Een leugenaar als ex. Hij gaat verder en ik sta stil

06-04-2020 23:32 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai lieve mensen!

Ik heb ongeveer 2,5 jaar een ‘relatie’ achter de rug. Het was nooit echt officieel een relatie, maar toch was het meer dan alleen scharrels/voor de seks.

We hebben elkaar ontmoet op het werk. Hij was mijn leidinggevende. Hier is het dan ook altijd een beetje geheim gebleven dat we met elkaar omgingen.

Na een tijd wou hij weer terug naar waar hij vandaan kwam. Dat is 1,5 uur rijden. Hij zat flink met zichzelf in de knoop. Gebruikt veel drugs. Ook moest hij altijd vertellen dat andere vrouwen zeer geïnteresseerd in hem waren en dat ze met hem wilden daten. Hij deed dit dan ook. Maar toch kwam hij weer terug om te zeggen dat hij van mij hield.

Nu is het over. Ik ben gedumpt door een telefoongesprek. Maar ik kan het nog niet loslaten. Hij gaat verder met een andere meid en blijft hierover maar liegen, zoals hij vaker heeft gelogen over andere vrouwen. Hij heeft veel vaker dingen met andere vrouwen gedaan en als ik ernaar vroeg dan geeft hij dit nooit toe, zelfs niet als ik met tranen voor hem sta. Ik ben ook aan de kant gezet voor een ander.

Het doet echt zo ontzettend veel pijn. Ik ben heel erg onzeker geworden van de hele relatie. Ben heel erg achterdochtig en kan hem ook nog steeds niet loslaten na 3 maanden..

Hebben jullie misschien tips? Het is nu wat lastig om bijvoorbeeld een psycholoog te zoeken in deze tijd. Maar misschien dat dingen thuis juist werken.
siimonee wijzigde dit bericht op 07-04-2020 08:51
Reden: Te lange lap tekst. Verhaal korter gemaakt.
86.08% gewijzigd
Ik vind het wel een beetje zorgelijk dat je hier na 3 maanden nog steeds om moet huilen en je afvraagt waarom jij niet leuk genoeg was en hij niet echt voor jou wilde gaan etc.

TO, dit is gewoon een eersteklas klootzak en een ontiegelijke loser, dit heeft niks met jou te maken. Met zo iemand moet je niet eens wíllen zijn joh.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik zeker wat aan. Ik heb hem overal van verwijderd en ga verder inderdaad aan mijzelf werken en laat mij niet meer gebruiken als deurmat.
Iedereen ziet van een kilometer afstand dat deze eikel alleen maar seks wil als het hem uitkomt. Daarom behandelt hij je zo en paait hij je met nietszeggende zinnetjes. Hij weet precies welke kruimels hij je toe moet gooien om jou beschikbaar te hebben voor als hij zich even verveelt.

Jij kunt gewoon stoppen met beschikbaar zijn. Gooi hem gewoon uit je leven, klaar. Als je later groot bent, dan zul je dit ook zeggen tegen vrouwen met jouw verhaal. Ook ik heb toen ik jong was veel te veel gepikt van allerlei mannen van wie ik liefde wilde. Helaas was er toen geen forum waar ik wijze raad kreeg van oudere vrouwen. Neem de adviezen hier aan en kap met deze gast aandacht geven. Je gaat er heel gelukkig van worden.
Wat aso om je OP te verwijderen. Mensen lezen hele lappen tekst en reageren erop en dan is dit je reactie.
Oh, op meltdown, dus fuck you mensen die me proberen te behoeden voor nog meer ellende met dit weggewaaide dakraam? Veel plezier met deze parel in je leven dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry! Ik dacht dat als je veel reacties had gehad waar je veel aan had je je topic altijd verwijderde. Dat was normaal bij een ander forum. Ik zal het weer even toevoegen. Zo was het niet bedoeld in ieder geval en ik ben blij met alle reacties en tips en doe er zeker wat mee
Mocht je hem alsnog echt gaan missen, weet dan dat er nog genoeg andere onzekere drugsgebruikende narcistische leugenaars zijn die gebruik van je willen maken.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
07-04-2020 09:02
Mocht je hem alsnog echt gaan missen, weet dan dat er nog genoeg andere onzekere drugsgebruikende narcistische leugenaars zijn die gebruik van je willen maken.
Haha, liever niet meer! Ik hoef sowieso niet meer iemand die drugs gebruikt. Heb het genoeg fout zien gaan. Ook met hem. Zat ik in de ambulance toen hij te veel had gebruikt. Daar heb ik nog nachtmerries van.
Ik heb ongeveer 2,5 jaar een ‘relatie’ achter de rug. Het was nooit echt officieel een relatie, maar toch was het meer dan alleen scharrels/voor de seks.

Zonde van je tijd geweest meid. In die tijd had je ook iemand tegen kunnen komen die wel de juiste intenties had.
retrostar schreef:
07-04-2020 07:42
Zo stom doen we allemaal weleens aan het begin van ons leven. Man wil seks en vrouw wil liefde, dus beiden een verschillend belang. Man is dus wat creatief met de waarheid (anders geen seks) en vrouw neemt een loopje met haar eigen realiteitszin en intuïtie, om haar illusie van liefde maar te kunnen houden.

Kennelijk hebben we allemaal wel een dergelijke ervaring nodig voordat we slimmer worden.
Dit vind ik mooi omschreven en een wijze les.
Ik had ooit een relatie breuk met een ex die er een dubbelleven op na hield. Ik was er goed kapot van. In t begin hielp de quote: fake it till you make it, mij heel goed. Wat nou dan. Ik laat mij toch niet zo behandelen. Kom op zeg.
Wat je misschien kan helpen en een sterker gevoel geeft is te gaan sporten. Of iets opzoeken over liefdesverdriet en dan het stuk uitlezen en trots zijn dat je in ieder geval iets doet om t voor een volgende keer te voorkomen! En met sport kan je je erna trots voelen.

Ik heb heel veel zelfonderzoek gedaan. En gesprekken met een praktijk ondersteuner gehad om inzichten te krijgen en helder hebben waarom t zo ging en wie ik nu echt ben.

Zomaar wat woorden op de vroege ochtend. Sterkte iig en een knuffel. Want je zult je echt wel bagger vielen van binnen.
Hoe minder je van iemands gedrag op aan kunt, hoe meer je je ook deze persoon gaat richten. Dan kom je er ook moeilijker los van. Dat merk jij nu ook, helaas.

De beste manier is zo ver mogelijk uit zijn buurt blijven en hem overal blokkeren.
Wat is er precies leuk aan hem?

Next.
@Fittezzper, kun je daar iets meer over vertellen? Heb je kunnen achterhalen waarom het zo ging als het ging? Mijn ex had ook een dubbelleven en ik vind het zo moeilijk te verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan 'Hands clean' van Alanis Morissette:

Ooh, this could be messy but
But you don't seem to mind and
Ooh, don't go telling everybody
And overlook this supposed crime
We'll fast forward to a few years later
And no one knows except the both of us
And I have honored your request for silence
And you've washed your hands clean of this
Alle reacties Link kopieren
Fittezzper schreef:
07-04-2020 09:21
Ik had ooit een relatie breuk met een ex die er een dubbelleven op na hield. Ik was er goed kapot van. In t begin hielp de quote: fake it till you make it, mij heel goed. Wat nou dan. Ik laat mij toch niet zo behandelen. Kom op zeg.
Wat je misschien kan helpen en een sterker gevoel geeft is te gaan sporten. Of iets opzoeken over liefdesverdriet en dan het stuk uitlezen en trots zijn dat je in ieder geval iets doet om t voor een volgende keer te voorkomen! En met sport kan je je erna trots voelen.

Ik heb heel veel zelfonderzoek gedaan. En gesprekken met een praktijk ondersteuner gehad om inzichten te krijgen en helder hebben waarom t zo ging en wie ik nu echt ben.

Zomaar wat woorden op de vroege ochtend. Sterkte iig en een knuffel. Want je zult je echt wel bagger vielen van binnen.
Pfff wat ontzettend heftig voor jou zeg! Een dubbel leven.....
Als je daar achter komt dan snap ik het ook wel dat je daar vreselijk kapot van bent. Fijn om te lezen dat dit jou heeft geholpen! Sporten is inderdaad altijd een goeie uitlaatklep. En ik zal zeker eens nadenken en kijken naar het stuk zelfonderzoek en gesprekken met een praktijk ondersteuner. Heel erg bedankt voor je tips!
Snowkitty schreef:
07-04-2020 09:35
@Fittezzper, kun je daar iets meer over vertellen? Heb je kunnen achterhalen waarom het zo ging als het ging? Mijn ex had ook een dubbelleven en ik vind het zo moeilijk te verwerken.
Kijken naar waar je invloed op hebt. En dat ben je zelf.
Erkennen dat ik best wel signalen had gezien maar er niet naar wilde luisteren. Dan moest ik hem loslaten en alleen verder. Mijn zelfstandigheid heb ik aan gewerkt. M’n zelfbeeld. Zo’n type krijgt vaak alleen maar vat op je als je zelfbeeld niet al te best is.
Dat hij het dubbelleven leed zegt alles over hem. Zo iemand heeft schijt aan jou. Maar dat lukt alleen maar als je eigenlijk schijt aan jezelf hebt zeg maar...
werk aan jou. Jezelf. En wees heel open naar jezelf toe. Eerlijk. Leer van je kut kanten en doe daar wat aan. Lezen praten luisteren. Ik kan er wel een boek over schrijven. Ik heb ook “zweef” dingen gedaan. Familieopstellingen en nog wat dingen. Alles met elkaar heeft me geholpen. Me helemaal de pleuris gegoogled over afhankelijk zijn of narcisten of fases van liefdesverdriet. Veel dankbaar zijn voor wat ik wel had. En heel veel gechat en later slettebakken via tinder.
Met chatten vroeg ik van alles aan die mannen. Ik kreeg inzichten en leerde begrijpen hoe een mannenbrein werkt. Of nou ja ik heb mijn idee inmiddels erover gevormd maar ook dat kan bijschaven. En stap uit de slachtoffer rol. Neem jouw deel voor je eigen verantwoording. Als je mentaal goed zit overkomt je dit niet zo snel.
Het werd mij duidelijk dat (lekker cliché) er van alles mis was gegaanin m’n jeugd. Ik zwelg daar niet in. Ik kijk ernaar hoe t me kan helpen.
Oh ja en de beste “wraak” Is succes.
Ook iets soortgelijks meegemaakt.

Beste advies wat ik je kan geven is, geef het tijd. Zoek idd afleiding maar wees ook niet bang om je op bepaalde momenten gewoon kut en verdrietig te voelen.

Wat mij ook hielp is schrijven. Ik schreef hele berichten aan hem in mijn notes op mijn telefoon zonder deze aan hem te versturen. Uiteindelijk werden de berichten steeds korter en nu al een tijdje niks meer richting hem geschreven.

Het is nu al maanden geleden dat ik m overal heb geblokkeerd. Moet zeggen dat hij aan t begin van t hele corona gebeuren wel weer wat meer in mijn hoofd kwam maar ik heb er niks mee gedaan.

Verder heeft t me heel veel duidelijk gemaakt over mijn eigen grenzen. Heb inmiddels nu ook al een tijdje hulp om daaraan te werken.

Ik heb, net zoals Fitezzper, ook heel veel gelezen over narcisme en ook over manipulatie en gaslighting.
Maar ook over hechtingspatronen.

Ik kan hem van alles verwijten en hij heeft zeker ook hele foute dingen gedaan maar het is mijn eigen verantwoordelijkheid geweest om het te accepteren en bepaalde signalen te negeren.

Maar uiteindelijk gebruik ik de hele ervaring nu wel om er zelf beter van te worden dus dat zie ik als een positief iets.
Dank jullie wel.
Ik heb nooit wat gemerkt. Alle leugens die hij me vertelde, geloofde ik omdat ik hem vertrouwde. Ik heb nooit een aanleiding of aanwijzing gehad, nooit intuïtie gevoeld, dat er iets mis was. Ik vind dat eigenlijk het moeilijkste. Hoe heb ik het kunnen missen, wat zegt dat over mij. Heb ik zo weinig mensenkennis. Als ik hier geen antwoord op vind, hoe ga ik dan ooit iemand anders kunnen vertrouwen zoals ik hem vertrouwde. Als ik niet weet wat ik moet veranderen in mezelf, zal ik dan opnieuw tijd verspillen aan zulke mensen.
Snowkitty schreef:
07-04-2020 12:01
Dank jullie wel.
Ik heb nooit wat gemerkt. Alle leugens die hij me vertelde, geloofde ik omdat ik hem vertrouwde. Ik heb nooit een aanleiding of aanwijzing gehad, nooit intuïtie gevoeld, dat er iets mis was. Ik vind dat eigenlijk het moeilijkste. Hoe heb ik het kunnen missen, wat zegt dat over mij. Heb ik zo weinig mensenkennis. Als ik hier geen antwoord op vind, hoe ga ik dan ooit iemand anders kunnen vertrouwen zoals ik hem vertrouwde. Als ik niet weet wat ik moet veranderen in mezelf, zal ik dan opnieuw tijd verspillen aan zulke mensen.
Het is gewoon een psychologisch mechanisme. Je hecht je meer aan iemand die onvoorspelbaar is, je wil graag zijn mooie kanten zien , ook om het voor jezelf te rechtvaardigen. Het is de kunst om te leren denken met je verstand, maar helaas werkt je verstand niet meer zo goed als je verliefd bent. En die verliefdheid wordt aangewakkerd door de onvoorspelbaarheid. Het is geen hogere wiskunde.

En ja, ik spreek uiteraard uit ervaring.
Snowkitty schreef:
07-04-2020 12:01
Dank jullie wel.
Ik heb nooit wat gemerkt. Alle leugens die hij me vertelde, geloofde ik omdat ik hem vertrouwde. Ik heb nooit een aanleiding of aanwijzing gehad, nooit intuïtie gevoeld, dat er iets mis was. Ik vind dat eigenlijk het moeilijkste. Hoe heb ik het kunnen missen, wat zegt dat over mij. Heb ik zo weinig mensenkennis. Als ik hier geen antwoord op vind, hoe ga ik dan ooit iemand anders kunnen vertrouwen zoals ik hem vertrouwde. Als ik niet weet wat ik moet veranderen in mezelf, zal ik dan opnieuw tijd verspillen aan zulke mensen.
Ik zou dan ook eens hulp zoeken. Kennelijk zit er iets in je dat aangaat op mannen die drama veroorzaken. Hoge pieken, diepe dalen. Misschien iets met onveilige hechting, zou zomaar kunnen. De moeite waard om dat eens te onderzoeken, anders blijf je dit tegenkomen.
Mijn ex was juist een heel voorspelbaar en rustig iemand. Dat was een van de dingen die ik zo aantrekkelijk vond aan hem.
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
07-04-2020 12:01
Dank jullie wel.
Ik heb nooit wat gemerkt. Alle leugens die hij me vertelde, geloofde ik omdat ik hem vertrouwde. Ik heb nooit een aanleiding of aanwijzing gehad, nooit intuïtie gevoeld, dat er iets mis was. Ik vind dat eigenlijk het moeilijkste. Hoe heb ik het kunnen missen, wat zegt dat over mij. Heb ik zo weinig mensenkennis. Als ik hier geen antwoord op vind, hoe ga ik dan ooit iemand anders kunnen vertrouwen zoals ik hem vertrouwde. Als ik niet weet wat ik moet veranderen in mezelf, zal ik dan opnieuw tijd verspillen aan zulke mensen.
Ik begrijp heel erg goed wat je hier zegt maar zekerheid heb je nooit.

Er zijn blijkbaar veel mannen en vast ook vrouwen die een dubbel leven hebben of hebben gehad.

Ik heb meer dan 4 jaar een relatie gehad met een man die een dubbel leven had en ik met 8 maanden zwangerschap achter kwam.
Leuk dan ben je 8 maanden zwanger en kom je erachter dat hij al kinderen heeft en tegen mij altijd hoog bij laag vol heeft gehouden nog geen kinderen te hebben.
Ook kom je erachter dat hij gelogen heeft over zijn identiteit !! En tot op de dag van vandaag weet ik zijn identiteit nog niet.
En natuurlijk zullen die kinderen ook een moeder hebben waar ik niets vanaf mocht weten.
Wij woonden 150 kilometer bij elkaar vandaan en ik vertrouwde hem ook blindelings.
Ik ben veel te goed van vertrouwen geweest en ook naïef.
En dit is niet in mijn jongere jaren gebeurd.
Vertrouwen in mensen zal ik nooit meer echt voor de 100% hebben of terug krijgen.

Nu bijna 1 jaar verder vind ik hem maar een triest figuur en ik werk nog steeds hard aan mezelf.
Blijf in jezelf geloven !
Jeetje, dat je daarna nog steeds niet weet wie hij echt is en samen een kind hebt. Heeft hij het kind dan ook nooit erkend?
Ik woonde ruim 10 jaar met mijn ex samen. Nooit iets doorgehad. Achteraf zou ik wensen dat ik toen eens in zijn spullen had gekeken. Maar ja, andersom zou ik dat ook niet op prijs hebben gesteld natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven