Dilemma, eerlijk zijn of laten

21-07-2018 02:14 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

voor mijzelf zit ik met een aardig dilemma. Ga proberen het te omschrijven maar word alsnog een flink verhaal.

Sinds zo'n half jaar ben ik uit mekaar met de vader van mn kinderen. 8mnd en 6 jr.
We zijn uit mekaar gegaan nadat ik erachter ben gekomen dat hij vreemdgegaan is.

Inmiddels woont hij (opnieuw) bij de vrouw met wie hij vreemd gegaan is. Er is veel gebeurt. De vrouw in kwestie is eigenlijk ontzettend lief en min of meer slachtoffer van zijn manipulatieve gedrag. Hij heeft voor een tweestrijd gezorgd tussen haar en mij. Zij vind mij een borderliner ik haar een zieltje met stockholmsyndroom.

Hij kan geen kant op, kan moeilijk voor zichzelf zorgen. Heeft geen geld en ook niet 123 een andere woning. Deze vrouw pikt alles! (Zijn woorden) Zijn nieuwe verhaal is ik vind nooit meer iemand zo als haar en heb het fijn met haar. Wil onze kinderen daar gaan ontvangen want hij blijft toch daar. Nu vind ik de zieke verstandhouding en basis van deze relatie echt gestoord. Maar het is HUN relatie.
Ik heb al wel eens contact met de vriendin gehad maar was altijd moddergooien en soort strijd. Ik wil haar vertellen je word belazerd!! Zij denkt ik wil mn ex terug.. Waar ik in begin nog deze hoop had, is dit echt weg. Ik verdien beter. Noem de eerste periode shock ongeloof en afscheid nemen van alles wat je dacht dat je had.

Na een periode waarin ik riep mijn kinderen komen daar niet. En waarbij hij hier (hij heeft/had tenslotte geen eigen plek) kwam om de kinderen te zien. Wat totaal niet werkte en voor onrust zorgde en waar de kinderen ook last van hebben. Heb ik vandaag gezegd neem de oudste maar mee. Kijken hoe dat gaat. Zij heeft een ontzettend leuke dag gehad. "De vriendin" is super lief, haar kind van 11 heeft heerlijk getut met mn meisje. Ze was er vol van.
Ik heb op een andere basis deze vrouw gezien. En ben zo blij voor mn dochter dat ze het fijn heb gehad. Heb overgins ook nooit getwijfeld dat ze niet lief zou zijn voor mn kinderen.

Mijn punt is dat er 7 mnd lang beweert word dat hij haar gebruikt. Zodra ik kan ben ik weg enz enz. Nu is dit allemaal weer niet waar en werd dit gezegd om mijn gevoel te sparen. Zijn woorden. ik wou eigenlijk enkel eerlijkheid. Heb va begin gezegd ben je verliefd en gek op dr zeg het dan. Ik accepteer dat. Vind moeilijk maar dan accepteer ik het. Hij beweerde alleen continue tot aan gister dat zodra hij kan gaan hij gaat. Maar nu was dit dus om mij te sparen (Wat dus niet nodig was.) En is hij nu ineens heel gelukkig en toch wel verliefd.

Ik heb vanmiddag ontzettend lieve mensen ontmoet. Het gaat me aan mn hart wetende dat ze zo gebruikt en belazerd word. Maar ze wil het niet zien geloofd hem blind en hij maakt gebruik hiervan. Heeft sex met anderen waaronder ook mannen.. (zonder grappen).o

Ik vind het erg dat zij en haar kinderen gek zijn op hem en ik weet al die ellende.
Aan de andere kant denk ik laat het. 1 ze gelooft hem blind zelfs al zou ze het met eigen ogen zien. Haar keuze. Mn kind heeft het leuk en wat voor relatie hun hebben gaat mij niet aan. Anderzijds denk ik, ik wil laten zien dat ik niet gek ben en alles op tafel gooien. Maar of 1 zij steekt dr kop weer in het zand en hij kletst het recht.
Of 2 ze flikkert m eruit.

Either way zit ik met een boze ex. Een hele boze en daar zijn mn kinderen de dupe van. Anderzijds vind ik dat "de vriendin" dit moet weten. Heb vanavond moeten huilen omdat ik het zo erg vind wat hij doet. Ze is zo lief en gun niemand dit.

Ga vd week praten met haar. Nu kan ik alles op tafel gooien of het laten.
Ik neig naar laten. Mn kind vind het leuk. De vriendin is niet mijn vriendin of zus. En een volwassen vrouw die dr eigen zaakjes maar moet regelen.

Tegelijk wil je gewoon de waarheid zeggen. Maar wat brengt het mij en voor al de kinderen ??
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
21-07-2018 06:58
Houd jezelf niet zo voor de gek. Je gunt helemaal niemand wat. Je doet alsof je begaan bent met de nieuwe vriendin van je ex. Geloof je het zelf? Welnee, je gunt vooral jezelf wat: wraak. Je vindt het stiekem heerlijk dat zij jouw ex ook niet helemaal voor zichzelf heeft.
Je bent zelf gekwetst en lijkt het heerlijk te vinden dat jij nu de mogelijkheid om het leven van je ex en zijn vriendin te veranderen. Waarschijnlijk om jezelf minder rot te voelen.
Stop met je vervelende gedrag en richt je op de kinderen, die komen nogal wat te kort met twee geestelijk niet-stabiele ouders. Laat die vrouw in iedergeval met rust. Je zet jezelf voor gek met je gedrag.
Amen
Wat een puinhoop. hou je er er buiten en ga zeker niet met haar praten
Dus, jij wilt niet dat hij de kinderen bij haar ziet, vervolgens beloofd hij telkens maar dat zodra het kan hij iets voor zichzelf zoekt. En daar maak jij dan van dat hij haar gebruikt terwijl jij hem daar eigenlijk toe dwingt als hij een leuke relatie met zijn kinderen wil?
Alle reacties Link kopieren
Fien85 schreef:
21-07-2018 06:41
Heb haar gesproken toen dat het uitkwam. Zij wist niet dat wij nog samen waren. Dacht dat ik de gestoorde ex was die niet kon loslaten en hij ook niet thuis woonde. Dat hij enkel hier kwam voor de kinderen.
Dit, laat het los door, door te blijven gaan bevestig je alleen maar voor haar dat je de gestoorde ex bent.
Ze weet vast wat ze in huis heeft gehaald, en mss is ze er ook blind voor, maar ze moet er toch zelf achterkomen.
Creer rust voor jezelf maar ook vooral voor je kinderen, laat ze naar hun vader gaan zeker als ze het er fijn hebben.
Je ex bespeelt jullie nu allebei.

Jij weet hoe hij is en als je de nieuwe vriendin wilt gaan waarschuwen ben jij de rancuneuze ex en dat bindt haar alleen nog maar meer aan hem, want dan wil zij hem nog meer gaan tonen dat zij veel liever is dan jij. Hij gebruikt jouw gedrag dan gewoon tegen jou bij haar.

Hij doet het omgekeerde ook bij jou. Hij vertelt jou hoe hij werkelijk over haar denkt en hoopt zo dat jij boos wordt of dat je met haar de strijd aan gaat.

Zo heeft hij 2 dames die een moddergevecht houden en kan hij met een biertje in zijn hand toekijken en zijn ego voeden met het idee dat 2 vrouwen hem in het centrum van hun bestaan hebben geplaatst.

Stop er gewoon mee hem die macht te geven.
Als klopt wat jij zegt dat zij zo'n zwak vogeltje is en jij haar wilt waarschuwen omdat haar veel ellende te wachten staat is dat heel lief en ook gewoon menselijk van jou, maar helaas volstrekt zinloos.

Ze zal dit niet willen accepteren en jou dus nog meer als de gekke ex gaan zien. Zij zal er dus helaas zelf achter moeten zien te komen dat je al die tijd gewoon gelijk hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
21-07-2018 11:13
Dus, jij wilt niet dat hij de kinderen bij haar ziet, vervolgens beloofd hij telkens maar dat zodra het kan hij iets voor zichzelf zoekt. En daar maak jij dan van dat hij haar gebruikt terwijl jij hem daar eigenlijk toe dwingt als hij een leuke relatie met zijn kinderen wil?
Hij wou zelf zijn kinderen daar ook niet.

Heb hem doorlopend gevraagd ben je gek op dr. Hij had ja kunnen zeggen en open over kunnen praten dat hij daar wou zijn. Dan had hij zn kindjes daar eerder gehad. En alles een stuk rustiger verlopen.

Nu weer sinds 1.5 week denk ik dat hij daar weer "vast" woont. En sinds nu 3 dagen beweert dat hij alles gaat doen voor deze relatie. Dus dan kan jij zeggen hij mag zn kinderen niet. Heb op de eerste dag van zijn nieuwe verhaal zn dochter daarheen gebracht. Maar dat ik mee een en ander afvraag lijkt me logisch.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
21-07-2018 11:46
Als klopt wat jij zegt dat zij zo'n zwak vogeltje is en jij haar wilt waarschuwen omdat haar veel ellende te wachten staat is dat heel lief en ook gewoon menselijk van jou, maar helaas volstrekt zinloos.

Ze zal dit niet willen accepteren en jou dus nog meer als de gekke ex gaan zien. Zij zal er dus helaas zelf achter moeten zien te komen dat je al die tijd gewoon gelijk hebt gehad.
Bedankt voor je reacties.
Ik heb inderdaad het idee dat hij mijn gedrag tegen me gebruikt en ik me hiervoor prima laat lenen. Ben zelf ook veel te naïef tegenover die man.
Ik ben ondertussen de draad kwijt.

In ieder geval zijn de kinderen de dupe, dat is duidelijk.
Morgen naar de huisarts voor een soa-test en doorverwijzing voor hulp want het lijkt mij dat je met iemand moet gaan praten om los te komen van hem en je gevoelens te ordenen.
Alle reacties Link kopieren
Vind wel dat je door slaat. En omdat je kinderen daar wel eens zijn heb je geen recht om er mee te bemoeien als je kinderen niet in gevaar zijn.

Je medelijden voor haar kun je hebben maar ze kijken jou op aan als de jaloerse ex. Ze zal niks met je informatie doen alleen je voor gek verklaren.
Wees dankbaar dat je kinderen het goed hebben bij haar. En hou je er buiten. Je zal meer op je eigen leven moeten gaan concentreren..

(En wie zegt dat je ex je de waarheid verteld. Hij heeft je immers eerder voorgelogen dus..)
Mijn ex , 13 jaar geleden gescheiden, gaat binnenkort weer trouwen. Na mij en voor deze ook getrouwd geweest en weer gescheiden.

Ik gun deze vrouw wat beters. Geen huwelijk met deze man.

Maar... het is hun leven
Hun keuzes. Enz.

Mijn hart gilt...doe het NIET!! Maar hou keurig mijn mond.

Gaat niks opleveren als ik mind wel opentrek.
Kinderen , ook mijn zoon, zijn blij.

En ik hoop dat ik geen gelijk krijg. Dat dit wel stand houdt. Zou heel fijn zijn.

Dus... niet mee bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Fien, in je OP schrijf je over “haar (die vriendin van je ex) kind van 11”. En in een bericht verderop schrijf je “Ze (die vriendin van je ex) is 20??!!”
Dat lijkt me behoorlijk onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Stijntje schreef:
23-07-2018 06:50
Fien, in je OP schrijf je over “haar (die vriendin van je ex) kind van 11”. En in een bericht verderop schrijf je “Ze (die vriendin van je ex) is 20??!!”
Dat lijkt me behoorlijk onmogelijk.
Heb ik dat geschreven? Nee zij is geen 20 hoor. Dit moet dan of een schrijffout van mij zijn of een leesfout.
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
23-07-2018 00:49
Mijn ex , 13 jaar geleden gescheiden, gaat binnenkort weer trouwen. Na mij en voor deze ook getrouwd geweest en weer gescheiden.

Ik gun deze vrouw wat beters. Geen huwelijk met deze man.

Maar... het is hun leven
Hun keuzes. Enz.

Mijn hart gilt...doe het NIET!! Maar hou keurig mijn mond.

Gaat niks opleveren als ik mind wel opentrek.
Kinderen , ook mijn zoon, zijn blij.

En ik hoop dat ik geen gelijk krijg. Dat dit wel stand houdt. Zou heel fijn zijn.

Dus... niet mee bemoeien.
Altijd lastig als kinderen in het spel zijn.
En soms snap je echt niet hoe zulke types het toch steeds weer voor mekaar krijgen.
Hoe reageert jullie zoon op de eerste scheiding? Was die ook lief? Is er nog contact met ex-vrouw nr 3?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven