Een andere kijk op vreemdgaan

16-11-2020 12:12 283 berichten
Vreemdgaan is iets wat heel veel leed en verdriet kan veroorzaken, maar toch in veel relaties voorkomt. Juist omdat het zoveel leed veroorzaakt, zou je geneigd zijn te vinden dat het er eigenlijk niet zou moeten zijn. Maar het is nou eenmaal. Toch overkomt het veel relaties. En misschien kan er veel leed verzacht worden, als je er iets meer van zou begrijpen. Als het er is, waarom is het er dan?

In deze topic wil ik los van de voor- en nadelen die er aan vastkleven, en los van goed en kwaad, kijken of een vrouw die vreemdgaat dit om andere redenen doet, dan wanneer een man dit doet.

Misschien krijgen we er dan wat meer zicht op, waarom het gebeurt. Het kan ons misschien helpen om de radeloosheid en de machteloosheid, die we er door voelen wat te verzachten.

Ik begin met een voorzetje en daarna een vraag:

Volgens onderzoek uit de gedragswetenschappen vertoont het vrouwelijke in de mens meer neiging tot verbindingen leggen. Het vrouwelijke is meer coöperatief, samenwerkend en zoekt meer naar overeenkomsten. Terwijl het mannelijke meer neiging heeft tot competitief gedrag dat zich uit in concurrentie, polarisatie, onderscheid maken en het zoeken naar verschillen.

Ik geef hier dus geen oordeel dat het een beter is dan het ander. Ze zijn er allebei en allebei noodzakelijk. De voortplanting is fundamenteel gebaseerd op de dynamiek van sekseverschillen, anders zouden we nog niet eens hebben bestaan.

Koppel vrouwelijk niet 100% aan vrouw en mannelijk niet 100% aan man. Want in de natuur komen alle varianten voor van een man die 100% vrouwelijk is tot een vrouw die 100% mannelijk is en alles daar tussenin.

Wel is het zo, dat coöperatief gedrag bij vrouwen overheerst en competitief gedrag bij mannen overheerst. Er bestaat dus zeker een verband tussen vrouw en vrouwelijkheid en man en mannelijkheid.
Wanneer de samenleving aan vrouwelijkheid en mannelijkheid deze fundamentele verschillen toekent, kan ik verwachten dat mannen en vrouwen hun gedrag van vreemdgaan verschillend beleven en het vermoedelijk ook om verschillende redenen zullen doen.

Ik heb het vermoeden dat als een man vreemdgaat, er een grotere kans op echtscheiding is, dan wanneer een vrouw dit doet.

Het mannelijke denkt vanuit OF – OF, of jij blijft mijn geliefde of die andere wordt het.
Het vrouwelijke denkt vanuit EN – EN. Een vrouw zal dus meer neiging hebben om te kijken of er voor haar een mogelijkheid is om met zijn drieën verder te gaan. Zij zal haar man waarschijnlijk meer willen betrekken bij haar minnaar. En het liever niet aansturen op een echtscheiding.

Omdat zij wil verbinden, zal zij misschien de volgende mogelijkheden willen onderzoeken:

Haar oorspronkelijke man bv. zien als haar steun en toeverlaat in haar toekomstplannen met kinderen, gezin, financiën en huishoudelijke omgeving, enz. te realiseren. Kortom haar zorg voor het nageslacht. En haar minnaar meer zien vanuit bv. het op zoek zijn naar goed genetisch materiaal, of omdat ze met hem betere seks heeft dan met haar oorspronkelijke man en misschien, maar dan speculeer ik. Om haar leiderschap te bevestigen. Het zou me niet verbazen als een vrouw, die vreemd gaat weleens van dit scenario gedroomd heeft. En daar later serieuze verlangens naar heeft. En heel misschien haar fantasie zelfs werkelijkheid heeft zien worden.

Om je hier op een zuivere manier en vrij van oordeel, mee bezig te houden, vraagt dat nogal wat van je. Dus ik wil daarom al degenen die dit maar raar vinden, grote afweer voelen en niet bereid zijn om de schaamte even naast je neer te leggen, verzoeken om hier voorlopig eerst alleen maar te lezen, voordat je op het orgel gaat met afwijzingen. Het is een nogal onwennige manier van kijken.

Ik denk dat dit een waagstukje is om het hier transparant met elkaar over te hebben.
Daarom heb ik deze topic ook aan "de peiling" gekoppeld. Want er bestaat ook een grote kans dat we dit met elkaar niet voor elkaar krijgen.

In een forum kun je op twee manieren reageren.
1. Op inhoud
2. Op vorm

Zonder dit verder toe te lichten, wil ik voornamelijk bezig zijn met lezers, die op inhoud reageren. Mensen die het leuker vinden om op vorm te reageren, verzoek ik naar twitter te verhuizen.

Nu mijn vraag:

Zijn er vrouwen die zich herkennen in bovengenoemd scenario?

Hoe groot schat je de slagingskans van dit topic in?

Totaal aantal stemmen: 132

1. 100% mogelijk (2%)
2. 75% mogelijk (3%)
3. 50% mogelijk (2%)
4. 25% mogelijk (9%)
5. Onmogelijk (85%)
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
19-11-2020 08:07
Dit is toch niet te volgen ? Al die overtollige details zoals de prijs van je auto, hotel en huis, wat hebben die nou met het verhaal te maken ?
Het leidt wel lekker af. Hoe meer details hoe groter de kans dat de ander zegt: Ja, schat en voor je het weet heb je ineens een open relatie omdat meneer de vrouwelijk kant van het verbinden wil ontdekken.

Ik denk dat je het beste eerlijk en to the point kunt zijn in een goede relatie. Het bier slaat dood zo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
thanx schreef:
19-11-2020 13:20
Volgens mij werd er in de OP juist gevraagd om niet te roepen waarom je voir of tegen bent.
Dat is een andere discussie.
He felle reactie geeft wel weer dat je er waarschijnlijk al eens mee te maken hebt gehad.
Maar daar zijn andere topics voor.
Vraag hier is waarom? Zonder naar de ander te wijzen.
Omdat de vreemdganger een slecht mens is.... klaar!
Lucieanders schreef:
19-11-2020 13:53
Omdat de vreemdganger een slecht mens is.... klaar!
Lekker zwart-wit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
19-11-2020 13:56
Lekker zwart-wit.
Maar wel heel helder en duidelijk...
wivina schreef:
19-11-2020 07:27
Ik vind het wel heel moeilijk jouw vragen. En het is allemaal al zo lang geleden. Ik ben er eigenlijk nooit meer mee bezig geweest. We hebben het goed samen. Ze voelt zich veilig bij me, want ik ben haar al 51 jaar trouw. Ik vind het eigenlijk raar om nu die ouwe koeien uit de sloot te halen. Ik heb me met die andere kijk op vreemdgaan een beetje in de nesten gewerkt. Ik had dit thema nooit moeten aansnijden. Als ik met iemand praat over vreemdgaan, voel ik altijd dat ik daar een andere kijk op heb, Uit ervaring weet ik ook dat je er anders mee om kan gaan. Maar ik heb dat nog nooit met iemand durven bespreken. Ik zou voor gek verklaard worden. Omdat het zo afwijkt. Maar ik heb "A" gezegd. Inderdaad een waagstukje. Ik zie nu wel om "B" te kunnen zeggen en die andere kijk te bespreken, moet ik iets meer over ons vertellen. Op het moment weet ik nog niet hoe. Ik zie daar achteraf als een berg tegen op. Wat ben ik begonnen met dit onderwerp? Stom?
Je vragen zijn oké en ik wil je ook wel vertrouwen, maar ik durf niet zo goed.

Ik begin eerst even met wat neutrale dingen, als je het niet erg vindt.

[Toen we elkaar leerden kennen ... Een ander in het spel, kon ik mij niet voorstellen.]
anoniem_401749 wijzigde dit bericht op 25-11-2020 22:54
64.27% gewijzigd
zurimat schreef:
19-11-2020 10:36
Ik denk dat een vaste partner ook niet meer de juiste aandacht kàn geven om die onzekerheid te voeden, het is immers een vaste waarde geworden en die aandacht is minder bevredigend als de aandacht van een ander. Hetzelfde cadeautje, berichtje, knuffel, whatever zal op dat moment als minder bevredigend aangevoeld worden, wanneer het komt van de partner dan wanneer het komt van de minnaar.
anoniem_401749 wijzigde dit bericht op 25-11-2020 22:55
34.23% gewijzigd
Onzekerheid/bevestiging is denk ik geen randvoorwaarde voor vreemdgaan, maar kan wel een rol spelen.

Ik denk dat het bij vrouwen veelal om een klik/aandacht gaat. Bij mannen denk ik primair seksuele kans/prikkel, en in mindere mate klik/aandacht.

Zelf maak ik verschil tussen emotioneel/relationeel vreemdgaan en fysiek 'vreemdgaan'.
Peonia Roas schreef:
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar het vervolg, als je er klaar voor bent om daar meer over te vertellen.
Ik heb daar nog wat tijd voor nodig. En van het bericht van Knuddestudder ben ik toch wel geschrokken. Ik denk dat hij weet waar hij over praat.

Eerst nog even wat neutraal blijven. Misschien kan ik verdere informatie op een veiliger manier brengen.

Vreemdgaan op zich vormt altijd een nieuw probleem in de relatie. Voor mij maakt het veel uit als ik weet dat zij dit probleem niet bewust heeft veroorzaakt of manipulatief inzet om mij te dwingen te veranderen. In mijn geval was er van beide geen sprake. Feitelijk had ik haar niet veel te verwijten. Rationeel gezien was haar verzoek aan mij redelijk. Het was voor mij wel een signaal dat ik zelf energie wilde steken in veranderen. Andere boeken gaan lezen bv. Lezingen volgen, gespreksgroepen doen, andere gesprekken met mensen. Vragen stellen werd voor mij een goede manier. Het geeft aan de ander het idee dat ik luister. Omgekeerd vat ik het zo op als iemand mij een vraag stelt.

Het valt me trouwens op dat jij meestal vragen stelt, waar ik geen ja of nee op hoef te antwoorden. Daar let ik wel op. En jij volgens mij ook. Bij dit soort vragen dwing ik de ander niet tot een keuze en mag hij zelf kiezen wat hij me wel of niet wil vertellen. Dat vergroot het onderlinge vertrouwen, denk ik

De topic wordt ook een beetje te groot voor mij. Veel leeswerk en ik heb er niet zoveel tijd voor. Dat heb ik me van tevoren niet kunnen realiseren.
Knuddestudder schreef:
19-11-2020 11:52
wivina, een openbaar forum is geen veilige omgeving (om jouw woorden te gebruiken) als je als echt persoon herkenbaar bent. Je zou denk ik moeten opassen met de informatie die je hier plaatst en daardoor openbaar op het hele wereldwijde web te vinden is. Door alle details die je hebt gegeven in je topics weet ik niet alleen je ware identiteit, ik heb je website bezocht (mooi werk!) en weet ik nu een behoorlijk deel van je achtergrond. Dat kostte me nog geen minuut.

Wat belangrijker is: ik weet nu over jou als echt persoon ook privédetails over je (voormalige) liefdesleven en dat van je partner. Weet zij bijvoorbeeld dat ze hier openbaar wordt beschreven? Wat zou ze daarvan vinden? Heb je toestemming? Wat als ik bij jou in het dorp zou wonen, familie zou zijn, een klant zou zijn? Dit soort info zou ik persoonlijk niet graag delen met jan en alleman.

In dit kader moet je ook oppassen met criminelen die deze informatie kunnen gebruiken om je te bestelen of te chanteren. Dat is dagelijks aan de orde en er wordt ook veel voor gewaarschuwd door overheid, consumentenprogramma's, privacy-organisaties, etc. Ik zou als ik jou was zsm bepaalde info wissen of aanpassen in je posts. En als die stukken geciteerd zijn door anderen, verzoeken om dit ongedaan te maken.
Oef!!!!!! Toch te goed van vertrouwen. Bedankt voor je heldere uitleg.
*2020* schreef:
16-11-2020 12:14
Hoe groot schat je de slagingskans van dit topic in?

0
Ik heb nu 60% van mijn missie bereikt
Luci_Mster2 schreef:
16-11-2020 12:15
Onmogelijk. Want de vorm en de inhoud is niets.
Dag Luci,

Het is mogelijk dat je daar nu anders over denkt.
OP 16 november moest je het doen met de titel van deze topic en met de tekst van de OP.
Ik kan me jouw post op 16 november daarom goed voorstellen.

Waar ik benieuwd naar ben, is hoe je op die dag tot deze conclusie kwam
Zou je mij daar iets over willen vertellen?
LaFolie schreef:
16-11-2020 12:17
Wat zijn mannen toch verschrikkelijk. Ze denken echt dat ze dan met iets baanbrekends komen hè.
Dag LaFolie,

Ik vind jouw opmerking heel interessant.
Dat meen ik echt.
Ik ben zelf een man en wat jij zegt is niet de eerste keer in mijn leven, dat ik dit een vrouw hoor zeggen.
Gezien de voorgeschiedenis van vrouwen in de wereld vanaf ongeveer het jaar 1000 is er vrouwen heel wat aan gedaan.
En met name door mannen.
Helaas hoor ik ook bij die club.
En nog steeds zie ik 1020 jaar later veel vrouwen lijden.
Daarvan kan ik zeggen dat het mij veel verdriet doet, omdat dit nog te weinig erkend wordt.
Er lijkt zelfs een toename te zijn in verhalen, waaruit blijkt dat vrouwen onnodig moeten lijden.
Het doet mij verdriet dat zoveel vrouwen niet gehoord worden en letterlijk de mond wordt gesnoerd.

Dit zeg ik je, omdat ik me jouw reactie goed kan voorstellen.
Alleen toen ik met mijn missie begon had ik niet echt aandacht voor jouw opmerking.
Ik vond het daar nog te vroeg voor.
Daarom heb ik het vene met rust gelaten.
Of het baanbrekend gaat worden, dat weet ik niet, want ik ben nu op het punt gekomen, waarop ik het allemaal nog oké vind.

Ik wil mijn vrouw niet voor deze missie misbruiken. Tot op heden heb ik laten zien dat je anders kunt kijken als een vrouw vreemd gaat.
Mijn bedoeling is geweest om haar neer te zetten in de realiteit.
Natuurlijk ben ik soms ook heel boos op haar geweest, Ik ben er ook wel van buiten mij zelf geraakt geweest.
Ik kan je zeggen dat ik in die tijd de donkere kanten van mezelf wel ben tegengekomen.

Ook mijn vrouw en die lifter hebben er onder geleden. Er waren voor ons drieën ook veel momenten van vreugde en geluk.
Toch ben ik er achteraf blij om dat ik er anders naar mocht kijken.

Dat heb ik grotendeels te danken aan mijn lieve vrouw, die er zo eerlijk mee is geweest.
Zij heeft er altijd begrip voor gehad als ik boos van jaloezie, neiging had om de boel in elkaar te slaan.
Dat deel heb ik hier niet verteld. Maar dat deel heeft niet zoveel te maken met die andere kijk.
Daarom heb ik dat bewust weggelaten. Dat deel is in veel topics over vreemdgaan vaak aan de orde geweest.
Het staat het anders kunnen kijken in de weg.
Hiermee wil ik je aangeven hoe ik er in sta.

Toch wil ik je een vraag stellen.

Zou je mij iets meer willen vertellen hoe je tot deze opmerking kwam die dag?

Nog bedankt voor je bijdrage.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
16-11-2020 12:19
Ik snap er weer eens helemaal niks van. Moet dit een wetenschapstopic worden ten behoeve van verzachting?
Dag KataTon,

Je kon op 16 november gewoon niet weten wat ik met verzachting voorhad.
In het OP stukje staat compact alles waar ik het over zou willen hebben.
Een hele klus. Ik noemde het niet voor niets een waagstuk.

We zijn nu pas vier dagen verder. En ik kan het nauwelijks bijsloffen wat er allemaal gebeurd is hier.
Ik snap jouw opmerking heel goed. Zo'n wijsneus die jou even komt vertellen hoe het leven in elkaar steekt.
Daar zou ik ook heel boos om kunnen worden.
Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven.

Hoe kijk je nu naar "Verzachting"?
captain_hindsight schreef:
16-11-2020 12:19
Oeh. Een orgel van afwijzingen. Zal ik iets dramatisch van Bach spelen?
Hello Captain

Speel nog eens wat voor mij. Een beetje energie erbij kan ik op dit moment goed gebruiken.

Ik word juist blij van Bach.

Mag ik een lievelingsnummer opgeven?
wivina schreef:
19-11-2020 10:47
Onzekerheid is een normaal menselijke eigenschap, die soms bij vrouwen ook voorkomt. Op de een of andere manier kunnen vrouwen daar beter mee overweg.
Wat is "beter" in "beter mee overweg" kunnen?
Volgens mij komt onzekerheid bij vrouwen vaker voor dan soms.
Hi Wim, tijd om echt te reageren heb ik niet, want ik moet aan het werk, maar wat Knuddestudder ontdekte zag ik ook. Je bent volledig herkenbaar, ik zou zo naar je toe kunnen rijden. Of die herkenbaarheid voor jou een bezwaar is kan ik natuurlijk niet beoordelen. Je hebt overigens een mooie website, misschien dat ik nog eens kom kijken daar.
Van originele meubels ga ik kwijlen. De Boeddha's laat ik aan me voorbijgaan.

Wim, dat jij in die tijd de boel in elkaar wilde slaan begrijp ik volkomen. Dat zou ik ook hebben gehad. Een heel normale menselijke reactie vind ik dat en bovendien niet perse mannelijk of vrouwelijk. Wat je schrijft doet echt denken aan Koot en Bie en de mannenpraatgroep. Heb je dat flmpje al bekeken?
Een mooie dag allemaal!
stellar schreef:
16-11-2020 12:20
Onmogelijk, het is al gebleken dat jij er rare opvattingen op nahoudt waardoor het voor mij onmogelijk is om je serieus te nemen
Dag Stella,

Het heeft even geduurd voor ik in staat was om aandacht aan jouw opmerking te besteden.
Ik kan je zeggen dat hij me vreselijk zeer deed.
Maar om met Rutte te spreken: "Niemand heeft het recht om zich beledigd te voelen.", moest ik het dus even met rust laten.

Ik vind het een moeilijke opdracht die hij aan het Nederlandse volk geeft.
Tegelijk vind ik het een waardevolle opmerking van Rutte.

Het geeft jou de vrijheid om dit te mogen zeggen en zelfs nog een tandje hoger zelfs.
Vrijheid van meningsuiting is een hoge waarde, waar we zuinig op moeten zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik wil daar ook zuinig op zijn en het zelfs bewaken.
Dus begin ik eerst te zeggen dat ik je opmerking respecteer.

Het vraag van mij, dat als ik mij toch beledigd voel, dat ik mijn mond moet houden over deze opmerking. En laten.
Ook als de opmerking mij zeer doet. Met rust laten!
De tijd heelt alle wonden, ook bij mij.
Nadat ik voor mezelf heb gezorgd om aandacht te geven aan de pijnplek, kan ik weer opstaan en anders naar jouw opmerking kijken.
Feitelijk hetzelfde wat ik deed met de pijn die ik voelde tijdens dat vreemdgaan.
Ook daar heeft de tijd en mijn aandacht de wonden geheeld.
Dat kan altijd. Ik moet het alleen wel doen.
Ik vind dat jij het recht hebt op het uiten van welke mening dan ook.
En ik tegelijk niet het recht heb om mij naar jou als een zielig slachtoffer te gedragen.
Dan doe ik jou onrecht. Dan ben ik aan het manipuleren.
Dat heb i gelukkig niet gedaan, want dan had ik dat later weer recht moeten zetten.
Maar ik had het vanuit woede natuurlijk wel kunnen doen.
Daar ben ik mens voor.

Wat vind je van deze opvatting?
Cecilie schreef:
20-11-2020 07:48
Hi Wim, tijd om echt te reageren heb ik niet, want ik moet aan het werk, maar wat Knuddestudder ontdekte zag ik ook. Je bent volledig herkenbaar, ik zou zo naar je toe kunnen rijden. Of die herkenbaarheid voor jou een bezwaar is kan ik natuurlijk niet beoordelen. Je hebt overigens een mooie website, misschien dat ik nog eens kom kijken daar.
Van originele meubels ga ik kwijlen. De Boeddha's laat ik aan me voorbijgaan.

Wim, dat jij in die tijd de boel in elkaar wilde slaan begrijp ik volkomen. Dat zou ik ook hebben gehad. Een heel normale menselijke reactie vind ik dat en bovendien niet perse mannelijk of vrouwelijk. Wat je schrijft doet echt denken aan Koot en Bie en de mannenpraatgroep. Heb je dat flmpje al bekeken?
Een mooie dag allemaal!
Echt heel leuk wat je schrijft
madamzonderm schreef:
20-11-2020 07:46
Wat is "beter" in "beter mee overweg" kunnen?
Volgens mij komt onzekerheid bij vrouwen vaker voor dan soms.
Hè Madam!

Dat weet toch iedereen!

Je hebt mijn humor gemist, zie ik.
wivina schreef:
20-11-2020 07:59
Hè Madam!

Dat weet toch iedereen!

Je hebt mijn humor gemist, zie ik.
Weet niet of iedereen weet dat vrouwen vaker dan soms onzeker zijn.
En of iedereen weet wat 'beter omgaan met die onzekerheid' inhoudt. Omdat dat voor iedereen kan verschillen. Vandaar mijn vraag.
En als je een andere kijk wilt vormen op vreemdgaan en als oorzaak 'omgaan met onzekerheid' in de mix brengt en een kwalificatie 'beter' wil geven dan is omschrijven wat 'beter' is belangrijk. Bijvoorbeeld of dat afhankelijk is van of er wordt vreemdgegaan.
De mensen die TO herkennen en hem hier voor waarschuwen, is niet zo aardig he? Stuur dan een pb en meld dat.
Nu wordt het gequote en voordat iedereen dat weg haalt....

Over de opmerking dat vreemdgaan niet altijd door onzekerheid komt heb ik nagedacht.
Ja, voor een aantal mensen is het de kick.
Maar waarom hebben ze die nodig? Juist, om hun ego te boosten.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
20-11-2020 08:25
Ja, voor een aantal mensen is het de kick.
Maar waarom hebben ze die nodig? Juist, om hun ego te boosten.
Nog steeds eens met onzekerheid. Alleen dacht ik misschien om 'bevestiging' te krijgen dat ze okay zijn, enigszins een wit voetje halen.
Dit is de enige reden die ik kon bedenken voor beroepsgeheim breken (ja, dat is iets anders) maar ik denk dat de verklaring hier ook opgaat.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 20-11-2020 08:41
0.00% gewijzigd
wivina schreef:
20-11-2020 07:56
Dag Stella,

Het heeft even geduurd voor ik in staat was om aandacht aan jouw opmerking te besteden.
Ik kan je zeggen dat hij me vreselijk zeer deed.
Maar om met Rutte te spreken: "Niemand heeft het recht om zich beledigd te voelen.", moest ik het dus even met rust laten.

Ik vind het een moeilijke opdracht die hij aan het Nederlandse volk geeft.
Tegelijk vind ik het een waardevolle opmerking van Rutte.

Het geeft jou de vrijheid om dit te mogen zeggen en zelfs nog een tandje hoger zelfs.
Vrijheid van meningsuiting is een hoge waarde, waar we zuinig op moeten zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik wil daar ook zuinig op zijn en het zelfs bewaken.
Dus begin ik eerst te zeggen dat ik je opmerking respecteer.

Het vraag van mij, dat als ik mij toch beledigd voel, dat ik mijn mond moet houden over deze opmerking. En laten.
Ook als de opmerking mij zeer doet. Met rust laten!
De tijd heelt alle wonden, ook bij mij.
Nadat ik voor mezelf heb gezorgd om aandacht te geven aan de pijnplek, kan ik weer opstaan en anders naar jouw opmerking kijken.
Feitelijk hetzelfde wat ik deed met de pijn die ik voelde tijdens dat vreemdgaan.
Ook daar heeft de tijd en mijn aandacht de wonden geheeld.
Dat kan altijd. Ik moet het alleen wel doen.
Ik vind dat jij het recht hebt op het uiten van welke mening dan ook.
En ik tegelijk niet het recht heb om mij naar jou als een zielig slachtoffer te gedragen.
Dan doe ik jou onrecht. Dan ben ik aan het manipuleren.
Dat heb i gelukkig niet gedaan, want dan had ik dat later weer recht moeten zetten.
Maar ik had het vanuit woede natuurlijk wel kunnen doen.
Daar ben ik mens voor.

Wat vind je van deze opvatting?
Deze haal ik er even tussenuit, je schrijft: “Ik vind dat jij het recht hebt op het uiten van welke mening dan ook.”
Dit is exact wat ik bedoel met je rare opvattingen, het maakt nml helemaal niks uit of jij vind dat ik ergens recht op heb. En dat jij het nodig vind om dat op te schrijven getuigt van arrogantie (daar is t weer!) en gevoel van superieuriteit.
Vervolgens op het laatst spreek je van manipuleren en woede, ik hoop dat je in het echte leven je emoties goed onder bedwang houdt want als jij werkelijk dit voelt om een simpele reactie op een forum vrees ik voor de mensen die met jou te maken hebben in het echte leven.
Dus je wilde je vrouw niet kwijt en hebt daarna tegen al je instincten in toegestemd.

Zeg dat dan.

Ik had het uitgemaakt. Of je wil helemaal bij mij zijn, of niet.
Suusje666 schreef:
19-11-2020 09:07
Dit een onvervulde behoefte van haar werd vervuld.

Wim, wat zijn je beweegredenen om nu nog te praten over de opvatting rondom vreemdgaan? Is dit puur om je visie erop te kunnen spiegel aan die van iemand anders?
Dag Suus,

Mijn beweegredenen staan in de titel van deze topic.
Daar ben ik mee begonnen toen ik nog geen letter had staan.

Misschien overheen gelezen.

Kan gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven