Een gemene (ex) vriend

21-01-2021 20:30 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond iedereen!

Ik en mijn vriend zijn al 2 jaar samen. We zijn nu allebei 19 jaar. Onze relatie kent al vele downs, we hebben vaak al gevochten en elkaar uitgescholden maar maakte het altijd weer goed omdat we simpelweg zoveel van elkaar houden en niet zonder elkaar kunnen. De laatste maanden ben ik erachter gekomen dat ik hele andere dingen in een man zoek dan wat hij is. ten eerste qua uiterlijk maar daar kijk ik nog door heen.. als we ruzie hebben doet hij nooit moeite om het goed te maken en wilt hij nooit bellen maar negeert hij mij gewoon. Hij heeft ook geen baan dus ik ben degene die zowat bijna alles betaal, vaak vindt hij dat niet fijn dus leuke dingen zoals een date hebben we amper gedaan in die 2 jaar. Als ik en hij ruzie hadden vertelde hij het ook vaak tegen zijn ouders waardoor situaties daar ook heel ongemakkelijk waren bij hem thuis. Vandaag is het helaas ook helemaal misgegaan.. gisteren hadden we een verschikkelijke ruzie via whatsapp maar ik heb er vandaag toch voor gekozen om hem te zien.(dit was weer de eerste keer in 3 weken dat we elkaar zagen) Ik was nog geen 1 sec in zn kamer en hij was vrij geil en leek onze ruzie van gisteren compleet vergeten te zijn. Ik als zwak persoon die veel om hem geeft heb uiteindelijk sex met hem
Gehad. Na de sex was alles eig weer zo zinloos..
Geen diepe gesprekken en geen woord over de ruzie, wat ik hem liet zien op netflix was ook weer niet goed en hij kwam zelf niet met initiatief.. uiteindelijk heb ik tegen hem gezegd dat ik en hem gwn niet meer klikken.. we hadden het na die ruzie al uitgemaakt maar dit was gwn een doorbraak voor mij. Weer hele erge ruzie uiteindelijk, hij was kwaad geworden omdat ik om een glas water vroeg en toen hij mn beker pakte en die perongeluk liet vallen (hij liet het vallen) werd hij kwaad omdat ik niet alles uit de beker had leeggedronken. Ik heb huilend in zn bed gelegen en het deed m allemaal niks en hij blijft maar dingen zeggen dat hij 2 jaar verspild heeft met mij en dat ik een gestoord wijf ben... hij wilt nu ook niet tegen mij praten. Ik denk dat hij me weer gaat vergeven na een paar dagen en ik hou zoveel van hem
Maar is houden van wel genoeg om in zo een relatie te blijven? Ik durf niet tegen hem
Te praten want hij word zo boos... ook als ik over mn depressie begin boeit het hem gewoon niks en hij denkt dat ik het speel maar ik heb het zo zwaar. Na de sex zei hij ook dat het een fout was om sex te hebben maar toen ik tijdens de sex zei waar zijn we mee bezig ik dacht dat we door zouden gaan als vrienden ging hij gewoon door met de sex en negeerde hij mij. Ik geef hem een deel van mijn salaris omdat hij niet werkt en hij denkr dat ik mn gevoelens voor hem
Fake terwijl ik elke week 2 uur heen en terug reis om naar zn huis te komen.
mixedgirl wijzigde dit bericht op 21-01-2021 20:41
7.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met zo'n 'beste' vriend heb je geen vijanden meer nodig. Hij profiteert aan alle kanten van je. Degene die hier 2 jaar van haar tijd verspild heeft ben jij, niet hij. Oh en die depressie: als je met hem stopt, is het begin misschien even zwaar, maar dan ga je je heel veel beter voelen dan je nu doet.
Alle reacties Link kopieren
Je bent veel te jong voor deze ellende. Liefdesverdriet is kut. En je mag ook best een traan laten omdat het niet is geworden wat je had gehoopt.

Maar deze knul is nog zo ongelooflijk onvolwassen. En jij laat jezelf veel te veel in al het drama meesleuren.

Nu zie je het misschien niet. Maar echt... op een dag, in de nabije toekomst, zal je blij zijn dat dit uit is.
Doe jezelf een plezier. En maak liefdevollere keuzes voor jezelf op het gebied van liefde.

En als je iemand tegenkomt waarbij het gewoon goed zit gaat alles vanzelf. Maar probeer wel eerst aan jezelf vertrouwen te werken. Daar ga je veel profijt van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bloody hell, jij hebt jezelf ook opgezadeld met een lul van een vent zeg.
Waar heb je deze gevonden? en waarom heb je hem gehouden?
Gooi hem je leven uit!
Alle reacties Link kopieren
Wow, dit is niet normaal. 1 ding dat zeker is, is dat je hem nooit meer moet zien, spreken, appen, geld geven, niks. Dan ben je een stuk beter af en komt er ruimte voor iemand die wel goed voor je is.
Verder heb je echt hulp nodig, want dat je hier voor kiest en blijft kiezen is een teken aan de wand.
Alle reacties Link kopieren
Bij uitgescholden en vechten al gestopt met lezen. Wat doe je jezelf aan?
Ik heb mijn partner nog nooit uitgescholden laat staan vechten. Dat hoort toch helemaal niet in een leuke relatie?

En je bent pas 19, kom op.
Alle reacties Link kopieren
Dit is pijnlijk herkenbaar, ik had precies Dezelfde situatie op precies dezelfde leeftijd en precies Dezelfde band met mijn ouders. Wat voelt het ongelooflijk heftig als je er middenin zit. Voor je gevoel vergaat de wereld als je het echt uit zou maken. En dat komt omdat je geen basis hebt.
Wat mij hielp is dat ik een radicale verandering in mijn leven kreeg. En toen dacht ik, dit is het moment om te stoppen met de relatie. En zo ging het ook. Ik stortte me vol op die verandering waardoor ik minder aan hem zou denken.

Iedereen die hier reageert zegt dat ben het uit moet maken. En waarschijnlijk denk jij maat jullie snappen niet hoe heftig het is! En dat is misschien ook zo, maar ze hebben echt gelijk. Alleen jij moet dat nog zo gaan voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij er nog wel enigszins iets bij voorstellen dat jij hem als jouw basis ziet. Degene die jouw ruggensteun is, want daar heb je duidelijk behoefte aan. Alleen blijkt hij niet geschikt om die rol voor jou te vervullen. En dat besef is kut, want dan valt, wat jij denkt dat jouw terugvalbasis is, weg.
Maar hij is dat dus niet, toch geen veilige haven.
Je denkt dan misschien, maar dan ben ik alleen. Maar in feite was je dat al. Als je met hem breekt, valt hij niet weg, alleen het idee dat je aan hem koppelde, valt weg. Het gaat niet écht om hem.
Het lijkt me in jouw situatie erg moeilijk om hieruit te komen, want je zit zo vol heftige emoties. Het zou fijn zijn als iemand jou wil helpen, toch? Dat je hier met iemand over kan praten, die jou andere perspectieven kan tonen. Dat jouw leven niet op deze manier hoeft te verlopen. Sta je daarvoor open, om daar hulp bij te vragen bij een therapeut?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met de andere reacties. Dit klinkt als een ontzettend ongezonde relatie waar je écht een punt achter moet zetten. Je zegt dat je bang bent om alleen te zijn, maar eventjes single door het leven gaan (je bent 19, je hebt nog tijd zat om iets anders op te bouwen) is sowieso beter dan in een verziekte relatie te zitten. Wat schrikt jou af om even tijd voor jezelf te hebben en alles op een rijtje te kunnen zetten, je leven wat meer op orde te brengen ...? Daar kan je alleen maar baat bij hebben, hoor. Je moet groeien en jezelf verder ontdekken/ontwikkelen op verschillende gebieden - want het schoentje knelt o.a. op deze plaatsen:
  • Eigenwaarde: je maakt jezelf emotioneel afhankelijk van iemand die niet goed voor je is. Wat zou je tegen een vriendin zeggen die in jouw situatie zat? Je zou haar toch niet aanraden om op een zinkend schip te blijven? Je zou willen dat ze iets beters zocht in haar leven dan dat.
  • Maturiteit: je klinkt nog niet erg volwassen (logisch als je pas 19 bent, natuurlijk) als je zegt dat je andere dingen in een man zoekt en als éérste punt zijn uiterlijk noemt, terwijl je allerlei ongezonde elementen vermeldt (en over het hoofd wil zien?) die mij toch een groter issue lijken.
  • Assertiviteit: je lijkt jezelf nogal onderdanig op te stellen tegenover iemand die zich onaangenaam gedraagt en jou gebruikt.
Als je depressief bent en deze toxische relatie niet kan loslaten, laat je je best professioneel begeleiden. Zoek een goede therapeut die jou kan helpen in dit proces.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Wat een kansparel zeg!
Ik stem voor blijven! Trouwen, 4 kinderen en jij je kapot werken. Hij vindt uiteindelijk dat je hem niet genoeg aandacht geeft (als je na een hele dag werken, thuiskomen en koken, kinderen verzorgen, hem verzorgen, afwas doen, was draaien enz.) Geen zin hebt in sex, zoekt hij een ander.

Kom op zeg. Ff serieus, zie jij hier een toekomst in? Nu stoppen, is vervelend, maar anders wordt het nog vervelender.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zelf toch ook al bedacht dat er waarschijnlijk leukere mannen zijn voor jou en dat je helemaal niet zo een relatie wilt?

Maak het uit, loop weg bij hem, blokkeer hem overal op je social media en maak een afspraak bij de je huisarts om ondersteuning te krijgen bij je onzekerheid, je afhankelijkheid en bij je beeld van relaties.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met lezen bij 'we hebben vaak al gevochten'. Dan is het toch al duidelijk en klaar?

Jij houdt volgens mij helemaal niet van hem, je bent bang om alleen te zijn. Dat is echt totaal iets anders...
Wonen jullie samen? Zo ja, maak dat je (of hij) andere woonruimte krijgt.
Zo nee, dan is er helemaal geen reden om je zo te laten behandelen.

Steek je eigen geld in je eigen (persoonlijke) ontwikkeling!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig hou je veel van hem. Anders zou je relatie echt nergens op.
Je bent denk ik vooral verliefd op drama in je leven. En niet op hem.
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken, uithuilen, detoxen en verder leven.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
22-01-2021 14:53
Je bent denk ik vooral verliefd op drama in je leven. En niet op hem.
Denk je nou echt dat ik zo triest ben dat ik hiervan geniet? Je kent mij niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Mixedgirl schreef:
21-01-2021 20:55
Er zijn genoeg mannen die mij willen maar hij heeft dus 2 jaar geleden mn hart gewonnen. Ik kan geen afstand nemen van mensen.. ik betaal hem omdat hij geen geld heeft en geen baan.. tis gwn een steuntje.. hij denkt dat ik mn gevoelens fake omdat ik dus uitleg aan hem dat ik denk dat we problemen hebben in de relatie maar het lukt ons gewoon niet.
Ik snap echt niet waarom je hem geld geeft. Als hij geld nodig heeft kan hij toch lekker zelf een baan regelen?

Verder klinkt het of je er maar beter vanaf kunt zijn, denk niet dat je van liefde kunt spreken hier, van beide partijen niet.
Je kan beter je geld schenken aan een goed doel in plaats van die luie uitvreter te spekken. En verder, je doet t jezelf aan. Je hoeft dit allemaal niet te pikken.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 19 was had ik precies zo een relatie en dacht ik ook nooit meer iemand te vinden.

Nou ik heb daarna nog een aantal relaties gehad met veel leukere mannen.

Smeken, huilend op bed liggen, vechten, je salaris afstaan... dat hoort allemaal niet ij een leuke relatie thuis.

Maak het uit en werk aan jezelf. Want je klinkt zelf ook niet erg leuk en het lijkt alsof je veel van drama houdt...
Mixedgirl schreef:
22-01-2021 20:00
Denk je nou echt dat ik zo triest ben dat ik hiervan geniet? Je kent mij niet eens.

Ja dat denk ik. Waarom zou je anders bij hem blijven?
Alle reacties Link kopieren
Artricks schreef:
22-01-2021 10:30
Helemaal eens met de andere reacties. Dit klinkt als een ontzettend ongezonde relatie waar je écht een punt achter moet zetten. Je zegt dat je bang bent om alleen te zijn, maar eventjes single door het leven gaan (je bent 19, je hebt nog tijd zat om iets anders op te bouwen) is sowieso beter dan in een verziekte relatie te zitten. Wat schrikt jou af om even tijd voor jezelf te hebben en alles op een rijtje te kunnen zetten, je leven wat meer op orde te brengen ...? Daar kan je alleen maar baat bij hebben, hoor. Je moet groeien en jezelf verder ontdekken/ontwikkelen op verschillende gebieden - want het schoentje knelt o.a. op deze plaatsen:
  • Eigenwaarde: je maakt jezelf emotioneel afhankelijk van iemand die niet goed voor je is. Wat zou je tegen een vriendin zeggen die in jouw situatie zat? Je zou haar toch niet aanraden om op een zinkend schip te blijven? Je zou willen dat ze iets beters zocht in haar leven dan dat.
  • Maturiteit: je klinkt nog niet erg volwassen (logisch als je pas 19 bent, natuurlijk) als je zegt dat je andere dingen in een man zoekt en als éérste punt zijn uiterlijk noemt, terwijl je allerlei ongezonde elementen vermeldt (en over het hoofd wil zien?) die mij toch een groter issue lijken.
  • Assertiviteit: je lijkt jezelf nogal onderdanig op te stellen tegenover iemand die zich onaangenaam gedraagt en jou gebruikt.
Als je depressief bent en deze toxische relatie niet kan loslaten, laat je je best professioneel begeleiden. Zoek een goede therapeut die jou kan helpen in dit proces.
Zeer treffend geschreven.
Wil me hier volledig bij aansluiten!
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-01-2021 19:31
Ja dat denk ik. Waarom zou je anders bij hem blijven?
Lees mn bericht en dan zie je waarom ik niet van hem weg kan.
Alle reacties Link kopieren
Mixedgirl schreef:
25-01-2021 15:49
Lees mn bericht en dan zie je waarom ik niet van hem weg kan.
Ik zie het niet hoor... Wil je het in 1 (of 2) zin nog eens uitleggen en dan meteen kijken of je het er zelf mee eens bent....?
Alle reacties Link kopieren
Mixedgirl schreef:
25-01-2021 15:49
Lees mn bericht en dan zie je waarom ik niet van hem weg kan.
KAN best hoor, maar jij kiest zelf voor dit klotegedoe
Alle reacties Link kopieren
Mixedgirl schreef:
25-01-2021 15:49
Lees mn bericht en dan zie je waarom ik niet van hem weg kan.
Durf je het niet aan?
Alle reacties Link kopieren
Je kiest er zelf voor om niet bij hem weg te gaan. Je kunt het prima. Je laat jezelf zo behandelen, de enige die dat laat doen ben jij. Jij bent dus de enige die daar verandering in kan brengen. 2 jaar geleden was die nog niet in je leven en toen had je ook een leven, al 17 jaar lang, dus het kan prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven