Dilemma, eerlijk zijn of laten

21-07-2018 02:14 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

voor mijzelf zit ik met een aardig dilemma. Ga proberen het te omschrijven maar word alsnog een flink verhaal.

Sinds zo'n half jaar ben ik uit mekaar met de vader van mn kinderen. 8mnd en 6 jr.
We zijn uit mekaar gegaan nadat ik erachter ben gekomen dat hij vreemdgegaan is.

Inmiddels woont hij (opnieuw) bij de vrouw met wie hij vreemd gegaan is. Er is veel gebeurt. De vrouw in kwestie is eigenlijk ontzettend lief en min of meer slachtoffer van zijn manipulatieve gedrag. Hij heeft voor een tweestrijd gezorgd tussen haar en mij. Zij vind mij een borderliner ik haar een zieltje met stockholmsyndroom.

Hij kan geen kant op, kan moeilijk voor zichzelf zorgen. Heeft geen geld en ook niet 123 een andere woning. Deze vrouw pikt alles! (Zijn woorden) Zijn nieuwe verhaal is ik vind nooit meer iemand zo als haar en heb het fijn met haar. Wil onze kinderen daar gaan ontvangen want hij blijft toch daar. Nu vind ik de zieke verstandhouding en basis van deze relatie echt gestoord. Maar het is HUN relatie.
Ik heb al wel eens contact met de vriendin gehad maar was altijd moddergooien en soort strijd. Ik wil haar vertellen je word belazerd!! Zij denkt ik wil mn ex terug.. Waar ik in begin nog deze hoop had, is dit echt weg. Ik verdien beter. Noem de eerste periode shock ongeloof en afscheid nemen van alles wat je dacht dat je had.

Na een periode waarin ik riep mijn kinderen komen daar niet. En waarbij hij hier (hij heeft/had tenslotte geen eigen plek) kwam om de kinderen te zien. Wat totaal niet werkte en voor onrust zorgde en waar de kinderen ook last van hebben. Heb ik vandaag gezegd neem de oudste maar mee. Kijken hoe dat gaat. Zij heeft een ontzettend leuke dag gehad. "De vriendin" is super lief, haar kind van 11 heeft heerlijk getut met mn meisje. Ze was er vol van.
Ik heb op een andere basis deze vrouw gezien. En ben zo blij voor mn dochter dat ze het fijn heb gehad. Heb overgins ook nooit getwijfeld dat ze niet lief zou zijn voor mn kinderen.

Mijn punt is dat er 7 mnd lang beweert word dat hij haar gebruikt. Zodra ik kan ben ik weg enz enz. Nu is dit allemaal weer niet waar en werd dit gezegd om mijn gevoel te sparen. Zijn woorden. ik wou eigenlijk enkel eerlijkheid. Heb va begin gezegd ben je verliefd en gek op dr zeg het dan. Ik accepteer dat. Vind moeilijk maar dan accepteer ik het. Hij beweerde alleen continue tot aan gister dat zodra hij kan gaan hij gaat. Maar nu was dit dus om mij te sparen (Wat dus niet nodig was.) En is hij nu ineens heel gelukkig en toch wel verliefd.

Ik heb vanmiddag ontzettend lieve mensen ontmoet. Het gaat me aan mn hart wetende dat ze zo gebruikt en belazerd word. Maar ze wil het niet zien geloofd hem blind en hij maakt gebruik hiervan. Heeft sex met anderen waaronder ook mannen.. (zonder grappen).o

Ik vind het erg dat zij en haar kinderen gek zijn op hem en ik weet al die ellende.
Aan de andere kant denk ik laat het. 1 ze gelooft hem blind zelfs al zou ze het met eigen ogen zien. Haar keuze. Mn kind heeft het leuk en wat voor relatie hun hebben gaat mij niet aan. Anderzijds denk ik, ik wil laten zien dat ik niet gek ben en alles op tafel gooien. Maar of 1 zij steekt dr kop weer in het zand en hij kletst het recht.
Of 2 ze flikkert m eruit.

Either way zit ik met een boze ex. Een hele boze en daar zijn mn kinderen de dupe van. Anderzijds vind ik dat "de vriendin" dit moet weten. Heb vanavond moeten huilen omdat ik het zo erg vind wat hij doet. Ze is zo lief en gun niemand dit.

Ga vd week praten met haar. Nu kan ik alles op tafel gooien of het laten.
Ik neig naar laten. Mn kind vind het leuk. De vriendin is niet mijn vriendin of zus. En een volwassen vrouw die dr eigen zaakjes maar moet regelen.

Tegelijk wil je gewoon de waarheid zeggen. Maar wat brengt het mij en voor al de kinderen ??
Alle reacties Link kopieren
Je moet niks met haar regelen maar met hem. Dat je wil weten waar je kinderen verblijven, soit. Maar verder dan dat gaat het niet.

Dat is nou het basisprincipe van uit elkaar gaan: je gaat ieder je eigen weg en hebt niks meer met elkaar te maken anders dan over de kinderen. Die je dan weer niet als excuus gebruikt om je toch te blijven bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Kijk als jij je exman zo goed begrepen had dan waren jullie nog samen. Dus kennelijk begreep je hem toch niet zo goed. Jullie waren niet voor elkaar waar jullie behoefte aan hadden en daarom zijn jullie uit elkaar.

En geloof me; hoe andermans relatie in elkaar zit dat begrijp je toch niet. Hij heeft kennelijk behoefte aan iemand met haar karakter en is gelukkig met haar, en zij ook. Ze zijn goed voor je kinderen.

Probeer het niet te analyseren, en ga gewoon voor jouw eigen toekomst, zonder hem. Sterkte!
retrostar wijzigde dit bericht op 21-07-2018 08:25
0.69% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Probeer het los te laten.

Je hebt met haar te doen, dat geloof ik echter is het beter om soms de dingen te laten voor wat ze zijn.

Je drang naar alles open en eerlijk te willen uiten zal je in deze best laten varen.
Ook al is het moeilijk om het hoe en waarom etc boven water te willen brengen.

Dit is nu niet aan jou.
Je wordt er sowieso alleen maar onrustig van en richt je op je kinderen.

Ze komt er vanzelf wel achter, of niet en misschien vind ze het wel oké zo.

Goed dat je, je kind naar hen laat gaan en dat je dat nu wel kan wat eerder niet lukte.

De kinderen eerst en dat je ex een zak is met leugens tot te met naar haar is iets wat zij zelf moet ontdekken o.i.d.

Dan kun je lullen als Brugman, het heeft geen enkele zin.
En stel dat ze je wel geloofd..en dan?
Dan heb jij het gedaan en tja wat win je daarmee, je gelijk of je weet ik veel wat?

Laat ze zelf maar ondervinden hoe en wat.
Niemand zit te wachten op een ex die zo nauw is betrokken in een nieuwe liefdesrelatie.
Alle reacties Link kopieren
Het is haar keuze
Met op: HAAR keuze

Ze zal van niemand aannemen, en zeker niet van een ex, wat voor kneus hij eigenlijk is.

Wees blij dat je van hem af bent en kom ik godsnaam van hem los.
Is voor niemand goed hoor,zoals jij met hun leven bezig bent.

Niet voor hem,niet voor haar,en zeker niet voor je kinderen

Je kinderen zijn veilig,hebben het er daar leuk.
En wat er daar tussen die muren tussen vriendin en jouw ex gebeurt.....Niet jouw probleem

Want hey....misschien zegt hij tegen jou dat hij haar gebruikt maar liegt hij tegen jou
Zou ook niet de eerste keer zijn toch?

En de nieuwe vriendin is de volwassen vrouw en prima in staat haar eigen keuzes te maken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Zij vind mij een borderliner ik haar een zieltje met stockholmsyndroom.
Ik vind het best grootmoedig van je dat je zo blij kan zijn voor je kind dat ze een fijne tijd met haar heeft ondanks haar mening over jou. Dat is een goede karaktertrek van je die applaus verdient. Ik weet niet of ik dat zou kunnen.

Maar ik zou nu mijn aandacht afwenden van hun onderlinge relatie. Dat is goed voor iedereen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
21-07-2018 08:12
Je moet niks met haar regelen maar met hem. Dat je wil weten waar je kinderen verblijven, soit. Maar verder dan dat gaat het niet.

Dat is nou het basisprincipe van uit elkaar gaan: je gaat ieder je eigen weg en hebt niks meer met elkaar te maken anders dan over de kinderen. Die je dan weer niet als excuus gebruikt om je toch te blijven bemoeien.
En als hij het niet regelt? Stom van ons als ouder geen tijd afgesproken. Om 19.15 dacht ik maar eens vragen. Hij had zn telefoon uit (verder wel normaal contact overdag vanuit hem dat ze het naar dr zin had enz)
Toen heb ik vriendin geappt. En met haar besproken hoe of wat. Mr zegt ijskoud ja ik heb toch alle tijd regelen jullie maar even met mekaar wanneer er tijd is dat dit weer kan !?

Buiten dat om. Ja een ex is een ex. Nu heeft de mijne ook de gewoonte steeds weer mij op te zoeken. Als ik dan niet reageer of niet gewenst trekt ie alles uit de kast. Zelfs oudste met bos bloemen in dr handen hij er naast voor de deur roepend "papa is stapelgek op mama en we gaan alles aan doen"... Ben hier echt zo boos om geworden. Waarom doe je dit. En ziet hij niet dat juist dat haar schaad!?

Ex was toen nog wel of weer bij "vriendin" maar volgens ex was dit niet waar. Volgens vriendin die ik toen gebeld heb van wat is dit en zij zegt nee we zijn niet uit mekaar.
Hij boos. Dikke 2 weken bij een kennis gezeten. Hier regelmatig aanwezig, zijn excuus "voor de kinderen". Maar daarvoor hoef je niet aan mij te zitten. Juist niet.
Daar weer voet tussen de deur zetten want zn gestoorde ex laat m niet !?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-07-2018 08:24
Kijk als jij je exman zo goed begrepen had dan waren jullie nog samen. Dus kennelijk begreep je hem toch niet zo goed. Jullie waren niet voor elkaar waar jullie behoefte aan hadden en daarom zijn jullie uit elkaar.

En geloof me; hoe andermans relatie in elkaar zit dat begrijp je toch niet. Hij heeft kennelijk behoefte aan iemand met haar karakter en is gelukkig met haar, en zij ook. Ze zijn goed voor je kinderen.

Probeer het niet te analyseren, en ga gewoon voor jouw eigen toekomst, zonder hem. Sterkte!

Dit zegt hij zelf ook soms ik heb hier behoefte aan. "Zij zegt niets en luistert naar me..."

Anderzijds zegt hij het ligt allemaal aan mij kan ook niet met haar. Gebruik dr en zodra ik op mn eigen benen kan ben ik weg.

En waar passen onze kinderen in dit verhaal... die hechten namelijk ook aan die vrouw. Dus wat is het nu!!?
Nu op dit moment blijft hij daar. Voor mn eigen rust ga ik daar maar vanuit.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
21-07-2018 08:24
Probeer het los te laten.

Je hebt met haar te doen, dat geloof ik echter is het beter om soms de dingen te laten voor wat ze zijn.

Je drang naar alles open en eerlijk te willen uiten zal je in deze best laten varen.
Ook al is het moeilijk om het hoe en waarom etc boven water te willen brengen.

Dit is nu niet aan jou.
Je wordt er sowieso alleen maar onrustig van en richt je op je kinderen.

Ze komt er vanzelf wel achter, of niet en misschien vind ze het wel oké zo.

Goed dat je, je kind naar hen laat gaan en dat je dat nu wel kan wat eerder niet lukte.

De kinderen eerst en dat je ex een zak is met leugens tot te met naar haar is iets wat zij zelf moet ontdekken o.i.d.

Dan kun je lullen als Brugman, het heeft geen enkele zin.
En stel dat ze je wel geloofd..en dan?
Dan heb jij het gedaan en tja wat win je daarmee, je gelijk of je weet ik veel wat?

Laat ze zelf maar ondervinden hoe en wat.
Niemand zit te wachten op een ex die zo nauw is betrokken in een nieuwe liefdesrelatie.
Dit...
Wat win ik ermee?

Wil dat mn kinderen blij zijn. En eigenlijk moet ik denken dat als die vrouw compleet naar de klote gaan van deze relatie so be it. Zolang mn kinderen nu maar blij zijn en voorlopig rust hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog veel te veel bezig met die man (en met zijn relatie). Neem afstand, houd het zakelijk, en communiceer alleen nog over de kinderen. Als hij wat van jou wil, dan stuur je hem resoluut naar zijn vriendin. Als hij over zijn relatie begint, dan kap je het direct af. De enige reden waarom hij nog zoveel leugens en verhalen bij jou kwijt kan, is omdat jij dat toestaat. Laat het los!!
Alle reacties Link kopieren
Fien85 schreef:
21-07-2018 08:42
En als hij het niet regelt? Stom van ons als ouder geen tijd afgesproken. Om 19.15 dacht ik maar eens vragen. Hij had zn telefoon uit (verder wel normaal contact overdag vanuit hem dat ze het naar dr zin had enz)
Toen heb ik vriendin geappt. En met haar besproken hoe of wat. Mr zegt ijskoud ja ik heb toch alle tijd regelen jullie maar even met mekaar wanneer er tijd is dat dit weer kan !?

Buiten dat om. Ja een ex is een ex. Nu heeft de mijne ook de gewoonte steeds weer mij op te zoeken. Als ik dan niet reageer of niet gewenst trekt ie alles uit de kast. Zelfs oudste met bos bloemen in dr handen hij er naast voor de deur roepend "papa is stapelgek op mama en we gaan alles aan doen"... Ben hier echt zo boos om geworden. Waarom doe je dit. En ziet hij niet dat juist dat haar schaad!?

Ex was toen nog wel of weer bij "vriendin" maar volgens ex was dit niet waar. Volgens vriendin die ik toen gebeld heb van wat is dit en zij zegt nee we zijn niet uit mekaar.
Hij boos. Dikke 2 weken bij een kennis gezeten. Hier regelmatig aanwezig, zijn excuus "voor de kinderen". Maar daarvoor hoef je niet aan mij te zitten. Juist niet.
Daar weer voet tussen de deur zetten want zn gestoorde ex laat m niet !?
Je haalt er weer van alles bij wat er niet toe doet. Leer van wat mis gaat, zoals geen tijd afgesproken. Dan maak je dus daarna fatsoenlijke, duidelijke afspraken op papier.
Kap hem af op alles wat niet over de kinderen gaat, dat zijn jouw zaken niet en als hij daarmee bij jou komt dan stop je dat. Je gaat er zelf steeds in mee.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-07-2018 08:40
Ik vind het best grootmoedig van je dat je zo blij kan zijn voor je kind dat ze een fijne tijd met haar heeft ondanks haar mening over jou. Dat is een goede karaktertrek van je die applaus verdient. Ik weet niet of ik dat zou kunnen.

Maar ik zou nu mijn aandacht afwenden van hun onderlinge relatie. Dat is goed voor iedereen.
Haar mening is gebaseerd op wat hij haar doet geloven. Evenals de mijnd over haar. Op hele geraffineerde gemene manieren. Hier iets zeggen zoals ga even uurtje naar die of die. Kom zo terug eten we samen. Uur na etenstijd niets. Ik bellen. Neemt ie na 4x bellen boos op. Waarom ik steeds bel!? Uhm je zou toch terug komen. En dan gillen dat ik gestoord ben en m moet laten. Dit doet hij terwijl zij erbij staat. Zulke dingen. En Waarom!!??

Tuurlijk is het wel moeilijk om "je partner" iemand met wie je oud wou worden met een andere vrouw leuk staat te doen met JOUW kind. Maar we zijn uit mekaar en kind is in lange tijd niet zo blij geweest. En dat gun ik haar. Gaat boven alles. En vriendin of kind kan hier echt niets aan doen. Hebben die kinderen genoeg gedaan.

Zijn wij met zn tweeën. Daarom heb ik dr meegegeven. En straks nr 2 ook. Ik wil een stop erop. Voor mn kinderen niet voor hem... misschien dat dit werkt. Maar ik weet al dat zelfs nu hij me weer gaat opzoeken. Alleen ben inmiddels sterk genoeg om nu bij voorbaat al nee te zeggen. Want wat doe ik mn kinderen aan??
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer maar even op het eerste bericht. Volgens mij moet je juist zorgen dat ze zo lang mogelijk bij hem blijft. Dan weet je in ieder geval zeker dat je kinderen naar een warme veilige plek gaan als hij ze heeft. Hoe dat is als de relatie over is moet je maar afwachten.

Wijzer maken heeft geen enkele zin. Mijn man heeft een neef en die is echt verschrikkelijk, drank, drugs, vreemdgaan, woede-aanvallen, alles draait om hem iedereen moet rekening met hem houden. Het was nota bene zijn eigen familie die zijn ex heeft geholpen om bij hem weg te gaan. Toen ontmoette hij weer heel snel iemand. Ze is gewaarschuwd door zijn eigen familie en vrienden, heel wat betrouwbaarder bron dan een 'rancuneuze' ex lijkt me, maar toch blijft ze bij hem. Er zijn zelfs al dingen voorgevallen wat precies bevestigt wat ze allemaal over hem gehoord heeft.

Het heeft dus geen zin om iets te zeggen, echt niet, ze moet het zelf ervaren hoe triest ook.
Jeetje, láát het alsjeblieft! Voor haar, voor je kinderen.

Je ondermijnt haar enorm op deze manier. Zij is een volwassen vrouw die voor zichzelf kan zorgen en haar eigen keuzes kan maken. Als jij nu gaat stoken in de relatie heb je kans dat dit alleen maar onrustiger wordt voor je kinderen door een slechte verstandhouding tussen jou en je ex en zijn nieuwe partner. Knijp in je handjes met zo'n lieve nieuwe partner van je ex bij wie je je kinderen het goed (zullen) hebben!

Als je haar écht oprecht zo'n lief, leuk mens vindt kan je beter vriendschap met haar sluiten dan haar proberen de les te lezen.

Echt, door je hiermee te gaan bemoeien ga je alleen maar voor meer onrust zorgen. Het beste kan je een gezamenlijk verhaal aan de kinderen vertellen (dat hoeft niet letterlijk tegelijk samen te zijn, maar dat je van jullie verhaal iets gezamenlijks maakt) "Papa heeft een nieuw huis, dus jullie kunnen nu ook bij papa op bezoek/logeren/slapen." Klinkt toch wat beter voor hen dan "Ga maar naar papa en zijn vriendin". Het is voor kinderen van gescheiden ouders juist heel erg belangrijk dat zij VOELEN (dus niet alleen horen) dat zij toestemming van de andere ouder hebben om plezier te hebben bij papa (en zijn nieuwe partner), dat dat oké is, dat ze zich daar goed en veilig mogen voelen.

En laat je boze ex verder in zijn sop gaar koken. Hij heeft voor een nieuw, ander leven gekozen. Maak met hem afspraken voor de kinderen en laat hem gewoon zijn keuzes maken verder. Je hoeft het niet meer te hebben over zijn partnerkeuze of waarom hij bij haar is enz. enz. Jullie delen het ouderschap, dat is het enige wat nog belangrijk is. Je hoeft geen heel drama van te maken mocht hij weer een keer laten blijken dat hij iets van je wil. Dan zeg je gewoon tegen hem "Je bent nu bij [nieuwe partner], onze relatie is voorbij." Niet boos, niet verwijtend, gewoon zoals het is. Je kan niet voorkomen dat hij een keer bij haar weggaat en je weet niet of dat gaat gebeuren, je kan zijn en hun leven niet controleren. Ik denk dat als je juist deze controle die je lijkt te voelen loslaat dat hun relaties misschien zelfs ten goede komt. Stop gewoon met je ermee bemoeien, geef ze een kans. Je zegt zelf dat je hem echt niet terugwil, zij is een lieve nieuwe verzorger voor je kinderen, echt je hebt er zo veel meer baat bij om dit te steunen.
sinnombre schreef:
21-07-2018 06:58
Houd jezelf niet zo voor de gek. Je gunt helemaal niemand wat. Je doet alsof je begaan bent met de nieuwe vriendin van je ex. Geloof je het zelf? Welnee, je gunt vooral jezelf wat: wraak. Je vindt het stiekem heerlijk dat zij jouw ex ook niet helemaal voor zichzelf heeft.
Je bent zelf gekwetst en lijkt het heerlijk te vinden dat jij nu de mogelijkheid om het leven van je ex en zijn vriendin te veranderen. Waarschijnlijk om jezelf minder rot te voelen.
Stop met je vervelende gedrag en richt je op de kinderen, die komen nogal wat te kort met twee geestelijk niet-stabiele ouders. Laat die vrouw in iedergeval met rust. Je zet jezelf voor gek met je gedrag.

Precies dit.
Ga je bezig houden met je eigen leven.Triest weer.
retrostar schreef:
21-07-2018 08:40
Ik vind het best grootmoedig van je dat je zo blij kan zijn voor je kind dat ze een fijne tijd met haar heeft ondanks haar mening over jou. Dat is een goede karaktertrek van je die applaus verdient. Ik weet niet of ik dat zou kunnen.

Maar ik zou nu mijn aandacht afwenden van hun onderlinge relatie. Dat is goed voor iedereen.
Het komt op mij eerder over alsof ze dit gebruikt om nieuwe partner en de nieuwe relatie te ondermijnen. Hiermee saboteert ze (wellicht onbedoeld) een potentieel warme en veilige plek voor de kinderen.

Als ze oprecht zo blij is met deze nieuwe lieve vrouw zou het beter zijn er alles aan te doen hun relatie te steunen (niet expliciet, maar door het onderlinge contact met haar goed te houden en niet in de relatie te gaan stoken) zodat het zo lang mogelijk intact blijft en een kans van slagen en stabiliteit heeft..
Alle reacties Link kopieren
Lieverd je moet hem loslaten. Tis echt vreselijk wat hij jou heeft aangedaan maar je moet het echt serieus gaan loslaten.
Alle reacties Link kopieren
En ook niet smeken of zij je kinderen een dagje nemen. Maakt hij geen normale afspraak met jou nou dan niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Laat het los. Houd het allemaal kort en zakelijk. Jullie hebben contact omwille van de kinderen. Daar stopt het. Laat het ze lekker samen uitzoeken. Bouw je eigen leven weer opnieuw op. :)
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
21-07-2018 08:55
Je haalt er weer van alles bij wat er niet toe doet. Leer van wat mis gaat, zoals geen tijd afgesproken. Dan maak je dus daarna fatsoenlijke, duidelijke afspraken op papier.
Kap hem af op alles wat niet over de kinderen gaat, dat zijn jouw zaken niet en als hij daarmee bij jou komt dan stop je dat. Je gaat er zelf steeds in mee.
Moet er vanaf denk ik.. voor mij doet wel toe. Reageerde op je stukje ex is een ex. Maar wij als exen doen beide wat anders.
Als alles betijd, dan trekken we steeds naar mekaar toe. Automatisch. Misschien gewoonte.

Moet inderdaad als hij komt om wat anders dan de kinderen mn poot stijf houden
TO, luister goed: de enige personen aan wie jij loyaliteit verschuldigd bent zijn je kinderen. Het enige wat voor jou belangrijk moet zijn, zijn de belangen, de veiligheid en het geluk van je kinderen. Daarvoor ga je als het goed is over lijken.

Je ex is duidelijk gestoord en totaal niet stabiel. Toch is het hem op de een of andere wonderbaarlijke manier gelukt (hoe doen dit soort mannen het toch?!) een relatie met een lieve vrouw te regelen.. Die die stabiliteit en veiligheid WEL kan bieden! En ook nog eens met jou door één deur wil! Beter kan niet. Zie dit als een geschenk.

Grijp deze kans dus met beide handen aan. Ook al is het misschien tijdelijk, je kinderen zijn erbij gebaat. Dat is het enige wat telt. Hun vader is nu eenmaal geen stabiele factor, dus hebben je kinderen het beter als deze vrouw in beeld is. Dus: jij bemoeit je NIET met de relatie van je ex. Je communiceert vriendelijk en respectvol met zijn nieuwe vriendin. Je neemt afstand van je ex: enkel en alleen contact omtrent de kinderen. En je laat alle ‘rotzooi’ lekker achter je. Je gaat je zoveel beter voelen! Dus: denk aan je kinderen en aan jezelf, LAAT HET LOS! :)

Ps: veel plezier straks met je kindvrije weekenden, kan jij ook eens tot rust komen en iets voor jezelf doen. Ook dat is goed voor jou én je kinderen! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Jij bent niet verantwoordelijk voor haar geluk. Stel idd eerst maar eens zelf duidelijke grenzen aan hem en spreek voor je kinderen een vaste dag en tijd af. Komt hij niet dan niet. Zondag van 13.00 - 19.00/19.30 en is hij er 13.30 uur niet dan ga jijzelf wat leuks doen met de kinderen. Niet over elke scheet in discussie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb toch nog een puntje van kritiek: je zegt dat zijn nieuwe vriendin ‘het Stockholm syndroom’ heeft. Ze steekt gewoon haar kop in het zand.

Maar zelf blijf je blijkbaar ook gewoon met je ex neuken, terwijl jij wél alles weet van wat hij allemaal doet. Deed je dat wel veilig? En weet je dat sommige SOA’s zelfs overgedragen kunnen worden als je condooms gebruikt? Herpes en genitale wratten bijvoorbeeld. Ga je laten testen.

Maar het belangrijkste: waar is je zelfrespect en je eigenwaarde? Geef je dochters alsjeblieft een beter voorbeeld. Neuk niet met mannen die je zwaar hebben bedonderd en in de steek hebben gelaten. Veel sterkte en geluk met alles. Blijf de belangen van je kinderen altijd op de eerste plaats zetten. Dan komt het wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou verder zakelijk met m'n ex omgaan. De kinderen laten genieten van de tijd die ze samen met pappa hebben. En ja, stuur je tweede kind ook mee naar pappa als het zijn weekend is. Je ontneemt namelijk vader de kinderen niet, je ontneemt de kinderen tijd met hun pappa.

Ze moeten pappa opnieuw leren kennen in deze situatie. En het is alleen maar fijn dat pappa een lieve vriendin heeft. En daar houd alle inmenging van jou op.
Als pappa de boel bij de nieuwe vriendin laat klappen, dan zullen de kinderen daar ook last van hebben. Dan is het jouw taak om de kinderen op te vangen en ze te laten weten dat het niet aan hen ligt. Dat is jouw enige taak. Je kinderen zo veilig mogelijk te laten opgroeien, en te blijven praten met je kinderen. Niet slecht over pappa, niet slecht over de vriendin van pappa. Maar alleen over de band die de kinderen hebben met pappa. That is it.

Als pappa het nodig vind om meer met jou te mengen, stel je daar je grens. Dan is dat ook duidelijk voor de kinderen. Kinderen hebben duidelijkheid nodig, en zoals jij met je ex omgaat is onduidelijk.

Dit gehannes is slecht voor je kinderen. Jij wordt er geen leukere moeder van ofzo.

Stel een grens. Voor jou, maar meer voor de kinderen die duidelijkheid nodig hebben.
Doe je dat niet, zal het je wraken als de kinderen ouder zijn en gerichtere vragen gaan stellen. Denk daar eens over na
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
21-07-2018 09:10
Ik reageer maar even op het eerste bericht. Volgens mij moet je juist zorgen dat ze zo lang mogelijk bij hem blijft. Dan weet je in ieder geval zeker dat je kinderen naar een warme veilige plek gaan als hij ze heeft. Hoe dat is als de relatie over is moet je maar afwachten.

Wijzer maken heeft geen enkele zin. Mijn man heeft een neef en die is echt verschrikkelijk, drank, drugs, vreemdgaan, woede-aanvallen, alles draait om hem iedereen moet rekening met hem houden. Het was nota bene zijn eigen familie die zijn ex heeft geholpen om bij hem weg te gaan. Toen ontmoette hij weer heel snel iemand. Ze is gewaarschuwd door zijn eigen familie en vrienden, heel wat betrouwbaarder bron dan een 'rancuneuze' ex lijkt me, maar toch blijft ze bij hem. Er zijn zelfs al dingen voorgevallen wat precies bevestigt wat ze allemaal over hem gehoord heeft.

Het heeft dus geen zin om iets te zeggen, echt niet, ze moet het zelf ervaren hoe triest ook.
Lijkt beetje op deze situatie. Denk inderdaad het zo als wat jij zegt. Ben ergens blij dat zij erbij is. Geeft me fijner gevoel. Helemaal straks als de tweede erbij komt. Die is nog maar zo klein. En heel verantwoord toont hij zich niet. Leuke gezellige vader dat wel.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Lotus90 post_id=28781497 time=1532161149 user_id=262385]
Ik heb toch nog een puntje van kritiek: je zegt dat zijn nieuwe vriendin ‘het Stockholm syndroom’ heeft. Ze steekt gewoon haar kop in het zand.

Maar zelf blijf je blijkbaar ook gewoon met je ex neuken, terwijl jij wél alles weet van wat hij allemaal doet. Deed je dat wel veilig? En weet je dat sommige SOA’s zelfs overgedragen kunnen worden als je condooms gebruikt? Herpes en genitale wratten bijvoorbeeld. Ga je laten testen.

Maar het belangrijkste: waar is je zelfrespect en je eigenwaarde? Geef je dochters alsjeblieft een beter voorbeeld. Neuk niet met mannen die je zwaar hebben bedonderd en in de steek hebben gelaten. Veel sterkte en geluk met alles. Blijf de belangen van je kinderen altijd op de eerste plaats zetten. Dan komt het wel goed.


Dit zijn beide uitspraken die gedaan worden in woede door mij en vriendin. Moet niet zo zwaar aan getild worden.

De sex met alles en iedereen wist ik niet. Of stak misschien mn kop ook wel in het zand. Sinds ik dat keiharde bewijs heb niet meer. En ja ik ben getest.

Heb veel aan de feedback. Bevestigd mijn gevoel dat ex gestoord is en de vriendin mogelijk wel wat meer basis en veiligheid kan bieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven