Daten tegenwoordig - hoe dan? [Geen OP]

12-07-2019 16:21 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_388140 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 13:13
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
13-07-2019 09:00
Ik vind het wel grappig dat je dit schrijft, want je hebt nu zelf een FWB, zeg je. Ja logisch dat je het op datingsites niet over "gemakkelijk te krijgen seks" wilt hebben, dat héb je al. Beetje hypocriet wel. De meeste mensen die een relatie willen, gaat het niet alleen om de spirituele verbinding, of het samen autorijden, maar ook om gewoon een potje seks af en toe. Op dat gebied moet het ook klikken.

Mijn geliefde is trouwens twee centimeter korter dan ik, 13 jaar ouder en qua uiterlijk in eerste instantie het tegenovergestelde van mijn type. Maar lekker dat 'ie is en lief en slim en leuk! Op een datingsite was hij me nóóit positief opgevallen. Gelukkig dat ik hem IRL tegenkwam en we eerst over koetjes en kalfjes hebben gepraat voordat het over koophuizen en kinderwensen ging. :love:
Klopt. Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik zonder een relatie, seks heb. Dan wel echt maar met 1 persoon. Niet zomaar iemand overigens. Maar het is nu eenmaal zo gegaan en heb er ook geen spijt van.
socialgoodwoman schreef:
12-07-2019 19:33
Het maakt niet uit hoe oud je bent. Tegenwoordig blijft voor iedereen hetzelfde. Hier, in het nu. De jonge en oudere generatie kampen met dezelfde issues. Rondscharrelen, al bezet, getrouwd maar gaat vreemd, getrouwd maar gaan scheiden, niet willen binden, liever een open relatie willen hebben, bewust vrijgezel blijven. Een echte fijne relatie, met 2 mensen hoor en zie je niet meer zo veel.
Jawel hoor. Zie het genoeg om me heen.
Zijn wel over het algemeen mensen die niet zo moeilijk doen en een keer een blauwtje lopen of een onbeantwoorde liefde (nou ja, verliefdheid) geen issue noemen, maar iets wat erbij hoort.
En ja, als je dan gaat daten via bijvoorbeeld Tinder in plaats van mannen/vrouwen op een normale wijze te leren kennen, dan zoek je denk ik dat soort niet-bij-jou-passende-gevallen (die geen match zijn, maar ja, die willen net als jij ook (te) graag een relatie) zelf op.
Ik kom nog zat leuke mannen, zónder issues, tegen op werk, met sporten, op vakantie, feestjes.
Dat rondscharrelen, vreemdgaan, niet willen binden etcetera is niet iets van nú. Doen alsof een leuke partner ontmoeten schier onmogelijk is, want blablabla is wel iets van nu.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
13-07-2019 11:21
Jawel hoor. Zie het genoeg om me heen.
Zijn wel over het algemeen mensen die niet zo moeilijk doen en een keer een blauwtje lopen of een onbeantwoorde liefde (nou ja, verliefdheid) geen issue noemen, maar iets wat erbij hoort.
En ja, als je dan gaat daten via bijvoorbeeld Tinder in plaats van mannen/vrouwen op een normale wijze te leren kennen, dan zoek je denk ik dat soort niet-bij-jou-passende-gevallen (die geen match zijn, maar ja, die willen net als jij ook (te) graag een relatie) zelf op.
Ik kom nog zat leuke mannen, zónder issues, tegen op werk, met sporten, op vakantie, feestjes.
Dat rondscharrelen, vreemdgaan, niet willen binden etcetera is niet iets van nú. Doen alsof een leuke partner ontmoeten schier onmogelijk is, want blablabla is wel iets van nu.
Onmogelijk hoor je mij ook niet zeggen. Alleen dat het lastig is.

Ik zie er goed uit. Heb het hart op de juiste plek. Ben lekker spontaan, sociaal en ontzettend lief. Dates "scoor" ik dan ook wel gemakkelijk. Krijg ook veel complimenten en mannen die op me af komen en flirten tijdens een avondje stappen bijvoorbeeld. Maar het moet voor mij wel goed voelen. Ik moet dat gevoel hebben van: ja! Jij bent het voor mij.
eva-luna schreef:
13-07-2019 11:21
Jawel hoor. Zie het genoeg om me heen.
Zijn wel over het algemeen mensen die niet zo moeilijk doen en een keer een blauwtje lopen of een onbeantwoorde liefde (nou ja, verliefdheid) geen issue noemen, maar iets wat erbij hoort.
En ja, als je dan gaat daten via bijvoorbeeld Tinder in plaats van mannen/vrouwen op een normale wijze te leren kennen, dan zoek je denk ik dat soort niet-bij-jou-passende-gevallen (die geen match zijn, maar ja, die willen net als jij ook (te) graag een relatie) zelf op.
Ik kom nog zat leuke mannen, zónder issues, tegen op werk, met sporten, op vakantie, feestjes.
Dat rondscharrelen, vreemdgaan, niet willen binden etcetera is niet iets van nú. Doen alsof een leuke partner ontmoeten schier onmogelijk is, want blablabla is wel iets van nu.

Eens.
Alle reacties Link kopieren
Een leuke partner vinden is niet onmogelijk, maar voor de een wel wat lastiger dan voor de ander. Ik heb vaak het idee dat mijn ideeën over feminisme/emancipatie mijn liefdesleven in de weg zitten; en nee ik vind niet dat ik daarin doorsla of extreem ben. Ik denk echter wel dat er tegelijkertijd heel veel echt leuke/knappe/sociale vrouwen zijn die veel dingen wel prima vinden en ik begrijp wel dat je als man dan liever voor zo'n vrouw gaat, want minder gezeik en je hebt het makkelijker voor jezelf. Ik vind het gros van de mannen in mijn leeftijdscategorie (ik ben eind twintig) helaas vaak nog best heel ouderwets in veel dingen.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
12-07-2019 21:38
Ik vind niet dat je rare eisen hebt. De mensen die dat wel vinden zijn meestal de mensen die het zich persoonlijk aantrekken, omdat zij juist die mensen zijn die zijn wat jij niet zou willen hebben.
Een man zonder auto en zonder eigen huis zou ik ook niets hebben gevonden. Dat valt in dezelfde categorie als geen baan hebben.
Neem geen genoegen met minder omdat de buitenwereld anders zegt.
Je maakt je zorgen dat je alleen overblijft en kinderloos. Natuurlijk kan dat gebeuren. Je zal de enige niet zijn. Daar ga je niet dood aan, dus je zal het leven ook leuk moeten maken zonder deze zaken.
Nee maar eerlijk vrouwen wat wij ons afvragen is wat jullie te bieden hebben? Waarom zou ik met een vrouw willen daten die een huis, een auto en een baan belangrijk vind. Ik kan de baan begrijpen maar zelfs dan zijn er voor alle mensen periodes dat ze even geen werk hebben. Als ik geen auto heb omdat ik op 3km van kantoor woon is dat dan een probleem? Ik heb persoonlijk totaal niks met auto's en zolang ik er geen nodig heb koop ik hem ook niet! Als mijn date dat een probleem zou vinden zou ik in eerste instantie gelijk afknappen. Ik zoek een partner die van me houd en waar ik van kan houden de rest zijn allemaal details, wat kan mij het schelen of ze een auto, huis of baan heeft. Waarom is dat niet genoeg en willen jullie meer? #Feminisme toch?
Alle reacties Link kopieren
Echo88 schreef:
13-07-2019 12:28
Nee maar eerlijk vrouwen wat wij ons afvragen is wat jullie te bieden hebben? Waarom zou ik met een vrouw willen daten die een huis, een auto en een baan belangrijk vind. Ik kan de baan begrijpen maar zelfs dan zijn er voor alle mensen periodes dat ze even geen werk hebben. Als ik geen auto heb omdat ik op 3km van kantoor woon is dat dan een probleem? Ik heb persoonlijk totaal niks met auto's en zolang ik er geen nodig heb koop ik hem ook niet! Als mijn date dat een probleem zou vinden zou ik in eerste instantie gelijk afknappen. Ik zoek een partner die van me houd en waar ik van kan houden de rest zijn allemaal details, wat kan mij het schelen of ze een auto, huis of baan heeft. Waarom is dat niet genoeg en willen jullie meer? #Feminisme toch?
Nou jij gaf net aan dat je doodsbang bent nooit meer een date te krijgen dus volgens mij zou je helemaal niks afkappen :-D

Iedereen heeft verschillende eisenlijstjes. Ik vind het eerlijk gezegd juist erg onzeker overkomen wanneer je helemaal geen eisen stelt aan een partner. Voor de een is een man zonder baan, auto en goed inkomen een lapzwans, de ander maakt het weer niks uit.

Van iemand houden is de eerste tijd sowieso geen sprake. Je zoekt iemand uit die je aantrekkelijk vind en bij je past, ook bij je levensstijl.
Sjulia schreef:
13-07-2019 09:56
Welke dan? Ik had een auto nooit op mijn lijstje eisen maar vaak boden mijn dates ook ophalen/thuis brengen aan. Meestal gebeurde dat ook.
Met date 1 wil ik dat niet. Ben nogal op m'n privacy. En kan me ook voorstellen dat er mannen zijn die het als een uitnodiging voor meer zien.
Echo88, waarom scheer je alle vrouwen hier over één kam? Dat vind ik vaak wel een teken aan de wand. (Geldt ook voor vrouwen die dat doen)
Ok TO zo te lezen voldoe ik aan al je eisen behalve dat ik geen auto heb omdat ik in de stad woon en hem totaal niet mis of nodig heb. Alleen maar extra onkosten en staat waarschijnlijk meer stil dan dat die rijdt. Dus zal je nu al afhaken? Daar zijn oplossingen voor te bedenken toch? (Ik bedoel als ik echt een auto nodig heb kan ik er altijd ééntje lenen en voor de liefde zal ik dat zeker doen, maar één kopen voor zal ik dan niet zo snel doen) Ik snap je ergens wel hoor maar ik bedoel meer het gaat toch om hoe iemand is en bij een klik zijn er toch oplossingen voor te bedenken? Als je naar de situatie vraagt dan is het misschien begrijpelijker waarom iemand nog thuis woont of geen auto heeft, ik zal ze niet per definitie meteen afwijzen.

PS: Echo88 je hebt wel gelijk dat er genoeg mannen zijn die serieus opzoek zijn maar niet opvallen, ik heb er zelf ook last van ;)
Alle reacties Link kopieren
coolpack2 schreef:
13-07-2019 13:29
Met date 1 wil ik dat niet. Ben nogal op m'n privacy. En kan me ook voorstellen dat er mannen zijn die het als een uitnodiging voor meer zien.
Goed punt. Dan weet iedereen waar je woont. Nu wisten mijn dates dat meestal al maar idd iets om rekening mee te houden bij tinder dates en dergelijke. Dat 2e zou me dan weer niks interesseren. Dan zijn ze maar teleurgesteld ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Nou als ik op een date van een vrouw hoor dat ze het belangrijk vind dat ik een auto heb loop ik gelijk weg hoor. Maar als ik een vrouw tegenkom die aantrekkelijk (in mijn ogen), lief en niet materialistisch is dan doe ik er een strik omheen hoor. Ik bedoel ik kan wel eisenlijstjes gaan maken maar dat nijgt meer naar het hebben van een niet realistisch zelfbeeld dan onzekerheid. En is een vrouw zonder baan dan ook een lapzwans? Als ik een vrouw zonder baan een lapzwans zou vinden dan zou ik mijn moeder tekort doen, en ik ken vrouwen met een beperking die het moeilijk hebben met een baan en als ik op diegene val vind ik dat ook geen probleem.

Aantrekkelijk en bij iemand passen begrijp ik maar zoeken naar iemand die dezelfde levensstijl heeft kan eigenlijk alles betekenen. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dan iemand een checklist zou maken met punten aan waar iemand zou moeten voldoen. Het is liefde geen sollicitatiegesprek waar is die romantiek waar jullie het zo vaak over hebben? En ''doodsbang'' is een beetje gebagatelliseerd uiteraard maar natuurlijk vind ik dat jammer daar schaam ik me ook totaal niet voor. En goed nieuws als ik er depressief van zou worden zou ik een vlucht naar Bangkok nemen de eisenlijstje van vrouwen zijn daar aanzienlijke kleiner. Niet echt romantisch xD maar dat zijn jullie ook niet!
Alle reacties Link kopieren
Echo88 schreef:
13-07-2019 13:47
Nou als ik op een date van een vrouw hoor dat ze het belangrijk vind dat ik een auto heb loop ik gelijk weg hoor. Maar als ik een vrouw tegenkom die aantrekkelijk (in mijn ogen), lief en niet materialistisch is dan doe ik er een strik omheen hoor. Ik bedoel ik kan wel eisenlijstjes gaan maken maar dat nijgt meer naar het hebben van een niet realistisch zelfbeeld dan onzekerheid. En is een vrouw zonder baan dan ook een lapzwans? Als ik een vrouw zonder baan een lapzwans zou vinden dan zou ik mijn moeder tekort doen, en ik ken vrouwen met een beperking die het moeilijk hebben met een baan en als ik op diegene val vind ik dat ook geen probleem.

Aantrekkelijk en bij iemand passen begrijp ik maar zoeken naar iemand die dezelfde levensstijl heeft kan eigenlijk alles betekenen. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dan iemand een checklist zou maken met punten aan waar iemand zou moeten voldoen. Het is liefde geen sollicitatiegesprek waar is die romantiek waar jullie het zo vaak over hebben? En ''doodsbang'' is een beetje gebagatelliseerd uiteraard maar natuurlijk vind ik dat jammer daar schaam ik me ook totaal niet voor. En goed nieuws als ik er depressief van zou worden zou ik een vlucht naar Bangkok nemen de eisenlijstje van vrouwen zijn daar aanzienlijke kleiner. Niet echt romantisch xD maar dat zijn jullie ook niet!
Jij wil een lieve aantrekkelijke en niet materialistische vrouw. En romantisch. Dus jij hebt net zo goed je lijstje. Jij ervaart dat lijstje als ‘goed’ en die van andere fout, maar je hebt er gewoon niks over je zeggen. Je bent niet beter omdat je denkt dat jou lijstje zuiverder is. Jij hebt dan geen probleem met een vrouw zonder baan en dat is prima, maar een vrouw kan het ook onaantrekkelijk vinden wanneer een man geen werk heeft. Aantrekkelijk is een heel breed begrip waar van alles onder kan vallen. En als je zelf een harde werker bent met veel ambities is het misschien wel eerder zo dat je niet zit te wachten op een wajonger oid. Dan ga je naar Bangkok op zoek naar een vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Ach ik kan nog genoeg dingen opnoemen. Er is ook een verschil tussen afknappers en eisen. Ik heb al een aantal dingen van mijn lijstje afgehaald hoor.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
13-07-2019 13:54
Jij wil een lieve aantrekkelijke en niet materialistische vrouw. En romantisch. Dus jij hebt net zo goed je lijstje. Jij ervaart dat lijstje als ‘goed’ en die van andere fout, maar je hebt er gewoon niks over je zeggen. Je bent niet beter omdat je denkt dat jou lijstje zuiverder is. Jij hebt dan geen probleem met een vrouw zonder baan en dat is prima, maar een vrouw kan het ook onaantrekkelijk vinden wanneer een man geen werk heeft. Aantrekkelijk is een heel breed begrip waar van alles onder kan vallen. En als je zelf een harde werker bent met veel ambities is het misschien wel eerder zo dat je niet zit te wachten op een wajonger oid. Dan ga je naar Bangkok op zoek naar een vrouw.
Iedereen heeft een lijstje. Of er nou veel of weinig op staat. Is niks mis mee. Mensen zonder lijstje nemen genoegen met minder. Dat vind ik persoonlijk dan wel wanhopig overkomen.

Een man zonder baan is trouwens absoluut niet aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou aantrekkelijk is een basic instict geen eis, materialistische vrouwen zijn onzekere partners (net als players) dat is een feit en romantiek is een gevolg van verliefd zijn en houden van opnieuw geen eis. Volgens mij voel je je persoonlijk aangesproken! Het hebben van geen werk kan gevolg zijn van ziekte, bedrijfsorganisatorische/ economische redenen of je bent gewoon aan het solliciteren. Mijn lijstje is inderdaad zuiver want mijn intenties zijn zuiver zuiverder dan die van jou aan je reactie te merken. Ik werk liever met vrouwen, ik heb liever een vrouwelijke baas en ik stem toevallig altijd op een vrouw. Ik vind een vrouw die werkt en een man met kinderen thuis heeft een echte feminist en voor dat soort vrouwen heb ik inderdaad oneindig veel respect. Maar zeg niet dat je ''romantisch'' en ''feministisch'' bent als je inkomen zo belangrijk vind.
anoniem_388166 wijzigde dit bericht op 13-07-2019 14:13
0.12% gewijzigd
Iedereen heeft zo zijn voorkeuren natuurlijk, maar ik denk dat het punt is dat er niet zoveel uit eisenlijstjes gedacht moet worden. Als ik een voorbeeld mag geven over mijn eigen situatie. Mijn voorkeur gaat ook uit naar iemand die op zichzelf woont, maar een tijdje terug met een dame gedatet die weer bij haar ouders woonde, omdat de klik er was heb ik het niet gelijk afgewezen. Ik begreep haar situatie en daarvoor had ze al een aantal jaar samengewoond. Uiteindelijk was het niks geworden omdat ze niet toe was aan een relatie. Afvinken van dat soort lijstjes kan je misschien potentiële relaties of dates kosten. Misschien maakt het dat tegenwoordig zo lastig?
Alle reacties Link kopieren
Ik kon wel een soort van eisen/wensen/voorkeuren formuleren maar de praktijk was vaak toch tenminste enigszins anders dan ik voor me zag.
Alle reacties Link kopieren
En als je dan een relatie krijgt, je hebt kinderen en je partner komt zonder werk te zitten?
Of kan tijdelijk niet werken vanwege gezondheidsproblemen? Dan verbreek je de relatie, want dat is niet aantrekkelijk want hij werkt niet?

Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende verhalen. Buiten dat kan er altijd iets gebeuren, het leven is niet perfect en het gaat er uiteindelijk om hoe iemand is, hoe je je bij iemand voelt.

Als iemand geen baan heeft en de hele dag ligt te blowen dat is wat anders maar het kunnen zoveel redenen zijn.
Ik zou daar nooit iemand op afwijzen.
Alle reacties Link kopieren
Echo88 schreef:
13-07-2019 14:12
Nou aantrekkelijk is een basic instict geen eis, materialistische vrouwen zijn onzekere partners (net als players) dat is een feit en romantiek is een gevolg van verliefd zijn en houden van opnieuw geen eis. Volgens mij voel je je persoonlijk aangesproken! Het hebben van geen werk kan gevolg zijn van ziekte, bedrijfsorganisatorische/ economische redenen of je bent gewoon aan het solliciteren. Mijn lijstje is inderdaad zuiver want mijn intenties zijn zuiver zuiverder dan die van jou aan je reactie te merken. Ik werk liever met vrouwen, ik heb liever een vrouwelijke baas en ik stem toevallig altijd op een vrouw. Ik vind een vrouw die werkt en een man met kinderen thuis heeft een echte feminist en voor dat soort vrouwen heb ik inderdaad oneindig veel respect. Maar zeg niet dat je ''romantisch'' en ''feministisch'' bent als je inkomen zo belangrijk vind.
Natuurlijk is het wel een eis. Je wil je aangetrokken voelen tot iemand, anders gaat de relatie echt niet goed. En er zijn allerlei factoren wat iemand aantrekkelijk kan maken.

Dat jij zegt dat materialistische vrouwen onzekere partners zijn en dat dat een feit is klinkt als klinkklare onzin. Kan je dit met wetenschappelijk onderzoeken onderbouwen? Ik ben namelijk ontzettend materialistisch (shoppen :heart: ) maar dat heeft tot mijn relatie keuze geen effect gehad.

Iemand kan er natuurlijk ook gewoon voor kiezen niet een relatie te willen met een ziek persoon.

Als je geen goede indruk van iemand krijgt komt het gewoon niet tot date.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
13-07-2019 14:25
En als je dan een relatie krijgt, je hebt kinderen en je partner komt zonder werk te zitten?
Of kan tijdelijk niet werken vanwege gezondheidsproblemen? Dan verbreek je de relatie, want dat is niet aantrekkelijk want hij werkt niet?

Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende verhalen. Buiten dat kan er altijd iets gebeuren, het leven is niet perfect en het gaat er uiteindelijk om hoe iemand is, hoe je je bij iemand voelt.

Als iemand geen baan heeft en de hele dag ligt te blowen dat is wat anders maar het kunnen zoveel redenen zijn.
Ik zou daar nooit iemand op afwijzen.
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal, al zal dat ook nog wel gebeuren.

Het gaat om je eerste indruk, het punt waarop je wel of niet besluit met iemand te gaan daten. Ik vind lange mannen aantrekkelijk en zou niet gauw een kleine man gedate hebben. Of een kale man. Maar als mijn vriend nu opeens 10 cm krimpt of zijn haar valt uit veranderd er niks. Omdat er al liefde is. Die liefde groeit. Die is er niet op date nummer 1 of wanneer je iemand leert kennen van een afstandje.
Door liefde en hechting ga je elkaar meestal ook aantrekkelijker vinden.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
13-07-2019 14:25
En als je dan een relatie krijgt, je hebt kinderen en je partner komt zonder werk te zitten?
Of kan tijdelijk niet werken vanwege gezondheidsproblemen? Dan verbreek je de relatie, want dat is niet aantrekkelijk want hij werkt niet?

Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende verhalen. Buiten dat kan er altijd iets gebeuren, het leven is niet perfect en het gaat er uiteindelijk om hoe iemand is, hoe je je bij iemand voelt.

Als iemand geen baan heeft en de hele dag ligt te blowen dat is wat anders maar het kunnen zoveel redenen zijn.
Ik zou daar nooit iemand op afwijzen.
Gezondheidsproblemen is iets anders. Dat kan altijd gebeuren. Maar geen baan hebben omdat je geen zin hebt, lui bent, andere prioriteiten hebt, of op andermans zakken teert. Nee dat is voor mij een no go.
Dan kom ik weer bij die dromen en ambities. Je moet toch echt wel iets willen bereiken in het leven. Op zijn minst proberen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
13-07-2019 14:30
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal, al zal dat ook nog wel gebeuren.

Het gaat om je eerste indruk, het punt waarop je wel of niet besluit met iemand te gaan daten. Ik vind lange mannen aantrekkelijk en zou niet gauw een kleine man gedate hebben. Of een kale man. Maar als mijn vriend nu opeens 10 cm krimpt of zijn haar valt uit veranderd er niks. Omdat er al liefde is. Die liefde groeit. Die is er niet op date nummer 1 of wanneer je iemand leert kennen van een afstandje.
Door liefde en hechting ga je elkaar meestal ook aantrekkelijker vinden.
Ik ben het helemaal met je eens!
Mee eens en op de kinderwens na (omdat dat op langere termijn altijd stuk gaat lopen als je daar van mening in verschilt) zal ik niet iemand direct afwijzen als hij of zij niet direct aan mijn voorkeuren voldoet mits het gesprek leuk is.
Alle reacties Link kopieren
socialgoodwoman schreef:
13-07-2019 14:32
Gezondheidsproblemen is iets anders. Dat kan altijd gebeuren. Maar geen baan hebben omdat je geen zin hebt, lui bent, andere prioriteiten hebt, of op andermans zakken teert. Nee dat is voor mij een no go.
Dan kom ik weer bij die dromen en ambities. Je moet toch echt wel iets willen bereiken in het leven. Op zijn minst proberen.
Dit snap ik helemaal!
Dat bedoelde ik ook met dat er verschillende redenen kunnen zijn.

Maar er zijn ook genoeg mensen die wel willen werken, ambities en dromen hebben maar het (even) niet lukt vanwege gezondheidsproblemen of een moeilijke tijd hebben gehad, dat is al wat anders vind ik.
yesss wijzigde dit bericht op 13-07-2019 14:42
2.66% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven