Daten van mannen 30-40, om moedeloos van te worden

13-07-2020 21:08 879 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Kort geleden is een relatie die eigenlijk (dacht ik) heel goed liep, vrij plots en lullig verbroken door mijn ex omdat ik tijdens een meningsverchil behoorlijk voor mezelf opkwam ( mijn mening gegeven, maar niet gescholden of hem beledigd) en hij verder het gevoel had dat ik ‘teveel mijn eigen koers vaarde’ in onze relatie. Na afloop kreeg ik nog een hele app vol zaken die hij niet leuk vond, waaronder commentaar op hoe ik mijn werk uitvoer, de vriendschappen die ik heb etc. Nadien ben ik geblokkeerd en heb ik niks meer gehoord.

De zoveelste teleurstelling sinds ik, na de breuk van een lange liefde, weer ben gaan daten. Tot op heden heb ik gewoon geen succes in de liefde. Ik dacht met deze man het getroffen te hebben maar voel me nu als vuilnis aan de kant gezet. Hiervoor heb ik wel wat gedate en een korte relatie gehad met iemand die enorme bindingsangst had, me ontzettend claimde en heel labiel bleek te zijn. Daarvoor wel iets gedronken en soms gescharreld met mannen, maar wat mij opviel was dat ze geen van allen echt hun leven op orde hadden of ‘volwassen ‘ waren. Sommigen woonden nog bij hun ouders, anderen waren na 12 jaar studie nog niet afgestudeerd. Een andere had wederom bindingsangst en een ander gediagnosticeerd narcisme. Let wel, de meeste mannen leerde ik kennen via Tinder of een datingsite.

Nu ik weer vrijgezel ben heb ik echt een afkeer van het daten gekregen merk ik.. Ik heb er zo’n hard hoofd in dat ik ooit weer iemand ga treffen die bij me past en met wie ik een leuke, fijne en stabiele relatie op kan bouwen. Ik word er bijna moedeloos van. Het lijkt wel of alle leuke, ‘normale’ mannen in mijn leeftijdscategorie allemaal al een relatie hebben en ik alleen de mannen tegenkom waar dus iets ‘mee is’. Is dit herkenbaar, of doe ik iets waardoor ik deze types aantrek? Ik moet wel zeggen dat ik niet heel makkelijk ben, en ook best kritisch. Ligt het daar aan?
Of is het tegenwoordig erg lastig om iemand te vinden waar het langdurig mee lukt? Ik wil en durf bijna niet meer nieuwe mannen te leren kennen en krijg een enorme knoop in mijn maag als ik er aan denk. De tranen kunnen me soms ook in de ogen springen als ik er aan denk.
Alle reacties Link kopieren
Euh ja dit soort mannen zijn uit een huwelijk/gezin gegooid.
Niet voor niks uiteraard.

Verslaafde/vreemdgangers/geweld liegen en bedriegen.

Zoek het pareltje ertussen uit O_o

Ik begin niet meer aan die ellende.

Ik geef mezelf alles wat ik nodig heb en wil.
Leeft heel prettig moet ik zeggen.

O en negeer die leuke knipoog het zal je ellende brengen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring: De echt leuke mannen zijn vaak al bezet vanaf hun 30e. Daarna komt er bagage ;)
Alle reacties Link kopieren
keukenstoel schreef:
13-07-2020 21:14
Euh ja dit soort mannen zijn uit een huwelijk/gezin gegooid.
Niet voor niks uiteraard.

Verslaafde/vreemdgangers/geweld liegen en bedriegen.

Zoek het pareltje ertussen uit O_o

Ik begin niet meer aan die ellende.

Ik geef mezelf alles wat ik nodig heb en wil.
Leeft heel prettig moet ik zeggen.

O en negeer die leuke knipoog het zal je ellende brengen.
Nouja wat ik dus vooral vaak merk is dat ze nog nooit echt een lange relatie hebben gehad. Dat is misschien veelzeggender nog dan iemand die gescheiden is.
Tja de krenten zijn uit de pap ;)
Alle reacties Link kopieren
Tja ik herken het wel helaas.

Ik ben niet meer opzoek naar het huisje boompje beestje.
Als ik zeg dat ik niet meer wil samenwonen word ik vaak vreemd aangekeken.

Anyway, de 2 relaties die ik heb gehad na mijn 12-jarige huwelijk waren ook met mannen waarvan ik bij 1 zeker dacht een toekomt mee te hebben.
Beide ook op een nare manier uitgegaan.

Heel eerlijk heb ik gewoon geen zin en behoefte om nog tijd en energie in het daten te steken.

De leuke mannen die ik tegen kom of waar ik een goede klik mee heb (bv op het werk) zijn allemaal bezet
Mijn man en ik grappen dat we daarom maar bij elkaar moeten blijven. Want dat daten en tinderen lijkt ons helemaal niets!
Alle reacties Link kopieren
Na een lange relatie ben ik 1,5 jaar vrijgezel en ben ik mij ook weer op de datingsites gaan begeven. Als 31-jarige man, heb ik precies hetzelfde, maar dan bij de vrouwen. Nog last van exen, schulden, bindingsangst, verlatingsangst...

Ik denk dat de spoeling gewoon dunner is en daardoor de slechte ervaringen de overhand nemen. Word er ook moedeloos van, maar voor mij werkt het om geen verwachtingen te hebben.
Ben je tussen al dat gescharrel, gedate en korte relaties wel eens langere tijd alleen geweest? Klinkt nml alsof je van de een naar de ander hopt in de hoop dat er eentje “bijt” en blijft hangen.
Het is daarnaast wel lekker makkelijk om te zeggen dat alle mannen die nu vrijgezel zijn wat mis mee is want jij bent toch net zo goed vrijgezel, dus dan moet er ook wat mis zijn met jou.
Het is ruk, maar waar wat Babette2017 zegt: Alle leuke mannen hebben een relatie. En als ze vrijgezel worden, zijn ze in no time weer bezet.

Ik heb me ook suf gedate in jouw leeftijdscategorie en op mijn 36ste trof ik mijn vriend. Een geweldige vent die uit een relatie van 10 jaar kwam. Inmiddels hebben wij ook alweer 7 jaar een relatie.

Leuke mannen die het vermogen (en zin) hebben om een relatie aan te gaan, hebben die relatie ook meteen weer. Er zijn namelijk heel veel beschikbare leuke vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof daar niet in. De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema.

Mijn vriendinnen hebben allemaal relaties, maar ik zou geen van hun mannen 'willen hebben'. Zo werkt liefde niet. Wat leuk is voor hen, is niet per se leuk voor mij.

Hoe ben je kritisch dan? Misschien ben je wel niet kritisch genoeg. Misschien niet op date gaan met mannen waarbij je online al niet echt een klik voelt. Als het gaat spetteren tussen jullie loopt het gesprek meteen als vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Online daten is een soort schieten met hagel in het donker en hopen dat je wat leuks raakt.

Misschien een keer speeddaten proberen. Die mannen zijn in ieder geval dapper genoeg om in het echt met vrouwen te praten. Dan loop je al die types mis, die er 100 per dag aanklikken in de hoop dat er 1 met ze wil chatten.
Mijn tip TO, neem geen advies aan van vrouwen die niet vrijgezel zijn en niet jouw leeftijd hebben. Zij hebben echt geen idee hoe die wereld eruit ziet.

Mijn tip als ervaringsdeskundige: Geef niet op. Schud teleurstellingen van je af, projecteer ze niet op alle mannen en doorrr.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
13-07-2020 21:34
Ik geloof daar niet in. De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema.

Mijn vriendinnen hebben allemaal relaties, maar ik zou geen van hun mannen 'willen hebben'. Zo werkt liefde niet. Wat leuk is voor hen, is niet per se leuk voor mij.

Hoe ben je kritisch dan? Misschien ben je wel niet kritisch genoeg. Misschien niet op date gaan met mannen waarbij je online al niet echt een klik voelt. Als het gaat spetteren tussen jullie loopt het gesprek meteen als vanzelf.
Inderdaad!
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
helaas sluit ik me aan bij wat de anderen al hebben geschreven...zeer herkenbaar wat jij nu ook beleeft, zelf heb ik mijn verwachtingen erg omlaag gezet....helaas heb ik geen advies of zo, maar ik snap je :(
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf nu 1,5 jaar vrijgezel na een relatie van 12 jaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal herken.
Naast een hoop weirdo’s ben ik toch echt wel een handjevol leuke mannen tegengekomen. Alleen niet “mijn man” voor de lange termijn zeg maar, en vice versa. Ik probeer gewoon te genieten van deze tijdelijke leuke mannen in de zoektocht naar een blijvertje. Date je wel is onder de dertig?

Sommige mannen vinden ons waarschijnlijk ook een rare snuiters met een rugzak.
Ik herken het ook en heb geen idee wat er aan te doen is, behalve dan stoppen met daten. Maar je wil waarschijnlijk niet voor altijd single blijven en dus zit er niets anders op dat incalculeren dat dit daten anno 2020 is. Of je kiest ervoor om niet actief te daten en af te wachten of iemand op je pad komt. Dat is mij in bijna 5 jaar niet overkomen, maar het schijnt te kunnen :-D
Ik herken dit ook enorm. 2 jaar geleden op mijn 32e weer vrijgezel geworden. Een half jaar later kreeg ik weer een relatie via Tinder met iemand van mijn leeftijd, maar hij bleek uiteindelijk toch ook niet echt voor een commitment te willen gaan. En nu heb ik net weer een paar weken gedate via Tinder en geef ik de hoop op.

In Sex and the City zeiden de dames het ooit al:

Miranda:
I'm sorry, if a man is over thirty and single, there's something wrong with him. It's Darwinian. They're being weeded out or propagating the species.

Carrie:
Okay, well, what about us?

Miranda:
We're just choosy.
maar wat mij opviel was dat ze geen van allen echt hun leven op orde hadden

Heb jij je leven zelf wel goed op orde vind je zelf? En zo ja, waar blijkt dat uit?
Alle reacties Link kopieren
Tja meid, vanaf nu is het zoeken in de restantenbak. NA de sale, dus als ook echt dat allerlaatste per ongeluk over het hoofd geziene pareltje er inmiddels toch is uitgevist.

En het goede nieuws is dat dat met de jaren alleen maar erger wordt.

Sorry.
Am Yisrael Chai!
Dropdrop schreef:
13-07-2020 21:34
Ik geloof daar niet in. De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema.

Mijn vriendinnen hebben allemaal relaties, maar ik zou geen van hun mannen 'willen hebben'. Zo werkt liefde niet. Wat leuk is voor hen, is niet per se leuk voor mij.

Hoe ben je kritisch dan? Misschien ben je wel niet kritisch genoeg. Misschien niet op date gaan met mannen waarbij je online al niet echt een klik voelt. Als het gaat spetteren tussen jullie loopt het gesprek meteen als vanzelf.
Mooi gezegd
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft ‘ben ik mss te kritisch ‘. Ja zou best eens kunnen

Wat zijn je verwachtingen dan?
Lady126 schreef:
13-07-2020 22:05
Ik herken dit ook enorm. 2 jaar geleden op mijn 32e weer vrijgezel geworden. Een half jaar later kreeg ik weer een relatie via Tinder met iemand van mijn leeftijd, maar hij bleek uiteindelijk toch ook niet echt voor een commitment te willen gaan. En nu heb ik net weer een paar weken gedate via Tinder en geef ik de hoop op.

In Sex and the City zeiden de dames het ooit al:

Miranda:
I'm sorry, if a man is over thirty and single, there's something wrong with him. It's Darwinian. They're being weeded out or propagating the species.

Carrie:
Okay, well, what about us?

Miranda:
We're just choosy.
Je weet dat Sex and the City niet waargebeurd is?
Die vrijgezelle 30+ man kan net zo goed zelf de relatie verbroken hebben omdat hij z’n gestoorde vriendin zat was ipv dat zij hem eruit heeft gezet.
Al die mislukte dates en relaties hebben 1 ding gemeen en dat ben jezelf dus ipv wijzen naar een ander kan het heel verfrissend werken om eens naar jezelf te kijken.
Ik heb 5 jaar geleden mijn eind 30 man via Tinder aan de haak geslagen en ik heb nog niet ontdekt wat er mis is met hem.
Voordat ik hem leerde kennen wilde het ook niet lukken in de liefde tot ik met mijzelf aan de slag ging en eerlijk was.
fashionvictim schreef:
13-07-2020 22:16
Tja meid, vanaf nu is het zoeken in de restantenbak. NA de sale, dus als ook echt dat allerlaatste per ongeluk over het hoofd geziene pareltje er inmiddels toch is uitgevist.

En het goede nieuws is dat dat met de jaren alleen maar erger wordt.

Sorry.
Gebaseerd op wat jij nu schrijft is zij dan net zo goed een restantje in de sale bak.
Chique hoor om zo over anderen te denken.
Mensen zijn geen afval.
Je oom moet zich met ze eigen zaken bemoeien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven