Driehoeks- vierhoeks- of vijfhoeksrelaties
woensdag 31 juli 2019 om 17:03
Ik (man, eind 30) ben al jarenlang enorm geïnteresseerd in driehoeksrelaties. Het lijkt me heel bijzonder om dat een keer mee te maken. Het begon een beetje toen ik de serie 'Big Love' keek op HBO. Dat ging over een Mormoonse man die er drie echtgenotes op nahoudt. Twee jaar geleden zag ik een Argentijnse film op het roze filmfestival over een vrouw die samenleeft met twee mannen. Meer in persoonlijk leven heb ik de laatste maanden een enorme crush op een lesbisch (bi?) stel van mijn sportclub.
Het valt me op dat best veel mensen aan trio's, kwartetten, orgies en parenclubbezoek lijken te doen, maar dat heel weinig mensen een echte driehoeksrelatie hebben (of lijkt dat maar zo en doen mensen dat in het geheim?). Het lijkt me heerlijk om met meerdere mensen seks te hebben, maar daarnaast ook intimiteit te delen, lol te maken en leuke dingen te doen. In die Argentijnse film waar ik het net over had kwam dat heel mooi naar voren. Idealiter heeft iedere deelnemer ook echt die klik met ieder ander, zonder dat er een persoon is die heel duidelijk de kern vormt of het meest geliefd is.
Zijn er meer mensen die hier belangstelling voor hebben of ervaring mee hebben? Hoe kom je hier aan of hoe ontstaat zoiets? En is het ook zo mooi of juist een recept voor ellende? Waar loop je tegen aan?
(Ik heb ook interesse in vierhoeksrelaties of vijfhoeksrelaties, maar daar hoor je nog veel minder vaak over, dus ik verwacht weinig ervaringsdeskundigen te treffen in dit topic).
Het valt me op dat best veel mensen aan trio's, kwartetten, orgies en parenclubbezoek lijken te doen, maar dat heel weinig mensen een echte driehoeksrelatie hebben (of lijkt dat maar zo en doen mensen dat in het geheim?). Het lijkt me heerlijk om met meerdere mensen seks te hebben, maar daarnaast ook intimiteit te delen, lol te maken en leuke dingen te doen. In die Argentijnse film waar ik het net over had kwam dat heel mooi naar voren. Idealiter heeft iedere deelnemer ook echt die klik met ieder ander, zonder dat er een persoon is die heel duidelijk de kern vormt of het meest geliefd is.
Zijn er meer mensen die hier belangstelling voor hebben of ervaring mee hebben? Hoe kom je hier aan of hoe ontstaat zoiets? En is het ook zo mooi of juist een recept voor ellende? Waar loop je tegen aan?
(Ik heb ook interesse in vierhoeksrelaties of vijfhoeksrelaties, maar daar hoor je nog veel minder vaak over, dus ik verwacht weinig ervaringsdeskundigen te treffen in dit topic).
woensdag 31 juli 2019 om 18:50
@S-Meds: tsja, dat zullen we moeten ervaren. Dat wordt een groot avontuur, als het er ooit van komt.
Overigens zou ik niet willen zeggen dat ik niet in staat ben om een partner te behouden. Dat blijkt toch helemaal niet uit mijn posts hier? Je weet toch niet hoe eerdere relaties zijn uitgegaan, wie daar het initiatief voor nam en wat de achtergronden waren? Misschien wordt, gegeven mijn persoonlijkheid en insteek, een driehoeksrelatie wel stabieler en kansrijker dan al mijn eerdere relaties (bijvoorbeeld omdat die te beperkend en saai aanvoelden).
Overigens zou ik niet willen zeggen dat ik niet in staat ben om een partner te behouden. Dat blijkt toch helemaal niet uit mijn posts hier? Je weet toch niet hoe eerdere relaties zijn uitgegaan, wie daar het initiatief voor nam en wat de achtergronden waren? Misschien wordt, gegeven mijn persoonlijkheid en insteek, een driehoeksrelatie wel stabieler en kansrijker dan al mijn eerdere relaties (bijvoorbeeld omdat die te beperkend en saai aanvoelden).

woensdag 31 juli 2019 om 18:53
in een relatie ben je minimaal voor de helft verantwoordelijk, al maakt je vriendin het uit, dan nog heb jij daarin een rol. Voor een driehoeksverhouding moet je heel erg goed zijn in relaties, een man van eind dertig die nog vrijgezel is heeft gewoon niet de goede papierenOrpheus13 schreef: ↑31-07-2019 18:50@S-Meds: tsja, dat zullen we moeten ervaren. Dat wordt een groot avontuur, als het er ooit van komt. lijkt me niet
woensdag 31 juli 2019 om 18:54
Volgens mij stond er vorig jaar een artikel in de Volkskrant met portretten en interviews met mensen die met 3 of meer een relatie hadden. Misschien is dat via Google nog wel te vinden. Uit ervaring met een periode omgaan met een man met meerdere relaties lijkt het me vooral veel extra gedoe opleveren. Allemaal extra emoties en energieën, ik zou er gek van worden.

woensdag 31 juli 2019 om 18:55
een duurzame relatie met 1 is al heel pittig, laat staan met 2 of godbetert 4aikidoka schreef: ↑31-07-2019 18:54Volgens mij stond er vorig jaar een artikel in de Volkskrant met portretten en interviews met mensen die met 3 of meer een relatie hadden. Misschien is dat via Google nog wel te vinden. Uit ervaring met een periode omgaan met een man met meerdere relaties lijkt het me vooral veel extra gedoe opleveren. Allemaal extra emoties en energieën, ik zou er gek van worden.

woensdag 31 juli 2019 om 18:57
Ben je nou serieus of aan het trollen? Dat gaat toch alleen op als ik op zoek zou zijn naar een relatie? (En zelfs onder die aanname zou er nog genoeg op je redenatie zijn aan te merken). Maar de reden dat ik niet in geinteresseerd ben/was in relaties, zou toch kunnen zijn dat ik tot voor kort dacht dat een relatie automatisch een 1-op-1-relatie betekende?

woensdag 31 juli 2019 om 18:59
je bent toch op zoek naar een relatie, het liefst een drie of vierhoek. dat is gek als je niet eens een tweehoek (een rechte streep zeg maar) kan behoudenOrpheus13 schreef: ↑31-07-2019 18:57Ben je nou serieus of aan het trollen? Dat gaat toch alleen op als ik op zoek zou zijn naar een relatie? (En zelfs onder die aanname zou er nog genoeg op je redenatie zijn aan te merken). Maar de reden dat ik niet in geinteresseerd ben/was in relaties, zou toch kunnen zijn dat ik tot voor kort dacht dat een relatie automatisch een 1-op-1-relatie betekende?

woensdag 31 juli 2019 om 19:01
Ik weet niet of je bewust vervelend bent of gewoon moeite hebt met logisch redeneren. Ik verwijs naar mijn vorige post, die legt heel goed uit waarin je redenatie tekort schiet.
Ik ga er vanuit dat je het goed bedoelt, maar je onlogische manier van discussieren maakt het voor mij wat minder interessant. Dus ik ga voorlopig vooral even op anderen reageren.
woensdag 31 juli 2019 om 19:03
Dank voor je tip!aikidoka schreef: ↑31-07-2019 18:54Volgens mij stond er vorig jaar een artikel in de Volkskrant met portretten en interviews met mensen die met 3 of meer een relatie hadden. Misschien is dat via Google nog wel te vinden. Uit ervaring met een periode omgaan met een man met meerdere relaties lijkt het me vooral veel extra gedoe opleveren. Allemaal extra emoties en energieën, ik zou er gek van worden.

woensdag 31 juli 2019 om 19:03
je snapt mijn punt gewoon niet, je bent niet in staat tot een driehoek als je al niet in staat bent om een relatie met 1 man te behoudenOrpheus13 schreef: ↑31-07-2019 19:01Ik weet niet of je bewust vervelend bent of gewoon moeite hebt met logisch redeneren. Ik verwijs naar mijn vorige post, die legt heel goed uit waarin je redenatie tekort schiet.
Ik ga er vanuit dat je het goed bedoelt, maar je onlogische manier van discussieren maakt het voor mij wat minder interessant. Dus ik ga voorlopig vooral even op anderen reageren.
woensdag 31 juli 2019 om 19:05
Met een persoon erbij wordt het wel lastiger, en in mijn ervaring niet leuker. Ik had wel 2x zoveel drama, en niet 2x zo vaak seks, en die was ook niet 2x zo leuk.
Ik ben daar in ieder geval niet geschikt voor, het kost bakken met energie en zoveel tijd wil ik gewoon niet aan een relatie besteden. Ik heb ook nog werk en hobby's enzo.
Ik ben daar in ieder geval niet geschikt voor, het kost bakken met energie en zoveel tijd wil ik gewoon niet aan een relatie besteden. Ik heb ook nog werk en hobby's enzo.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 31 juli 2019 om 19:05

woensdag 31 juli 2019 om 19:08
tuurlijk, hopelijk deelt hij al die drama’s dan weer met ons.madamzonderm schreef: ↑31-07-2019 19:05Hij heeft recht op zijn eigen ervaringen en mag best zijn eigen inschatting maken.
woensdag 31 juli 2019 om 19:09
Wil je iets vertellen over jullie invulling? Hoeveel mensen waren er betrokken? Woonden jullie samen? Waren er primaire en secundaire relaties of was iedereen primair?lolapaloeza schreef: ↑31-07-2019 19:05Met een persoon erbij wordt het wel lastiger, en in mijn ervaring niet leuker. Ik had wel 2x zoveel drama, en niet 2x zo vaak seks, en die was ook niet 2x zo leuk.
woensdag 31 juli 2019 om 19:11
Dat is ook zo, maar voor een drie- of meer hoeks verhouding heb je gewoon goede relatie vaardigheden nodig. Het kan zijn dat TO die heeft hoor, maar als dat niet zo is bij 1 op 1 gaat het niet opeens wel lukken als het er maar meer zijn. Hooguit krijg je 2x zoveel gezeur.madamzonderm schreef: ↑31-07-2019 19:05Hij heeft recht op zijn eigen ervaringen en mag best zijn eigen inschatting maken.
Maar dat is gekleurd door eigen ervaring.
woensdag 31 juli 2019 om 19:16
We waren met 3 , we woonden allemaal apart. De bedoeling was allemaal gelijk. Er was al snel een soort impliciet gedoe over of je wel echt gelijk was. En over trouw en regels.
woensdag 31 juli 2019 om 19:23
Goeie.....ik ben wel echt hetero, dus twee vrouwen ligt meer voor de hand. Ik kan me een andere man wel voorstellen, maar dan eerder in een mvmv of mvvvm constellatie. Maar relaties met vier of vijf personen zijn natuurlijk vele malen onwaarschijnlijker dan een driehoeksrelatie, dus dat is vooral theoretisch.
Hoewel ik dus echt hetero ben, ben ik niet homofoob. Zoals gezegd vond ik die film over mmv-relatie wel echt mooi. Ik zie mezelf niet snel een man pijpen of anaal genomen worden, maar kan me wel voorstellen dat het mooi is een wat intiemere vriendschap te hebben met een man. En ik zou ook niet meer schrikken of 'walgen' van een naakte man of een dp bijvoorbeeld.
woensdag 31 juli 2019 om 19:28