Daten tegenwoordig - hoe dan? [Geen OP]

12-07-2019 16:21 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_388140 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 13:13
99.91% gewijzigd
Ik snap die auto ook echt niet. Als je een hekel hebt aan fietsen zorg je toch dat je zelf een auto koopt, dan ga je toch niet op zoek naar een parter met een auto?

Ik heb overigens uit principe mijn auto weg gedaan. Ik fiets en loop en gebruik het ov en als ik een keer een auto nodig heb dan leen of huur ik die. Dus een partner hoeft voor mij geen taxi te spelen hoor. Maar ik zou het echt bizar vinden als je met iemand date en dat is een voorwaarde: het bezitten van een auto.

Goed to, ik denk dat ik je man niet ben.
Alle reacties Link kopieren
socialgoodwoman schreef:
12-07-2019 18:17
Ik vind dat niet raar. Is gewoon een stukje zelfstandigheid. Voordat ik mijn eerste auto kocht, deed ik alles lopend of met de fiets. Inclusief boodschappen en dergelijke. Met auto is zo ontzettend fijn. Lekker gemakkelijk. Ik heb geen zin om telkens taxi te spelen.

Ik heb geen auto, mijn man wel, maar ben heel zelfstandig hoor. Ik doe alles lopend of met de fiets en soms met het ov. Ook de boodschappen. Oh en dan heb ik ook nog regelmatig twee kinderen bij me.
Een vriendin van mij heeft een man met een auto en een goede baan, maar zij moet alsnog altijd de boodschappen doen en taxi spelen omdat hij te lui is om van de bank te komen of zelf te rijden.
Het hebben van een auto heeft in mijn ogen dan ook weinig met zelfstandigheid te maken.
Alle reacties Link kopieren
Maar ja, als socialgoodwoman graag wil dat haar toekomstige partner een eigen auto heeft is dat haar goed recht.
madamzonderm schreef:
12-07-2019 18:44
Maar ja, als socialgoodwoman graag wil dat haar toekomstige partner een eigen auto heeft is dat haar goed recht.
Maar als je een bak aan nogal typische eisen hebt moet je ook niet gaan zeuren dat het daten ietwat stroef loopt.

Fwb met een collega zou ik dan weer nóóit doen. Echt een slecht idee, die moet je uit de kroeg halen niet uit de bedrijfskantine.
De eisen die je hebt tonen aan dat je (nog) niet echt zelfstandig bent en een invulling ipv een aanvulling van een man verwacht. Niet erg hoor, had ik ook toen ik jonger was en misschien is het ook wel allemaal handig en praktisch als je een vader voor je kinderen zoekt.

Maar echt girlpower is het natuurlijk niet om ouder en langer te verlangen. Als je zekerder van jezelf bent, kijk je niet op een paar cm als iemand je dubbel laat liggen van het lachen en gewoon geweldig is. Idem voor dat leeftijdsverschil.

Op zichzelf wonen snap ik wel, die eis zou ik ook aan stellen aan iedereen boven de 25. Maar een auto? Veel leuke singles wonen in de stad en dan is een auto een onding.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het dat veel mannen niet serieus zijn. Erg frustrerend af en toe. Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
12-07-2019 18:47
Maar als je een bak aan nogal typische eisen hebt moet je ook niet gaan zeuren dat het daten ietwat stroef loopt.

Fwb met een collega zou ik dan weer nóóit doen. Echt een slecht idee, die moet je uit de kroeg halen niet uit de bedrijfskantine.
Haar eisen zijn wat ze zijn. Ik heb het idee dat ze niet zeurt. Meer dat ze ervaringen en herkenning zoekt. Dat ze haar eisen noemt lijkt me af te leiden van wat ze zoekt in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
haha iedereen valt over die auto. Laat dit meisje nou graag een man met een auto willen. Ik denk dat het haar markt nog meer verkleind zeg maar, maar wij kunnen niet voor haar bepalen wat ze wel en niet mag willen.

Maar ik herken het ook wel hoor. Maar ben er wel van overtuigd dat er mannen zijn die wel iets serieus willen, alleen zijn die meestal al op wat jongere leeftijd onder de pannen.

Maar denk dat je gewoon geduld moet hebben en het zien wanneer het komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook het liefst een man die groter en ouder is (iets jonger mag wel) en in het bezit van een auto is.
Ik verbaas me een beetje over de reacties hier.
En TO om even verder terug te komen op je OP, er zijn veel mannen die willen scharrelen, maar ik geloof dat er ook wel genoeg zijn die alleen een serieuze relatie willen.
Alle reacties Link kopieren
In mijn ogen ben je zelfstandig als je op eigen benen kunt staan. Alles zelf kunt regelen. Niet afhankelijk bent van iemand anders.

Ik rijd dagelijks naar mijn werk. Ik zou er niet aan moeten denken om mijn auto weer in te leveren. Het is toch juist fijn om beide een auto te hebben? Je kunt overal heen, ook als je elkaar even zat bent. Je hebt je vrijheid om zelf ergens te komen i.p.v andere om een gunst te moeten vragen.

Bovendien heb ik niet gezegd dat deze eis momenteel tijdens het daten ontbreekt. Tot nu toe ben ik telkens door de mannen opgehaald geworden en weer netjes thuis gebracht. Daar gaat het dan ook totaal niet om.

Ook zijn de mannen altijd ouder en groter geweest. Dat heeft gewoon puur te maken met aantrekkingskracht.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
12-07-2019 18:50
De eisen die je hebt tonen aan dat je (nog) niet echt zelfstandig bent en een invulling ipv een aanvulling van een man verwacht. Niet erg hoor, had ik ook toen ik jonger was en misschien is het ook wel allemaal handig en praktisch als je een vader voor je kinderen zoekt.

Maar echt girlpower is het natuurlijk niet om ouder en langer te verlangen. Als je zekerder van jezelf bent, kijk je niet op een paar cm als iemand je dubbel laat liggen van het lachen en gewoon geweldig is. Idem voor dat leeftijdsverschil.

Op zichzelf wonen snap ik wel, die eis zou ik ook aan stellen aan iedereen boven de 25. Maar een auto? Veel leuke singles wonen in de stad en dan is een auto een onding.
Wat een onzin dat het geen girlpower is om een lange oudere man aantrekkelijker te vinden. Heeft niks te maken met onzekerheid. Genoeg mannen die niet vallen op kleine borsten of kort haar. Heeft te maken met wat je aantrekkelijk vind. Kan iemand nog zo grappig zijn maar seksuele aantrekkingskracht is bepalend voor een relatie. Een grappige hobbit gaat mij niet warm krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Jole schreef:
12-07-2019 19:03
Ik heb ook het liefst een man die groter en ouder is (iets jonger mag wel) en in het bezit van een auto is.
Ik verbaas me een beetje over de reacties hier.
En TO om even verder terug te komen op je OP, er zijn veel mannen die willen scharrelen, maar ik geloof dat er ook wel genoeg zijn die alleen een serieuze relatie willen.
He he, eindelijk iemand die me een beetje begrijpt haha! Ik geloof ook wel dat die er nog zijn, ik moet ze alleen nog tegenkomen. Ik sta ervoor open om nieuwe mensen te leren kennen, ik ben ook niet bang om gekwetst te worden.
Alle reacties Link kopieren
socialgoodwoman schreef:
12-07-2019 19:04
In mijn ogen ben je zelfstandig als je op eigen benen kunt staan. Alles zelf kunt regelen. Niet afhankelijk bent van iemand anders.

Ik rijd dagelijks naar mijn werk. Ik zou er niet aan moeten denken om mijn auto weer in te leveren. Het is toch juist fijn om beide een auto te hebben? Je kunt overal heen, ook als je elkaar even zat bent. Je hebt je vrijheid om zelf ergens te komen i.p.v andere om een gunst te moeten vragen.

Bovendien heb ik niet gezegd dat deze eis momenteel tijdens het daten ontbreekt. Tot nu toe ben ik telkens door de mannen opgehaald geworden en weer netjes thuis gebracht. Daar gaat het dan ook totaal niet om.

Ook zijn de mannen altijd ouder en groter geweest. Dat heeft gewoon puur te maken met aantrekkingskracht.
Ach ja, je mag natuurlijk best eisen hebben maar soms is het goed om niet zo halsstarrig vast te houden aan die eisen.
Misschien is de man die jou gelukkig maakt wel net zo groot of net zo oud, of iets jonger.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
12-07-2019 19:06
Wat een onzin dat het geen girlpower is om een lange oudere man aantrekkelijker te vinden. Heeft niks te maken met onzekerheid. Genoeg mannen die niet vallen op kleine borsten of kort haar. Heeft te maken met wat je aantrekkelijk vind. Kan iemand nog zo grappig zijn maar seksuele aantrekkingskracht is bepalend voor een relatie. Een grappige hobbit gaat mij niet warm krijgen.
Precies dit!
Alle reacties Link kopieren
socialgoodwoman, dit topic gaat vooral over je eisen, de invulling daarvan en enigszins je ervaringen. Je topic gaat over meer; reacties van anderen, een of de consequentie van geen partner vinden (die consequentie noem je; kinderloos blijven).
Dekt dit topic zover de lading tot wat je zoekt?

Om over je vraag "Heeft iemand hier nog meer last van of van gehad?" iets te zeggen:
Geen last van gehad. Ik kies single te blijven tot ik me klaar vind om te daten. Daarna is het aan 'het lot' of ik weer ga daten. Qua gevoel lijkt het me leuk om te daten maar ach.

De omgeving stelt enigszins vragen of opmerkingen over dat ik 'moet' gaan daten dan wel kinderen krijgen. Ik laat het van me afglijden of bied weerwoord. De mensen die er iets over zeggen hebben nu een beeld van wat ze kunnen verwachten als ze erover beginnen.
Tja jij wil je vrijheid ook niet zomaar opgeven schrijf je zelf. Waarom zouden die mannen dat wel doen?
Je eisen van een auto en koophuis gaan niet echt over de essentie denk ik.

Lengte en leeftijd ook niet eigenlijk. Je koopt geen man op bol.com ofzo, je zoekt iemand die bij je past. Mijn vriend voldeed ook niet aan m'n lijstje, maar wel erg blij met hem. Liefde bestaat niet uit een lijstje.
socialgoodwoman schreef:
12-07-2019 18:11
Ik heb gewoon liever iemand die ouder en groter is dan ik. Ouder, omdat mannen van mijn leeftijd vaak nog niet volwassen zijn en zich daarom nog niet willen binden. Groter, omdat ik niet op kleinere mannen val.

Het hebben van een eigen auto en zelfstandig wonen is voor mij nogal belangrijk, gezien situaties in het verleden. Mijn ex woonde bijvoorbeeld nog bij zijn ouders in, waardoor er veel kosten op mij afkwamen toen hij introk bij mij. Betaalde nergens aan mee.

Daarom gaat mijn voorkeur ook naar iemand die zelfstandig is. Weet waarvoor hij werkt, en wat het allemaal kost. Huur of koopwoning maakt mij dan weer niet veel uit.
Hoe oud ben je? Begin twintig, schat ik, gezien dit soort opmerkingen?
Dan vind ik de 'tegenwoordig' in de titel wel heel eh.. grappig.
Als je je na een relatie van 15 jaar als bijna 40-er weer op het vrijgezelle pad begeeft, dan snap ik de vraag ;-D
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 12-07-2019 19:23
0.26% gewijzigd
socialgoodwoman schreef:
12-07-2019 19:04
Tot nu toe ben ik telkens door de mannen opgehaald geworden en weer netjes thuis gebracht. Daar gaat het dan ook totaal niet om.
Met jou gaan we de volgende feministische golf ook niet van de grond krijgen zie ik al...
ClumsyNinja schreef:
12-07-2019 19:23
Met jou gaan we de volgende feministische golf ook niet van de grond krijgen zie ik al...
:proud:
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
12-07-2019 19:14
socialgoodwoman, dit topic gaat vooral over je eisen, de invulling daarvan en enigszins je ervaringen. Je topic gaat over meer; reacties van anderen, een of de consequentie van geen partner vinden (die consequentie noem je; kinderloos blijven).
Dekt dit topic zover de lading tot wat je zoekt?

Om over je vraag "Heeft iemand hier nog meer last van of van gehad?" iets te zeggen:
Geen last van gehad. Ik kies single te blijven tot ik me klaar vind om te daten. Daarna is het aan 'het lot' of ik weer ga daten. Qua gevoel lijkt het me leuk om te daten maar ach.

De omgeving stelt enigszins vragen of opmerkingen over dat ik 'moet' gaan daten dan wel kinderen krijgen. Ik laat het van me afglijden of bied weerwoord. De mensen die er iets over zeggen hebben nu een beeld van wat ze kunnen verwachten als ze erover beginnen.
Haha ja, iedereen valt nu over de eisen die ik omschreven heb. Niet helemaal wat ik had verwacht. Voor mij zijn deze nog steeds vrij standaard.

Ik blijf ook zeker vrijgezel. Het is ook niet dat ik echt opzoek ben naar. Ik doe niet aan online-daten, kom liever mensen in real life tegen. Via datingsites gaat het toch al snel over het onderwerk seks. Omdat het tegenwoordig zo makkelijk te krijgen is. Niet mijn ding.

Vroeg mij enkel af of er meerdere jonge vrouwen zijn die nog niet de juiste zijn tegengekomen. Maar toch graag over een aantal jaar een gezin willen starten. En daarom wel eens gedacht hebben: ojee, straks vind ik niemand meer en kan ik dat toekomstplaatje wel vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd wel typisch dat de eisen die een vrijgezel stelt vaak meteen als te veeleisend worden weggezet, terwijl er genoeg mensen in een relatie soortgelijke voorkeuren erop na hielden en die wel een partner hebben gevonden. Maar dan worden die eisen vaak niet meer als gek weggezet omdat het iemand is gelukt om een partner te vinden ofzo.

Puur het feit dat TO vrijgezel is hoeft echt niet te betekenen dat TO onrealistische eisen stelt. Genoeg mensen die waarschijnlijk dezelfde eisen/voorkeuren hebben en die wel gewoon een partner hebben gevonden.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
12-07-2019 19:22
Hoe oud ben je? Begin twintig, schat ik, gezien dit soort opmerkingen?
Dan vind ik de 'tegenwoordig' in de titel wel heel eh.. grappig.
Als je je na een relatie van 15 jaar als bijna 40-er weer op het vrijgezelle pad begeeft, dan snap ik de vraag ;-D
Het maakt niet uit hoe oud je bent. Tegenwoordig blijft voor iedereen hetzelfde. Hier, in het nu. De jonge en oudere generatie kampen met dezelfde issues. Rondscharrelen, al bezet, getrouwd maar gaat vreemd, getrouwd maar gaan scheiden, niet willen binden, liever een open relatie willen hebben, bewust vrijgezel blijven. Een echte fijne relatie, met 2 mensen hoor en zie je niet meer zo veel.
Alle reacties Link kopieren
socialgoodwoman schreef:
12-07-2019 19:33
Het maakt niet uit hoe oud je bent. Tegenwoordig blijft voor iedereen hetzelfde. Hier, in het nu. De jonge en oudere generatie kampen met dezelfde issues. Rondscharrelen, al bezet, getrouwd maar gaat vreemd, getrouwd maar gaan scheiden, niet willen binden, liever een open relatie willen hebben, bewust vrijgezel blijven. Een echte fijne relatie, met 2 mensen hoor en zie je niet meer zo veel.
Er zijn niet voor niets websites met titels als: second love, uitdagend daten etc.
socialgoodwoman schreef:
12-07-2019 19:04
In mijn ogen ben je zelfstandig als je op eigen benen kunt staan. Alles zelf kunt regelen. Niet afhankelijk bent van iemand anders.

Ik rijd dagelijks naar mijn werk. Ik zou er niet aan moeten denken om mijn auto weer in te leveren. Het is toch juist fijn om beide een auto te hebben? Je kunt overal heen, ook als je elkaar even zat bent. Je hebt je vrijheid om zelf ergens te komen i.p.v andere om een gunst te moeten vragen.

Bovendien heb ik niet gezegd dat deze eis momenteel tijdens het daten ontbreekt. Tot nu toe ben ik telkens door de mannen opgehaald geworden en weer netjes thuis gebracht. Daar gaat het dan ook totaal niet om.

Ook zijn de mannen altijd ouder en groter geweest. Dat heeft gewoon puur te maken met aantrekkingskracht.
En dat zou moeten want?

Dat jij een auto hebt en een ander niet zegt helemaal niks over zaakjes op orde hebben.

En je wil een taxichauffeur?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
12-07-2019 19:38
En dat zou moeten want?

Dat jij een auto hebt en een ander niet zegt helemaal niks over zaakjes op orde hebben.

En je wil een taxichauffeur?
Nee hoor. Kan prima voor mezelf zorgen. Hoef geen taxichauffeur. Het is toevallig zo dat ze dit meestal zelf al aankaarten/aanbieden. Samen op bestemming komen is toch net iets leuker. Dan heb je onderweg ook al gesprekken.

Nogmaals het hebben van een auto is gewoon handig meegenomen. Gemakkelijk, en fijn. Ik zeg niet dat iemand zijn zaakjes dan niet op orde heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven