De (bloedmooie) jonge collega van mijn man.....

16-05-2019 18:59 778 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft onlangs een bloedknappe assistente aangenomen. Ze werken 5 dagen in de week heel intensief samen. En iets waar ik nooit last van heb gehad tijdens ons meer dan 20 jarige huwelijk, speelt ineens de kop op: ik ben jaloers!
Alle cliche's zijn waar ineens. Hij werkt over. Hij praat veel over haar. Hij heeft mij, omdat ik hem gezegd heb dat het niet okay voelt, haar linkedin laten zien en ze heeft flink wat noten op haar zang en is een jonge, slanke en knappe blondine. En ik vind het enorm stom van mezelf dat ik hiermee zit. Ik wil er thuis niet teveel de nadruk op leggen maar het is wel zo dat zij elkaar vaker zien dan wij. Dat ze samen lunchen. En dat ik de drukke werkende moeder ben die vaak tegen de tijd dat hij thuiskomt uitgeblust op de bank hang.
De klapper was dat hij net thuiskwam en vertelde dat hij in sept een week op zakenreis gaat en zij meegaat ( Zuid Spanje) Toen ik zei dat ik bij deze mijn veto ging inzetten werd hij boos. Wat kon hij doen? Alle knappe vrouwen niet uitnodigen voor gesprek, alle knappe assistentes niet meenemen op zakenreis? Wat zal zijn baas wel niet van die fratsen vinden. Ik moest hem vertrouwen. Want hij is niet 'zo'n man'. En nu denk ik: jaja, dat zeggen ze allemaal, ik ben gekke henkie natuurlijk niet. Dit is gewoon de kat op het spek binden. Ik voel me ontzettend stom. Want we hebben verder een prima huwelijk. En ik ben zelf ook een knappe vrouw dus ik heb op zich geen reden om onzeker te zijn. En toch ben ik het. Ineens.
flyme2themoon- schreef:
16-05-2019 19:27
Ja dat is dus juist gek. Hij werkt daar al jaren en we hebben elkaar nooit ontmoet en ineens zou ik een gesprek met een collega willen. Nee dat valt niet op.

Ik weet niet wat zijn collega's ervan vinden dat zij meegaat. Op zich is het logisch want zij is zijn assistente en ze is gewoon geschikt voor dit werk. Dus haar niet aannemen was raar geweest (hij heeft letterlijk heel lang gezocht naar een geschikt iemand) en haar nu niet meenemen zou juist vragen oproepen.

Maar het is alles bij elkaar. Het samen lunchen, het ozo-leuke team uitje, de dagelijkse dingetjes die hij zegt over hun samenwerking. Ik weet het niet.
Maar is dit niet de kern? Je geeft zelf hele goede redenen waarom zij is aangenomen. En waarom het logisch is dat ze mee gaat.
Misschien is je man gewoon blij en enthousiast dat hij (eindelijk!!) een goede assistent heeft gevonden die goed is in haar werk, en waar hij op werkgebied fijn mee kan sparren. Is ze knap, leuke bijkomstigheid. Maar ik lees meer dat je man vooral qua werkinhoud erg blij met haar is?
Tot hoe laat werkt hij over dan?

En waarom wordt hij boos op je?

luncht hij echt alleen met haar? Met wie lunchte hij voor dat ze kwam?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit 1 dag in de telefoon van mijn man gezeten, ik heb hem nog nooit 1 seconde gecontroleerd en ineens snap ik al die vrouwen die dat wel doen. En moet ik me gewoon bedwingen. Wat moet ik hier nu mee?
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
16-05-2019 19:35
Tot hoe laat werkt hij over dan?

En waarom wordt hij boos op je?

luncht hij echt alleen met haar? Met wie lunchte hij voor dat ze kwam?
Soms met haar, soms met anderen erbij.
Alle reacties Link kopieren
Kan hij wel meepraten over jouw vakgebied dan? Zou dat voor jou een reden zijn om hem aan de kant te zetten voor de eerste de beste knappe collega? Of voor een man die jouw hobby's deelt? Je mag er toch wel op vertrouwen dat, ongeacht dat ze dezelfde achtergrond hebben, jij als moeder van zijn kinderen en vrouw met wie hij al jaren samen is, toch echt wel een streepje voor hebt?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
16-05-2019 19:02
Zorg dat hij jou aantrekkelijk blijft/gaat vinden. Zorg dat ie regelmatig bij jou zijn zak kan leegmaken dan is hij daar geen ander voor nodig.

Veel hoofdpijn is nu niet handig.
Als het zo moet mag hij wegblijven.

Maar is jouw man zo charmant en woest aantrekkelijk dat een jonge bloedmooie meid uberhaupt interesse zou hebben?
stokske wijzigde dit bericht op 16-05-2019 19:39
16.04% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
16-05-2019 19:28
Best apart eigenlijk dat er zo over een mooie vrouw op de werkvloer wordt gedacht. Best seksistisch ook. Of elke assistente masr zo met baas het bed in wil duiken.
Dit. Er wordt nog even benadrukt dat ze het stereotype is: jong en blond en vast erop uit om haar baas in te palmen. Ook redelijk oppervlakkig dat het zo om haar uiterlijk gaat en TS nog even bevestigt dat ze zelf ook heus wel knap is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook eind 20, blond en hoog opgeleid. Stuur eens een foto van je man, dan zal ik eerlijk zeggen of ik het erop kan.
:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
flyme2themoon- schreef:
16-05-2019 19:35
Ik heb nog nooit 1 dag in de telefoon van mijn man gezeten, ik heb hem nog nooit 1 seconde gecontroleerd en ineens snap ik al die vrouwen die dat wel doen. En moet ik me gewoon bedwingen. Wat moet ik hier nu mee?
Wat rot dat je je zo voelt. En dit is een dagelijks terugkerend proces dus.
Je mag ook gerust eerlijk zijn naar je man hè, over je gevoelens, je onzekerheden, je pijn. Ik ga ervan uit dat hij het beste met je voorheeft, hij wil ook vast niet dat jij je zo voelt.
Wat zou jou kunnen geruststellen? Wat heb je nodig?
...
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
16-05-2019 19:38
Dit. Er wordt nog even benadrukt dat ze het stereotype is: jong en blond en vast erop uit om haar baas in te palmen. Ook redelijk oppervlakkig dat het zo om haar uiterlijk gaat en TS nog even bevestigt dat ze zelf ook heus wel knap is.
Ach hou op. Ze praat niet onaardig over die vrouw. TO stelt zich gewoon kwetsbaar op, zonder onzeker te zijn over haar eigen uiterlijk. En je kan het oppervlakkig vinden, maar mannen genieten nou eenmaal heel erg van een mooi uiterlijk. Ook de mannen die al 20 jaar in een liefdevolle relatie zitten.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
16-05-2019 19:05
Tja of ze nu samen op zakenreis gaan of niet; als ze iets met elkaar willen doen gebeurt dat toch wel.
Hoe is jullie relatie verder? Doen jullie veel dingen samen, vinden jullie elkaar nog aantrekkelijk, hebben jullie nog goede gesprekken? Ik vraag me af waar de jaloezie vandaan komt.
Dat is op zich waar. Maar een week samen in Zuid-Spanje, lekker weer, zelfde hotel, paar wijntjes, niemand die het komt te weten... Ik begrijp die zorgen wel.
Alle reacties Link kopieren
flyme2themoon- schreef:
16-05-2019 19:19
Haha, nee dat natuurlijk niet. Maar zij is wel echt heel erg aantrekkelijk hoor. Dat zie ik ook wel. En dat vindt hij ook want dat heeft hij mij meerdere keren verteld.
Tja, er zijn nu eenmaal overal en altijd mooiere/knappere/aantrekkelijkere mensen om ons heen. Vinden we vooral zelf. Maar goed, het is wel een beetje een dooddoener natuurlijk.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, voor hetzelfde geld kunnen ze goed met elkaar overweg en is er geen sprake van erotische of romantische aantrekking tussen hen. Maar ik kan me voorstellen dat TO een beetje huiverig is. Ik kan beter zeggen tegen TO dat ze het gesprek met hem (niet met haar zoals ik eerder zei, mijn fout) moet aan gaan.
Tja, als het andersom zou zijn dan zou hij waarschijnlijk ook jaloers zijn, en dan?
Ik zou in gesprek gaan.
lisa_ schreef:
16-05-2019 19:45
Tja, als het andersom zou zijn dan zou hij waarschijnlijk ook jaloers zijn, en dan?
Ik zou in gesprek gaan.
Ja inderdaad
Wat zou je een ander adviseren in dezelfde situatie?
Sjulia schreef:
16-05-2019 19:43
Ach hou op. Ze praat niet onaardig over die vrouw. TO stelt zich gewoon kwetsbaar op, zonder onzeker te zijn over haar eigen uiterlijk. En je kan het oppervlakkig vinden, maar mannen genieten nou eenmaal heel erg van een mooi uiterlijk. Ook de mannen die al 20 jaar in een liefdevolle relatie zitten.
Waar beweer ik dat ze onaardig spreekt over die vrouw? Dat doe ik namelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Dan gaat TO dus een gesprek aan:

TO: uit de onrust die ze voelt over nieuwe collega
Man: maak je geen zorgen, niets maar dan ook niets aan de hand. (als hij een beetje handig is wat complimenten over TO)

En dan? Is het dan klaar... of?
Alle reacties Link kopieren
Haha in september gaan de kinderen een week logeren! No way dat ik hem alleen met die assistente zou laten gaan. Iets met kat en spek.
ik geef mn bek ook maar een douw
EsterInside schreef:
16-05-2019 19:49
Dan gaat TO dus een gesprek aan:

TO: uit de onrust die ze voelt over nieuwe collega
Man: maak je geen zorgen, niets maar dan ook niets aan de hand. (als hij een beetje handig is wat complimenten over TO)

En dan? Is het dan klaar... of?
Ik ben bang van niet als ik to zo lees
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
16-05-2019 19:51
Ik ben bang van niet als ik to zo lees
Ja precies, dat denk ik dus ook!

Maar de vraag blijft, en dan?
Alle reacties Link kopieren
EsterInside schreef:
16-05-2019 19:49
Dan gaat TO dus een gesprek aan:

TO: uit de onrust die ze voelt over nieuwe collega
Man: maak je geen zorgen, niets maar dan ook niets aan de hand. (als hij een beetje handig is wat complimenten over TO)

En dan? Is het dan klaar... of?
Ja, zoiets.
Mijn vriend en ik hadden een valse start en daar is hij zich heel erg bewust van. We hebben afgesproken dat ik mijn onzekerheden altijd bij hem mag melden, hij kan het niet wegnemen maar wel luisteren, ontkrachtigen en ons bevestigen. Het helpt.
...
creativeguy schreef:
16-05-2019 19:24
Toch een beetje raar van zijn werkgever dat ze hem samen met een lekker wijf op zakenreis laat gaan. Dat lijkt me toch een beetje ongebruikelijk.
:O

Bizar seksistische opmerking.
Binnenkort een nieuw topic op Viva: "Help, ik heb net een nieuwe baan en nu moet ik een week op zakenreis met m'n ouwe baas."
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
16-05-2019 19:40
Ik ben ook eind 20, blond en hoog opgeleid. Stuur eens een foto van je man, dan zal ik eerlijk zeggen of ik het erop kan.
:biggrin:
Hahahaha. Nou hij is vrij leuk opgedroogd en echt een leuke vent. Je zou mij op mijn woord moeten geloven vrees ik.
Hoe kun je trouwens aan haar LinkedIn zien of ze veel noten op haar zang heeft ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven