Een vriend die ineens politiek veranderd is

12-06-2018 11:23 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriend, die ik toch wel als goed vriend beschouw. Ik spreek hem niet zo vaak, maar als ik hem zie is het steevast erg gezellig. We lagen altijd erg op een lijn wat betreft politiek en ideeën over hoe de wereld volgens ons dan beter zou moeten. Nu ben ik vorige week weer eens wat met hem gaan drinken. Maar hij is 180 graden gedraaid. Waren we eerst beide nogal links georiënteerd, nu is hij ineens behoorlijk rechts en dweept nogal met Baudet (waar ik dan niks van moet hebben, vooral om zijn neerbuigendheid naar vrouwen toe).
Ik heb wel meer mensen in mijn omgeving die die kant op neigen (familieleden) en meestal doet het me niet zoveel. Maar omdat we juist altijd zo lekker over politieke dingen konden ouwehoeren is naar mijn idee ook onze vriendschapsband nogal veranderd.

Ook zei die vriend dingen als meiden zo nodig willen crowdsurfen tijdens concerten (iets wat ik in het verleden wel eens deed) ze ook moeten accepteren dat ze bij hun tieten of in hun kruis worden gegrepen. En daar doen ze het toch om? Ook met sexy kleding daag je als vrouw van alles uit en vraag je erom.
Vooral van dat laatste schrok ik nogal. En ik voelde me direct niet meer op mijn gemak.

Wat nu...
Vriendschappen veranderen.
En crowdsurfen tijdens concerten weet je wat er eventueel kan gebeuren.
Maar wat wil je met dit topic?
Alle reacties Link kopieren
is het de leeftijd?
Mensen verrechtsen vaak zodra ze een hypotheek afsluiten of een leaseauto gaan rijden.
Alle reacties Link kopieren
als het echt een goede vriend is, zou ik proberen om met hem te praten. Vrees alleen dat het weinig zin heeft en als dat idd zo is, zou ik de vriendschap afkappen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
lilalinda schreef:
12-06-2018 11:26
is het de leeftijd?
Mensen verrechtsen vaak zodra ze een hypotheek afsluiten of een leaseauto gaan rijden.
Ook als ze in een nieuwe vriendenkring terecht komen, of als de partner zo denkt.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
12-06-2018 11:25
Vriendschappen veranderen.
En crowdsurfen tijdens concerten weet je wat er eventueel kan gebeuren.
Maar wat wil je met dit topic?
Bedoel je dat je het normaal vindt dat vrouwen/meisjes dan overal betast worden?
Wat ik met dit topic wil, geen idee, ik weet niet of ik nog vriendschap wil met iemand die deze ideeën heeft. Aan de andere kan vind ik het belachelijk als politiek een vriendschap in de weg zou staan.
Ik ben best wel verward hiervan.
Gelukspopje schreef:
12-06-2018 11:28
Bedoel je dat je het normaal vindt dat vrouwen/meisjes dan overal betast worden?
Wat ik met dit topic wil, geen idee, ik weet niet of ik nog vriendschap wil met iemand die deze ideeën heeft. Aan de andere kan vind ik het belachelijk als politiek een vriendschap in de weg zou staan.
Ik ben best wel verward hiervan.
aha je wil die kant op. Nee dat is niet normaal maar crowdsurfen is ook niet normaal.
Je blijft met beide voeten op de grond staan tijdens concerten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom afkappen ?? Typisch een linkse reactie.
Alle reacties Link kopieren
Tja, mensen veranderen. Vraag hem eens of hij ervan gediend zou zijn wanneer hij tijdens crowdsurfen in z'n kruis gegrepen zou worden. En waarom dat dan anders is? Waarom zou crowdsurfen een domein van mannen zijn? Waarom mogen vrouwen dat dan niet?
En politieke standpunten zijn vaak veranderlijk. Ze veranderen mee met je eigen perspectief. Misschien heeft hij recent wat dingen meegemaakt waardoor hij politiek gedraaid is?
En opeens denk ik: incel!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een andere kijk gekregen op het vraagstuk hoe de wereld beter kan worden en dat komt niet meer overeen met jouw opvattingen. Mensen veranderen wel eens van inzicht, kan toch?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-06-2018 11:26
Mensen verrechtsen vaak zodra ze een hypotheek afsluiten of een leaseauto gaan rijden.

Nou, ik ben ook opeens pvv gaan stemmen hoor :facepalm:
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat het is. Hij woont al jaren in een koophuis, heeft een eigen bedrijf en geen relatie. Dat laatste frustreert hem nogal helaas...
Hij is 35
Alle reacties Link kopieren
Gelukspopje schreef:
12-06-2018 11:28
Bedoel je dat je het normaal vindt dat vrouwen/meisjes dan overal betast worden?
ik vind dat iedereen van meisjes af moet blijven. Maar omdat ik weet dat sommige zaken kunnen gebeuren, zoek ik ze niet op.
Als politiek de basis van jullie vriendschap was en dat komt niet meer overeen, dan is deze vriendschap aan het aflopen.

Misschien vind je het nog interessant om met hem te spreken, omdat je dan eens andere denkbeelden hoort, maar de vriendschap zoals jullie die hadden is over.

Eens wat betreft crowdsurfen. Heb ook wel eens gecrowdsurft en dat kan prima zonder graaien in allerhande plekken. Kan gebeuren, maar daar gaat het niet om.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
12-06-2018 11:29
Tja, mensen veranderen. Vraag hem eens of hij ervan gediend zou zijn wanneer hij tijdens crowdsurfen in z'n kruis gegrepen zou worden. En waarom dat dan anders is? Waarom zou crowdsurfen een domein van mannen zijn? Waarom mogen vrouwen dat dan niet?
En politieke standpunten zijn vaak veranderlijk. Ze veranderen mee met je eigen perspectief. Misschien heeft hij recent wat dingen meegemaakt waardoor hij politiek gedraaid is?
En opeens denk ik: incel!
jezus ja.... O my god dat zal toch niet....
Gelukspopje schreef:
12-06-2018 11:30
Geen idee wat het is. Hij woont al jaren in een koophuis, heeft een eigen bedrijf en geen relatie. Dat laatste frustreert hem nogal helaas...
Hij is 35
Waarom bespreek je crowdsurfen?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-06-2018 11:26
is het de leeftijd?
Mensen verrechtsen vaak zodra ze een hypotheek afsluiten of een leaseauto gaan rijden.
Als je jong bent en rechts heb je geen hart. Als je oud bent en links heb je geen hoofd. Ik weet niet van wie de uitspraak is, maar in dit geval zou het op kunnen gaan.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
lilalinda schreef:
12-06-2018 11:30
ik vind dat iedereen van meisjes af moet blijven. Maar omdat ik weet dat sommige zaken kunnen gebeuren, zoek ik ze niet op.
Met beide voeten op de grond blijven, wel net zo veilig.
Alle reacties Link kopieren
MerylStreepje schreef:
12-06-2018 11:30
Nou, ik ben ook opeens pvv gaan stemmen hoor :facepalm:
vanwaar die facepalm?
universeel gegeven hoor, dat verrechtsing bij de leeftijd hoort. Principes zijn handig, als er nog geen consequenties tegenover staan. Roepen, dat auto's verboden moeten worden, als je er zelf nog geen geld voor hebt.
Maar dat kan ook van Groen Links naar D66 zijn.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
12-06-2018 11:32
Met beide voeten op de grond blijven, wel net zo veilig.
Ook voor de andere concertgangers, die niet opeens een paar schoenen in hun smoel krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Met beide voeten op de grond overkomt je nooit iets, weten we toch allemaal?
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
12-06-2018 11:31
Als je jong bent en rechts heb je geen hart. Als je oud bent en links heb je geen hoofd. Ik weet niet van wie de uitspraak is, maar in dit geval zou het op kunnen gaan.
Churchill dacht ik
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-06-2018 11:32
vanwaar die facepalm?
universeel gegeven hoor, dat verrechtsing bij de leeftijd hoort. Principes zijn handig, als er nog geen consequenties tegenover staan. Roepen, dat auto's verboden moeten worden, als je er zelf nog geen geld voor hebt.
Maar dat kan ook van Groen Links naar D66 zijn.

Bron en cijfers?
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-06-2018 11:30
ik vind dat iedereen van meisjes af moet blijven. Maar omdat ik weet dat sommige zaken kunnen gebeuren, zoek ik ze niet op.
Ja dat kan, maar het is toch zot om te stellen dat meisjes erom vragen.
Toen ik jong was heb ik het wel gedaan, maar voornamelijk gestopt omdat ik bang was om hard te vallen. Graaien heb ik zelf eigenlijk nooit aan de hand gehad, maar wel gezien (ik was erbij toen vorig jaar op Lowlands het concert even stil werd gelegd toen de band iemand op graaien betrapte).
Crowdsurfen heb ik zelf nooit gedaan ( want waarom in hemelsnaam?) maar wel regelmatig bij concerten geweest waar dat gebeurde. Als er een crowdsurfer passeert, grijp je die zonder nadenken vast waar je kan, zodat diegene niet op de grond plettert. Met andere woorden, ja je kunt dan als vrouw bij je borsten of kruis gegrepen worden en nee dat heeft geen seksuele lading. Ik deel de mening van je vriend, wil je dat niet dan moet je ook niet crowdsurfen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven