De man van mijn vriendin

01-01-2021 22:12 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede vriendin van de middelbare school. Wij zijn allebei getrouwd en hebben een gezin. Onze kinderen zijn van dezelfde leeftijd en onze mannen kunnen het goed met elkaar vinden. We gaan regelmatig samen wat leuks doen en ook samen op vakantie. Dat zijn altijd hele leuke uitstapjes waar wij allemaal enorm naar uitkijken.

Afgelopen zomer zijn we een weekend weg geweest met zn allen. Op een avond ging ik nog even met haar man een borrel drinken op een terras. We hadden het gezellig als altijd, maar nu merkte ik dat hij avances maakte. Toen ik terug wilde gaan naar het huisje, omhelsde hij mij en probeerde hij mij op mijn mond te zoenen. Ik heb toen aangegeven dat ik dat niet wilde, en hij maakte ook geen verdere aanstalten. Ik heb er toen verder mar geen aandacht aan besteed. Toen we thuis waren begon hij mij ineens te appen. Het waren eerst een paar onschuldige foto's van ons weekendje, maar later merkte ik dat hij toespelingen maakte. Ik heb hem toen gebeld en aangegeven dat het beter was dat we niet met elkaar zouden appen. We hadden een heel fijn gesprek met elkaar. Hij vertelde heel open dat hij gewoon hield van flirten en spanning, en ik kon me daar best wat bij voorstellen. Uit het gesprek merkte ik ook dat hij een andere kijk heeft op de huwelijkse trouw dan mijn vriendin. Hoewel hij het niet met zoveel woorden zei, weet ik nu wel zeker dat hij is vreemdgegaan en/of nog steeds vreemdgaat.

Mijn vriendin vertelde laatst dat haar man en zij in relatietherapie zijn. Ze vertelde ook dat ze dit een mooi moment vond om hem eens wat meer aan de tand te voelen over of hij wel trouw is. Ze zei daarbij dat als ik zou weten van ontrouw, dat zij dan verwacht dat ik dat aan haar zou vertellen. Dat ben ik als haar vriendin aan haar verplicht, vindt zij. Nu weet ik dus dat haar man vreemdgaat, al heb ik geen namen en rugnummers en concrete verhalen. Ik heb het haar nog niet verteld. Ik heb haar geadviseerd om vooral aan hem te vragen of hij vreemdgaat. Ook heb ik hem tijdens ons telefoongesprek geadviseerd om met haar in gesprek te gaan over zijn kijk op huwelijkse trouw.

Ik wil me niet met het huwelijk van mijn vriendin bemoeien, maar ik heb het gevoel dat ik hier nu toch ongewild deel van een conflict ben geworden. Moet ik haar vertellen dat haar man vreemdgaat, ondanks dat ik geen concrete verhalen heb? Moet ik haar vertellen van de avances, ook al is er niets gebeurd? Of zou ik dan mijn relatie met haar onnodig op spanning zetten?
Alle reacties Link kopieren
HETISDEWAARHEID schreef:
01-01-2021 22:28
Wat als jouw man vreemdgaat en jouw vriendin wist dat en heeft niks tegen jou gezegd... Hoe zou jij je voelen?
Dit heb ik weleens meegemaakt. Een ex van mij ging vreemd en mijn beste vriend wist het. Die heeft die ex van mij een week de tijd gegeven om het zelf te vertellen, en dat is ook gebeurd. De ex, de vriend en ik zijn nog steeds bevriend. Maar ja, dat was lichtjaren voordat we allemaal getrouwd waren en kinderen hadden.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
01-01-2021 22:32
Wat zei je man er van ?
Mijn man was totaal niet verbaasd over het hele voorval, daar zag hij hem al wel voor aan. Hij zei dat ik die man een ultimatum moest stellen om het zelf te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
01-01-2021 22:30
Ja dat laatste doet mij dus best wel pijn. Hij heeft mij in deze situatie gebracht waarin ik niet had willen zitten. Ik neig er overigens wel naar om het haar te vertellen, maar ik vind het wel heel erg lastig.
Natuurlijk is het lastig. Het beste was geweest dat je haar meteen had verteld dat hij jou probeerde te zoenen en dat ze even goed met haar man moet praten omdat jij niet gediend bent van dat soort gedrag.
Blijf in jezelf geloven !
luiwammes schreef:
01-01-2021 22:30
Ja dat laatste doet mij dus best wel pijn. Hij heeft mij in deze situatie gebracht waarin ik niet had willen zitten. Ik neig er overigens wel naar om het haar te vertellen, maar ik vind het wel heel erg lastig.
Kom op zeg, je doet je nick wel eer aan. Ik begrijp dat het moeilijk is, maar je bent echt wel verplicht als vriendin om eerlijk te zijn tegen haar.

En daarom moet je dus altijd meerdere vriendschappen onderhouden - minimaal 5 eieren in je mandje. ;-)
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
01-01-2021 22:32
Dit heb ik weleens meegemaakt. Een ex van mij ging vreemd en mijn beste vriend wist het. Die heeft die ex van mij een week de tijd gegeven om het zelf te vertellen, en dat is ook gebeurd. De ex, de vriend en ik zijn nog steeds bevriend. Maar ja, dat was lichtjaren voordat we allemaal getrouwd waren en kinderen hadden.
En zo hoort het.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
De vriendschap met z’n vieren is sowieso vernaggeld, dat heeft hij gedaan want heeft dingen met jou besproken die hij lekker met z’n vriendin had moeten bespreken plus je versierd.

De vriendschap met haar valt nog te redden als je transparant bent. Draai het eens om, hoe had jij het gevonden als je direct iets aan een vriendin vraagt en ze liegt? Dan is er weinig fundering meer voor een vriendschap.

Het is kut dat je in deze positie bent gezet maar deal dr mee!
Ze vraagt het notabene aan je. Ik zou haar precies vertellen wat je in je OP hebt geschreven.
Als je verteld over de avances die deze man naar jou heeft gemaakt dan is de vriendschap met je vriendin voorbij, want dan ziet zij jou als bedreiging.
Ik heb zelf met dat bijltje moeten hakken en ik delfde het onderspit en ik ken nog 3 van dit soort verhalen met dezelfde afloop.
Wie weet kunnen jullie straks met zijn vieren wel leuk partnerruil doen enzo - ook columnist noah is hier druk mee - kan allemaal op het VF :idee:
Alle reacties Link kopieren
Misschien zie ik het verkeerd maar vind je ook niet dat jouw man het recht heeft om te weten wat er zich afgespeeld heeft? Of weet hij dat wel.
Ik kan mij voorstellen dat als hij hoort dat jij dat voor hem achter hebt gehouden hij zich ook wel bedonderd zal voelen.
05-2019 wijzigde dit bericht op 01-01-2021 22:43
30.54% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
luiwammes schreef:
01-01-2021 22:19
Hij heeft niet gezegd: ik ga vreemd. Ook heeft hij geen verhalen verteld over affaires of zo. Maar hij heeft wel verteld dat hij niet gelooft in eeuwige trouw en dat hij dat niet kan. Daaruit maak ik wel op dat hij vreemdgaat. Niet met mij, dat moge duidelijk zijn.

Misschien vertelde hij jou dat alleen in de hoop dat jij er “hetzelfde” over denkt en jullie een affaire konden beginnen. Misschien is hij nooit vreemdgegaan.

Ik zou je vriendin vertellen over zijn avances naar jou toe, dat zeker wel.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
01-01-2021 22:40
Als je verteld over de avances die deze man naar jou heeft gemaakt dan is de vriendschap met je vriendin voorbij, want dan ziet zij jou als bedreiging.
Ik heb zelf met dat bijltje moeten hakken en ik delfde het onderspit en ik ken nog 3 van dit soort verhalen met dezelfde afloop.
Ja, daar zit dus ook mijn angst. Ik heb ook dit soort verhalen gehoord. Mijn man zei ook dat ik dan iets heel kleins ineens groot zou maken, en dat daardoor de vriendschap juist op spanning kan komen te staan.
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
01-01-2021 22:41
Misschien zie ik het verkeerd maar vind je ook niet dat jouw man het recht heeft om te weten wat er zich afgespeeld heeft? Of weet hij dat wel.
Ik kan mij voorstellen dat als hij hoort dat jij dat voor hem achter hebt gehouden hij zich ook wel bedonderd zal voelen.
Mijn man weet hiervan. Hij voelt zich niet bedonderd en hij is ook niet bedonderd.
Cateautje schreef:
01-01-2021 22:40
Als je verteld over de avances die deze man naar jou heeft gemaakt dan is de vriendschap met je vriendin voorbij, want dan ziet zij jou als bedreiging.
Ik heb zelf met dat bijltje moeten hakken en ik delfde het onderspit en ik ken nog 3 van dit soort verhalen met dezelfde afloop.
Er is zelfs een kans dat die vriendin TO de schuld gaat geven en gaat zeggen dat TO de avances heeft uitgelokt door nog wat met hem te gaan drinken op het terras.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
01-01-2021 22:45
Mijn man weet hiervan. Hij voelt zich niet bedonderd en hij is ook niet bedonderd.
Hij zou zich bedonderd kunnen voelen omdat jij het achter had gehouden voor hem maar dat is dus niet het geval.

Dat de vriendschap kapot kan gaan doordat je eerlijk bent tegen haar dat is dan maar zo maar je kan jezelf wel in de spiegel aankijken. Het is dan aan haar of ze de vriendschap wil voortzetten of niet. Als je het niet zegt en ze komt er ooit achter is de vriendschap zowieso voorbij lijkt me. Een vriendin moet je kunnen vertrouwen.
Blijf in jezelf geloven !
Waarom hebben je vriendin en haar man eigenlijk relatietherapie? Kennelijk loopt hun huwelijk toch al niet zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
01-01-2021 22:45
Mijn man weet hiervan. Hij voelt zich niet bedonderd en hij is ook niet bedonderd.
Voelt jouw man zich niet bedonderd omdat zijn vriend zijn vrouw wilde versieren ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat het niet makkelijk is om het haar te vertellen, maar ze gaan al in relatietherapie dus er zit al iets fout. Wat als hij haar vertelt dat hij het niet voor zich ziet dat hij trouw kan blijven? En ze huilend bij jou op de stoep staat? Moet je dan maar blijven liegen of ga je het dan wel toegeven?
En les voor de toekomst: niet meer met de man van een bevriend stel iets alleen gaan doen, gewoon geen risico nemen.

Ik heb drie keer zo'n situatie meegemaakt, maar was dan niet bevriend met de vrouw, - even zo goed, het is gewoon niet fijn. Wat dat betreft heb ik door jarenlange ervaring nog maar heel weinig vertrouwen in het andere geslacht.
Ja hoezo ging jij eigenlijk alleen met die man weg?
Misschien gaf he hem toen wel het idee dat jij hem ook zag zitten en ook een open relatie wilde?
Ik zeg maar iets maar als ik hoor hoe hij is..zulke types denken wel echt zo.
Als je mijn vriendin was had ik dat al niet zo fijn gevonden dat je met mijn man alleen weg ging. En helemaal als je me dan ook nog niet zou vertellen dat hij zulke dingen appt tegen je en je op je mond kuste etc.
Zeg het haar en laat haar de app lezen. Is jouw vriend nu eigenlijk niet kwaad op hem dan?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
01-01-2021 22:40
Als je verteld over de avances die deze man naar jou heeft gemaakt dan is de vriendschap met je vriendin voorbij, want dan ziet zij jou als bedreiging.
Ik heb zelf met dat bijltje moeten hakken en ik delfde het onderspit en ik ken nog 3 van dit soort verhalen met dezelfde afloop.
Dit, ze ziet jou dan als bedreiging. Ze zitten allebei in relatietherapie om de relatie te "redden" anders waren ze al uit elkaar.

Ik zou wel zeggen dat hij avances had gemaakt en vertellen dat je dit niet serieus nam. En het telefoongesprek en appjes achterwege laten, daar zijn jullie in mijn ogen al een grens over gegaan. En in haar ogen waarschijnlijk ook. Dat iemand een mislukte versierpoging doet, prima, maar dat andere is persoonlijk contact zoeken. Ze zal jou verwijten dat je dat van de avances niet meteen aan haar hebt verteld, maar juist met hem contact zocht om het 'op te lossen'. En daarom gaat ze jou als bedreiging zien.
Jouw vriendin heeft je gevraagd om eerlijk te zijn dan is eerlijk zijn niet meer een optie maar een gegeven.

Ik vind jouw concept van wat vriendschap is lelijk omdat eerlijkheid blijkbaar mogelijk secundair is aan:
- het in stand houden van leuke vakanties
-het gegeven dat het vervelend is voor jou dat je hierin ongewild betrokken bent geraakt
-de goede vrede willen bewaren

Je ziet hierdoor niet eens wie het echte probleem heeft: degene met een onbetrouwbare man.

Moet je daar nou echt een onbetrouwbare vriendin bovenop doen?
anoniem_650b5afa74dc8 wijzigde dit bericht op 01-01-2021 23:39
6.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
01-01-2021 22:24
Ze heeft je EXPLICIET gevraagd om het te zeggen als je iets weet.
Hoe duidelijk moet je het nog krijgen?

Of kun je jezelf niet recht in de spiegel aankijken soms?
Nou nou, zo kan die wel weer.
Oud zeer?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij komt dit hoe dan ook een keer uit en dan is TO de pineut. Als je vriendschap ook maar wat voorstelt moet het er tegen bestand zijn wanneer je je verhaal doet zoals in de OP, TO.

Lijkt me trouwens te laat voor iets anders, het is al dubbel zo lullig dat van jullie vieren de enige die van niks weet TO’s vriendin is. Als je het vriend laat vertellen geeft ie jou misschien de schuld ook nog😬
Oei, wat een lastige situatie. Je vriendin kan wel leuk aan je vragen om eerlijk te zijn, maar je zal de eerste niet zijn die de schuld krijgt van een dergelijke situatie. Is er ook een gezamenlijke vriendengroep? Ik zou echt bang zijn dat het me kwalijk zou worden genomen en dat mijn eigen gedrag opeens onder een (ongenuanceerd) vergrootglas zou komen te liggen. Ik zeg het eerlijk, ik ben een pessimistisch mens geworden wat dit betreft. Heb het al vaker in m’n omgeving gezien. Zo’n hufter van een kerel flikt iets en de tegen-haar-wil betrokken vrouw moet tekst en uitleg geven en linksom rechtsom ze krijgt de schuld.

Is het geen idee dat jouw man in gesprek gaat over het gebeuren met je vriendin?
Dan maak je meteen duidelijk dat hij vierkant achter je staat, dat het niet van jouw kant kwam. En gewoon bij de feiten blijven. Wat kletspraat van die kerel over dat hij niet in eeuwige trouw gelooft, impliceert dat hij ontrouw is, maar je weet het feitelijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven