Dit had ik niet willen weten

07-04-2021 10:50 273 berichten
Gisteren was ik met mijn vriend (10 jaar samen) een realityserie aan het kijken waarbij de ene partner een groot geheim voor de andere bewaarde en met zichzelf in de knoop zat om dit te gaan bekennen. Ik zat een beetje te dollen met mijn vriend en ik zei voor de grap iets van: "en heb jij nog iets wat je me moet vertellen, dan moet je snel zijn, haha." (We staan op het punt een geregistreerd partnerschap aan te gaan.) En ineens begon hij heel schaamtevol te vertellen dat hij inderdaad een geheim voor me heeft. Hij heeft blijkbaar in het buitenland (waar hij ook vandaan komt) in een stripclub betaalde seks gehad met een prostituee. Nou die kwam ff binnen. Hij schaamt zich ervoor en heeft spijt ervan zegt hij, vond het heel moeilijk om te vertellen en loopt er blijkbaar al lang mee rond. Het gaat om meer dan 10 jaar geleden en van voor dat wij samen waren, en toch zit het me totaal niet lekker. Het heeft geen invloed op de relatie in de zin van dat ik jaloers ben op haar of hem niet vertrouw met vrouwen oid, maar ik ben wél teleurgesteld in hem en in de keuze die hij heeft gemaakt, en op die manier is mijn beeld van hem veranderd. Ik vind het eigenlijk principieel echt niet oké, en voel me nu de hele dag raar en een beetje misselijk. Ik vind het goed van hem dat hij eerlijk wilde zijn maar ik denk dat ik dit eigenlijk liever helemaal niet geweten had.. Ik weet niet zo goed hoe ik dit in mijn hoofd weer los kan laten.

Hoor graag jullie advies.
clivia52 schreef:
07-04-2021 12:24
Ik snap je wel TO . Ik zou dit ook geen leuke informatie vinden.
Sterkte met je keuze , je mag nml best afknappen en niet door willen.
Ik ga hem zeker niet verlaten. :) Maar ja, heeft wel tijd nodig.
Luci_Mster2 schreef:
07-04-2021 12:19
Maar je mag ook gewoon je grenzen hebben en daar aan vast houden. Hoeft niet, maar mag gewoon.

Ook niets mis mee. Ook al vinden sommige mensen dat je tegen wil en meug dat dan maar aan de kant moet schuiven om een relatie te hebben.

Een grens is alleen zinnig in een situatie die zich nu afspeelt. Grenzen kun je niet bewaken in een situatie die feitelijk niet meer bestaat.
-
anoniem_643fc50208496 wijzigde dit bericht op 07-04-2021 12:29
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
llamaduck schreef:
07-04-2021 11:56
Oprechte vraag. Ik zie termen voorbijkomen als ruimdenkend, verleden is verleden, stel je niet aan... Prima, ik neem alles ter harte. Maar is het dan écht zo normaal? Zouden jullie gewoon denken: ach wat poepig, hij heeft in het verleden een foutje begaan, je serie verder kijken en rustig naar bed gaan? Het voelt een beetje alsof ik dit moet vergelijken met een snoepje uit de bakken bij kruidvat stelen, of een keer spieken tijdens een examen.. Ben oprecht verbaasd eigenlijk.
Nou, stel dat hij 10 jaar geleden een snoepje uit de bakken bij het Kruitvat heeft gestolen.
Een uur later heb jij je vriend het huis uit geschopt en zit je trillend bij je ouders. Mijn-vriend-een-dief-hoe-kan-ik-hem-ooit-nog-vertrouwen-een-dief-een-dief.

Stelen bij het Kruitvat is ook stelen hè.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
patchouli_ schreef:
07-04-2021 11:50
Geen idee, ik ben een vrouw dus tegen mij biechten ze dat zelden op 😁 Maar ik zou er geen geld op in durven zetten.





Dit dus.

Rondje Google leert dat het gaat om 1 op de 5 tot 1 op de 7 mannen die dat ooit gedaan hebben. Hoog...maar niet de meeste mannen.
llamaduck schreef:
07-04-2021 12:13
Jazeker, rationeel zie ik dit allemaal. Ik ben verre van perfect en verwacht dat ook niet van hem. We hebben eigenlijk een hele open en tolerante relatie (wat nu waarschijnlijk tegengesproken gaat worden omdat ik niet achter het bezoeken van een prostitutee sta). Blijkbaar zit het idee van een prostituee gewoon meer ingebakken als 'niet oke.' Het is een van mijn taboe's, denk ik. Hoewel het me van andere mensen echt niet zou interesseren wat ze doen. Ik had het gewoon van hem liever niet gehad, ook al besef ik me dat ik daar niets over te zeggen heb. Ik denk overigens ook niet dat dat gaat veranderen nav dit topic, maar ik neem alles mee.

Je mag het ook gewoon niet iets oke vinden.

Dat mensen bepaalde zaken doen of andere nare zaken sponsoren, nu of eerder, betekend niet dat jij dat in een relatie oke moet vinden. Vind een bizarre redenatie.
Het bestaat nu eenmaal dus ach, dan is het niet erg.


In dit geval zou ik het er over hebben, waarom vooral en wat vind hij zelf van de wereld en het idee dat je seks koopt en helemaal niet weet of dat wel vrijwillig gebeurt? Staat hij er echt anders in nu enz..

Antwoorden daarop zou ik eerst willen hebben voor ik zou nadenken over wat jij er van vindt en hoe jij nu over hem denkt en voelt.
KooktMetKnoflook schreef:
07-04-2021 12:29
Nou, stel dat hij 10 jaar geleden een snoepje uit de bakken bij het Kruitvat heeft gestolen.
Een uur later heb jij je vriend het huis uit geschopt en zit je trillend bij je ouders. Mijn-vriend-een-dief-hoe-kan-ik-hem-ooit-nog-vertrouwen-een-dief-een-dief.

Stelen bij het Kruitvat is ook stelen hè.
Ja, hoor is precies hetzelfde. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
07-04-2021 12:19
Maar je mag ook gewoon je grenzen hebben en daar aan vast houden. Hoeft niet, maar mag gewoon.

Ook niets mis mee. Ook al vinden sommige mensen dat je tegen wil en meug dat dan maar aan de kant moet schuiven om een relatie te hebben.
Ja, als hij 10 jaar lang een dubbelleven leidde met een vrouw en drie kinderen in een andere stad, waar je niks vanaf wist.
Of als hij vroeger een huurmoordenaar was voor de mocro-maffia en nu al 10 jaar onder een andere naam zit te hopen dat ze hem niet vinden.

Ja, dan wel.

Maar als je dit niet kunt relativeren zegt dat toch echt veel over jouzelf, en niet dat je zo principiëel bent.
Want dit moet je niet in relatie plaatsen tot onvolgroeide hersens, maar tot je eigen ervaring met hem over de afgelopen 10 jaar. Als je doet alsof dat allemaal fake was en dramatisch roept 'ik ken mijn eigen man niet', dan schat je je eigen ervaring niet op waarde.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
llamaduck schreef:
07-04-2021 11:56
Oprechte vraag. Ik zie termen voorbijkomen als ruimdenkend, verleden is verleden, stel je niet aan... Prima, ik neem alles ter harte. Maar is het dan écht zo normaal? Zouden jullie gewoon denken: ach wat poepig, hij heeft in het verleden een foutje begaan, je serie verder kijken en rustig naar bed gaan? Het voelt een beetje alsof ik dit moet vergelijken met een snoepje uit de bakken bij kruidvat stelen, of een keer spieken tijdens een examen.. Ben oprecht verbaasd eigenlijk.
Ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn man hier mee zou komen. Als hij slim is houdt hij zijn mond.
Maar ik denk niet dat ik er lang mee zou zitten, ik vind het niet ok maar als iets lang geleden is, of voor mijn tijd, dan kan ik het wel loslaten.

Overigens denk ik dat veel mannen die het in hun jonge jaren wel eens hebben gedaan op de manier die Sodermalm beschreef, op latere leeftijd het niet meer in hun hoofd zouden halen. Onder andere omdat ze inmiddels beseffen dat het een schimmig wereldje is waarin heel veel onvrijwillig gebeurt. Ik denk oprecht dat de meeste mannen dat ook verwerpelijk vinden.

Schaar het onder jeugdige onbezonnenheid. Dat hij zich er toch voor schaamt zegt genoeg over hoe hij er nu over denkt en dat lijkt me voor jou van veel meer belang dan hoe ignorant hij vroeger was.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 07-04-2021 12:56
0.18% gewijzigd
KooktMetKnoflook schreef:
07-04-2021 12:39
Ja, als hij 10 jaar lang een dubbelleven leidde met een vrouw en drie kinderen in een andere stad, waar je niks vanaf wist.
Of als hij vroeger een huurmoordenaar was voor de mocro-maffia en nu al 10 jaar onder een andere naam zit te hopen dat ze hem niet vinden.

Ja, dan wel.

Maar als je dit niet kunt relativeren zegt dat toch echt veel over jouzelf, en niet dat je zo principiëel bent.
Want dit moet je niet in relatie plaatsen tot onvolgroeide hersens, maar tot je eigen ervaring met hem over de afgelopen 10 jaar. Als je doet alsof dat allemaal fake was en dramatisch roept 'ik ken mijn eigen man niet', dan schat je je eigen ervaring niet op waarde.

Overdrijven is ook een vak. Probeer het nog eens en dan lezen wat er staat. :roll: :-D

Heb daarna ook nog wat getikt, misschien is dat wat duidelijker voor je?
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 07-04-2021 12:44
5.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KooktMetKnoflook schreef:
07-04-2021 12:16
En een beetje relativeren...
Dit is dus iets van meer dan 10 jaar geleden. Voor jou is het gloedjenieuw omdat jij het net hoort.
Iemand noemde al 'verjaringstermijn'. Is het terecht om iets van zo lang geleden heel belangrijk te maken, omdat het voor jou nieuw is?

Van mij had je het niet gehoord, omdat ik het in het licht van de 10 jaar daarna niet meer in verhouding vind staan. Inderdaad, ik maak die keuze om incidenten van een decennium geleden daar te laten.
Wat als hij 10 jaar geleden iemand zwaar had mishandeld? Of verkracht? (Of met zijn actie welbewust had bijgedragen aan een systeem - zoals prostitutie- dat mishandeling en verkrachting van vrouwen in stand houdt?)
llamaduck schreef:
07-04-2021 12:27
Grappig, dat is ook gebeurd en daar heb ik geen moeite mee. Ben zelf ook niet heilig wat dat betreft. Is wel een goede om mijn eigen reactie beter te begrijpen en waar het verschil precies in zit.

Maar kun je dat uitdiepen? Waar zit dat verschil dan in?

Cokegebruik kun je zien als een individuele keuze, waar verder niemand last van heeft. Net zoals je kunt denken dat die ene prostituée niet gedwongen werd en dat ze vrijwillig de transactie aangaat.

In beide gevallen misken je de wereld van ellende erachter. Dat snuifje coke komt uit een wereld waarin de cocainemaffia onvoorstelbaar veel mensen chanteert, martelt en vermoordt als ze bv een transport in de weg staan. Niet alleen de medeboeven, maar ook douaniers en inheemse indianendorpen en politieagenten.

Ik kan me best voorstellen dat mensen daarover heen stappen onder het motto “ach het was een keer een snuifje en fraai is het misschien niet en ik kan de wereld ook niet veranderen en ik ben ook niet heilig”, maar ten aanzien van prostitutie zit je er heel anders in. Waar komt dat verschil dan vandaan? Is het omdat je met prostitutie meteen met het slachtoffer in contact bent, en met cocaïne niet?
Alle reacties Link kopieren
Bellinis schreef:
07-04-2021 12:19
Ik vind het dan ergens wel mooi dat hij het (uiteindelijk) aan jou heeft verteld, ook al heb je ernaar gevraagd. Hij voelt zich blijkbaar wel veilig om iets waar hij zich voor schaamt met jou te delen.

Ik snap zeker dat je wat tijd moet nemen om het te laten bezinken. Misschien toch even het gesprek aangaan van wat er toen in zijn hoofd omging (en dan met wat beters komen dan 'mijn vriend heeft me omgepraat'). Zodat je ook een beeld kan vormen bij hoe anders hij vroeger was ten opzichte van nu. Mijn inschatting is dat het mogelijk nieuwsgierigheid was, in een dronken bui wellicht en totaal niet goed doordacht. En dat hij ervan geleerd heeft dat het niks voor hem is. 10 jaar is inmiddels ook wel ontzettend lang geleden, inmiddels ben je dan ook wel gegroeid en veranderd als persoon.

Aangezien hij er nu spijt van heeft, lijkt het me trouwens wel dat jullie op 1 lijn zitten in hoe je over prostituees bezoeken denkt.
Dit inderdaad, je bent het volgens mij met elkaar eens, dus ik zou dat gesprek gewoon nog een keer aangaan.

Ik zou dit ook niet vergelijken met het stelen van snoep, omdat er aan deze keuze een groot risico van uitbuiting kleeft. Zou het zelf eerder vergelijken met zoiets als dat hij vroeger heeft meegedaan aan iemand pesten ofzo. Iets dat toen grappig leek, maar het natuurlijk totaal niet was en wat hij nu ook inziet. Zegt het iets over zijn persoonlijkheid nu? Ik denk het eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
07-04-2021 12:31
Je mag het ook gewoon niet iets oke vinden.

Dat mensen bepaalde zaken doen of andere nare zaken sponsoren, nu of eerder, betekend niet dat jij dat in een relatie oke moet vinden. Vind een bizarre redenatie.
Het bestaat nu eenmaal dus ach, dan is het niet erg.


In dit geval zou ik het er over hebben, waarom vooral en wat vind hij zelf van de wereld en het idee dat je seks koopt en helemaal niet weet of dat wel vrijwillig gebeurt? Staat hij er echt anders in nu enz..

Antwoorden daarop zou ik eerst willen hebben voor ik zou nadenken over wat jij er van vindt en hoe jij nu over hem denkt en voelt.
Brrr.

Ja het is allemaal vreselijk.
Ja ik heb er zelf ook aan meegewerkt.
Ja ik ben een slecht mens.
Ja ik ben ook verantwoordelijk.
- laat het hoofd hangen en kijk naar de vloer -
Nee ik zal het nooit meer doen.
Ja ik heb er al 10 jaar elke dag spijt van.
Nee ik begrijp het zelf ook niet.
Nee ik weet niet wat me bezielde.
Ja het zal door meelopen komen.
Nee dat is geen excuus.
Ja ik heb je vertrouwen beschaamd. Dat ik je niet eens kende is geen excuus.
Ja ik hoop dat je het ooit in je kunt vinden om me ooit te vergeven.

Zoiets?
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
llamaduck schreef:
07-04-2021 11:03
Ik begrijp jullie reacties best hoor, en ik zou het het liefst gewoon laten gaan. Rationeel weet ik echt dat het niets met mij te maken heeft, dat iedereen fouten maakt en ik er niet teveel mee moet zitten. En tóch vind ik het moeilijk. Er voor kiezen een prostituee te bezoeken ben ik echt niet van gecharmeerd en moet denk ik wennen aan het idee dat hij daar toe in staat is (geweest). Het past denk ik ook gewoon niet bij het idee dat ik van hem had, hij is zelf juist zo onwijs principieel in dat soort dingen (of dat was een verbloeming).

@Viva-life22: hij zegt zelf dat ie zich heeft laten ompraten door een vriend. Dat verdient bij mij helaas ook geen schoonheidsprijs.
Ik snap t wel hoor. Het strookt ook niet met mijn principes. Ik vind het ook zeker niet ‘normaal’. En om laten praten, tja. Als iedereen van de brug afspringt, spring jij dan ook? Ook niet zo knap. Ik zou ‘m er ook niet om verlaten, maar het zou wel even moeite kosten om me er overheen te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Het beste is toch er met je vriend over praten als jij er zo mee zit. Het is gemakkelijk voor een ander om te zeggen; verleden is verleden, je had het niet moet vragen, en wat nog meer.. Uiteindelijk is het jouw gevoel en jij zit ermee. Ik was vroeger ook zo'n 'makkelijke' denker, tot je er zelf aanstaat. Nu zou ik zelf niet gevallen zijn over 1 keer, maar dat is hoe ik erover denk. Voor jou kan dat al onprettig zijn.

Ik kwam er bij mijn man achter dat hij er jarenlang verslaafd aan is geweest ( prostituees) en dan heb ik het niet over een jaar of 5 en 10x geweest..nee, zijn halve leven en dan behoorlijke extremen erbij. Dan staat je wereld op zijn kop. Ook alle cliches gezien, past totaal niet bij hem etc, etc. Uiteindelijk komt het bij jouwzelf terug.. hoe je ermee omgaat of kan gaan. Niemand kan je vertellen wat je ervan moet vinden of voelen. Succes ermee
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
07-04-2021 12:39
Ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn man hier mee zou komen. Als hij slim is houdt hij zijn mond.
Maar ik denk niet dat ik er lang mee zou zitten, ik vind het niet ok maar als iets lang geleden is, of voor mijn tijd, dan kan ik het wel loslaten.

Overigens denk ik dat veel mannen die het in hun jonge jaren wel eens hebben gedaan op de manier die Sodermalm beschreef, op latere leeftijd het niet meer in hun hoofd zouden halen. Onderhandelde omdat ze inmiddels beseffen dat het een schimmig wereldje is waarin heel veel onvrijwillig gebeurt. Ik denk oprecht dat de meeste mannen dat ook verwerpelijk vinden.

Schaar het onder jeugdige onbezonnenheid. Dat hij zich er toch voor schaamt zegt genoeg over hoe hij er nu over denkt en dat lijkt me voor jou van veel meer belang dan hoe ignorant hij vroeger was.
Dus helemaal prima als je eigen zoon straks in zijn jonge jaren een hoer pakt?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
07-04-2021 12:53
Dus helemaal prima als je eigen zoon straks in zijn jonge jaren een hoer pakt?
Waar staat dat?

Ik vind het zeker niet OK. En mijn zoon weet heel goed waarom ik daar zo over denk en wat er aan misbruik plaats vindt in dat wereldje, en vindt dat ook niet ok.

Ik denk dat heel veel mannen die het in jeugdige onbezonnenheid hebben gedaan, het niet gedaan zouden hebben als ze toen hadden beseft dat er heel vaak sprake is van onvrijwilligheid, misbruik en mensenhandel. Want zoals ik zei, heel veel mannen vinden dat ook zeker niet ok.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
07-04-2021 12:45
Maar kun je dat uitdiepen? Waar zit dat verschil dan in?

Cokegebruik kun je zien als een individuele keuze, waar verder niemand last van heeft. Net zoals je kunt denken dat die ene prostituée niet gedwongen werd en dat ze vrijwillig de transactie aangaat.

In beide gevallen misken je de wereld van ellende erachter. Dat snuifje coke komt uit een wereld waarin de cocainemaffia onvoorstelbaar veel mensen chanteert, martelt en vermoordt als ze bv een transport in de weg staan. Niet alleen de medeboeven, maar ook douaniers en inheemse indianendorpen en politieagenten.

Ik kan me best voorstellen dat mensen daarover heen stappen onder het motto “ach het was een keer een snuifje en fraai is het misschien niet en ik kan de wereld ook niet veranderen en ik ben ook niet heilig”, maar ten aanzien van prostitutie zit je er heel anders in. Waar komt dat verschil dan vandaan? Is het omdat je met prostitutie meteen met het slachtoffer in contact bent, en met cocaïne niet?
Omdat het seks betreft. Wat voor heel veel mensen het meest intieme is tussen twee mensen. Iets wat nu alleen TO en haar vriend met elkaar delen. Coke is een product, seks (of het nou betaald is of niet) beschouw ik niet als een product.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
07-04-2021 13:03
Waar staat dat?

Ik vind het zeker niet OK. En mijn zoon weet heel goed waarom ik daar zo over denk en wat er aan misbruik plaats vindt in dat wereldje, en vindt dat ook niet ok.

Ik denk dat heel veel mannen die het in jeugdige onbezonnenheid hebben gedaan, het niet gedaan zouden hebben als ze toen hadden beseft dat er heel vaak sprake is van onvrijwilligheid, misbruik en mensenhandel. Want zoals ik zei, heel veel mannen vinden dat ook zeker niet ok.
De misstanden zijn al jarenlang bekend.. heeft uitgebreid in het nieuws gestaan en staat dat nog steeds met regelmaat en het is er niet minder druk op geworden in de red light districten, of bij de thuisprostituees. Er zullen zeker mannen zijn die het niet meer zullen doen , maar evengoed wel. En er zullen er ook denken dat degene met wie zij het doen, het vast vrijwillig doet. Én je hebt erbij die alsnog naar binnen gaan ook al weten ze het. Helaas waar.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
07-04-2021 13:03
Waar staat dat?

Ik vind het zeker niet OK. En mijn zoon weet heel goed waarom ik daar zo over denk en wat er aan misbruik plaats vindt in dat wereldje, en vindt dat ook niet ok.

Ik denk dat heel veel mannen die het in jeugdige onbezonnenheid hebben gedaan, het niet gedaan zouden hebben als ze toen hadden beseft dat er heel vaak sprake is van onvrijwilligheid, misbruik en mensenhandel. Want zoals ik zei, heel veel mannen vinden dat ook zeker niet ok.
:wtf: mannen gaan (Denk ik) naar een prostituee omdat ze vreselijk hitsig zijn en hun zaakje willen legen of ze zoeken er genegenheid aandacht aanraking. Geloof er niks van dat als een man op pad is naar een prostituee in het heetst van de strijd hij er ook maar 1 seconde bij stil zal staan dat het een smerig wereldje is vol misbruik etc
Misschien zijn al die jonge mannen waar hier zo vergoeilijkend over wordt gesproken wel gewoon idioot slecht opgevoed.
Waarom leren ouders hun jongens niet hoe je een beetje respectvol met vrouwen omgaat, en welke ellende er achter de prostitutie zit?

Als je een hoer betaalt, prop je je leuter in een vrouw die jou niet eens een heel klein beetje aantrekkelijk vindt, en alleen tegen een flinke betaling aan je wil zitten, al dan niet gedwongen.

Ik vind dat toch een stuk minder vertederend dan een snoepje pikken bij het Kruidvat, en ik snap best dat die vriend van TO zich achteraf kapot schaamt.
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
07-04-2021 13:15
Misschien zijn al die jonge mannen waar hier zo vergoeilijkend over wordt gesproken wel gewoon idioot slecht opgevoed.
Waarom leren ouders hun jongens niet hoe je een beetje respectvol met vrouwen omgaat, en welke ellende er achter de prostitutie zit?

Als je een hoer betaalt, prop je je leuter in een vrouw die jou niet eens een heel klein beetje aantrekkelijk vindt, en alleen tegen een flinke betaling aan je wil zitten, al dan niet gedwongen.

Ik vind dat toch een stuk minder vertederend dan een snoepje pikken bij het Kruidvat, en ik snap best dat die vriend van TO zich achteraf kapot schaamt.
Dus de jongemannen bomvol hormonen moeten maar netjes opgevoed wachten totdat ze een vriendinnetje krijgen ? En de jongemannen die misschien niet zo goed in de markt liggen of vreselijk onzeker zijn? Leven lang aftrekken wachtend tot er iemand voorbij komt ?
Eurus schreef:
07-04-2021 12:53
Dus helemaal prima als je eigen zoon straks in zijn jonge jaren een hoer pakt?
Dit vertel je ook echt aan je moeder zeker ;)
Judith1982 schreef:
07-04-2021 13:12
:wtf: mannen gaan (Denk ik) naar een prostituee omdat ze vreselijk hitsig zijn en hun zaakje willen legen of ze zoeken er genegenheid aandacht aanraking. Geloof er niks van dat als een man op pad is naar een prostituee in het heetst van de strijd hij er ook maar 1 seconde bij stil zal staan dat het een smerig wereldje is vol misbruik etc
Nah, veel van die jongere leeftijd gaan naar clubs, peepshows of de wallen voor de fun. Zo'n groepje maakt elkaar een beetje gek. En met het schimmige wereldje erachter zijn ze al helemaal niet bezig.
Alle reacties Link kopieren
Judith1982 schreef:
07-04-2021 13:21
Dus de jongemannen bomvol hormonen moeten maar netjes opgevoed wachten totdat ze een vriendinnetje krijgen ? En de jongemannen die misschien niet zo goed in de markt liggen of vreselijk onzeker zijn? Leven lang aftrekken wachtend tot er iemand voorbij komt ?
Ehm, dat doen wij vrouwen andersom toch ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven