Dateverwachtingen: wederzijdse interesse?

22-05-2020 22:51 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af na hoeveel dates je mag verwachten dat iemand doorvraagt op de dingen die je zegt en vragen stelt waarmee je de persoon leert kennen (waar staat deze persoon, wat hij hij/zij in het leven)?
*Ik stel deze vragen zelf namelijk wel.

Na vijf dates lijken de gesprekken (online en face to face) niet veel verder te komen naar 'hoe was je dag?' 'en hoe was je werk (zonder doorvragen op het geen dat gezegd wordt)' en gewoon wat gesprekken over koetjes en kalfjes.
Ik dacht dat deze persoon wellicht wat meer tijd nodig had om tot andere vragen te komen, maar ik twijfel. Ik merk zo ook weinig binding met deze persoon te krijgen (ik heb dit ook aangegeven).

Benieuwd hoe jullie hier in staan?
Maakt dat wat uit dan?

Jij vind hem/haar blijkbaar niet je van het. Luister naar jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Na 1 à 2 dates zou ik het daar wel mee gehad hebben.

Dingen moeten vooruit gaan voor mij en ik moet kunnen uitvinden of ik raakvlakken heb. Als het continu blijft bij "hoe gaat?" geraak je nooit verder.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
22-05-2020 22:57
Maakt dat wat uit dan?

Jij vind hem/haar blijkbaar niet je van het. Luister naar jezelf.
Dat is wel een goeie ;). Thnx.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij persoonlijk: op de eerste date. Dit klinkt niet als een match, ik zou het hierbij laten.
Je kent elkaar amper en als je iemand interessant of boeiend vindt wil je alles over die persoon weten. Dat zou dan gewoon vanzelf moeten lopen, over en weer. Als iemand amper iets aan me vraagt of niet doorvraagt zou ik heel snel afknappen ( want zonder diepgang wordt het snel saai) en ik zou denken dat hij niet echt in mij geinteresseerd is als persoon. Jij moet bedenken of dit voldoende is voor jou. Misschien is hij wat oppervlakkiger en dat is prima, maar dan niet geschikt voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
22-05-2020 23:07
Je kent elkaar amper en als je iemand interessant of boeiend vindt wil je alles over die persoon weten. Dat zou dan gewoon vanzelf moeten lopen, over en weer. Als iemand amper iets aan me vraagt of niet doorvraagt zou ik heel snel afknappen ( want zonder diepgang wordt het snel saai) en ik zou denken dat hij niet echt in mij geinteresseerd is als persoon. Jij moet bedenken of dit voldoende is voor jou. Misschien is hij wat oppervlakkiger en dat is prima, maar dan niet geschikt voor jou.
Ja precies. Ik heb ook aangegeven dat ik de gesprekken oppervlakkig vind en dat ik niet het gevoel heb dat hij geïnteresseerd in mij is. Dat ik het even een kans heb gegeven, omdat ik niet weet waar het hem in zit.Hij geeft dan wel aan geïnteresseerd te zijn er verandert alleen niets. Je hebt wel gelijk, uiteindelijk gaat het erom of het bij mij past.

Wat voor vragen verwacht jij bijvoorbeeld van iemand?
Voor mij mogen eerste dates best nog luchtig zijn, want je moet elkaar aftasten. Ik ben ook niet zo van vraag-antwoord gesprekken ( het kruisverhoor). Het mooiste is als iets op natuurlijke wijze de diepte in gaat. Je begint ergens over en de ander haakt in. En dan gaat het vanzelf over in iets anders als het goed is. En daarna weer luchtig. Als ik alleen maar hele zware gesprekken zou moeten voeren haak ik ook af.
Er is nogal een breed gebied/verschil tussen alleen maar dingen vragen als 'Hoe was je dag' en de hele dag zware gesprekken voeren.

Wat een rare kijk heb je dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doel natuurlijk niet op zware gesprekken. Ik denk dat Julus wel redelijk beschrijft wat een prettige verloop is van elkaar leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie verder wel leuke gesprekken hebben? Kan je met hem lachen?
Alle reacties Link kopieren
Je moet denk ik zelf afwegen of jij op deze manier kan blijven doorgaan. Als hij na jouw opmerking niks heeft veranderd, weet ik niet of dit nog komt. En als hij toch meer doorvraagt, moet het niet te geforceerd zijn. Als je meer behoefte hebt aan wederzijdse vragen, is dit mogelijk niet de juiste persoon voor jou. Ik zal er dan niet al teveel moeite in steken want je kan mensen niet zomaar veranderen en er lopen genoeg leuke mannen rond met een wat vlottere babbel.
Dag Koe1,

Ik herken het een beetje. Ik wilde vandaag een nieuwe post hierover openen.

Maar ik zit in een soortgelijke situatie.

Een man leren kennen, 1 x ontmoet superleuk gehad. Samen buiten in de tuin gegeten en op afstand een filmpje gekeken.

Deze man heeft duidelijk aangegeven dat hij op zoek is naar meer vastigheid en / of serieuze relatie voor in de toekomst.

Tijdens de ontmoeting heeft hij mij wel 1000 vragen gesteld, maar voor de rest appt of belt hij gewoon niet.
Hij is druk met klussen of met zijn werk.

Hij heeft ook duidelijk aangegeven dat hij niets met zijn mobiel heeft
(alleen om bereikbaar te zijn gaf hij aan)

Ik ken hem middels 10 dagen met 1 x ontmoeting en 2 x FaceTime gesprekken . Misschien moet het ook groeien of komen ?

Hij heeft wel gezegd dat hij mij superleuk en aantrekkelijk vindt dus daar ligt het niet aan, misschien is het zijn karakter gewoon ?

Ik geef het wel de tijd, op een of ander manier vind ik deze man wel interessant:) en wil het op de tweede ontmoeting hierover hebben.

We gaan het zien :)
Alle reacties Link kopieren
Als je weinig binding ervaart en de diepere interesse nu, na 5 dates er niet uitkomt heb je denk ik grote kans dat het zo blijft
Ik zou zeggen: niet verder gaan
roosroosje schreef:
23-05-2020 10:11
Dag Koe1,

Ik herken het een beetje. Ik wilde vandaag een nieuwe post hierover openen.

Maar ik zit in een soortgelijke situatie.

Een man leren kennen, 1 x ontmoet superleuk gehad. Samen buiten in de tuin gegeten en op afstand een filmpje gekeken.

Deze man heeft duidelijk aangegeven dat hij op zoek is naar meer vastigheid en / of serieuze relatie voor in de toekomst.

Tijdens de ontmoeting heeft hij mij wel 1000 vragen gesteld, maar voor de rest appt of belt hij gewoon niet.
Hij is druk met klussen of met zijn werk.

Hij heeft ook duidelijk aangegeven dat hij niets met zijn mobiel heeft
(alleen om bereikbaar te zijn gaf hij aan)

Ik ken hem middels 10 dagen met 1 x ontmoeting en 2 x FaceTime gesprekken . Misschien moet het ook groeien of komen ?

Hij heeft wel gezegd dat hij mij superleuk en aantrekkelijk vindt dus daar ligt het niet aan, misschien is het zijn karakter gewoon ?

Ik geef het wel de tijd, op een of ander manier vind ik deze man wel interessant:) en wil het op de tweede ontmoeting hierover hebben.

We gaan het zien :)
Er zijn mannen die totaal niks hebben met appen of gebruik van hun mobiel in het algemeen. Zolang de dates leuk zijn maakt dat weinig uit. Tenzij jij het wel belangrijk vindt om ook tussendoor contact te hebben.
Ik weet dat ik dat wel prettig vind, anders krijg ik het gevoel dat ik verder niet besta buitem dates om. Zelf ervaren en dat voelde onprettig. Ook hierin moet je op 1 lijn zitten.
Huh? Maar je kent hem wel 10 hele dagen? Dat is dan toch helemaal niet weinig contact?
Dag Julus,

Bedankt voor je reactie, nou dit is inderdaad een man die niets met zijn telefoon heeft.

In mijn vorige relaties ben ik gewoon anders gewend. Veel meer contact, op z’n minst iedere dag een appje van hoe het met mij is ?

Maar deze man dus niets, nopes :)

Ik geef het de tijd en maak het bespreekbaar volgende week.
froufrou80 schreef:
23-05-2020 11:24
Huh? Maar je kent hem wel 10 hele dagen? Dat is dan toch helemaal niet weinig contact?
Dit is voor iedereen anders, ik had persoonlijk meer contact gewild wat ik eerder ook aan Julus schreef.

We gaan het zien :)
Alle reacties Link kopieren
roosroosje schreef:
23-05-2020 10:11
Dag Koe1,

Ik herken het een beetje. Ik wilde vandaag een nieuwe post hierover openen.

Maar ik zit in een soortgelijke situatie.

Een man leren kennen, 1 x ontmoet superleuk gehad. Samen buiten in de tuin gegeten en op afstand een filmpje gekeken.

Deze man heeft duidelijk aangegeven dat hij op zoek is naar meer vastigheid en / of serieuze relatie voor in de toekomst.

Tijdens de ontmoeting heeft hij mij wel 1000 vragen gesteld, maar voor de rest appt of belt hij gewoon niet.
Hij is druk met klussen of met zijn werk.

Hij heeft ook duidelijk aangegeven dat hij niets met zijn mobiel heeft
(alleen om bereikbaar te zijn gaf hij aan)

Ik ken hem middels 10 dagen met 1 x ontmoeting en 2 x FaceTime gesprekken . Misschien moet het ook groeien of komen ?

Hij heeft wel gezegd dat hij mij superleuk en aantrekkelijk vindt dus daar ligt het niet aan, misschien is het zijn karakter gewoon ?

Ik geef het wel de tijd, op een of ander manier vind ik deze man wel interessant:) en wil het op de tweede ontmoeting hierover hebben.

We gaan het zien :)
Hoi Roosje Roosje,

Ik kan me wel indenken wat je hier bij denkt en voelt. Toch lees ik veel positiefs. Hij heeft aangegeven vastigheid te willen, jou super aantrekkelijk te vinden en vraagt je 100 uit. Klinkt wel als een geïnteresseerde man die wellicht op zijn woord te geloven is als hij zegt dat hij niet veel op zijn mobiel zit.

Een oude vriendin was ook zo 'geshockt' toen ze een man vond, net zo geïnteresseerd, maar die haar alleen 's ochtends en 's avonds een bericht stuurde om hallo te zeggen, naar haar dag te vragen en haar welterusten te wensen. Met deze man is ze inmiddels getrouwd :).
Alle reacties Link kopieren
onmymind schreef:
22-05-2020 23:41
Je moet denk ik zelf afwegen of jij op deze manier kan blijven doorgaan. Als hij na jouw opmerking niks heeft veranderd, weet ik niet of dit nog komt. En als hij toch meer doorvraagt, moet het niet te geforceerd zijn. Als je meer behoefte hebt aan wederzijdse vragen, is dit mogelijk niet de juiste persoon voor jou. Ik zal er dan niet al teveel moeite in steken want je kan mensen niet zomaar veranderen en er lopen genoeg leuke mannen rond met een wat vlottere babbel.
Wat de reden ook mag zijn (niet er aan toe, niet dezelfde behoefte aan diepgang, überhaupt niet de diepte ingaan), je hebt gelijk dat mensen niet te veranderen zijn. Ik heb wel erg behoefte aan een connectie.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
22-05-2020 23:29
Kunnen jullie verder wel leuke gesprekken hebben? Kan je met hem lachen?
Met momenten, dus dat klinkt wellicht ook niet positief. Soms kan ik gewoon niet aansluiten bij wat hij zegt.
Een andere keer weer wel. Ik vertel mijn verhaal, maar hij vraagt niet door, om vervolgens weer op wat anders over te gaan. Dat overgaan op wat anders gebeurd ook wel eens als ik de diepte in ga.
Soms dan is er een raakvlak en ben ik zelfs helemaal verbaasd (high).

Het klinkt ook echt niet als een match als ik het zo typ. Mijn vriendinnen vinden mij kritisch en voorzichtig en willen er nog wel van maken dat hij wellicht onhandig is, het niet in hem zit, andere dingen aan zijn hoofd heeft. De reden waarom ik het een tijdje heb aangekeken, want hé wellicht heeft het tijd nodig en moet ik niet meteen een deur dicht slaan. Ik word hier in ieder geval niet vrolijk van.
Koe1 schreef:
23-05-2020 20:48
Met momenten, dus dat klinkt wellicht ook niet positief. Soms kan ik gewoon niet aansluiten bij wat hij zegt.
Een andere keer weer wel. Ik vertel mijn verhaal, maar hij vraagt niet door, om vervolgens weer op wat anders over te gaan. Dat overgaan op wat anders gebeurd ook wel eens als ik de diepte in ga.
Soms dan is er een raakvlak en ben ik zelfs helemaal verbaasd (high).

Het klinkt ook echt niet als een match als ik het zo typ. Mijn vriendinnen vinden mij kritisch en voorzichtig en willen er nog wel van maken dat hij wellicht onhandig is, het niet in hem zit, andere dingen aan zijn hoofd heeft. De reden waarom ik het een tijdje heb aangekeken, want hé wellicht heeft het tijd nodig en moet ik niet meteen een deur dicht slaan. Ik word hier in ieder geval niet vrolijk van.
@ Koe1
Als ik het zo lees , is dit wel heel geforceerd allemaal.
Kan mij goed voorstellen dat je na paar gesprekken zoiets hebt van “ dit is het toch niet helemaal”

Ik zeg altijd als je na 3 ontmoetingen / gesprekken geen klik / diepgang hebt dan is het voormij persoonlijk over.
Koe1 schreef:
23-05-2020 20:44
Hoi Roosje Roosje,

Ik kan me wel indenken wat je hier bij denkt en voelt. Toch lees ik veel positiefs. Hij heeft aangegeven vastigheid te willen, jou super aantrekkelijk te vinden en vraagt je 100 uit. Klinkt wel als een geïnteresseerde man die wellicht op zijn woord te geloven is als hij zegt dat hij niet veel op zijn mobiel zit.

Een oude vriendin was ook zo 'geshockt' toen ze een man vond, net zo geïnteresseerd, maar die haar alleen 's ochtends en 's avonds een bericht stuurde om hallo te zeggen, naar haar dag te vragen en haar welterusten te wensen. Met deze man is ze inmiddels getrouwd :).
@ Koe1

Bedankt voor je reactie :)
Ieder man is toch anders, ik heb maar zojuist geappt of hij mij vergeten was ? :)

Krijg ik een appje terug met grote letters
“ HELEMAAL NIET” ik ben druk met klussen, en toen appte ik maar ‘ bel mij dan eens’ en dat kon hij op dat moment niet doen .
( vreemd, ik denk dan gelijk is hij met een andere dame daten ? Maar dat was niet het geval )

Maar as maandag heb ik een lunchdate ... dus ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
roosroosje schreef:
23-05-2020 22:32
@ Koe1
Als ik het zo lees , is dit wel heel geforceerd allemaal.
Kan mij goed voorstellen dat je na paar gesprekken zoiets hebt van “ dit is het toch niet helemaal”

Ik zeg altijd als je na 3 ontmoetingen / gesprekken geen klik / diepgang hebt dan is het voormij persoonlijk over.
Ik vraag me ook af of ik er zelf wat in doe. Helaas kunnen jullie niet mee kijken. Toen ik de voorlaatste x met iemand heb gedate flowde het gesprek meer, voelde ik me op mijn gemak. Dit kwam met name, omdat de ander mij vragen stelde om mij te leren kennen. Nu ervaar ik dit niet zo.
Alle reacties Link kopieren
roosroosje schreef:
23-05-2020 22:40
@ Koe1

Bedankt voor je reactie :)
Ieder man is toch anders, ik heb maar zojuist geappt of hij mij vergeten was ? :)

Krijg ik een appje terug met grote letters
“ HELEMAAL NIET” ik ben druk met klussen, en toen appte ik maar ‘ bel mij dan eens’ en dat kon hij op dat moment niet doen .
( vreemd, ik denk dan gelijk is hij met een andere dame daten ? Maar dat was niet het geval )

Maar as maandag heb ik een lunchdate ... dus ik ben benieuwd.
Als ik 't als buitenstaander lees denk ik echt dat hij't oprecht meent, toch kan ik me inleven bij jouw gedachten en gevoelens. Ben benieuwd wat de lunch date brengt :).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven