Dilemma zwembadpomp buren
woensdag 12 augustus 2026 om 19:07
Ik begin dit topic even bij relaties omdat het immers de relatie van de buren betreft
. Sinds een paar jaar staat de pomp van de buren direct tegen onze schutting. Sinds vorig jaar tegen een deel van de plantenschutting. Hij maakt zo een herrie dat ik er echt knettergek van word. Alsof hij in mijn tuin staat. Nu ligt mijn geluidtolerantie een stuk lager dan bijv manlief maar goed, ik heb er dus last van. Het is 24/7 een behoorlijk hard zoomend geluid.. Ik durf niet echt naar de buren, bang voor een conflict terwijl we nu gewoon helemaal prima zijn. Iemand tips?
woensdag 12 augustus 2026 om 19:30
Als mijn buren met wie ik een prima relatie heb, ineens met buurtbemiddeling komen aanzetten terwijl ik niet eens wist dat ze last hadden, zou ik dat op zijn minst heel bijzonder vinden.GroenTuintje schreef: ↑12-08-2026 19:14Ik zou gewoon een gesprek hierover voeren met je buren. Wat heb je te verliezen? En anders met buurtbemiddeling?
woensdag 12 augustus 2026 om 19:36
https://infiniluxzwembaden.nl/kennisban ... lossingen/
Ga hier eens mee naar de buren. Er valt nog van alles aan te doen . ( andere plaats, kast er om , etc. )
Ga hier eens mee naar de buren. Er valt nog van alles aan te doen . ( andere plaats, kast er om , etc. )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 12 augustus 2026 om 19:56
Ik zou het toch aangeven bij je buren.
Wij hadden een paar jaar geleden ineens last van de muziek van de buurman, dagen achter elkaar tot laat. Na een vervelende ervaring bij eerdere buren durfde ik er eigenlijk niets van te zeggen "die muziek heb ik aan als ik blij ben, dus je moet er juist blij mee zijn! Anders ga je maar naar een hutje op de hei". Maar de reactie van de buurman was: Oh, dat wist ik niet, ik zet hem iets zachter! Laat het vooral weten als hij weer te hard staat."
Misschien blijk jij ook hele redelijke buren te hebben
Wij hadden een paar jaar geleden ineens last van de muziek van de buurman, dagen achter elkaar tot laat. Na een vervelende ervaring bij eerdere buren durfde ik er eigenlijk niets van te zeggen "die muziek heb ik aan als ik blij ben, dus je moet er juist blij mee zijn! Anders ga je maar naar een hutje op de hei". Maar de reactie van de buurman was: Oh, dat wist ik niet, ik zet hem iets zachter! Laat het vooral weten als hij weer te hard staat."
Misschien blijk jij ook hele redelijke buren te hebben
woensdag 12 augustus 2026 om 20:57
Onze buren bleken stankoverlast te hebben als wij onze frituurpan onder de afzuigkap zetten. Daar hadden we echt geen idee van tot ze het zeiden. Nu frituren we in de tuin, daar hebben ze geen last van.
Praat erover en laat ze even meeluisteren, de verstandhouding met leuke buren wordt echt niet in één keer slecht
Praat erover en laat ze even meeluisteren, de verstandhouding met leuke buren wordt echt niet in één keer slecht
woensdag 12 augustus 2026 om 22:30
Je kan het toch gewoon op een vriendelijke manier aankaarten? Waarschijnlijk hebben ze er geen idee van dat je er last van hebt en willen ze gerust meedenken over een oplossing. Zeker als jullie nu goed met elkaar omgaan. Zou niet weten waarom dat meteen tot een conflict zou moeten leiden.
Nothing happens for a reason
woensdag 12 augustus 2026 om 23:20
Wij zijn ook goed met onze buren en we checken regelmatig wel eens bij elkaar of bepaalde dingen overlast geven, ik zou het echt naar vinden als onze buren last van zoiets zouden hebben en het niet durven zeggen. Je kan makkelijk wat doen aan die zwembad pomp. Verplaatsen, isolatie ect
Dus echt bel gewoon even aan en bespreek het
Dus echt bel gewoon even aan en bespreek het
where ever you go, go with your heart
donderdag 13 augustus 2026 om 06:54
donderdag 13 augustus 2026 om 10:57
Xantileppe schreef: ↑12-08-2026 19:38Ik zou gewoon naar de buren gaan...he Joop, kan het zijn dat jullie de pomp van het zwembad tegen onze schutting hebt gezet? Het dreunt een beetje door nu. Zou je hem weer op de oude plek kunnen zetten?
Dan verpak je de boodschap in zwakke bewoordingen. Wees duidelijk.
Joop, wij hebben veel last van jullie zwembadpomp die tegen onze gezamenlijke schutting staat.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
donderdag 13 augustus 2026 om 11:08
Ik heb er bij ons wel wat van gezegd, het was gewoon niet fijn meer om buiten te zitten. Hij draaide 6 uur per dag in de middag en avond. Hij heeft hem toen anders ingesteld, maar het schijnt (we zijn niet thuis, maar een van onze kinderen wel) dat hij inmiddels weer in de middag aan gaat. Ik heb besloten het maar te maar te laten gaan, we gaan verhuizen en zijn er dus volgend jaar sowieso vanaf. Die paar weken dat het nog mooi weer is, accepteren we dan maar dat er lawaai is.
Maar ik zou er zeker wat van zeggen dus.
Maar ik zou er zeker wat van zeggen dus.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
woensdag 19 augustus 2026 om 19:27
Enorm vervelend inderdaad, zo’n continue zoemtoon. Ik snap je wel.
Ik zou ook een gesprek aangaan, anders voelt het probleem voor jou steeds groter.
En misschien zijn ze zich er zelf niet eens van bewust.
Wat je zou kunnen zeggen? Vind ik heel moeilijk, ben ik heel slecht in. Maar zorg dat je adrenaline level laag is. Dus niet reageren als het je hoog zit op dat moment (mijn fout altijd. Biiiigg mistake). Wacht je kans af op neutraal terrein, bij hond uitlaten of zo. Val niet meteen met de deur in huis. Eerst kort koetjes-kalfjes om het ijs te breken. Hou je hoofdboodschap kort. Twee of drie zinnen, langer niet.
Sommige mannen kunnen wat minder goed tegen kritische opmerkingen van vrouwen. Als je dat vermoedt, laat je man/vriend het gesprek aangaan. Handig ook mocht het toch uit de hand lopen. Mannen leggen het vaak makkelijker bij en vergeten het daarna. Simpele wezens.
Er is eerder al wat genoemd. Heeft iemand nòg een suggestie wat je verder nog zou kunnen zeggen? (Ik vraag dat voor een vriend).
Ik zou ook een gesprek aangaan, anders voelt het probleem voor jou steeds groter.
Wat je zou kunnen zeggen? Vind ik heel moeilijk, ben ik heel slecht in. Maar zorg dat je adrenaline level laag is. Dus niet reageren als het je hoog zit op dat moment (mijn fout altijd. Biiiigg mistake). Wacht je kans af op neutraal terrein, bij hond uitlaten of zo. Val niet meteen met de deur in huis. Eerst kort koetjes-kalfjes om het ijs te breken. Hou je hoofdboodschap kort. Twee of drie zinnen, langer niet.
Sommige mannen kunnen wat minder goed tegen kritische opmerkingen van vrouwen. Als je dat vermoedt, laat je man/vriend het gesprek aangaan. Handig ook mocht het toch uit de hand lopen. Mannen leggen het vaak makkelijker bij en vergeten het daarna. Simpele wezens.
Er is eerder al wat genoemd. Heeft iemand nòg een suggestie wat je verder nog zou kunnen zeggen? (Ik vraag dat voor een vriend).
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
woensdag 19 augustus 2026 om 19:55
Doen wie het verste over het zwembad kan pissen?VlinderKracht schreef: ↑19-08-2026 19:27.
Hoeveel is 1+1?
Wat is een eekhoorn?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 19 augustus 2026 om 19:55
Wat een omslachtig geteut.VlinderKracht schreef: ↑19-08-2026 19:27Enorm vervelend inderdaad, zo’n continue zoemtoon. Ik snap je wel.
Sweet firefly geeft hierboven een uitstekende optie
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in