Dreigen met contactverbod

21-10-2020 15:04 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Ik heb een heel zware en turbulente periode achter de rug.
De man die ik lange tijd zag en soort van fwb was heeft alles stopgezet en verbroken.
Had al langer gevoelens voor hem en voor hem was het enkel lust en geen enkele interesse in mij of mijn leven.
Heeft ondertussen met n kennis van mij iets begonnen gelijkaardig wat wij hadden.
Laatste maanden heeft hij me enkel nog nodig gehad om een ander te kunnen leren kennen of er in contact mee te kunnen komen.
Aangezien hij me hierna verwijten maakte als ik hem stuurde hoe ik me bij alles voelde en de hele situatie heeft hij me geblokkeerd.
Wil het gewoon normaal afsluiten en eens gesprek voeren zonder wrok en verwijten.
Stuur hem nog met ander nummer of vriendinnen nemen het voor mij op en nu dreigt hij met contactverbod politie enz.
Hoe kan iemand zo vrolijk verdergaan en niet eens omkijken tegenwoordig.
Kan hij dit zomaar aanvragen ook?

Reacties zijn welkom ps wees niet te hard voor me heb ik weinig aan x
Live every moment, laugh every day, Love beyond words
Alle reacties Link kopieren
Stop met hem contacten. Je klinkt inderdaad als een stalker.
Hoe rot ook, je kunt het niet altijd naar volle tevredenheid afsluiten. Dit is wat het is.
Laat het los. Sterkte.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk wordt hij een beetje gek van je. Hij wil niet verder, jij wil praten en afsluiten. Tja, als hij niet wil houdt het wel een op. Dat heb je maar te accepteren. Dat je hem nu via vriendinnen en via een ander nummer benadert gaat wel een beetje op stalken lijken.
Hoe lang hebben jullie "iets" gehad?
Alle reacties Link kopieren
Afsluiting is in dit geval niet meer dan een bevestiging van wat je al weet. Heb je niets aan en hij evenmin. Ik wil je dringend adviseren dit los te laten en daar (professionele) hulp bij te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ja is idd vergaand maar wil ook niet dat het zo word afgesloten.
1 jaar.
Het kwetst me vooral dat hij me nu zo bekijkt alsof ik niks ben voor hem of me verwijten maakt continu.
Live every moment, laugh every day, Love beyond words
contactverbod gaat eerder over slachtoffer - dader bij een misdrijf:

Een contactverbod is een door de rechter opgelegde beschermende maatregel die een dader of verdachte verbiedt in de buurt te komen van een persoon om die tegen een confrontatie in bescherming te nemen.

Dat zal het dus niet worden. Maar WAAROM zou jij nog contact willen met een dergelijk figuur? Antwoorden krijg je niet, en als je ze wel krijgt kan je er niets mee. Sommige mannen zijn nou eenmaal zo, daar valt niets aan te snappen.

Mijn advies: blokkeer hem op alles, huil uit, koop chocolade en wijn, haal diep adem en ga verder met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Blair0808 schreef:
21-10-2020 15:09
Ja is idd vergaand maar wil ook niet dat het zo word afgesloten.
1 jaar.
Het kwetst me vooral dat hij me nu zo bekijkt alsof ik niks ben voor hem of me verwijten maakt continu.
Je hebt hierin niet zoveel te willen. Je bent verliefd geworden op je fwb. Hij laat je nu zitten. Dat doet pijn. Maar je doet er niets tegen.
Wis, blokkeer en verwijder hem. Kan hij je ook niet meer verwijten maken.

En echt: stóp met via vriendinnen hem benaderen. Als hij niet wil, dan wil hij niet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik goed dat jij contact met hem zoekt met de telefoon van je vriendinnen of met anonieme nummers? Dat is heel ver over de schreef en dan heeft hij alle reden om een contactverbod aan te vragen.

Ga bij jezelf te raden. Hij wil geen contact meer. Dan stopt het dus. Of jij dat nu wil of niet.
Hij wil je niet meer. Stop met hem benaderen.
Alle reacties Link kopieren
Ga verder met je leven. Hij gaat jou op alle vlakken niet geven waar je naar op zoek bent.
Laat die man met rust.
Hij is jou niets verplicht.
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
21-10-2020 15:09
contactverbod gaat eerder over slachtoffer - dader bij een misdrijf:

Een contactverbod is een door de rechter opgelegde beschermende maatregel die een dader of verdachte verbiedt in de buurt te komen van een persoon om die tegen een confrontatie in bescherming te nemen.

Dat zal het dus niet worden. Maar WAAROM zou jij nog contact willen met een dergelijk figuur? Antwoorden krijg je niet, en als je ze wel krijgt kan je er niets mee. Sommige mannen zijn nou eenmaal zo, daar valt niets aan te snappen.

Mijn advies: blokkeer hem op alles, huil uit, koop chocolade en wijn, haal diep adem en ga verder met je leven.

Bij stalking kan dat toch ook worden opgelegd?
Alle reacties Link kopieren
Blair0808 schreef:
21-10-2020 15:09
Ja is idd vergaand maar wil ook niet dat het zo word afgesloten.
1 jaar.
Het kwetst me vooral dat hij me nu zo bekijkt alsof ik niks ben voor hem of me verwijten maakt continu.
Maar wat wil je nog van hem horen dan? Hij wilde alleen seks, jij kreeg gevoelens, hij kapte het af. Ik denk dat je dingen van hem wil horen die hij nooit gaat zeggen zoals bijvoorbeeld dat je heel speciaal voor hem bent/was. Dat gaat hij niet zeggen en dat is naar, omdat jij wel gevoelens kreeg.
Dit is trekken aan een dood paard. Hou de eer aan jezelf en ga verder met je leven, want dit is zo zonde van je energie en tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties.
Zal ik doen doet vooral pijn om zo snel ingeruild te zijn voor een ander omdat ik wel veel voor hem heb gedaan en vaak ook over mijn eigen grenzen ben gegaan.
Wel mijn les geleerd hieruit want ik was vooral de gever en hij de nemer.
Live every moment, laugh every day, Love beyond words
Alle reacties Link kopieren
Blair0808 schreef:
21-10-2020 15:14
Dankjewel voor jullie reacties.
Zal ik doen doet vooral pijn om zo snel ingeruild te zijn voor een ander omdat ik wel veel voor hem heb gedaan en vaak ook over mijn eigen grenzen ben gegaan.
Wel mijn les geleerd hieruit want ik was vooral de gever en hij de nemer.
Ga goed voor jezelf zorgen, leer je grenzen aangeven. Laat hem los, laat het gaan. Hij is de negatieve energie niet waard. Steek deze energie in jezelf.
Blair0808 schreef:
21-10-2020 15:09
Ja is idd vergaand maar wil ook niet dat het zo word afgesloten.
1 jaar.
Het kwetst me vooral dat hij me nu zo bekijkt alsof ik niks ben voor hem of me verwijten maakt continu.
Je kan hem niet dwingen. Hij kan jou wel dwingen te stoppen met contact opnemen, maar zou het niet fijner zijn als een vriendelijk verzoek daartoe volstaat?

Bedenk het eens andersom: jij wil geen contact meer met een ex, maar die blijft maar contact met jou opnemen. Dat vind jij ook niet fijn.

Voor jezelf is het ook beter om van het afgelopen jaar de mooie momenten te herinneren en dat als geschenk te zien en gewoon door te gaan met je leven. Genoeg leuke vrijgezellen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt iemand niet dwingen. Je kunt hem niet dwingen om dezelfde gevoelens als jij te hebben en je kunt een gesprek al helemaal niet afdwingen. Het heeft ook helemaal geen nut, want je hebt toch bepaalde verwachtingen van zo'n gesprek die gewoon never nooit vervuld worden. Blijf je met een nog kutter gevoel zitten.
Alle reacties Link kopieren
Blair0808 schreef:
21-10-2020 15:09
Ja is idd vergaand maar wil ook niet dat het zo word afgesloten.
1 jaar.
Het kwetst me vooral dat hij me nu zo bekijkt alsof ik niks ben voor hem of me verwijten maakt continu.
ik heb langere tijd een stalker gehad, die ook vond dat hij recht had op contact met mij.
En recht had, op dat ik hem te woord stond,en recht had op dat ik hem uitlegde waarom niks van hem wilde
Hij had geen rechten, en die heb jij ook niet.

En het is voor de belaagde partij echt, intens akelig om een stalker te hebben
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem niet dwingen om op een fatsoenlijke manier de boel af te sluiten.

Blijkbaar zag hij jou als fwb, en niet meer.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het nogal een moeilijke en zware tijd geweest.
Zit nu ook thuis door corona omdat ik symptomen had en test afgenomen nu moet ik afwachten.
En ik heb ook leukemie dus mijn weerstand is al heel zwak.
Toen ik hem dit stuurde reageerde hij simpelweg dont care en deed hij in het verleden ook al vaker want mijn leven interesseert hem niks.
Wat ik wel laag vind is dat hij al een ander heeft of haar waarschijnlijk alle aandacht heeft die hij voor mij destijds nooit had.
Live every moment, laugh every day, Love beyond words
Alle reacties Link kopieren
Blair0808 schreef:
21-10-2020 15:22
Voor mij is het nogal een moeilijke en zware tijd geweest.
Zit nu ook thuis door corona omdat ik symptomen had en test afgenomen nu moet ik afwachten.
En ik heb ook leukemie dus mijn weerstand is al heel zwak.
Toen ik hem dit stuurde reageerde hij simpelweg dont care en deed hij in het verleden ook al vaker want mijn leven interesseert hem niks.
Wat ik wel laag vind is dat hij al een ander heeft of haar waarschijnlijk alle aandacht heeft die hij voor mij destijds nooit had.
dat is niet laag, dat gaat jou gewoon niks aan

hij is je niks verschuldigd, en door jouw gedrag, kan hij niet eens meer beleefdheid opbrengen.
En dat is rot
Alle reacties Link kopieren
Blair0808 schreef:
21-10-2020 15:22
Voor mij is het nogal een moeilijke en zware tijd geweest.
Zit nu ook thuis door corona omdat ik symptomen had en test afgenomen nu moet ik afwachten.
En ik heb ook leukemie dus mijn weerstand is al heel zwak.
Toen ik hem dit stuurde reageerde hij simpelweg dont care en deed hij in het verleden ook al vaker want mijn leven interesseert hem niks.
Wat ik wel laag vind is dat hij al een ander heeft of haar waarschijnlijk alle aandacht heeft die hij voor mij destijds nooit had.
Heel naar allemaal, legitimeert je eigen gedrag echter niet.
Dat jouw vriendinnen je ik niet tot de orde roepen.
Echt stop met contact zoeken.
Huil uit en move on
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Blair0808 schreef:
21-10-2020 15:14
Wel mijn les geleerd hieruit want ik was vooral de gever en hij de nemer.

Jullie hadden een fwb relatie. Dat hoort gelijkwaardig te zijn maar dat kán niet als 1 van de 2 verliefd wordt. Dat hij meer nam kan je hem niet kwalijk nemen. Dat jij teveel gaf kan je alleen jezelf kwalijk nemen.

En stop met stalken.
Alle reacties Link kopieren
hard maar zo denkt hij er waarschijnlijk idd over.
Ik zie hem nu vooral als gebruiker en dat hij me serieus pijn heeft gedaan en op mijn hart heeft getrapt door al zo snel een ander te hebben en mij overal van die verwijten maakt.
Live every moment, laugh every day, Love beyond words
Alle reacties Link kopieren
Blair0808 schreef:
21-10-2020 15:22
Voor mij is het nogal een moeilijke en zware tijd geweest.
Zit nu ook thuis door corona omdat ik symptomen had en test afgenomen nu moet ik afwachten.
En ik heb ook leukemie dus mijn weerstand is al heel zwak.
Toen ik hem dit stuurde reageerde hij simpelweg dont care en deed hij in het verleden ook al vaker want mijn leven interesseert hem niks.
Wat ik wel laag vind is dat hij al een ander heeft of haar waarschijnlijk alle aandacht heeft die hij voor mij destijds nooit had.
Je bent lastig te begrijpen. Je zegt dat jullie 'relatie' amper die naam mocht hebben, het was voornamelijk seks. Dus ja, het is heel normaal dat hij op een gegeven moment iemand tegenkomt met wie hij wel een echte relatie wil hebben. Of dat hij een nieuwe vriendin voor alleen seks gaat zoeken als jij niet langer zijn seksmaatje wil zijn. Je verwijt hem dingen die je hem helemaal niet kunt verwijten. Dat vindt ik nou laag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven