Dochtertje en ik doodziek. Man toch weekendweg met vrienden

10-07-2020 17:13 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 2 jaar en ik zijn allebei ziek (loopneus,keelpijn en hoesten en voelen ons echt ziek) en hebben ons vandaag laten testen op Corona (voor de zekerheid)

Dit weekend gaat mijn man met vrienden naar Zeeland.. opstap en plezier maken wat ik hem gun maar ik had gehoopt dat hij er voor ons zou zijn door thuis te blijven... dit is niet 1x in hem opgekomen en heeft dit ook niet aangeboden. Zoiets had ik wel gedaan maar is blijkbaar niet vanzelf sprekend. Mijn man is bijna nooot thuis. Hij werkt 6 dagen in de week ( heeft een eigen zaak ) en als hij thuis is, is hij alsnog aan het werk of gamen... )

Stel ik mij aan of?
blijfgewoonbianca schreef:
10-07-2020 18:48
Ja, da-hag , dan kun je ook zeggen : “ hij is de harde werker en zij een luie golddigger “ .

Kan best dat hij hard werkt voor z'n gezin, maar hij moet ook tijd en aandacht aan ze besteden.
Alle reacties Link kopieren
SNagelkerke schreef:
10-07-2020 18:52
Ik zie het probleem niet. Kindje kan toch gewoon naar oma of opa. Kan oma of opa niet dan laat je de oppas toch gewoon het hele weekend komen?
Huh ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
10-07-2020 18:53
Kan best dat hij hard werkt voor z'n gezin, maar hij moet ook tijd en aandacht aan ze besteden.
Als je 6 dagen werkt is dat best lastig.

Werk jij niet, TO ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik krijg het idee dat je je klachten en die van je dochter aangrijpt om aandacht van je man af te dwingen. Nu hij daar geen gehoor aan geeft, kruip je in de slachtofferrol. Kijk eens hoe zielig ik ben, doodziek, met ziek kind, man is al nooit thuis en gaat nu doodleuk de hort op, boehoe! Dat idee.
Natuurlijk hoort je man nu vanwege de Corona maatregelen niet weg te gaan.
Maar wees nou eens eerlijk naar jezelf: ben je niet 'gewoon' ongelukkig binnen de relatie? Breng dát dan ter sprake.
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
10-07-2020 18:41
Tja, dat mag dus niet in deze tijd. Je man is niet alleen een lul, hij heeft ook nog eens schijt aan de corona maatregelen. Weten zijn vrienden ook dat jullie ziek zijn? Zo niet zou ik ze op de hoogte brengen, wel zo veilig.

Ik zou toch eens gaan nadenken of je dit wel de rest van je leven wil.

Dit. Hij moet sowieso die test afwachten voordat hij überhaupt weg kan.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
10-07-2020 18:56
Dit. Hij moet sowieso die test afwachten voordat hij überhaupt weg kan.
Alleen als to of dochter koorts of benauwdheidsklachten heeft dus, zie vorige pagina
Alle reacties Link kopieren
Ivm de Corona zou het verstandig zijn dat man thuis blijft. Gaat hij toch iedere 6 uur 2 paracetamol er in en lekker bank hangen met je dochter.
Voor een griepje ga je je man toch niet thuis houden? Wat moet hij doen dan? Ik zou het wat anders vinden als je een gebroken been hebt. Dat je niet mobiel bent met kind. Ga lekker in bed met je dochter uitzieken. Filmpje aan en thuisbezorgt.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
10-07-2020 18:55
Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik krijg het idee dat je je klachten en die van je dochter aangrijpt om aandacht van je man af te dwingen. Nu hij daar geen gehoor aan geeft, kruip je in de slachtofferrol. Kijk eens hoe zielig ik ben, doodziek, met ziek kind, man is al nooit thuis en gaat nu doodleuk de hort op, boehoe! Dat idee.
Natuurlijk hoort je man nu vanwege de Corona maatregelen niet weg te gaan.
Maar wees nou eens eerlijk naar jezelf: ben je niet 'gewoon' ongelukkig binnen de relatie? Breng dát dan ter sprake.
.
Dit lijkt precies het geval te zijn.

TO, ben je niet gewoon teleurgesteld in je huwelijk? Is dit niet één voorbeeld van een veel groter probleem?
Zorg dat je weer in contact komt met je man. En doe dat samen, en niet door hem nu plotseling drammend zijn vriendenweekend te ontzeggen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
10-07-2020 18:55
Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik krijg het idee dat je je klachten en die van je dochter aangrijpt om aandacht van je man af te dwingen. Nu hij daar geen gehoor aan geeft, kruip je in de slachtofferrol. Kijk eens hoe zielig ik ben, doodziek, met ziek kind, man is al nooit thuis en gaat nu doodleuk de hort op, boehoe! Dat idee.
Natuurlijk hoort je man nu vanwege de Corona maatregelen niet weg te gaan.
Maar wees nou eens eerlijk naar jezelf: ben je niet 'gewoon' ongelukkig binnen de relatie? Breng dát dan ter sprake.
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat.. ik zit al maanden niet goed in mijn vel omdat ik me inderdaad alleen voel in me relatie. Mijn man is nooit thuis en ik doe alles alleen met de kleine, werk 4 dagen en doe het huishouden. Ik geef vaak aan dat ik quality time mis en hier zegt die telkens iets aan te willen doen maar vervolgens doet hij het niet
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
10-07-2020 19:04
.
Dit lijkt precies het geval te zijn.

TO, ben je niet gewoon teleurgesteld in je huwelijk? Is dit niet één voorbeeld van een veel groter probleem?
Zorg dat je weer in contact komt met je man. En doe dat samen, en niet door hem nu plotseling drammend zijn vriendenweekend te ontzeggen.
Ik heb niks gezegd tegen hem dat ik niet wil dat hij gaat... maar inderdaad ik denk dat ik vooral me klote voel met de hele situatie
Alle reacties Link kopieren
“ Mijn man is bijna nooot thuis. Hij werkt 6 dagen in de week ( heeft een eigen zaak ) en als hij thuis is, is hij alsnog aan het werk of gamen... ) ”

Wat doet hij wel als partner, als vader?
Als dat verder niet veel is, dan mis je ook niks aan deze man. Je doet het toch altijd al alleen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik lees van sommige mensen dat ze zich afvragen of ik wel gelukkig ben in mijn huwelijk en dat ik dit nu extra aandik vanwege de hele situatie.... dit zet me aan het denken want ik denk dat dat precies is wat er gebeurd. Ik voel me al maanden niet happy omdat ik me heel vaak alleen voel en ben...
ik werk 4 dagen, doe het huishouden en mijn dochtertje... mijn man werkt 6 dagen en als hij thuis komt is hij of met werk bezig of hij is aan het gamen. Heb hier zo vaak iets van gezegd en dan doet hij het spel uit gaan we film kijken maar valt dan binnen 2 min in slaap.

Als ik met hem wil praten dan word hij heel snel boos omdat hij dan dingen krijgt te horen wat hij niet wil horen en loopt of weg of negeert me... maar naast dat kunnen wij het ook leuk hebben en wil ik zo graag dat het werkt tussen ons, juist ook voor ons kindje
LoveLucy schreef:
10-07-2020 19:03
Voor een griepje ga je je man toch niet thuis houden? Wat moet hij doen dan? Ik zou het wat anders vinden als je een gebroken been hebt. Dat je niet mobiel bent met kind. Ga lekker in bed met je dochter uitzieken. Filmpje aan en thuisbezorgt.
Voor het kind zorgen natuurlijk. Ik zou mijn man en kind niet alleen thuis laten als ze beide ziek zijn en hij mij ook niet.
Tenzij de verzorgende ouder het wel aan denkt te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:18
Bedankt voor jullie reacties. Ik lees van sommige mensen dat ze zich afvragen of ik wel gelukkig ben in mijn huwelijk en dat ik dit nu extra aandik vanwege de hele situatie.... dit zet me aan het denken want ik denk dat dat precies is wat er gebeurd. Ik voel me al maanden niet happy omdat ik me heel vaak alleen voel en ben...
ik werk 4 dagen, doe het huishouden en mijn dochtertje... mijn man werkt 6 dagen en als hij thuis komt is hij of met werk bezig of hij is aan het gamen. Heb hier zo vaak iets van gezegd en dan doet hij het spel uit gaan we film kijken maar valt dan binnen 2 min in slaap.

Als ik met hem wil praten dan word hij heel snel boos omdat hij dan dingen krijgt te horen wat hij niet wil horen en loopt of weg of negeert me... maar naast dat kunnen wij het ook leuk hebben en wil ik zo graag dat het werkt tussen ons, juist ook voor ons kindje
Toen jullie voor een kind wilden gaan, hebben jullie toen afspraken gemaakt? Met elkaar gedeeld hoe je dat voor je ziet? Wie wat zou doen?
Alle reacties Link kopieren
Toch in gesprek gaan met je man. Misschien ook wat meer buiten de kaders denken? Hij heeft een eigen zaak. Daar kan je toch gewoon met je dochtertje overdag langs gaan? Dan kunnen jullie ook op zijn werkdagen meer tijd samen hebben. Ga dan bijvoorbeeld tussendoor met elkaar lunchen. Ook date night eens per week is heel goed om bij te praten! Wij gaan op date Night altijd samen uiteten.
Oké dus naast alle gezeur kunnen jullie het af en toe ook leuk hebben?
Nou, mijn relatie zou het niet zijn hoor. Ik ben geen sluitpost voor als er ergens wat tijd over is en mijn kind ook niet.
Athan schreef:
10-07-2020 18:39
Loopneus, keelpijn en hoesten noem ik niet doodziek...
Is clickbait.
Alle reacties Link kopieren
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:18
. Heb hier zo vaak iets van gezegd en dan doet hij het spel uit gaan we film kijken maar valt dan binnen 2 min in slaap.

Als ik met hem wil praten dan word hij heel snel boos omdat hij dan dingen krijgt te horen wat hij niet wil horen en loopt of weg of negeert me...


En samen iets echt gezelligs doen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zes dagen werken structureel is debiel veel. Als hij dan thuis is zou hij voor kind moeten zorgen om TO een beetje te ontlasten. Niet gamen. Nu laat hij TO voor alles opdraaien. 24 uur per dag, zeven dagen per week.

Hoe had hij dat voorgesteld met een kind erbij?
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
10-07-2020 19:23
Toen jullie voor een kind wilden gaan, hebben jullie toen afspraken gemaakt? Met elkaar gedeeld hoe je dat voor je ziet? Wie wat zou doen?
Toen wij aan een kindje begonnen was het nog niet ter sprake dat hij voor zichzelf zou beginnen... heb zo vaak gezegd dat ons leven zal veranderen en niet elk weekend weg kunnen enzo. ( natuurlijk wel met de kleine maar bedoel met vrienden stappen enz ) hij kan heel vaak weg want gaat 1 keer in het jaar met vrienden op vakantie, weekendjes weg.... ik doe dit niet omdat ik gewoon graag met gezin weg ga... wat ik wel eens doe is met vriendinnen wat eten
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
10-07-2020 19:26
Zes dagen werken structureel is debiel veel. Als hij dan thuis is zou hij voor kind moeten zorgen om TO een beetje te ontlasten.
Om TO te ontlasten ?
Ik zou eerder denken aan “ om een goede band met kind op te bouwen en te houden “ .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
SNagelkerke schreef:
10-07-2020 19:23
Toch in gesprek gaan met je man. Misschien ook wat meer buiten de kaders denken? Hij heeft een eigen zaak. Daar kan je toch gewoon met je dochtertje overdag langs gaan? Dan kunnen jullie ook op zijn werkdagen meer tijd samen hebben. Ga dan bijvoorbeeld tussendoor met elkaar lunchen. Ook date night eens per week is heel goed om bij te praten! Wij gaan op date Night altijd samen uiteten.
Heb je over het hoofd gezien dat TO ook 4 dagen werkt?
Waarom moet zij faciliteren dat hij zijn dochter ziet?
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
10-07-2020 19:25
En samen iets echt gezelligs doen ?
Gebeurd bijna niet... is altijd te druk! Als ik hier over begin zegt hij altijd dat hij dat ook graag wilt en dat het gaat veranderen maar dat het nu ‘’ even ‘’ druk is..... maar ondertussen zijn we een dik jaar verder
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
10-07-2020 19:22
Voor het kind zorgen natuurlijk. Ik zou mijn man en kind niet alleen thuis laten als ze beide ziek zijn en hij mij ook niet.
Tenzij de verzorgende ouder het wel aan denkt te kunnen.
Maar TO heeft een iets andere verdeling waarbij man geen zorgtaken heeft en ze meer alleenstaande moeder is dan onderdeel van een relatie. Prima als ze daar beiden tevreden over zijn, maar TO is dat blijkbaar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven