Daten tegenwoordig - hoe dan? [Geen OP]

12-07-2019 16:21 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_388140 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 13:13
99.91% gewijzigd
Niet alles gelezen, maar 'het ligt aan zus, het ligt aan zo'? Ehhh, misschien dat er ook nog zoiets bestaat als verschillende voorkeuren?
Alle reacties Link kopieren
socialgoodwoman schreef:
19-08-2019 21:36
Iedereen heeft liefde nodig. Punt. Het helemaal opgeven slaat dan ook nergens op.

Misschien geloof je even niet meer in de liefde, in de man of vrouw. Je hebt je vaker opengesteld, en bent helaas meerdere keren gekwetst. Je hebt liefdesverdriet gehad, maar bent hier ook telkens overheen gekomen. Je bent sterk. Iedereen kan lief hebben.

Dus waarom zou je niemand meer tegenkomen? Geloof in jezelf, en blijf het proberen. Geef het tijd. Het is misschien wel dichterbij dan je denkt.
Waarom heb je liefde nodig? Je krijgt toch liefde van vrienden en familie? Een sociaal leven met hobby’s etc. Wat ik niet snap is waarom jij denkt dat iedereen liefde nodig heeft.

Dat is toch niet het hoogst haalbare?
Ik moet er niet aan denken een relatie te hebben met bepaalde mensen met wie anderen heel gelukkig lijken te zijn.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
19-08-2019 17:58
Seksuele aantrekkingskracht heeft niets met uiterlijk te maken. Iemand kan er nog zo verschrikkelijk mooi/knap uitzien, maar als deze persoon geen uitstraling, humor etc heeft, dan zie ik het mooie ook totaal niet van zo’n persoon. Leeg oppervlakkig omhulsel is het dan én dus totaal niet seksueel aantrekkelijk.
Het heeft wel met uiterlijk te maken. Een man die er goed uit ziet heeft al van zichzelf een goede en open uitstraling. Je krijgt gewoon veel meer aandacht als er goed uitziet en goed gekleed bij loopt. En je hebt zo iemand versierd in de kroeg. Daar hoef je niet eens uitstraling voor te hebben zelfs. Of humor.

Dus jij gaat voor de lelijke man? Die toch een goed karakter/humor/uitstraling heeft?
William1 schreef:
20-08-2019 15:20
Het heeft wel met uiterlijk te maken. Een man die er goed uit ziet heeft al van zichzelf een goede en open uitstraling. Je krijgt gewoon veel meer aandacht als er goed uitziet en goed gekleed bij loopt. En je hebt zo iemand versierd in de kroeg. Daar hoef je niet eens uitstraling voor te hebben zelfs. Of humor.

Dus jij gaat voor de lelijke man? Die toch een goed karakter/humor/uitstraling heeft?
Kip-eiverhaal. Je gaat er aantrekkelijker uitzien als je een fijne uitstraling hebt en tevreden met jezelf bent.
Alle reacties Link kopieren
Elke keer dat jij met die collega ligt te wippen, mis je weer een kans om mr. Right tegen te komen. Je kunt je ook richten op serieuze contacten in plaats van collega's doen. Anders hebbie over 3 jr nog geen kinderen. Beetje kip ei geval
William1 schreef:
20-08-2019 15:04
Het gaat veel verder dan dat inderdaad en ik heb het niet 100% correct weergegeven. Ik moet het boek zelf nog een keer lezen. Ik vind het een interessante visie en zeker geen bullshit.
Dan had je misschien beter enkel naar het artikel verwezen, zonder een onjuiste samenvatting. Het gaat er volgens mij om wat mensen allemaal projecteren op een liefdesrelatie. Misschien kun je als je het interessante materie vindt ook wat van Esther Perel lezen. Haar manier van verwoorden spreekt mij wel aan. Komt er ongeveer op neer dat we tegenwoordig alles in één en dezelfde persoon zoeken waar je vroeger een heel dorp voor had, dat beeld vind ik wel sprekend. Dus inderdaad de veiligheid, erkenning, maar ook de juiste persoon om kinderen mee te krijgen, een sparringpartner, de persoon om samen in welvaart te kunnen leven, een affectieve persoon die in bed misschien juist hardhandig moet zijn, you name it. En dan samen oud worden. Dat gegeven gaat nogal eens wringen. En dan kan iets als verlatingsangst een rol gaan spelen.
William1 schreef:
20-08-2019 15:20
Het heeft wel met uiterlijk te maken. Een man die er goed uit ziet heeft al van zichzelf een goede en open uitstraling. Je krijgt gewoon veel meer aandacht als er goed uitziet en goed gekleed bij loopt. En je hebt zo iemand versierd in de kroeg. Daar hoef je niet eens uitstraling voor te hebben zelfs. Of humor.

Dus jij gaat voor de lelijke man? Die toch een goed karakter/humor/uitstraling heeft?
Eeh ja. Ik had vroeger een goede vriend. Die was echt niet knap, en dan zeg ik het heel netjes. Maar aan vrouwen geen gebrek. Hij was namelijk enorm gevat, grappig, charmant.

Ik heb in heel mijn leven nooit meer zo'n womanizer ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
21-08-2019 07:17
Eeh ja. Ik had vroeger een goede vriend. Die was echt niet knap, en dan zeg ik het heel netjes. Maar aan vrouwen geen gebrek. Hij was namelijk enorm gevat, grappig, charmant.

Ik heb in heel mijn leven nooit meer zo'n womanizer ontmoet.
Heb een scharrel gehad die echt niet de knapste, langste gozer was met een gespierd lichaam. Hij was gewoon vrij doorsnee, maar hij had zo'n charme en air over zich heen dat hij niet te weerstaan was. Bizar is dat. Oh en leuke kleding, dat hielp 'm ook.
Als je knap bent maar geen uitstraling of humor hebt kom je denk ik ook niey heel ver, ja je zult in de kroeg op het eerste oog meer aandacht hebben. Maar als de vrouw zoiets heeft dat het niet boeiend genoeg is haken ze ook af lijkt mij maar ik ben geen vrouw dus ik weet het niet. En kleding wil wel veel helpen maar in sommige gevallen ook niet. Zo heb ik nogal opvallende schoenen die veel mensen supertof vinden, maar ik ben er ook een keer op afgewezen ja dat was best wel oppervlakkig van de dame in kwestie
William1 schreef:
20-08-2019 15:20
Het heeft wel met uiterlijk te maken. Een man die er goed uit ziet heeft al van zichzelf een goede en open uitstraling. Je krijgt gewoon veel meer aandacht als er goed uitziet en goed gekleed bij loopt. En je hebt zo iemand versierd in de kroeg. Daar hoef je niet eens uitstraling voor te hebben zelfs. Of humor.

Dus jij gaat voor de lelijke man? Die toch een goed karakter/humor/uitstraling heeft?
Je begrijpt duidelijk helemaal niks van mijn post.
YagaBaba schreef:
21-08-2019 07:17
Eeh ja. Ik had vroeger een goede vriend. Die was echt niet knap, en dan zeg ik het heel netjes. Maar aan vrouwen geen gebrek. Hij was namelijk enorm gevat, grappig, charmant.

Ik heb in heel mijn leven nooit meer zo'n womanizer ontmoet.
Dit dus
William1 schreef:
20-08-2019 15:20
Het heeft wel met uiterlijk te maken. Een man die er goed uit ziet heeft al van zichzelf een goede en open uitstraling.
Absoluut niet waar!

Jij ziet knap zijn gelijk aan (goede) uitstraling, grote misvatting.
Alle reacties Link kopieren
Een man die er goed uit ziet en dat weet en uitspeelt vind ik heel onaantrekkelijk.
Heb eens met zo'n man een relatie gehad, wat een ego-tripper.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet altijd even leuk om een knappe verschijning te zijn hoor. Collega’s hadden op het begin veel vooroordelen over mij. "Die meid doet niks, ze zit daar maar wat mooi te wezen" of "die is alleen maar aangenomen omdat ze er goed uitziet". Ik ben veel meer dan een knap gezicht. Intelligent, gedreven, leergierig, sterk en dapper, een doorzetter.

Uiterlijk zegt niet alles. Maar het speelt wel mee in aantrekkingskracht. Verlangen. Interesse.

Ik heb nu bijvoorbeeld vaak dat wanneer ik met een leuke, knappe man aan het appen ben, ik af kan knappen op het gesprek. Saai, inhoudsloos, slechte humor, irrelevante onderwerpen.

Het is toch een beetje het totaalplaatje dat moet kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Er is een verschil tussen knap en aantrekkelijk. En daarbij wat de een knap en aantrekkelijk vindt is voor de ander weer niet knap en aantrekkelijk.

Zeker niet alle vrouwen houden van afgetrainde mannen. En andersom geldt dat ook voor mannen.
Een klik met iemand, kunnen lachen met iemand, fijne gesprekken kunnen voeren dat maakt iemand voor mij aantrekkelijk en dan kan hij een buikje hebben, zelfs iets kleiner zijn (ok niet teveel, dat is dan wel mijn kortzichtigheid) of juist een kapsel hebben wat ik niet zo leuk vind.

En wat al eerder is gezegd jezelf verzorgen dat is wel belangrijk. Als je in te grote (of te kleine kleren loopt) met een kapsel die al behoorlijke tijd niet door een kapper is geknipt, kapotte schoenen etc. Ja dat zijn de afknappers voor mij, maar niet omdat je niet knap bent of een geen afgetraind lichaam hebt.

Dat was nog een reactie op William m.b.t. dat knappe mensen altijd meer opvallen.
Als ik een knappe vrouw zie lopen of op de datingapps zie heb ik nagenoeg nooit direct aantrekkingskracht, bij mij ontstaat dat door de klik of een gesprek, maar die kans krijg je als doorsnee man niet zo vaak vooral niet op de datingapps. Ik wordt ook soms aangetrokken door een bio maar zelden door een foto als het door een foto is dan komt het door haar uitstraling. Ik zie genoeg knappe vrouwen voorbij komen op de datingapps maar als ze een opsomming, een standaardtekst, of wat ze niet zoeken in hun bio hebben staan haak ik ook af. Wij moeten wel origineel zijn maar veel dames zijn dat niet (Afgaande op hun profiel) en inderdaad als je met een knap iemand in gesprek en het klikt niet heb je er nog niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Kettlebel schreef:
22-08-2019 13:19
Als ik een knappe vrouw zie lopen of op de datingapps zie heb ik nagenoeg nooit direct aantrekkingskracht, bij mij ontstaat dat door de klik of een gesprek, maar die kans krijg je als doorsnee man niet zo vaak vooral niet op de datingapps. Ik wordt ook soms aangetrokken door een bio maar zelden door een foto als het door een foto is dan komt het door haar uitstraling. Ik zie genoeg knappe vrouwen voorbij komen op de datingapps maar als ze een opsomming, een standaardtekst, of wat ze niet zoeken in hun bio hebben staan haak ik ook af. Wij moeten wel origineel zijn maar veel dames zijn dat niet (Afgaande op hun profiel) en inderdaad als je met een knap iemand in gesprek en het klikt niet heb je er nog niks aan.
Grappig dat je dit zegt, aangezien ik andersom van de vrouwen hier lees dat de mannen met de standaardprofielen komen en zij juist zo hun best doen op een origineel profiel.

Ik kan niet mee oordelen, want nog nooit op Tinder gezeten of een andere datingapp.
Maar lees met interesse omdat dit misschien na een periode wel gaat gebeuren (overigens hoop ik van niet :) ).

Maar goed ik kan er dus redelijk neutraal naar kijken denk ik zo en zie dat de mannen en vrouwen hier elkaar van hetzelfde 'beschuldigen'. Denk dus dat de conclusie is dat er mannen en vrouwen zijn die standaard (nietszeggende) profielen hebben en mannen en vrouwen die zichtbaar hun best hebben gedaan op hun profiel.
Soumis schreef:
22-08-2019 16:16
Grappig dat je dit zegt, aangezien ik andersom van de vrouwen hier lees dat de mannen met de standaardprofielen komen en zij juist zo hun best doen op een origineel profiel.

Ik kan niet mee oordelen, want nog nooit op Tinder gezeten of een andere datingapp.
Maar lees met interesse omdat dit misschien na een periode wel gaat gebeuren (overigens hoop ik van niet :) ).

Maar goed ik kan er dus redelijk neutraal naar kijken denk ik zo en zie dat de mannen en vrouwen hier elkaar van hetzelfde 'beschuldigen'. Denk dus dat de conclusie is dat er mannen en vrouwen zijn die standaard (nietszeggende) profielen hebben en mannen en vrouwen die zichtbaar hun best hebben gedaan op hun profiel.
Als je nog lang single bent wordt je vanzelf nieuwsgierig. Ik ga ook het liefste er vanaf maar als single zijnde ondanks alle frustraties, nietszeggende profielen, prikkelt het toch iedere keer weer.

En dat zal je altijd blijven houden dat een deel nietszeggend is en deel wel zijn best doet. Maar in mijn ogen zijn er meer nietszeggende profielen dan originele.

En als ik het hier zo in het algeheel lees dan haken de dames niet per definitie af op het uiterlijk maar op andere factoren.

Dus ik zit hier ook uit interesse om misschien ergens de vinger op te leggen waarom het niet lukt en dat kun je beter van onbekende dames horen dan van bekenden die kijken toch anders naar je. Maar ik wil dit topic niet overnemen van TO dus ben benieuwd of TO al iets aan dit topic heeft gehad?
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
21-08-2019 20:19
Absoluut niet waar!

Jij ziet knap zijn gelijk aan (goede) uitstraling, grote misvatting.
Oke, dan ga ik eens werken aan mijn 'uitstraling' eens kijken hoe snel ik aandacht ga krijgen van vrouwen. Dat moet helemaal storm lopen dan.
Alle reacties Link kopieren
William1 schreef:
23-08-2019 23:58
Oke, dan ga ik eens werken aan mijn 'uitstraling' eens kijken hoe snel ik aandacht ga krijgen van vrouwen. Dat moet helemaal storm lopen dan.
Weet niet of het cynisme je zal helpen.
madamzonderm schreef:
24-08-2019 11:07
Weet niet of het cynisme je zal helpen.
Inderdaad zeg!

Daarnaast, uitstraling en charisma is iets natuurlijks, je hebt het of niet.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
24-08-2019 11:26
Inderdaad zeg!

Daarnaast, uitstraling en charisma is iets natuurlijks, je hebt het of niet.
Aan je uitstraling kan je ook werken. Het gaat er om hoe jij over jezelf denkt. Laat dat nou net een van de lastigste dingen zijn om te veranderen.
Ik heb erover nagedacht en het beste wat je kan doen is positief blijven en je focussen op je kwaliteiten in plaats van je zwaktes.
Alle reacties Link kopieren
TO, volgens mij ben je gewoon een beetje een zeur. Een mooie, intelligente, ambitieuze zeur, dat wel hoor. Maar de meeste mannen vinden zeuren niet aantrekkelijk.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven