Eenzaamheid doordat iedereen gezin heeft + corona

21-02-2021 17:20 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk doordat vrienden een jong gezin hebben het contact erg eenzijdig is geworden. Voor corona van alles geprobeerd om sociale contacten uit te breiden ,redelijk gelukt alleen veel contacten zijn verwaterd door de lockdown.

Zijn er andere 30ers wie ervaring hebben met vriendschappen die verwateren doordat anderen een gezin gestart zijn? Ik merk dat ik me erg eenzaam voel en heb op verenigingen geprobeerd om kennissen te vragen mee te gaan naar gezamenlijke evenementen (zelfde hobby/cursus) maar ik merk dat stelletjes altijd samengaan en kom er niet echt tussen. (Pre corona)

Ik begrijp dat er tijdens de lockdown voor ons allemaal weinig mogelijkheden zijn. Probeer elke dag naar het werk een uur te wandelen maar het alleen zijn begint op te breken. Ik hoop dat anderen tips hebben hoe ik contacten uit kan breiden van kennis naar vriendschap. Heb nu 3 lieve vriendinnen, ben hier ontzettend dankbaar voor maar vraag me soms wel af hoe mijn leven eruit ziet als iedereen een gezin heeft. Ben blij voor kennissen/vrienden met gezin dat ze hun geluk gevonden hebben maar vind het steeds moeilijker om alleen te zijn. Voor corona ging ik 2 - 3 in de week naar de sportschool en volgde daarnaast een cursus om onder de mensen te zijn en even wat leuks te hebben op een doordeweekse avond. Op deze manier hield ik mezelf altijd bezig maar in de weekenden overvalt de eenzaamheid me zo.
Alle reacties Link kopieren
Waarom pas na Corona? Als je een beetje voorzichtig date kan dat toch prima ook nu?
Ik vind je eenzaamheid erger dan de kwaal in dit geval :hug:
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
21-02-2021 17:29
Ja TO, regel even gauw een relatie en een gezin :whip:
Precies. Alsof je dat zo maar even met de eerste beste aangaat. Niet de meest gezonde keuze om maar een relatie met iemand aan te gaan om het hebben van een relatie. Zijn er vast die het doen hoor maar of je dat nou echt moet willen.. :-?
Ik herken wat je zegt.
Om mij heen heeft iedereen relaties. Ik nog steeds in mn uppie en dat is ook oke.
Heb ook een allergie voor mensen die gelijk roepen dat je dan maar moet gaan daten.... daar gaat het niet om...

Nu in deze tijd is het idd lastiger. Ik ging al alleen op vakantie en er stonden ook wat dingen op de planning in mijn eigen stad om alleen te doen (heel raar maar dat vind ik enger dan op het vliegtuig in mn eentje) De kroeg stapte ik vroeger wel alleen binnen.

Ik heb geen echte tips voor je behalve je gevoel uit te spreken. Ik roep weleens tegen mijn vrienden: Joehoe ik heb aandacht nodig want voel me alleen oid.
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
21-02-2021 17:40
Tinderen een optie?
Swipen is zooooo 2012..

En dan nog maar te zwijgen over hoe desperate het wel al niet is :-D
Alle reacties Link kopieren
@Thee bedankt lief dat je zo meedenkt❤ ik ga het daten zeker weer oppakken. Het weer wordt steeds beter dus als het lente is ga ik weer daten mocht er een leuke vent op mijn pad komen. Tot nu toe was online daten niet mn ding, veel gezellige dates gehad maar wil wel enigzins kriebels voelen maar dacht dat ik het daten misschien los moest laten? De liefde kun je nu eenmaal niet dwingen maar ga naar de lockdown verder met wekelijks een cursus en hopelijk elk weekend opstap. Ga ook proberen in de sportschool een praatje te maken met leuke mannen daar (ben niet zo zelfverzekerd haha)
Alle reacties Link kopieren
@Globe83 in het begin nam ik vaak het initiatief maar merk gewoon dat op 2 vriendinnen na het vaak van mijn kant komt, wil wel gelijkwaardige vriendschappen. Ik zou het zeker leuk vinden om een man in mijn leven te hebben maar vind wel dat een relatie een aanvulling moet zijn en niet de invulling dus hoop stiekem wel dat er een leuke vent op mn pad komt ooit😁😁
Lattemacciato44 schreef:
21-02-2021 18:25
@Globe83 in het begin nam ik vaak het initiatief maar merk gewoon dat op 2 vriendinnen na het vaak van mijn kant komt, wil wel gelijkwaardige vriendschappen. Ik zou het zeker leuk vinden om een man in mijn leven te hebben maar vind wel dat een relatie een aanvulling moet zijn en niet de invulling dus hoop stiekem wel dat er een leuke vent op mn pad komt ooit😁😁
Idd een aanvulling ;)

Weten ze dat je dat zo vind? Ik heb het laatst uitgesproken en de reactie was dat ze dat niet doorhad.. en de dooddoener jaaa jij bent daar zo goed in hahaha! dikke doei ;) Dus nu doet ze ook dr best. Iedereen heeft ze drukte of gebrek daaraan en bij de meeste komt de covid ook de neus uit...
Lattemacciato44 schreef:
21-02-2021 17:24
Ja dat doe ik sowieso, ik zie deze vriendinnen ong. elke 5 weken. Sta open voor meer tips.
3 vriendinnen is toch prima. Ik merk wel dat vriendschappen verwateren. Alleen de meest hechte of dichtbij wonende vrienden zie ik nog.

Waarom spreek je niet vaker af?
Ik heb een jong gezin maar ik zie zeker 2 x per week 1 van mijn ongeveer 3 vriendinnen zónder de kinderen, 2 hebben geen kinderen en met 1 klikt het niet tussen onze kinderen dus spreken we liever alleen af. Ik ga met 1 elke week hardlopen, met de anderen wandelen. Nu met het mooie weer ook weer borrelen in de tuin. Ik zou niet weten waarom je niet meer af kan spreken met je single vriendinnen als je een gezin hebt, dan was de vriendschap al niet zo hecht meer denk ik.
Herkenbaar.
Ben 42 en 8 jaar terug gescheiden. Wel wat korte relaties gehad, maar nu alweer jaren single. Eerste lockdown viel het nog mee, maar deze winter zit echt iedereen in zijn eigen gezinbubbel qua vrienden. Heb geen familie meer op een lastige pa na, dus buiten werk om is het echt stil om mij heen nu, en dat vliegt me soms naar de keel. Vind het ook echt lastig worden. Ik heb een windhond, dus wandel en fiets veel met haar. Ben ook met een nieuwe taal bezig, duolingo, leuk.
Klinkt stom, want 42 nu, maar de ps4 helpt enorm deze winter. Leuk spel met een goed verhaal sleept me door de saaie weekenden heen. Nooit echt tvkijker geweest. Hoop dat na corona iedereen in mijn omgeving wel weer uit zijn schulp kruipt, want het is wel heel confronterend zo..
Maar wat doe je eraan? Laat het mooie weer van dit weekend maar doorzetten, dat het vroeg lente wordt.
Alle reacties Link kopieren
Alleen in mijn basisschooltijd had ik veel vriendinnen, maar dat verwaterde toen iedereen andere interesses en relaties kreeg. Ik was daar niet mee bezig, kreeg pas een beetje interesse in mannen toen ik begin 20 was. Een serieuze relatie kwam er nooit uit bij mij. Iedereen waar ik vroeger mee omging heeft al jaren een relatie en de meesten hebben een gezin. Zelf heb ik geen kinderwens. Maar voel me soms ook eenzaam.
In mijn volwassen leven heb ik op mijn werk wel een klein aantal vriendschappen kunnen sluiten, maar het onderhouden ervan kost me echt meer moeite dan vroeger. Vaak verwaterd het weer of we groeien uit elkaar. Mijn laatste 2 voorbije vriendschappen zijn op een akelige manier beëindigd. Eén door ruzie en de ander hield me 6 jaar aan het lijntje. Ben best vaak teleurgesteld in vriendschappen. Het gevoel het 5e wiel te zijn. Hierdoor noem ik iemand niet snel meer "vriend(in)". Ik heb er dan ook weinig. Vorig jaar stonden een paar leuke uitjes gepland die niet doorgingen vanwege de Corona. Ik ben sinds kort wel lid van een Facebookgroep voor mensen met ASS, wat ik heb. Maak niet makkelijk contact, ben vrij gesloten. Vind het fijn om ervaringen op die site uit te wisselen en herkenning te vinden.
Lattemacciato44 schreef:
21-02-2021 18:25
@Globe83 in het begin nam ik vaak het initiatief maar merk gewoon dat op 2 vriendinnen na het vaak van mijn kant komt, wil wel gelijkwaardige vriendschappen. Ik zou het zeker leuk vinden om een man in mijn leven te hebben maar vind wel dat een relatie een aanvulling moet zijn en niet de invulling dus hoop stiekem wel dat er een leuke vent op mn pad komt ooit😁😁
Een vriendschap is niet minder gelijkwaardig omdat het initiatief vaker van één kant komt. Ik heb vriendschappen waar het vaker vanuit de ander komt en andere vriendschappen waar het vaker vanuit mij komt. Dat heeft met zoveel factoren te maken, ik ga daar niet principieel over doen. Wees gewoon blij dat je iemand ziet of spreekt, wat doet het ertoe hoe de afspraak tot stand komt.

Somt gaan mensen met jonge gezinnen volledig op in de dagelijkse bezigheden en hebben ze juist behoefte aan een vriendin die vraagt om wat af te spreken. De tijd gaat vliegt sneller voorbij voor mensen met gezinnen. Om heb daar begrip voor.
Ik heb een vriendin gevonden via vriendinnenonline en ook via een Facebook voor vrienden in mijn stad.

(Toen ik verhuisde)

Misschien heb je hier wat aan.

Eetclub.nl is ook wel leuk.
novaviva schreef:
21-02-2021 19:33
Een vriendschap is niet minder gelijkwaardig omdat het initiatief vaker van één kant komt. Ik heb vriendschappen waar het vaker vanuit de ander komt en andere vriendschappen waar het vaker vanuit mij komt. Dat heeft met zoveel factoren te maken, ik ga daar niet principieel over doen. Wees gewoon blij dat je iemand ziet of spreekt, wat doet het ertoe hoe de afspraak tot stand komt.

Somt gaan mensen met jonge gezinnen volledig op in de dagelijkse bezigheden en hebben ze juist behoefte aan een vriendin die vraagt om wat af te spreken. De tijd gaat vliegt sneller voorbij voor mensen met gezinnen. Om heb daar begrip voor.

En dit is ook zeker waar! Mijn single vriendinnen bellen mij ook vaker dan ik op kan nemen en nemen meer initiatief. Ik ben daar heel blij mee (en voel me af en toe schuldig) want ik word van 7:00 tot 20:00 geclaimd door werk en de kinderen. Afspreken lukt prima want dan plan ik met mijn partner dat hij de kids verzorgt, maar zo maar even bellen of initiatief nemen is lastiger. Een vaste wekelijkse afspraak om bijvoorbeeld te wandelen of sporten helpt ook!
Alle reacties Link kopieren
Lekker logeren bij vriendinnen met een gezin! Wij hebben regelmatig vrijgezelle vrienden een paar dagen over de vloer. Ze draaien dan gewoon mee: werken samen aan de tafel of op aparte kamers. Samen eten, maar ook ‘s avonds eigen dingen doen (eventueel zelf tv kijken op de gastenkamer of in bad etc.).
Leeuw32 schreef:
21-02-2021 19:52
Lekker logeren bij vriendinnen met een gezin! Wij hebben regelmatig vrijgezelle vrienden een paar dagen over de vloer. Ze draaien dan gewoon mee: werken samen aan de tafel of op aparte kamers. Samen eten, maar ook ‘s avonds eigen dingen doen (eventueel zelf tv kijken op de gastenkamer of in bad etc.).
Hoe doe je dat met de 1,5 meter?
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
21-02-2021 19:54
Hoe doe je dat met de 1,5 meter?
Die houden we aan: aan de eettafel passen 8 personen en de gast in kwestie heeft heel de zolder voor zich zelf (eigen badkamer/toilet/slaapkamer). Een aanvullend doen de logees vooraf een test. En ‘s avons man en ik op de bank en gast in de stoel. Kinderen hoeven geen afstand te houden, dus zoontje kruipt waar ie wil ;)
Leeuw32 schreef:
21-02-2021 19:52
Lekker logeren bij vriendinnen met een gezin! Wij hebben regelmatig vrijgezelle vrienden een paar dagen over de vloer. Ze draaien dan gewoon mee: werken samen aan de tafel of op aparte kamers. Samen eten, maar ook ‘s avonds eigen dingen doen (eventueel zelf tv kijken op de gastenkamer of in bad etc.).
Wat leuk! Zowel voor jullie als volwassenen als voor de kinderen. Ik vind het in mijn gezin altijd leuk en goed voor de kinderen om regelmatig met anderen “samen te leven”. Wij gaan nu mijn kinderen tieners zijn zo (buiten corona om) soms even een paar daagjes mee in het gezin van mijn zusje met jongere kinderen, heerlijk! Voor allemaal!
Leeuw32 schreef:
21-02-2021 19:56
Die houden we aan: aan de eettafel passen 8 personen en de gast in kwestie heeft heel de zolder voor zich zelf (eigen badkamer/toilet/slaapkamer). Een aanvullend doen de logees vooraf een test. En ‘s avons man en ik op de bank en gast in de stoel. Kinderen hoeven geen afstand te houden, dus zoontje kruipt waar ie wil ;)
Relaxed.
Lief voor wie dat fijn vindt, maar ik zou me juist wat kneuzig voelen als single logeren bij een gezin. Krijg er een beetje zo’n, “wat doen we met Nova gevoel bij?”. Slaat waarschijnlijk nergens op hoor!
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
21-02-2021 20:08
Lief voor wie dat fijn vindt, maar ik zou me juist wat kneuzig voelen als single logeren bij een gezin. Krijg er een beetje zo’n, “wat doen we met Nova gevoel bij?”. Slaat waarschijnlijk nergens op hoor!
We bedoelen het goed: sommige single vrienden worden gillend gek alleen thuis met een kantoorbaan (verplicht thuiswerken). En wij vinden het gezellig om wat reuring te hebben.
Leeuw32 schreef:
21-02-2021 20:10
We bedoelen het goed: sommige single vrienden worden gillend gek alleen thuis met een kantoorbaan (verplicht thuiswerken). En wij vinden het gezellig om wat reuring te hebben.
Snap ik hoor! Mijn voordeel is waarschijnlijk dat ik het best lekker vind om thuis te werken in m’n eentje.

Ik zie en spreek mijn vrienden verder nog regelmatig. Niet meer als groep, maar 1 op 1 wel, en meestal buiten.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat jullie zo gastvrij zijn dat vrienden mogen blijven logeren :love:
Heb toch maar een datingapp geinstalleerd, mis de sociale contacten. Ik probeer niets te verwachten van een date maar het is wel gezellig on een koffie af te halen en om even met iemand te wandelen :cheer2:

Fijn weekend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het deels. Ik heb wat goede vriendinnen die inmiddels ook een gezin hebben, het contact is zeker nog steeds belangrijk en aanwezig maar wel een tikje veranderd en wat minder frequent. We doen wel allen moeite voor elkaar, dus ik vind het prima.
Een deel van mijn vrienden is single, een deel niet. De afgelopen jaren heb ik best wat nieuwe vriendschappen opgedaan. Ik merk wel dat het in deze corona tijd soms toch een tikje eenzaam is. Je gaat tenslotte minder gemakkelijk bij elkaar op visite en je ziet elkaar ook in het kader van hobby's even niet. Maar dat komt vanzelf weer!

Ik vind de opmerkingen dat je maar moet daten of een relatie moet zoeken een beetje suf - alsof je zonder relatie niet meetelt, of zonder relatie geen sociale contacten kan hebben of zo. Je 'mag' ook gewoon alleenstaand zijn hoor, daar is niets mis mee.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Daten gaat je gevoel van eenzaamheid niet wegnemen. Hooguit geeft het je wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
21-02-2021 19:52
Lekker logeren bij vriendinnen met een gezin! Wij hebben regelmatig vrijgezelle vrienden een paar dagen over de vloer. Ze draaien dan gewoon mee: werken samen aan de tafel of op aparte kamers. Samen eten, maar ook ‘s avonds eigen dingen doen (eventueel zelf tv kijken op de gastenkamer of in bad etc.).
Wat leuk! Had ik maar zulke vriendinnen toen ik nog single was.

TO, inmiddels heb ik al meer dan 10 jaar een relatie en een kind, maar ik denk dat ik precies dezelfde ervaring als jij nu zou hebben gehad toen ik jonger was.

Er was toen geen Corona maar ook zonder Corona merk je dat mensen, vooral gezinnen, erg op zich zelf zijn. En op een gegeven moment ben je wel klaar met initiatief nemen. Volgens mij zijn er wel wat goede tips gegeven. En zoals iemand ook al schreef, sommige mensen met relatie zouden juist maar wat graag een tijd alleen willen zijn in deze lockdown.

Veel succes, ook met daten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven