Dramavakantie? OP aangepast

08-08-2025 08:35 611 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
92.06% gewijzigd
Het was echt heel genant. Als er een gat in de vloer had gezeten waar ik in had kunnen verdwijnen…

Deze twee zijn nog zo bezig met elkaar, dat heb ik me nooit gerealiseerd. Ik wuifde het weg denk ik. In het kader van: ach ja, exen kunnen kut zijn. No biggie.

Ik snap nu ook zo waar de moeilijkheid in het contact vandaan komt

Ik heb heel kort met partner gesproken na afloop. Als in: ik heb hem de huid eigenlijk ook vol gescholden. Jongste dochter (die was gelukkig bij oma tijdens dit gesprek) gaat ook niet meer mee naar mijn huis. Ik moet dit echt even voor mezelf op de rij krijgen voor morgen.
Wat naar TO. Echt een situatie met alleen maar verliezers.

Ik zou de vakantie afblazen, hoe shit dat ook is. Elke keuze gaat klote zijn, en dan liever thuis je rot voelen dan ver weg. Je kunt misschien wat leuks met de jongste samen doen, om toch nog wat leuks met je vakantiedagen te doen.

Ik kan me goed voorstellen dat je ook veel te overdenken hebt mbt je relatie. Dat is ook fijner om alleen te kunnen doen dan in bijzijn van vier mensen die je steeds nodig hebben.
TO, ik denk echt dat je niet moet gaan. Twee weken is echt heel erg lang, je hebt een kant van je partner gezien die je ernstig doet twijfelen en je ziet er alleen maar meer tegenop. Waarschijnlijk ben jij degene die de boel gaat lopen redden als het mis gaat. Met kinderen die je nauwelijks kent en een man waar je niet op zit te wachten. Het gaat je niks opleveren, wel veel kosten. Laat je partner het maar alleen oplossen, het is niet aan jou.
Jezus, wat naar. Bedenk dat zolang je een relatie met hem hebt, je dit in de toekomst ws vaker zal meemaken.
Denk aan wat jij wil, niet wat je denkt dat je hoort te doen. Je kunt echt nog afhaken als je deze vakantie niet ziet zitten.
Cum non tum age
Zomer2025 schreef:
10-08-2025 15:02
Het was echt heel genant. Als er een gat in de vloer had gezeten waar ik in had kunnen verdwijnen…

Deze twee zijn nog zo bezig met elkaar, dat heb ik me nooit gerealiseerd. Ik wuifde het weg denk ik. In het kader van: ach ja, exen kunnen kut zijn. No biggie.

Ik snap nu ook zo waar de moeilijkheid in het contact vandaan komt

Ik heb heel kort met partner gesproken na afloop. Als in: ik heb hem de huid eigenlijk ook vol gescholden. Jongste dochter (die was gelukkig bij oma tijdens dit gesprek) gaat ook niet meer mee naar mijn huis. Ik moet dit echt even voor mezelf op de rij krijgen voor morgen.

Ondanks dat wil je nog steeds mee?
Ik vind dat echt bijzonder onverstandig.
Ach wat naar.
Ik zou ook afzeggen nu. Het is al lastig genoeg met zijn dochters, maar als je eigen ook (terecht) boos bent op hem lijkt de kans mij heel klein dat het gezellig gaat worden.

Wat je schrijft over zijn oudste die met al haar eigen issues probeert bij haar ouders te bemiddelen :'(
Het is zoals het is
Bah wat een drama... ik vind het echt heel erg sneu voor die meiden maar ik zou me hier nu echt niet meer in willen mengen en heel erg afknappen op die vent.
De dochters zullen ook begrijpen dat jij niet meer mee gaat (en misschien de hele vakantie niet doorgaat) na dit debacle. Zij hebben gezien dat jij niet het probleem bent, en hun ouders (helaas) wel. Dus je schuldgevoel kun je hopelijk een beetje afleggen.
Wauw. De enige positieve draai die je er aan kan geven is dat jullie het geprobeerd hebben en dat die meiden zich kennelijk nog het beste wisten te gedragen.

Ik zou je vent heel erg duidelijk maken dat het erop of eronder is de komende tijd en dat het niet woorden maar daden zullen moeten zijn. Jij bent ook geen superlijm tenslotte. Het is niet jouw taak hier een succes van te maken. Je mag op elk moment eruit stappen en ergens anders heen. Beter dat hij zich dat goed realiseert.... en jij ook trouwens want ik zou de balans erg in de gaten houden...
Lorem Ipsum
Laat die man maar eens een paar weken alleen voor zijn kinderen zorgen, dan krijgt hij wellicht wat meer begrip hoe zwaar een zorgtaak kan zijn.
Niet gaan hoor TO. Als man echt wil werken aan de relatie dan komt ie daar na de vakantie wel op terug. Je bent terecht boos en dit incident bevestigt dat zowel je partner als zijn ex de belangen van de kinderen echt niet hoog op hun lijstje hebben staan.

Arme oudste dochter. Ik was haar. De bemiddelaar. De brave die dacht dat ze de sfeer wel kon beïnvloeden. Het heeft me echt getekend. Ik ben nog steeds patronen aan het afleren van die tijd.

Je hebt het beste voor met de kids maar jij kan ze niet redden. Ik zou zeggen; kies voor jezelf!!
bbubbels wijzigde dit bericht op 10-08-2025 15:52
0.73% gewijzigd
Wat sneu voor die kinderen, zulke ouders die zich niet kunnen gedragen.
Ik denk dat deze hele vakantie geldingsdrang is van man richting zijn ex. Geeft dus vooral aan hoezeer hij nog met haar bezig is en zegt weinig over hem als vader. Of wel, maar niet op positief vlak
Het is zoals het is
Merys schreef:
10-08-2025 15:08
Ondanks dat wil je nog steeds mee?
Ik vind dat echt bijzonder onverstandig.
Precies wat ik ook vind.
Ach Zomer, wat ontzettend triest hoe eea is verlopen, zéker voor die kinderen!

Ik zou, als ik in jouw schoenen stond, absoluut niet meegaan. Heel verdrietig voor jongste dochter, maar dat zou, voor jou, niet van doorslaggevend moeten zijn in dit stadium van deze relatie.

Nogmaals, ik zou in jouw plaats afhaken en mijn kostbare vakantiedagen besteden aan overdenken van deze relatie (als dat überhaupt nog nodig is).
Live Life to the fullest
Wedden dat hij de relatie verbreekt als TO niet meegaat?
Merys schreef:
10-08-2025 16:13
Dat denk ik ook, want ik denk dat een groot deel van wat hij zoekt in een relatie is dat hij ontzorgd wordt. Dat zijn vriendin een heleboel van hem overneemt en voor hem regelt. Als ze niet laat zien dat ze daartoe bereid is dan is het denk ik al snel klaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Oh jeetje, wat een ellende! Wat ontzettend zonde dat dit zo moet lopen.

Ik zou echt sterk overwegen om het af te blazen. Ontzettend jammer van geld dat al is uitgegeven, maar de negatieve lading is niet weg te poetsen en dan kost het alleen maar meer geld.

Nou ja. Veel wijsheid toegewenst.
Merys schreef:
10-08-2025 16:13
Dat denk ik ook, maar dat is een geschenk voor Zomer, al voelt dat niet zo (begrijpelijk). Het behoedt haar iig wel veel ellende voor de toekomst met zo’n man, maar ik snap hoe moeilijk dit nu voor haar moet voelen.
Live Life to the fullest
Jeetje, dat dit zo heftig zou worden zag ik niet aankomen in je verhaal.

Het enige dat ik hier denk is 'arme, arme kids!'. Ik denk dat ik (mezelf kennende) mee zou gaan om het voor hen leuk te maken. Omdat ik het zo sneu vind hoe hun ouders zijn! Ja, ten kost van mezelf, dat zeker.

Hoe reageren de kinderen op jou?

En als die oudste dit direct zo oppakt, dan is dit dus blijkbaar iets dat vertrouwd voor haar is. Arm kind. En dan zeggen dat het met haar psychisch niet goed gaat! Gek zeg :facepalm: . Beide ouders mogen zich diep diep schamen dat ze hun kinderen dit aandoen!
Susan schreef:
10-08-2025 16:42
Dat denk ik ook, want ik denk dat een groot deel van wat hij zoekt in een relatie is dat hij ontzorgd wordt. Dat zijn vriendin een heleboel van hem overneemt en voor hem regelt. Als ze niet laat zien dat ze daartoe bereid is dan is het denk ik al snel klaar.
Ik vrees het ook. Wat ontzettend rot allemaal TO.
-Matilda- schreef:
10-08-2025 17:07
Ik denk dat ik (mezelf kennende) mee zou gaan om het voor hen leuk te maken. Omdat ik het zo sneu vind hoe hun ouders zijn! Ja, ten kost van mezelf, dat zeker.
Dat lijkt mij onderhand echt wel heel veelgevraagd. Ik zou het 1000% begrijpen als ze dit niet op zich wil nemen. Ik kan me ook niet voorstellen dat het nog een oprecht leuke vakantie wordt, en als er iets misgaat heeft zij het straks nog gedaan ook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
-Matilda- schreef:

Het enige dat ik hier denk is 'arme, arme kids!'. Ik denk dat ik (mezelf kennende) mee zou gaan om het voor hen leuk te maken. Omdat ik het zo sneu vind hoe hun ouders zijn! Ja, ten kost van mezelf, dat zeker.

Ik was ook zo, maar probeer niet meer in die rol te stappen. Want wat je dan die kinderen ook aanleert is dat mannen er een zooitje van kunnen maken, en dat vrouwen het dan moeten oplossen en verantwoordelijkheid zijn voor dat alles goed gaat met iedereen. Precies het voorbeeld wat deze kinderen ook al van de relatie tussen hun vader en moeder hebben gekregen, en een patroon waarin ook de oudste dochter zich al te goed kan vinden.
-Matilda- schreef:

Klinkt aardig en nobel, maar als je het even wat breder bekijkt: dan ga je mee met een meisje van 8, bij wie TO - grote kans - daarna uit het leven verdwijnt. En ze gaat mee met twee pubers die ze überhaupt nauwelijks kent en die ze daarna waarschijnlijk ook niet meer ziet. Ik vraag me af of je er niet meer kwaad dan goed mee doet, eerlijk gezegd.
Wat heftig voor je zeg. Dat had je niet zien aankomen. Jij dacht nog wel dat je een goedzak zonder initiatief aan de haak had geslagen. Bleek er best veel pit in te zitten, alleen niet waar je dat zou willen.

Ik vraag me meteen af of dat hele verhaal over de oudste die vorig jaar de boel op stelten gezet heeft, waarna de vakantie afgebroken is, wel klopt. Want als het kind nu aan het redderen was, dan kan ik me niet voorstellen dat ze normaal op oorlogspad gaat.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven