Dochtertje en ik doodziek. Man toch weekendweg met vrienden

10-07-2020 17:13 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 2 jaar en ik zijn allebei ziek (loopneus,keelpijn en hoesten en voelen ons echt ziek) en hebben ons vandaag laten testen op Corona (voor de zekerheid)

Dit weekend gaat mijn man met vrienden naar Zeeland.. opstap en plezier maken wat ik hem gun maar ik had gehoopt dat hij er voor ons zou zijn door thuis te blijven... dit is niet 1x in hem opgekomen en heeft dit ook niet aangeboden. Zoiets had ik wel gedaan maar is blijkbaar niet vanzelf sprekend. Mijn man is bijna nooot thuis. Hij werkt 6 dagen in de week ( heeft een eigen zaak ) en als hij thuis is, is hij alsnog aan het werk of gamen... )

Stel ik mij aan of?
blijfgewoonbianca schreef:
10-07-2020 19:27
Om TO te ontlasten ?
Ik zou eerder denken aan “ om een goede band met kind op te bouwen en te houden “ .
Nou ja, dat sowieso, maar ik had zo ingeschat dat dat niet heel hoog op zn prioriteitenlijst stond. Maar je hebt gelijk, dat zou reden nummer 1 moeten zijn.
O bah, als je je heel ziek voelt is het helemaal niet fijn als je partner niet even de zorg voor jullie kind overneemt. Voor jezelf zorgen als je ziek bent is één ding, maar ook nog voor een 2-jarige is best heftig.

Ik had er ook zo één thuis. Als hij ziek was lag hij de hele dag op bed en kon hij helemaal niets. Als ik vervolgens hetzelfde kreeg, kon ik niet de hele dag op bed liggen, omdat hij niet voor onze baby en dreumes zorgde (want hij was weer beter... dus hij kon weer werken!).

Ik heb veel te lang gewacht met de scheiding.
Roseaux schreef:
10-07-2020 19:29
Maar TO heeft een iets andere verdeling waarbij man geen zorgtaken heeft en ze meer alleenstaande moeder is dan onderdeel van een relatie. Prima als ze daar beiden tevreden over zijn, maar TO is dat blijkbaar niet.
Dat verandert toch niks aan wat ik zeg?
Ik snap niet waarom je je partner en je kind achterlaat voor een weekend plezier terwijl je partner aangeeft het niet aan te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:26
Toen wij aan een kindje begonnen was het nog niet ter sprake dat hij voor zichzelf zou beginnen... heb zo vaak gezegd dat ons leven zal veranderen en niet elk weekend weg kunnen enzo. ( natuurlijk wel met de kleine maar bedoel met vrienden stappen enz ) hij kan heel vaak weg want gaat 1 keer in het jaar met vrienden op vakantie, weekendjes weg.... ik doe dit niet omdat ik gewoon graag met gezin weg ga... wat ik wel eens doe is met vriendinnen wat eten
Wie wat zou doen bedoelde ik eigenlijk niet in de zin van wie wanneer met vrienden weggaat, maar wie zorgt er wanneer voor het kind, wie doet de was, wie maakt er schoon.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
10-07-2020 19:30
Dat verandert toch niks aan wat ik zeg?
Ik snap niet waarom je je partner en je kind achterlaat voor een weekend plezier terwijl je partner aangeeft het niet aan te kunnen.
Jawel, want zorgtaken en vader zijn voor je kind horen dan niet tot de verantwoordelijkheden van die vent. Met zaaddonor zijn en geld inbrengen zit zijn taak erop. Mijn keuze zou het ook niet zijn, maar ja.
roseaux wijzigde dit bericht op 10-07-2020 19:32
6.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
10-07-2020 19:26
Zes dagen werken structureel is debiel veel. Als hij dan thuis is zou hij voor kind moeten zorgen om TO een beetje te ontlasten. Niet gamen. Nu laat hij TO voor alles opdraaien. 24 uur per dag, zeven dagen per week.

Hoe had hij dat voorgesteld met een kind erbij?
To ontlasten? Nadat hij 6 dagen gewerkt heeft? Iets gezelligs doen:Ja. Maar to ontlasten? :-?
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
10-07-2020 19:30
Dat verandert toch niks aan wat ik zeg?
Ik snap niet waarom je je partner en je kind achterlaat voor een weekend plezier terwijl je partner aangeeft het niet aan te kunnen.
Ze geeft niks aan. Hij moet het snàppen. Vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
10-07-2020 19:30
O bah, als je je heel ziek voelt is het helemaal niet fijn als je partner niet even de zorg voor jullie kind overneemt. Voor jezelf zorgen als je ziek bent is één ding, maar ook nog voor een 2-jarige is best heftig.

Ik had er ook zo één thuis. Als hij ziek was lag hij de hele dag op bed en kon hij helemaal niets. Als ik vervolgens hetzelfde kreeg, kon ik niet de hele dag op bed liggen, omdat hij niet voor onze baby en dreumes zorgde (want hij was weer beter... dus hij kon weer werken!).

Ik heb veel te lang gewacht met de scheiding.
Ja precies! Hij kan altijd liggen wanneer hij wilt... hij loopt weg wanneer hij wil... ik heb de verantwoordelijkheid over me dochtertje en zal nooit zomaar weglopen van mijn man en kind...
Honingdropje2 schreef:
10-07-2020 19:31
To ontlasten? Nadat hij 6 dagen gewerkt heeft? Iets gezelligs doen:Ja. Maar to ontlasten? :-?
Jaja verkeerde woordkeuze, het was me al duidelijk gemaakt.

Hij moet ook gewoon een deel van de zorg op zich nemen bedoel ik.
Honingdropje2 schreef:
10-07-2020 19:33
Ze geeft niks aan. Hij moet het snàppen. Vanzelf.
Ze heeft toch aangegeven dat ze niet wilde dat hij wegging dacht ik?
Honingdropje2 schreef:
10-07-2020 19:31
To ontlasten? Nadat hij 6 dagen gewerkt heeft? Iets gezelligs doen:Ja. Maar to ontlasten? :-?
Dat hij ervoor kiest om 6 dagen te werken, wil toch niet zeggen dat TO vervolgens verplicht is om naast haar 32-urige werkweek alles in het huishouden en met het kind te doen? Dan zou zij geen enkele vorm van vrije tijd hebben. Als ze samen niet van 40+32 uur werken kunnen leven, moeten ze ander werk kiezen of andere vaste lasten aangaan.
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:33
Ja precies! Hij kan altijd liggen wanneer hij wilt... hij loopt weg wanneer hij wil... ik heb de verantwoordelijkheid over me dochtertje en zal nooit zomaar weglopen van mijn man en kind...
Hij toch ook? Jij zorgt ervoor dat hij dit kan doen hoor. Plan zelf es een weekend weg. Alleen. Hij thuis met kind.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
10-07-2020 19:31
To ontlasten? Nadat hij 6 dagen gewerkt heeft? Iets gezelligs doen:Ja. Maar to ontlasten? :-?
Ze werkt zelf ook vier dagen, ik vind het onzin dat zij dan dus nooit een moment voor zichzelf zou mogen hebben omdat hij zes dagen werkt. Het is ook helemaal niet gezegd dat hij zes dagen móét werken om rond te kunnen komen. Misschien is die eigen zaak wel zijn grote droom en werkt hij daarom zo veel. Moet de ander dan maar al haar vrije tijd inleveren, want hij werkt zoveel, al is het zijn eigen keus om dat te doen?
susan wijzigde dit bericht op 10-07-2020 19:35
0.17% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
10-07-2020 19:33
Ze geeft niks aan. Hij moet het snàppen. Vanzelf.
TO geeft al ruim een jaar aan dat het zo niet gaat? Man is een kleuter die niet snapt dat 6 dagen werken en vrijwel 0 zorgtaken op zich nemen een totaal scheve verdeling is? Ik gok zo dat hij op zijn werk dingen wel ineens goed kan inschatten.
Alle reacties Link kopieren
Neem hem binnenkort mee naar een weekendje Efteling oid.
Zou hij dat leuk vinden?
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
10-07-2020 19:31
Wie wat zou doen bedoelde ik eigenlijk niet in de zin van wie wanneer met vrienden weggaat, maar wie zorgt er wanneer voor het kind, wie doet de was, wie maakt er schoon.
Zo zijn er niet echt afspraken over gemaakt alleen dat ik een dag mama dag heb en hij een papa dag en Puntje bij paaltje is het dat hij geen papa dag heeft omdat hij te druk is. Huishouden vind ik dat het samen moet maar hij doet niks! Sterker nog moet alles achter zijn kont opruimen... hij doet echt nijs
-jolijn- schreef:
10-07-2020 19:34
Dat hij ervoor kiest om 6 dagen te werken, wil toch niet zeggen dat TO vervolgens verplicht is om naast haar 32-urige werkweek alles in het huishouden en met het kind te doen? Dan zou zij geen enkele vorm van vrije tijd hebben. Als ze samen niet van 40+32 uur werken kunnen leven, moeten ze ander werk kiezen of andere vaste lasten aangaan.
Nou ja dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
10-07-2020 19:33
Ze geeft niks aan. Hij moet het snàppen. Vanzelf.
Ja precies! Had gehoopt dat hij zelf zou denken ik blijf bij mijn meiden... had ik echt wel gedaan... vrienden weekend kan altijd...
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
10-07-2020 19:33
Ze heeft toch aangegeven dat ze niet wilde dat hij wegging dacht ik?
Nee juist niet aangegeven
Alle reacties Link kopieren
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:18
Ik voel me al maanden niet happy omdat ik me heel vaak alleen voel en ben...

Als ik met hem wil praten dan word hij heel snel boos omdat hij dan dingen krijgt te horen wat hij niet wil horen en loopt of weg of negeert me... maar naast dat kunnen wij het ook leuk hebben en wil ik zo graag dat het werkt tussen ons, juist ook voor ons kindje
Over het ziek zijn vind ik dat je je aanstelt. Je bent een volwassen vrouw dus relativeer een beetje; Als je doodziek bent kun je niet typen. En misschien ben je flink ziek, maar dan nog is de insteek dat je hem nodig hebt onzin. Natuurlijk kun je het zelf wel.

Zoals je je man hierboven omschrijft lijkt het me een lul. Ik vraag me wel af hoe jullie eigenlijk tot de afspraken over de verdeling gekomen zijn: hij 6 dagen werken, jij 4 en het huishouden en de verzorging van jullie kind, zonder tijd samen te hebben? Dat van die stomme verdeling en geen tijd voor elkaar had je in de eerste plaats al nooit moeten laten gebeuren als het niet beviel, maar daar ben je wel ooit akkoord mee gegaan. Wat is er veranderd daarna?

Wat hem echt een aso tokkie maakt is dat die dodo van je, terwijl jullie nu misschien besmet zijn met covid-19 zich een weekend lang onder andere mensen gaat bevinden. En blijft hij de hele tijd in de hotelkamer/ het huisje? Of gaat hij bij de kroeg of andere activiteiten zeker liegen dat niemand in zijn huishouden klachten heeft? Wat een eikel is het dan. Om zo'n enorme mate van egoïsme zou ik echt mijn relatie heroverwegen.
..
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:37
Nee juist niet aangegeven
Dat had je wel moeten doen.
Het gaat dus gewoon over het feit dat je ongelukkig bent in je relatie nu. Dat je man weinig oogt heeft voor een gezinsleven en vooral aan zichzelf denkt.

Zou ik pissig van worden.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
10-07-2020 19:34
Dat hij ervoor kiest om 6 dagen te werken, wil toch niet zeggen dat TO vervolgens verplicht is om naast haar 32-urige werkweek alles in het huishouden en met het kind te doen? Dan zou zij geen enkele vorm van vrije tijd hebben. Als ze samen niet van 40+32 uur werken kunnen leven, moeten ze ander werk kiezen of andere vaste lasten aangaan.
Geld is geen issue ... we hebben allebei een goed inkomen... en ik heb geen enkel vrije tijd.. maar dat doe ik graag voor me dochter maar dan wel met meer steun van mijn man... maar normaal gesproken praat je met je partner maar dat is in deze een lastige want ik moet zijn situatie snappen.
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:35
Zo zijn er niet echt afspraken over gemaakt alleen dat ik een dag mama dag heb en hij een papa dag en Puntje bij paaltje is het dat hij geen papa dag heeft omdat hij te druk is. Huishouden vind ik dat het samen moet maar hij doet niks! Sterker nog moet alles achter zijn kont opruimen... hij doet echt nijs
En waarom heb jij wel een mamadag? Jij hebt het niet druk?

Op zijn papadag: loop om half negen de deur uit en kom om 17.30 uur terug. Eens kijken wat er dan gebeurt.

Het is net of hij denkt dat zijn kind optioneel is of zo. Maar ik vermoed dat jij voor jullie kind zorgt als het zijn dag is? Stop daarmee, tenzij hij wil ruilen met jouw dag. Je faciliteert hem.
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 19:40
10.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volhouder666 schreef:
10-07-2020 19:37
Over het ziek zijn vind ik dat je je aanstelt. Je bent een volwassen vrouw dus relativeer een beetje; Als je doodziek bent kun je niet typen.
Wat een onzin, als iemand nog zelfstandig naar de wc en dergelijke kan dan moet typen ook wel lukken. En zo niet dan is in je eentje alleen thuis zijn met een kind niet meer verantwoord.

Maar ook zonder doodziek te zijn, maar wel heel veel slapen kan het zijn dat je niet voldoende oog op je kind kan houden en dat is ook niet bepaald verantwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven