Een gemene (ex) vriend

21-01-2021 20:30 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond iedereen!

Ik en mijn vriend zijn al 2 jaar samen. We zijn nu allebei 19 jaar. Onze relatie kent al vele downs, we hebben vaak al gevochten en elkaar uitgescholden maar maakte het altijd weer goed omdat we simpelweg zoveel van elkaar houden en niet zonder elkaar kunnen. De laatste maanden ben ik erachter gekomen dat ik hele andere dingen in een man zoek dan wat hij is. ten eerste qua uiterlijk maar daar kijk ik nog door heen.. als we ruzie hebben doet hij nooit moeite om het goed te maken en wilt hij nooit bellen maar negeert hij mij gewoon. Hij heeft ook geen baan dus ik ben degene die zowat bijna alles betaal, vaak vindt hij dat niet fijn dus leuke dingen zoals een date hebben we amper gedaan in die 2 jaar. Als ik en hij ruzie hadden vertelde hij het ook vaak tegen zijn ouders waardoor situaties daar ook heel ongemakkelijk waren bij hem thuis. Vandaag is het helaas ook helemaal misgegaan.. gisteren hadden we een verschikkelijke ruzie via whatsapp maar ik heb er vandaag toch voor gekozen om hem te zien.(dit was weer de eerste keer in 3 weken dat we elkaar zagen) Ik was nog geen 1 sec in zn kamer en hij was vrij geil en leek onze ruzie van gisteren compleet vergeten te zijn. Ik als zwak persoon die veel om hem geeft heb uiteindelijk sex met hem
Gehad. Na de sex was alles eig weer zo zinloos..
Geen diepe gesprekken en geen woord over de ruzie, wat ik hem liet zien op netflix was ook weer niet goed en hij kwam zelf niet met initiatief.. uiteindelijk heb ik tegen hem gezegd dat ik en hem gwn niet meer klikken.. we hadden het na die ruzie al uitgemaakt maar dit was gwn een doorbraak voor mij. Weer hele erge ruzie uiteindelijk, hij was kwaad geworden omdat ik om een glas water vroeg en toen hij mn beker pakte en die perongeluk liet vallen (hij liet het vallen) werd hij kwaad omdat ik niet alles uit de beker had leeggedronken. Ik heb huilend in zn bed gelegen en het deed m allemaal niks en hij blijft maar dingen zeggen dat hij 2 jaar verspild heeft met mij en dat ik een gestoord wijf ben... hij wilt nu ook niet tegen mij praten. Ik denk dat hij me weer gaat vergeven na een paar dagen en ik hou zoveel van hem
Maar is houden van wel genoeg om in zo een relatie te blijven? Ik durf niet tegen hem
Te praten want hij word zo boos... ook als ik over mn depressie begin boeit het hem gewoon niks en hij denkt dat ik het speel maar ik heb het zo zwaar. Na de sex zei hij ook dat het een fout was om sex te hebben maar toen ik tijdens de sex zei waar zijn we mee bezig ik dacht dat we door zouden gaan als vrienden ging hij gewoon door met de sex en negeerde hij mij. Ik geef hem een deel van mijn salaris omdat hij niet werkt en hij denkr dat ik mn gevoelens voor hem
Fake terwijl ik elke week 2 uur heen en terug reis om naar zn huis te komen.
mixedgirl wijzigde dit bericht op 21-01-2021 20:41
7.58% gewijzigd
Susan schreef:
21-01-2021 20:57
Maar die hele logica klopt toch niet?

Ik bedoel, er zijn vrouwen die hun gevoelens voor een rijke man faken, dat zijn dus golddiggers, maar jij zou je gevoelens faken voor een man die én niet aardig tegen je is, én die je ook nog moet onderhouden? En dat zou je doen omdat...?

Zoiets ja, klinkt logisch allemaal :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
21-01-2021 20:57
Maar die hele logica klopt toch niet?

Ik bedoel, er zijn vrouwen die hun gevoelens voor een rijke man faken, dat zijn dus golddiggers, maar jij zou je gevoelens faken voor een man die én niet aardig tegen je is, én die je ook nog moet onderhouden? En dat zou je doen omdat...?
Ik weet het niet. Ik hou gwn van hem en we hadden altijd veel contact en dat gaf mij het gevoel dat ik iemand had in het leven.
Mixedgirl schreef:
21-01-2021 21:00
Ik weet het niet. Ik hou gwn van hem en we hadden altijd veel contact en dat gaf mij het gevoel dat ik iemand had in het leven.

Maar hij houdt niet van jou en je hebt geen moer aan hem, behalve een bak ellende.
En zo lang je doorgaat met dit dramatische gedoe ontzeg je jezelf ook de kans om iemand tegen te komen die wel om je geeft.
Alle reacties Link kopieren
Doe jezelf een lol en maak het uit. Twee uur reizen om bij dit pareltje te zijn, vervolgens uitgescholden te worden en dan wordt er ook nog van je verwacht dat je het een goed idee vindt om seks met hem te hebben.

Meid, je bent 19! Hij is misschien je eerste vriendje, maar zeker niet je laatste.

Besef je eigenlijk wel dat je enorme macht over hem hebt ipv hij over jou! Jij komt naar hem toe, jij onderhoudt hem deels. Stop daar maar eens mee om te beginnen.

Nooit op een date gaan? Nu met de lockdown snap ik het wel, maar echt nooit wat doen??? Studeert hij misschien? Of voert hij helemaal niets uit?
Op je 19e 'hoor' je festivals af te struinen, de kroeg in te gaan, te gaan shoppen, weet ik veel.....maar niet niets doen in ieder geval!

Succes met uitmaken (en graag ASAP, dit toxische gedoe kan je anders nog lang last van houden). In het begin heeeeeeel kut, maar het wordt beter! En na verloop van tijd ben je blij dat je van hem af bent. Ontmoet je iemand die je wel met respect behandelt. Die niet op je zak teert.

Get in control girl!!!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Is er op je school iemand met wie je kan gaan praten? Of ouders van een vriendin? Echt kap met die jongen, die is niet goed voor je, maar je hebt denk ik ook wel hulp nodig voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Dit ga je niet menen toch, hier word je toch niet gelukkig van? Waarom laat je je zo behandelen????

Dit is vast al eerder gezegd maar;
Hij is leuk omdat? Ik lees werkelijk niks leuks in je verhaal.
Please doe jezelf een plezier en loos deze gozer..
Mixedgirl schreef:
21-01-2021 20:55
Er zijn genoeg mannen die mij willen maar hij heeft dus 2 jaar geleden mn hart gewonnen. Ik kan geen afstand nemen van mensen.. ik betaal hem omdat hij geen geld heeft en geen baan.. tis gwn een steuntje.. hij denkt dat ik mn gevoelens fake omdat ik dus uitleg aan hem dat ik denk dat we problemen hebben in de relatie maar het lukt ons gewoon niet.
Je betaalt hem, en in ruil daarvoor behandelt hij je als stront.

Stel nou eens dat je voorlopig niemand anders vindt. Dan ben je nog altijd vele malen beter af dan met dit lui stuk vreten.
Hij houdt NIET van jou.
Hij misbruikt je alleen voor de sex en het geld.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen houden van.
Waarom denk jij dat dit houden van is?
Er is gee respect en je bent veel te jong voor zoveel drama in een relatie. Geen enkele leeftijd trouwens hoor je dit soort drama te hebben in een relatie. Het hoort leuk te zijn!

Jij bent zijn voetveeg en van je houden doet hij niet want anders had hij je niet zo behandeld.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Op je 19e denk je vaak dat je relatie voor altijd zal zijn. In een enkel, zeldzaam geval is dat ook zo, als er tenminste sprake is van een gelijkwaardige relatie.

Dat is hier absoluut niet het geval.

Jij bent emotioneel afhankelijk van hem en hij neemt het er vooral lekker van; weinig verantwoordelijkheid.

Ik zou de controle over mijn eigen leven terugpakken als ik jou was. Kaart dit aan bij iemand die je vertrouwt, een goede vriendin of een huisarts, zodat je stappen kunt gaan zetten om meer zelfvertrouwen en eigenwaarde op te bouwen.

Dit wil je niet en het is denk ik een kwestie van tijd voor hij er zelf een keer een punt achter zet.
Echt, houd die eer aan jezelf en ga aan jezelf werken. Over een paar jaar zul je hier met ongeloof en verbazing op terugkijken en wensen dat je het eerder had gedaan. 😉

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alleen maar rode vlaggen je bent veeeeel te jong voor dit soort bullshit en deze troostprijs weg ermee meid! Er zijn zoveel leukere jongens die wel enigszins gezonde normale gedrag kunnen vertonen.
Doe wat aan je lage zelfbeeld en kap die hele 'relatie' af. Als je ouder bent en hierop terugkijkt sla je jezelf voor je kop.
Alle reacties Link kopieren
Mixedgirl schreef:
21-01-2021 21:00
Ik weet het niet. Ik hou gwn van hem en we hadden altijd veel contact en dat gaf mij het gevoel dat ik iemand had in het leven.
Mijn idee; je denkt dat je van hem houdt maar eigenlijk ben je zo bang om alleen te zijn dat je liever in een ongezonde relatie blijft hangen met iemand die geen greintje respect voor je heeft.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
:@@:
-
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
21-01-2021 20:34
Ik lees dit vaak maar waar baseer je dit op?
Iedereen verdient beter dan dit.
Een partner begint niet met dit gedrag. En vaak, nu ook, wordt er gedaan alsof je dit gedrag over jezelf afroep en als je maar verandert het weer leuk wordt.
Wat natuurlijk niet zo is, maar soms zit je er zo in dat je dat even niet meer weet. Maar niemand verdient dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als jij fijne ouders hebben zou, je niet zoveel behoefte aan deze vent zou hebben.

Misschien kun je gezelschap opzoeken van een vriendin of iets dergelijks, om minder afhankelijk van hem te zijn.

Maar ik denk dat u ook langs de huisarts (en psycholoog) moet gaan.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Les 1: met geld koop je geen liefde van een ander.

Investeer in jezelf.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Je vriendinnen hebben ook een eigen leven zeg je, zorg dan dat je voor jezelf ook een eigen leven heb. En daarmee bedoel ik niet die vriend van je. Er zijn vast ook wel andere vrijgezelle leeftijdsgenoten waar je het gezellig mee kan hebben.
Dat geen diepe gesprekken hebben en alles zo zinloos vinden herken ik wel, maar dat is een teken dat je niet op dezelfde golflengte zit.
Op een gegeven moment heb je elkaar ook niks meer te vertellen en dan kan je beter hem loslaten.
En vooral hem geen geld geven en als een hondje achterna lopen want je wil toch niet dat er misbruik van je wordt gemaakt?
Meestal als je uit zo’n rot relatie weg bent besef je pas hoeveel mensen er zijn die wel om je geven.
Maar als je je zelfvertrouwen zo verpest door bij iemand te blijven die je naar beneden haalt dan zie je dat niet meer. Dan denk je echt dat hij de enige op de wereld is die er voor je is.
Maar dat is echt niet zo.
Nieuwe dingen komen pas als je er voor open staat en dat gebeurt pas als je hem los laat.
Ik denk dat het niet gaat werken als je het alleen maar uitmaakt met deze man, want je komt over als het soort vrouw dat zich aangetrokken voelt tot zulke mannen. Het enige dat denk ik echt gaat werken is het uitmaken en direct in therapie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Och meisje, wat doe je jezelf aan :hug:

Wat je voelt is geen houden van, het is een verslaving. Jij hunkert naar aandacht van hem, zelfs al die negatieve aandacht voelt beter dan geen aandacht door die verslaving. En hij weet daar handig gebruik van te maken door jou zo te manipuleren als hij doet.
Doe jezelf een plezier en maak het uit. Vertel hem dat het over is, ga naar huis en blokkeer hem overal, gooi alle contactinformatie van hem weg.
En ja, de eerste periode zal voelen alsof je hart gebroken is en of je grote liefde voorgoed verloren is, maar dat gaat voorbij. Er komt een dag dat je weer gaat zingen en de zon zult zien schijnen. En dan kun je jezelf, je zelfvertrouwen weer opbouwen. En ergens zul je iemand tegenkomen die al het moois in jou ziet en je gelukkig wil maken, in plaats van gebruiken als makkelijke geld- en seksbron die eenvoudig onder de duim te houden is met wat manipulerende opmerkingen.
Wees niet zo dom als ik, ik heb meer dan 10 jaar aan zo'n figuur verspild en het heeft jaren gekost daarvan te herstellen.
En als ik nu naast mij kijk, ligt daar de leukste, liefste en mooiste man die ik ooit heb ontmoet te slapen :flirting: en dat gevoel gun ik jou ook! Maar daarvoor moet je dus wel die eerste stap durven zetten, weg van die man die zo slecht voor je is. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal zeg, als dit serieus is: stop er mee! Maar dat weet je zelf ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom twee kleuters geen relaties moeten aangaan.

TO, je doet net alsof dit jou allemaal maar overkomt, maar dit zijn jouw eigen keuzes. Je bent zelf in de trein gestapt, je geeft hem geld, je doet mee aan seks en je gaat weer lekker in zijn bed liggen ipv dat je weggaat wanneer er ruzie van komt. Hij doet jou dit niet aan, jij doet dit jezelf aan. Er zijn zoveel moment dat je nee had kunnen zeggen op had kunnen staan en naar huis had kunnen gaan. Ergens wil jij dit drama.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mixedgirl schreef:
21-01-2021 20:30

Maar is houden van wel genoeg om in zo een relatie te blijven?
Oh ja hoor, dat maakt alles goed
Alle reacties Link kopieren
Mixedgirl schreef:
21-01-2021 20:44
Ik ben gwn bang om alleen te zijn. Ik heb wel vriendinnen maar die hebben ook hun eigen leven. Met mn pa heb ik geen contact en met mn ma geen goede band. Ik wil niet zielig doen maar ik ben zo verdrietig en ik wil eigenlijk mn excuses aan m aanbieden omdat ik zei dat het niet gaat werken. Ik wil niet dat hij boos op me is.
To ga met je huisarts praten. Stop het contact met je vriend. Iemand die van jou houdt die pakt je geld niet af.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maak het uit en geef je geld uit aan jezelf door met jezelf aan de slag te gaan ipv het geld aan hem uit te geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven