Driehoeks- vierhoeks- of vijfhoeksrelaties
woensdag 31 juli 2019 om 17:03
Ik (man, eind 30) ben al jarenlang enorm geïnteresseerd in driehoeksrelaties. Het lijkt me heel bijzonder om dat een keer mee te maken. Het begon een beetje toen ik de serie 'Big Love' keek op HBO. Dat ging over een Mormoonse man die er drie echtgenotes op nahoudt. Twee jaar geleden zag ik een Argentijnse film op het roze filmfestival over een vrouw die samenleeft met twee mannen. Meer in persoonlijk leven heb ik de laatste maanden een enorme crush op een lesbisch (bi?) stel van mijn sportclub.
Het valt me op dat best veel mensen aan trio's, kwartetten, orgies en parenclubbezoek lijken te doen, maar dat heel weinig mensen een echte driehoeksrelatie hebben (of lijkt dat maar zo en doen mensen dat in het geheim?). Het lijkt me heerlijk om met meerdere mensen seks te hebben, maar daarnaast ook intimiteit te delen, lol te maken en leuke dingen te doen. In die Argentijnse film waar ik het net over had kwam dat heel mooi naar voren. Idealiter heeft iedere deelnemer ook echt die klik met ieder ander, zonder dat er een persoon is die heel duidelijk de kern vormt of het meest geliefd is.
Zijn er meer mensen die hier belangstelling voor hebben of ervaring mee hebben? Hoe kom je hier aan of hoe ontstaat zoiets? En is het ook zo mooi of juist een recept voor ellende? Waar loop je tegen aan?
(Ik heb ook interesse in vierhoeksrelaties of vijfhoeksrelaties, maar daar hoor je nog veel minder vaak over, dus ik verwacht weinig ervaringsdeskundigen te treffen in dit topic).
Het valt me op dat best veel mensen aan trio's, kwartetten, orgies en parenclubbezoek lijken te doen, maar dat heel weinig mensen een echte driehoeksrelatie hebben (of lijkt dat maar zo en doen mensen dat in het geheim?). Het lijkt me heerlijk om met meerdere mensen seks te hebben, maar daarnaast ook intimiteit te delen, lol te maken en leuke dingen te doen. In die Argentijnse film waar ik het net over had kwam dat heel mooi naar voren. Idealiter heeft iedere deelnemer ook echt die klik met ieder ander, zonder dat er een persoon is die heel duidelijk de kern vormt of het meest geliefd is.
Zijn er meer mensen die hier belangstelling voor hebben of ervaring mee hebben? Hoe kom je hier aan of hoe ontstaat zoiets? En is het ook zo mooi of juist een recept voor ellende? Waar loop je tegen aan?
(Ik heb ook interesse in vierhoeksrelaties of vijfhoeksrelaties, maar daar hoor je nog veel minder vaak over, dus ik verwacht weinig ervaringsdeskundigen te treffen in dit topic).

maandag 23 maart 2020 om 22:25
Hm nee dat heb ik nou absoluut niet met mijn vriendinnen, noch met hun partners.

maandag 23 maart 2020 om 23:19
even loepen
maandag 23 maart 2020 om 23:30
Juist niet dus. Kokhalzen van het idee alleen al, mijn beste vriendinnen..
Dat is een heel ander soort liefde. Je hebt ze echt niet op een rijtje hoor.
dinsdag 24 maart 2020 om 08:28
Na loepen begrijp je het nog steeds niet hoor.... ik ben gewoon een unieke persoonlijkheid met eigen meningen (zoals zovelen). Dat is voor MEDS kennelijk reden om heel vijandig te doen. Je zult nergens iets vinden waarvan je zegt "Goh, die Orpheus verdient die negatieve reacties ook wel"
dinsdag 24 maart 2020 om 08:30
Het is ook een mentaliteit waar je je voor open moet stellen, en misschien in een groepsdynamiek ook een proces waar je met zijn allen in moet groeien.appelientjex schreef: ↑23-03-2020 22:25Hm nee dat heb ik nou absoluut niet met mijn vriendinnen, noch met hun partners.
(Niet moeten in de zin van 'moeten' uiteraard. Je moet niets).

dinsdag 24 maart 2020 om 09:31
Mensen veranderen hun mentaliteit niet omdat dat jou beter uitkomt
dinsdag 24 maart 2020 om 09:44
Jezus zeg, die Orfus verdient die negatieve reacties zo ontzettend!Orpheus13 schreef: ↑24-03-2020 08:28Na loepen begrijp je het nog steeds niet hoor.... ik ben gewoon een unieke persoonlijkheid met eigen meningen (zoals zovelen). Dat is voor MEDS kennelijk reden om heel vijandig te doen. Je zult nergens iets vinden waarvan je zegt "Goh, die Orpheus verdient die negatieve reacties ook wel"
Toch fijn dat mede-forummers eenzelfde mening over een forummer hebben en die delen.
Maar wat mij betreft: zeer verdiend O!
conversation = awareness

dinsdag 24 maart 2020 om 11:17
dinsdag 24 maart 2020 om 13:04
Want?
dinsdag 24 maart 2020 om 17:20
@TO: waarom plaats je geen oproepje hier op Viva? Kun je die inspirerende post over Friends als voorbeeld gebruiken.
Ik wed dat je vrij veel reacties zult krijgen, voornamelijk via privé-berichtjes natuurlijk.
Met zo’n aanhang en fan base lijkt me dit vrij eenvoudig te realiseren voor je.
Hou je ons op de hoogte?
Ik wed dat je vrij veel reacties zult krijgen, voornamelijk via privé-berichtjes natuurlijk.
Hou je ons op de hoogte?
conversation = awareness

dinsdag 24 maart 2020 om 17:22
Nee joh, het hebben van seks met iemand heeft toch echt wel alles te maken met een bepaalde chemie voelen voor die persoon of personen. Als dat er niet is kun je het vergeten. Niks lieve gezellige seks, als er geen chemie is wordt er ook niet in de kroonluchter gehangen. Bij mij althans....

dinsdag 24 maart 2020 om 17:27
Ik hou het lekker bij mijn open relatie waarin ik met mijn partner ben en daarnaast nog enkele minnaars heb die ik op gezette tijden zie. Die minnaars hoeven dan weer niets met elkaar te hebben van mij. Ze kennen elkaar niet eens en dat vind ik wel zo prettig. Maar seks met meer dan een persoon tegelijkertijd is ook echt niet aan mij besteed, daarnaast val ik alleen op mannen dus wat t.o. aandraagt kan ik me qua wens niet zoveel bij voorstellen. Uiteraard veroordeel ik het niet. Ieder zijn ding!
dinsdag 24 maart 2020 om 17:36
Ik kan me niet voorstellen dat je niet voor het aanmaken van deze nick, even hebt nagekeken hoe het afliep met de originele Orpheus? Die kwam per ongeluk in zo'n orgietje terecht van bachanten...beetje overenthousiast die feestgangers.
Vreemd dus om daar naar te verlangen, of een gevalletje nomen est omen?
Vreemd dus om daar naar te verlangen, of een gevalletje nomen est omen?
dinsdag 24 maart 2020 om 17:41
dinsdag 24 maart 2020 om 17:42
Ik had een topic in de contact-pijler, maar daar kwam helaas weinig respons op. Misschien kan ik inderdaad mijn friends-post gebruiken....Miss_Communicatie schreef: ↑24-03-2020 17:20@TO: waarom plaats je geen oproepje hier op Viva? Kun je die inspirerende post over Friends als voorbeeld gebruiken.
Hou je ons op de hoogte?
dinsdag 24 maart 2020 om 17:44
Ik was in de betreffende post Ross, dus wat Chandler en Joey uitspoken moeten ze zelf weten. Ik ben totaal niet homofoob. Wat ik al zei: hoe meer liefdes-, vriendschappelijke- en seksuele connecties er zijn binnen die zeshoek hoe leuker het me lijkt.Doornroosje75 schreef: ↑24-03-2020 17:15Ik heb vooral nog een prangende vraag over het Friends-model: liggen Chandler en Joey ook wel eens gezellig met hun handen in elkaars pyjamabroek? Of zijn dat van die typische gezellige meisjesdingen?
Volgens mij is het overigens wel zo dat mannen vaker richting 100% hetero of 100% homo gaan, en dat biseksualiteit (of in ieder geval niet 100% hetero) vaker voorkomt bij vrouwen
dinsdag 24 maart 2020 om 17:57
Ik bedoel, je hebt geen vriendin. Maar heb je wel vrienden? Het plaatje wat je hierboven schetst is echt zo totaal onrealistisch.
Ik kan niet beslissen of je eigenlijk een jonge kerel bent die met ons allemaal loopt te sollen, of een eenzame 40 plusser die dit allemaal echt meent. Ik hoop het eerste, eigenlijk.
ambrozijn wijzigde dit bericht op 24-03-2020 18:05
Reden: duidelijkheid
Reden: duidelijkheid
2.78% gewijzigd
dinsdag 24 maart 2020 om 18:12
Neen, dat Friends-plaatje dat je schetst is totaal onrealistisch. Ik ken eigenlijk geen mensen die dit zouden zien zitten met hun gehele vriendengroep. Vriendschappen en vriendengroepen zijn op een heel andere manier opgebouwd, en ik vind het vreemd dat je dat niet beseft. Vandaar.
dinsdag 24 maart 2020 om 18:21
Zou ik zeker doen.
Die post is goed verbeeldend, zelfs voor degene die niet zo ontwikkeld zijn, omdat iedereen wel Friends kent.
Het heeft mij eerlijk gezegd ook wel aan het denken gezet moet ik je bekennen.
conversation = awareness