januari schrijf je dat je echt nog niet toebent aan een relatie maar wel een hele sterke kinderwens hebt voor een tweede.
Weet je zeker dat je op zoek bent naar liefde of neemt de wens voor een tweede de overhand?
Latten is heerlijk en een afstandje moet haalbaar zijn. Ik zou zelf niet blij worden van iemand die 100 km verderop woont, maar 25-50 km is te doen, toch?

Investeren in een leuke tijd en dan komt op termijn vanzelf dat moment dat je bij elkaar en met elkaar wil wonen. Wie weet misschien wel ergens op de grens tussen jou en zijn huidige woonplaats in, en daardoor ook nog te handelen met je ex irt co-ouderschap.

Denken in mogelijkheden inplaats van in dilemma’s.
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
28-01-2022 17:43
Even geloept: op 5 januari schrijf je dat je echt nog niet toebent aan een relatie maar wel een hele sterke kinderwens hebt voor een tweede.
Weet je zeker dat je op zoek bent naar liefde of neemt de wens voor een tweede de overhand?
Zelfs als dat zo is, wat dan nog? Als zij graag nog een kindje zou willen (met een niet al te groot leeftijdsverschil) dan heeft ze dus een leuke partner die dat ook wil nodig. En geen lat-relatie op 100km afstand. Zelfde geld als je graag een eerste kindje wil, dus ik zie het verschil niet zo?
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
28-01-2022 17:50
Zelfs als dat zo is, wat dan nog? Als zij graag nog een kindje zou willen (met een niet al te groot leeftijdsverschil) dan heeft ze dus een leuke partner die dat ook wil nodig. En geen lat-relatie op 100km afstand. Zelfde geld als je graag een eerste kindje wil, dus ik zie het verschil niet zo?
Maar dat is wel.direct de reden dat ze het dichterbij zoekt en al denkt aan samenwonen.

To liever een leuke man van ver dan een man die dichtbij woont en het net niet is.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog geen maand geleden echt nog niet toe bent aan een relatie, maar wel graag een 2e wilt komt het idee een beetje op dat je daarom iemand wil die in de buurt woont om in dezelfde plaats samen te gaan wonen. Maar is dat wel eerlijk tegenover die man als je nog niet toe bent aan een relatie. Natuurlijk is dichtbij heel praktisch maar uiteindelijk ben je toch op zoek naar een leuke partner en dan kan het zijn dat die wat verder woont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven