Dochtertje en ik doodziek. Man toch weekendweg met vrienden

10-07-2020 17:13 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 2 jaar en ik zijn allebei ziek (loopneus,keelpijn en hoesten en voelen ons echt ziek) en hebben ons vandaag laten testen op Corona (voor de zekerheid)

Dit weekend gaat mijn man met vrienden naar Zeeland.. opstap en plezier maken wat ik hem gun maar ik had gehoopt dat hij er voor ons zou zijn door thuis te blijven... dit is niet 1x in hem opgekomen en heeft dit ook niet aangeboden. Zoiets had ik wel gedaan maar is blijkbaar niet vanzelf sprekend. Mijn man is bijna nooot thuis. Hij werkt 6 dagen in de week ( heeft een eigen zaak ) en als hij thuis is, is hij alsnog aan het werk of gamen... )

Stel ik mij aan of?
Alle reacties Link kopieren
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:36
Ja precies! Had gehoopt dat hij zelf zou denken ik blijf bij mijn meiden... had ik echt wel gedaan... vrienden weekend kan altijd...
Is dat zo? ik krijg al mijn (getrouwde vrienden) niet 123 gemobiliseerd voor een ander weekend op korte termijn.
Bij ons is dat vaak al maanden gepland. In zijn geval zou ik ook niet thuisblijven als mijn partner dat niet aan me vroeg. Dan zou ik ervan uit gaan dat het ok was, anders hoor ik het wel.
honingdropje2 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 19:42
22.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veel erger is dat hij iedereen daar kan aansteken en dat al die mensen naar huis gaan en hun familie leden aansteken.

Jullie denken allebei echt alleen maar aan jezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
10-07-2020 19:38
Het gaat dus gewoon over het feit dat je ongelukkig bent in je relatie nu. Dat je man weinig oogt heeft voor een gezinsleven en vooral aan zichzelf denkt.

Zou ik pissig van worden.
Ja dat is het...
maar het maakt het zo moeilijk omdat we het ook echt leuk kunnen hebben maar de laatste tijd is dat niet🥺
Alle reacties Link kopieren
SNagelkerke schreef:
10-07-2020 18:52
Ik zie het probleem niet. Kindje kan toch gewoon naar oma of opa. Kan oma of opa niet dan laat je de oppas toch gewoon het hele weekend komen?
Ja goed idee, dan hebben die straks ook corona.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dus na het weekend, als je zelf weer fit bent, even een goed gesprek plannen. En zeggen hoe alle bovenstaande punten over hem bij jou overkomen.
Dat je het samenzijn mist en het gevoel hebt dat je alleen maar moeder en poetsvrouw voor hem bent... Hopelijk heeft ie dan door dat het echt anders moet.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-07-2020 19:41
Veel erger is dat hij iedereen daar kan aansteken en dat al die mensen naar huis gaan en hun familie leden aansteken.

Jullie denken allebei echt alleen maar aan jezelf.
Ik hoop maar dat TO hem weer 6 dagen vrijwel niet heeft gezien en hem ook niet heeft kunnen besmetten.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-07-2020 19:42
Ja goed idee, dan hebben die straks ook corona.
Ik heb me vanmiddag laten testen dus hoop morgen de uitslag te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als het zo doorgaat dan weten wij wie de superverspreiders van het moment zijn...in afwachting van de uitslag blijf je toch thuis of ben ik nou gek?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:41
Ja dat is het...
maar het maakt het zo moeilijk omdat we het ook echt leuk kunnen hebben maar de laatste tijd is dat niet🥺
Wanneer dan wel? Als je doet wat hij wil?

Echt, houd eens op met een deurmat zijn en begin eens met een goed voorbeeld te geven voor jullie kind. Want die groeit nu op met het idee dat als je maar genoeg over iemand heen walst je gewoon je zin krijgt en dat mama's zich wel schikken in de wensen van hun man.

Wil je dat?
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
10-07-2020 19:42
Ik hoop maar dat TO hem weer 6 dagen vrijwel niet heeft gezien en hem ook niet heeft kunnen besmetten.
Hij slaapt en eet wel thuis waar zijn vrouw en kind zijn....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
10-07-2020 19:42
Dus na het weekend, als je zelf weer fit bent, even een goed gesprek plannen. En zeggen hoe alle bovenstaande punten over hem bij jou overkomen.
Dat je het samenzijn mist en het gevoel hebt dat je alleen maar moeder en poetsvrouw voor hem bent... Hopelijk heeft ie dan door dat het echt anders moet.
Ja heb dat zo vaak gezegd en zegt dan dat ik even met de situatie moet dealen dat het nou druk en stress is en het allemaal verandert alleen is wel al een jaar zo. Een weekend weg kan wel met vrienden maar zal nooit eens zeggen van schat, volgend weekend gaan we samen weg...
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-07-2020 19:43
Hij slaapt en eet wel thuis waar zijn vrouw en kind zijn....
Waarom? Hij is toch niet in ze geïnteresseerd.
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
10-07-2020 19:42
Dus na het weekend, als je zelf weer fit bent, even een goed gesprek plannen. En zeggen hoe alle bovenstaande punten over hem bij jou overkomen.
Dat je het samenzijn mist en het gevoel hebt dat je alleen maar moeder en poetsvrouw voor hem bent... Hopelijk heeft ie dan door dat het echt anders moet.
Misschien ook een leuk voorstel doen, zo van: laten we 1x per maand een oppas nemen op zaterdag en wat leuks gaan doen. Alleen verwijten gaat niet helpen denk ik. Dan wordt ie mss boos en voelt ie zich in een hoek gedreven. Positieve insteek lijkt me beter.
Zo lang je nog gezellig je frustraties in de groep gooit op het VIVA-forum zal het met de ziekte wel meevallen.

Mijn ervaring met vriendenweekendjes (zowel voor echtgenote als mijzelf) is dat dit schaarse momenten zijn om weer even in een andere rol te kruipen en vriendschappen aan te halen. Dit klinkt iets te veel als zo’n toxic relatie waarin de echtgenote de dramaqueen uithangt en haar man/vriend claimt.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
10-07-2020 19:39
Het is net of hij denkt dat zijn kind optioneel is of zo. Maar ik vermoed dat jij voor jullie kind zorgt als het zijn dag is? Stop daarmee, tenzij hij wil ruilen met jouw dag. Je faciliteert hem.
Ik snap wat je wil zeggen, maar laten we vrouwen ook niet nog verantwoordelijk maken voor het nalatende gedrag van sommige mannen.
Alle reacties Link kopieren
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:38
Geld is geen issue ... we hebben allebei een goed inkomen... en ik heb geen enkel vrije tijd.. maar dat doe ik graag voor me dochter maar dan wel met meer steun van mijn man... maar normaal gesproken praat je met je partner maar dat is in deze een lastige want ik moet zijn situatie snappen.
Als ik het allemaal zo lees zou ik hem zeker zeggen absoluut te gaan. Heb jij tijd om na te denken wat deze lulhannes nu werkelijk toevoegt aan jouw leven.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me dan ook nog druk om maak is dat ik stress heb over het weekend want ik weet bijna zeker dat ze zullen uitgaan maar ook hierin heb ik zoveel meegemaakt met hem. Als hij gedronken heeft weet hij niet meer wat hij doet... zo heb ik het verleden vaak telefoonnummers van vrouwen gevonden en foto’s samen met een andere vrouw.... daardoor is mijn vertrouwen beschaamd....
Alle reacties Link kopieren
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:44
Ja heb dat zo vaak gezegd en zegt dan dat ik even met de situatie moet dealen dat het nou druk en stress is en het allemaal verandert alleen is wel al een jaar zo. Een weekend weg kan wel met vrienden maar zal nooit eens zeggen van schat, volgend weekend gaan we samen weg...
En zeg jij weleens:" schat, volgend weekend gaan we weg?" Je maakt op mij een beetje een afwachtende indruk, maar je mag zelf natuurlijk ook initiatief nemen.
Alle reacties Link kopieren
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:45
Waar ik me dan ook nog druk om maak is dat ik stress heb over het weekend want ik weet bijna zeker dat ze zullen uitgaan maar ook hierin heb ik zoveel meegemaakt met hem. Als hij gedronken heeft weet hij niet meer wat hij doet... zo heb ik het verleden vaak telefoonnummers van vrouwen gevonden en foto’s samen met een andere vrouw.... daardoor is mijn vertrouwen beschaamd....
Vind je dat echt erger dan iemand die volledig langs je heen leeft en doet alsof hij een relatie en kind samen met jou heeft? Heb liever een man die een keer de fout in gaat dan zo iemand die een gezin sticht en zich er vervolgens volledig aan onttrekt.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
10-07-2020 19:45
Misschien ook een leuk voorstel doen, zo van: laten we 1x per maand een oppas nemen op zaterdag en wat leuks gaan doen. Alleen verwijten gaat niet helpen denk ik. Dan wordt ie mss boos en voelt ie zich in een hoek gedreven. Positieve insteek lijkt me beter.
Oh ik zou in zo'n situatie, waarin man stelselmatig de wens tot een gelijkwaardige verdeling bewust negeert/afwijst, juist met een vuist op tafel slaan. Waarom zou je als vrouw een man, die zijn deel als vader niet op zich neemt, niet boos mogen maken?
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn allebei echt totaal Remi alleen op de wereld....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:45
Waar ik me dan ook nog druk om maak is dat ik stress heb over het weekend want ik weet bijna zeker dat ze zullen uitgaan maar ook hierin heb ik zoveel meegemaakt met hem. Als hij gedronken heeft weet hij niet meer wat hij doet... zo heb ik het verleden vaak telefoonnummers van vrouwen gevonden en foto’s samen met een andere vrouw.... daardoor is mijn vertrouwen beschaamd....
Tja dan komt zo’n kuchje wel goed uit, kun je je man lekker aan de ketting binden ipv met vrienden op pad sturen.
Alle reacties Link kopieren
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:45
Waar ik me dan ook nog druk om maak is dat ik stress heb over het weekend want ik weet bijna zeker dat ze zullen uitgaan maar ook hierin heb ik zoveel meegemaakt met hem. Als hij gedronken heeft weet hij niet meer wat hij doet... zo heb ik het verleden vaak telefoonnummers van vrouwen gevonden en foto’s samen met een andere vrouw.... daardoor is mijn vertrouwen beschaamd....
Dus eigenlijk gaat hij best vaak over je grenzen heen? We horen hier eenzijdig het verhaal uiteraard maar klinkt als een beroerde relatie waarin hij heel aan zichzelf denkt en jij niet de meest duidelijke communicatie stijl hanteert. Zou inderdaad voor nog een goed gesprek gaan en anders tijdje elders gaan verkassen.
Tuttebel123 schreef:
10-07-2020 19:45
Waar ik me dan ook nog druk om maak is dat ik stress heb over het weekend want ik weet bijna zeker dat ze zullen uitgaan maar ook hierin heb ik zoveel meegemaakt met hem. Als hij gedronken heeft weet hij niet meer wat hij doet... zo heb ik het verleden vaak telefoonnummers van vrouwen gevonden en foto’s samen met een andere vrouw.... daardoor is mijn vertrouwen beschaamd....
Dus hij is er niet voor jullie als het nodig is én hij is niet te vertrouwen. En hij kan niet tegen kritiek.
Tijd voor een exit-strategie, zou ik zeggen.
ManOpHetPrikbord schreef:
10-07-2020 19:45
Zo lang je nog gezellig je frustraties in de groep gooit op het VIVA-forum zal het met de ziekte wel meevallen.

Mijn ervaring met vriendenweekendjes (zowel voor echtgenote als mijzelf) is dat dit schaarse momenten zijn om weer even in een andere rol te kruipen en vriendschappen aan te halen. Dit klinkt iets te veel als zo’n toxic relatie waarin de echtgenote de dramaqueen uithangt en haar man/vriend claimt.
Pffff tuurlijk joh. Vragen of de ander verantwoordelijkheid voor de partnerrol en vaderrol wil nemen is claimgedrag? Als je dat allemaal niet wil moet je niet aan een relatie en kinderen beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven