Doodzieke stiefmoeder

20-01-2018 08:51 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-01-2018 10:17
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.38% gewijzigd
Herkenbaar verhaal.

Heftig, ik denk dat ik hetzelfde zou reageren.
Dat kan alleen jij bepalen. Laat je leiden door je gevoel en ga jezelf niet forceren omdat zij nu ‘zielig’ is. Zij zou zelf ook initiatief kunnen nemen, desnoods via je vader of een ander familielid, als ze daar behoefte aan heeft.
Wat wil ze zelf?

Tja, stiefmoeders doen het altijd. Maar misschien is dit echt een kwade stiefmoeder, dat kan.

Uiteindelijk is ze mens, en ik weet niet of een gesprek mogelijk is, maar als mensen dicht bij de dood staan, wil het wel eens zo zijn dat al het gedrag van hen afvalt, en ze meer henzelf zijn, zodat je een andere kant nog gaat zien.

Als het jou zo bezighoudt, twijfel je toch behoorlijk en als zij wil dat je komt, kan je het altijd doen. Misschien lukt het nog om een goed gesprek te hebben en wordt er iets opgehelderd. En kan ze vertellen waarom ze zich zo gedroeg.
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
20-01-2018 09:05
Als mensen dicht bij de dood staan, wil het wel eens zo zijn dat al het gedrag van hen afvalt, en ze meer henzelf zijn, zodat je een andere kant nog gaat zien.
Poeh, dit is wel een goeie hoor. Ik denk dat je hier een mooi punt aanhaalt waar velen zich niet bewust van zijn, maar wat denk ik best vaak voorkomt.

Dan is het aan jou (TO) de keuze of je dat zou willen ja of nee.
Hoe staat je vader erin? Heb je wel contact met hem? Misschien kun je het hem eens vragen.

Goed dat je er toch over nadenkt, nu je de keuze nog hebt.
Ik begrijp het ook helemaal wanneer je er voor kiest om het bij de kaart te laten.

Wat geeft jou het beste gevoel voor jezelf?
Ligt alles echt aan haar? Is zij echt zo slecht? Of was jij ook niet altijd moeder Theresa? Alsde waarheid in het midden ligt dan zou ik er heen gaan. Mits zij jou wel wil zien natuurlijk. Misschien denkt ze net zo over jou...

En wat dacht je van respect voor je vader tonen? Of is dat geen overweging waard?
Je vader gaat zijn partner verliezen. Kan je daar niet aan denken?
Maar hebben ze behoefte aan contact to? zo aardig vind ik je ook niet klinken.
8102 schreef:
20-01-2018 09:30
Je vader gaat zijn partner verliezen. Kan je daar niet aan denken?
Kennelijk niet want” hij heeft geen ruggengraat” vgl TO. Iets zegt me dat jij hier ook een aandeel in hebt, TO.
8102 schreef:
20-01-2018 09:30
Je vader gaat zijn partner verliezen. Kan je daar niet aan denken?

Voor de tweede keer, als ik het goed begrijp. Heftig! :purple:
Maar als je stiefmoeder is overleden wat wil je dan weer wel contact met je vader die blijkbaar geen ruggengraat heeft?
8102 schreef:
20-01-2018 09:34
Maar als je stiefmoeder is overleden wat wil je dan weer wel contact met je vader die blijkbaar geen ruggengraat heeft?
Misschien dat de vader dan geen behoefte meer aan TO heeft als ze zich zo heeft opgesteld rondom dit overlijden.
TO ik stuur je even een pb.
Heeft to behoefte aan een pb?
Dat weet ik niet he. Ik merk het vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Dus je stuurde na jarenlange stilte een kaartje. Da's jouw eerste stap. Nu die van hun. Hoe reageerden ze?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zou iig niet schijnheilig aan bed gaan zitten doen alsof het one happy family is geweest altijd omdat zij toevallig dood gaat.

En eerlijk, als ik dood zou gaan en mijn tijd dus nog kort is, zou ik geen behoefte hebben aan mensen te zien waarmee de band ronduit slecht is.
Alle reacties Link kopieren
Ook niet-aardige mensen gaan dood. En net voor ze dat gaan hoef je ze niet ineens aardig te vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Na jarenlang stilte zou ik niet op bezoek gaan. Een kaartje lijkt mij voldoende. Ik heb een broer waar ik geen contact meer mee heb. Als hij ziek zou worden veranderd daar niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Waar voel jij je goed bij? Stuur je iedereen een kaartje die ziek is, en breng je eten langs en rij met ze naar het ziekenhuis. Dan zou ik nu opeens niet heel krampacht niets doen "omdat de relatie altijd slecht is geweest".

Of kijk eens of dat je iets voor je vader kunt doen. Zijn partner is ernstig ziek.

Je bent niet verplicht om opeens de ideale dochter uit te hangen.

Aan de andere kant, je mag ook je gedachte veranderen en weer meer contact zoeken met je vader en zijn vrouw.

Wanneer iedereen altijd met z'n hakken in het zand blijft staan, dan zal er nooit (wereld)vrede komen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Zou t hypocriet vinden nu opeens contact te zoeken. Ik zou juist je vader steunen met het verlies van zijn partner
Zou je in de toekomst weer contact overwegen met je vader? Dan zou ik hem zeker ook contacteren en er proberen voor hem te zijn. Ben je ook met je vader klaar, dan zou ik het bij een kaartje houden.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
20-01-2018 10:02
Ook niet-aardige mensen gaan dood. En net voor ze dat gaan hoef je ze niet ineens aardig te vinden.
Dit
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
blijfgewoonbianca schreef:
20-01-2018 10:02
Ook niet-aardige mensen gaan dood. En net voor ze dat gaan hoef je ze niet ineens aardig te vinden.
Heel erg dit.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
20-01-2018 10:55
Heel erg dit.
Want?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven