Een man vriendschappelijk mee 'uit'vragen?

10-12-2019 20:09 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan je als vrouw voorstellen om eventueel eens een koffie te gaan drinken of te gaan lunchen met een andere man, meer zelfs met jouw fysiotherapist (kinesist)? ☺️
Dit louter platonisch met het oog op een vriendschap. Zo ja, hoe doe je dit dan? Het klikt best goed tussen ons, indien we elkaar op een andere plaats en/of tijdstip hadden leren kennen, denk ik wel dat we vrienden waren geworden. We leven maar 1 keer, ik zou het zonde vinden deze kans op een vriendschap aan me voorbij te laten gaan maar stel me anderzijds de vraag of het al dan niet kan volgens jullie en indien het kan, hoe zodat de boodschap duidelijk overkomt? 🤔
Meningen en tips zijn welkom!
Trouwens, ik geloof dat vriendschap tussen beide geslachten perfect mogelijk is.

Lieve groetjes, Lailah

Kan ik hem dit eens vragen?

Totaal aantal stemmen: 93

Een absolute 'no go' (38%)
Twijfelachtig (25%)
Bwa, waarom niet? (25%)
Yes! (13%)
anoniem_393491 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 23:42
29.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
10-12-2019 21:50
Kan je niet een andere kinesist of iemand die weet hoe die regels daar zijn vragen hoe de regels zijn voor een kinesist? Dan kan je misschien beter inschatten van tevoren.
Bedankt, heb ik al gedaan. Er werd gezegd dat het wat regels betreft kan maar dat het tijdens de behandeling evenwel ongemakkelijk zou kunnen worden. Ook kende deze kinesist een collega kine die al een relatie gehad heeft met een ex-patiënt.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
10-12-2019 21:54
Kinesist moest ik googelen maar dat blijkt dus te zijn wat we in NL een fysiotherapeut noemen. Nu ben ik heel verbaasd om de afkeurende reactie want ik ben zoiemand die toevallig bevriend is geraakt met haar fysio. Ik had een sportblessure en werd daarvoor behandeld en we raakten aan de praat over de sport en zijn een keer samen gaat sporten en er is een vriendschap uit ontstaan. Heel natuurlijk eigenlijk en ik heb er nooit bij stil gestaan of dit wel of niet zou mogen.
Het heeft overigens niets met flirten te maken, ik had toen een relatie en hij heeft een leuke vriendin die ik ook wel eens heb ontmoet.
Ik zie echt niet in waarom het zo'n kwaad zou kunnen. Het ergste wat volgens mij zou kunnen gebeuren is dat jij of hij het ongemakkelijk gaat vinden en dat je dan een andere fysio/kinestesist moet zoeken.
Dankjewel voor dit antwoord! En dat laatste zou inderdaad jammer zijn, ik ben namelijk goed geholpen bij hem. Mijn vraag is dan ook eerder hoe ik dit kan aanbrengen... Ethisch gezien en wat de beroepscode betreft is er in feite geen probleem
maar het kan wel ongemakkelijk worden en misschien ben ik daar bang voor. Of voor de mogelijke afwijzing en een goede kinesist (fysiotherapeut) verliezen 🙈 Nogmaals bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 22:04
Ethisch gezien en wat de beroepscode betreft is er in feite geen probleem
Euh.. ja hoor. Je bent echt niet goed op de hoogte. Maar succes.
lila01 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 22:26
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
10-12-2019 22:24
Euh.. ja hoor. Je bent echt niet gied op de hoogte. Maar succes.
*facepalm*
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 22:25
*facepalm*
En bedankt. Je vraagt hier om advies, maar je bent niet geinteresseerd in de antwoorden. Tja...
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
10-12-2019 22:24
Euh.. ja hoor. Je bent echt niet goed op de hoogte. Maar succes.
Je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar ik heb me wel al geïnformeerd wat dit betreft. Toch bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 21:58
Ook kende deze kinesist een collega kine die al een relatie gehad heeft met een ex-patiënt.
Leuk!

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20180207_ ... t-patiente
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 22:27
Je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar ik heb me wel al geïnformeerd wat dit betreft. Toch bedankt.
Nou, veel plezier dan samen. Doei.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
10-12-2019 22:26
En bedankt. Je vraagt hier om advies, maar je bent niet geinteresseerd in de antwoorden. Tja...
Je blijft volhouden om me 1 ding te doen concluderen zonder wat ik zeg grondig te overwegen... En je verduidelijkt niet waarom je zo overtuigd bent van jouw gelijk.. Dus jawel, ik ben wel geïnteresseerd in de antwoorden. Zie boven en voorgaande antwoorden op jouw berichten.
Alle reacties Link kopieren
Wat dit artikel betreft :
Quote:
Het tuchtcollege oordeelt dat de fysiotherapeut zich ‘zeer verwijtbaar’ heeft gedragen. Temeer omdat hem bekend moest zijn dat de instelling zich toelegt op behandeling van psychisch zeer kwetsbare patiënten.

Er waren duidelijk specifieke richtlijnen gegeven de doelgroep.
Alle reacties Link kopieren
'seksuele relatie met patiënte'
Je twijfelt zelf, je man twijfelt, je flirt-radar staat volgens eigen zeggen niet goed afgesteld en op een enkeling na zegt iedereen hier: niet doen. Een korte google actie levert je ook de gedragscode voor kinesisten op -met alarmbellen-. Maar ga vooral door met je grondige overwegingen.
Alle reacties Link kopieren
Zolang hij je huidige behandelaar zou ik het niet. Geldt voor zowel man als vrouw.

Ik ben van mening dat je als vrouw een vrouw of man kan vragen om een keer een kop koffie te drinken of te lunchen. Net zoals een man een vrouw en een man kan vragen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
10-12-2019 20:54
Jawel hoor. Hij jan ernstig in de problemen komen als hij met een patient gaat koffiedrinken.
klopt, dus je kunt het best vragen maar ik vermoed dat het antwoord 'nee, dankjewel' wordt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
10-12-2019 22:38
Je twijfelt zelf, je man twijfelt, je flirt-radar staat volgens eigen zeggen niet goed afgesteld en op een enkeling na zegt iedereen hier: niet doen. Een korte google actie levert je ook de gedragscode voor kinesisten op -met alarmbellen-. Maar ga vooral door met je grondige overwegingen.
Mijn man twijfelt niet, ik wel omdat het onwennig aanvoelt. Korte Google actie is niet representatief.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
10-12-2019 22:40
Zolang hij je huidige behandelaar zou ik het niet. Geldt voor zowel man als vrouw.

Ik ben van mening dat je als vrouw een vrouw of man kan vragen om een keer een kop koffie te drinken of te lunchen. Net zoals een man een vrouw en een man kan vragen.
Dankjewel! Ik denk het gewoonweg eens voor te stellen en te bekijken hoe hij erover denkt. Zoals ik eerder aanhaalde, ik ben bereid een nieuwe behandelaar te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en de betrokken partij zelf heeft initieel klacht ingediend..
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
10-12-2019 22:43
klopt, dus je kunt het best vragen maar ik vermoed dat het antwoord 'nee, dankjewel' wordt.
Hij is zelfstandig te werk gesteld en heeft bijgevolg geen werkgever. Ik weet niet waarop jullie baseren dat de persoon in kwestie ernstig in de problemen kan geraken door bevriend te worden met een patiënt of mogelijke ex-patiënt.. Ik heb me hierover al geïnformeerd bij een Belgische kinesist en dit blijkt geen probleem te zijn. Ik neem het wel in overweging maar nogmaals, ik ben bereid een andere kinesist te zoeken als we dan wel bevriend kunnen worden naast de praktijkruimte. En tja, die 'neen dankjewel' zal niet leuk zijn om te horen maar dan weet ik het wel zeker 😌
Lailah07 schreef:
10-12-2019 22:49
Mijn man twijfelt niet, ik wel omdat het onwennig aanvoelt. Korte Google actie is niet representatief.
Heerlijk, geen enkel probleem dus. Negeer gewoon alles en ga ervoor, succes!

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
10-12-2019 23:04
Heerlijk, geen enkel probleem dus. Negeer gewoon alles en ga ervoor, succes!

:facepalm:
😂
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
10-12-2019 23:04
Heerlijk, geen enkel probleem dus. Negeer gewoon alles en ga ervoor, succes!

:facepalm:
Bedankt I guess 😌 ik hou jullie in elk geval op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Wie niet waagt niet wint 😊 en tja indien ik verlies so be it. Ik apprecieer jullie feedback trouwens echt wel, ik weet gewoon (na mij te informeren) dat de gevolgen niet zo drastisch zouden zijn. Hij doet niets verkeerd eh. Het zou onwennig kunnen worden, ik kan een neen krijgen en/of een goede kinesist moeten vervangen en dit zonder er een vriend aan over te houden. Mijn verlies dan.
Alle reacties Link kopieren
Lailah07 schreef:
10-12-2019 23:07
ik hou jullie in elk geval op de hoogte.
Fijn, ik ben benieuwd! Hoe het ook loopt, veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
10-12-2019 23:16
Fijn, ik ben benieuwd! Hoe het ook loopt, veel plezier!
Bedankt 😅🙏🏻
Alle reacties Link kopieren
Volgende week heb ik een afspraak, indien ik de moed verzamel, horen jullie het vervolg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven